Die is leuk! Creatief.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Telt een zee/strandfoto ook als landschap?
[ afbeelding ]
Ik vind 'm wel tof!quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:59 schreef Kamermans het volgende:
ik heb nog een landschapje gevonden
[ afbeelding ]
alleen jammer dat er zo veel troep op tafel ligt
Nice!!!quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Telt een zee/strandfoto ook als landschap?
[ afbeelding ]
Zalig!quote:Op woensdag 5 december 2007 10:15 schreef umberrella het volgende:
Ik heb gisteren een poging gedaan... meteen toen k thuis was pakte ik mn camera spullen, trek een extra trui aan... pak nog even wat post en dapper ging ik de straat op. nog even snel langs het postkantoor om post zegels te kopen.
Ik loop het postkantoor uit en t is alweer begonnen met sneeuwen... nog niet zo hard, dus ik geef nog niet op. na heuveltje op en aan de andere kant weer af kwam ikbij het meertje waar ik aan de slag wou gaan, maar inmidels sneeuwde het zo hard, dat ik geen 15 meter voor me meer zag...
goed... terug de heuvel op daar waren kindjes aan t sleeen want de heuvel is vrij steil. Ze kwamen vragen of ik mee ging doen, dus eindigde ik in een midagje sleeen met finse kindjes. en toen het donker werd heb ik pannenkoeken voor ze staan bakken...
landschapfoto's ben ik nog niet toe gekomen...
ok, thanksquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Serieus: dat iets in een foto wel of niet moet laten staan is niet de issue denk ik. Voor een nieuwsreporter wel, maar voor een mooie plaatjes wedstrijd als op dit forum denk ik dat realiteit ondergeschikt moet zijn aan kunstzinnig.
Er zijn er genoeg die dit niet zullen ambieren, maar daar zeg ik tegen: de kleurruimte van de realiteit is veel groter dan die van het menselijk oog. De kleurruimte van je oog is veel groter dan die van je camera. De kleurruimte van je camera is veel groter dan die van je grafische kaart. En de kleurruimte van je grafische kaart is groter dan die van je monitor. Zo ook met exposure values. En dan heb ik het nog niet gehad over de vervorming van het glaswerk van je camera, of dat de wereld beweegt en de foto niet.
Wil niet zeggen dat je per se die contrail moet weghalen, maar je verschuilen achter realisme is niet terecht.
En als je echt wil winnen weghalen en nog een keer opsturen.
er staan hele mooie op je sitequote:Op dinsdag 4 december 2007 18:08 schreef An24 het volgende:
Volgens mij kom ik deze maand nog maar weinig buiten....dat wordt een archiefje
Het ging mij meer om jou eens goed naar je eigen foto's te laten kijken .quote:Op zaterdag 8 december 2007 08:36 schreef Sugar het volgende:
Ik vind nummer 2 het mooist, ook het meest bijzonder. En nummer 1 vind ik het mooist qua compositie en kleuren.
Nu jij, flauwerik.
Maar , maar maar , dat is alleen mijn mening hoor , misschien wordt de rest hier wel gillend enthousiast en dan verpruts ik je kans op een overwinningquote:Op zaterdag 8 december 2007 08:52 schreef Sugar het volgende:
Hmmm, dan ga ik liever voor iets heel anders. Want ik vind van die laatste de lucht te uitgebeten eigenlijk. En het is gewoon niet echt een foto voor mij, beetje tuttig beeld met die wilg boom die een treurwilg nadoet.
Arrghhhhhhhhhhhhhhiefjesquote:Op zaterdag 8 december 2007 08:56 schreef Sugar het volgende:
Ja, want jij vindt 2 gewoon niks omdat het een "aaaaaaaarghiefje" móet zijn.
Het was aan één kant vloed aan het wordenquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Het oppervlakte van het water loopt naar rechts af, en als dat echt zo zou zijn, dan zou dat strandje onder water moeten staan.
Volgens mij mag jij insturen wat je maar wil, zolang je zelf maar het idee landschap erbij hebt. Uit de stemming blijkt wel hoe jouw interpretatie van "landschap" gewaardeerd wordt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:11 schreef ableton het volgende:
Hoe definieer je een landschap?
Voor mij is dit dan ook een landschap.
[ afbeelding ]
Tis geen foto maar kan er ook wel een gefotografeerde versie van insturen.
Ik heb laatst een schoolopdracht gehad over landschappen gehad (doe kunstacademie),
en mij serie foto's van deze "landschappen" werd aangenomen als landschap.
Is landschap niet alleen een beeldvorm doet denken aan een panoramische wijdte?
Dus hoe zit dat hier?
heel erg mooiquote:Op woensdag 5 december 2007 21:06 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ok, thanks![]()
dan wordt dit 'm:
[ afbeelding ]
Preciesquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Volgens mij mag jij insturen wat je maar wil, zolang je zelf maar het idee landschap erbij hebt. Uit de stemming blijkt wel hoe jouw interpretatie van "landschap" gewaardeerd wordt.
Hoef geen discussie hoorquote:Op zaterdag 8 december 2007 14:57 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Precies![]()
Exact mijn idee
Maar volgens mij wil Ableton discussie krijgen over wat "landschap" is.
Ik heb trouwens al een zeer originele interpretatie binnen gekregen
Maar al erg leukquote:Op zaterdag 8 december 2007 15:05 schreef ableton het volgende:
[..]
Hoef geen discussie hoor
Wilde alleen even weten hoever ik kan gaan met mijn inzending.
Heb toch een wat genaunceerdere ingezonden
Hoe je foto in te leverenquote:Op zaterdag 8 december 2007 21:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ow, Xil moet ik je die foto nog mailen of is die foto hier neerplempen genoeg? Weet ik veel, ik doe nooit aan wedstrijden mee eigenlijk..
als ie nu blauw met groen was geweest had ik het nog gezienquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:11 schreef ableton het volgende:
Hoe definieer je een landschap?
Voor mij is dit dan ook een landschap.
[ afbeelding ]
Tis geen foto maar kan er ook wel een gefotografeerde versie van insturen.
Ik heb laatst een schoolopdracht gehad over landschappen gehad (doe kunstacademie),
en mijn serie foto's van deze "landschappen" werd aangenomen als landschap.
Is landschap niet alleen een beeldvorm die doet denken aan een panoramische wijdte?
Dus hoe zit dat hier?
Ik zou nog even verder zoeken. Ik vind het alledrie niet veel soeps. Jij kunt beter dan dit.quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:05 schreef RS4 het volgende:
Ik twijfel nog tussen de volgende foto's:
1)
[ afbeelding ]
2)
[ afbeelding ]
3)
[ afbeelding ]
Zelf vind ik de derde qua kleuren het mooist, maar qua landschap is er natuurlijk minder te zien dan op foto's 1 en 2. Welke vinden jullie het best?
Mailen graagquote:Op zaterdag 8 december 2007 21:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ow, Xil moet ik je die foto nog mailen of is die foto hier neerplempen genoeg? Weet ik veel, ik doe nooit aan wedstrijden mee eigenlijk..
Dat is precies wat ik ook dachtquote:Op zaterdag 8 december 2007 22:59 schreef prupke het volgende:
[..]
als ie nu blauw met groen was geweest had ik het nog gezien
kan zijn dat ie ietwat onscherp is idd (ik had geen zin om een statief mee te nemenquote:Op zondag 9 december 2007 21:03 schreef Vliegvrager het volgende:
Lekker plaatje hoor, maar hij lijkt een tikkie onscherp, en ik vind je kader foeilelijk.
Bejje gek!! Ik vind grote kaders prachtig!! Gewoon doen wat JIJ mooi vindt!! je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken. Ik vind je foto met een behoorlijk groot kader mooier als met een flutrandje erlangsquote:
Lastig inderdaad.quote:Op zondag 9 december 2007 21:10 schreef ElizabethR het volgende:
Mooie foto's komen er voorbij!!!
Ik weet echt niet welke te kiezen.
Thanks Erikquote:Op zondag 9 december 2007 21:16 schreef Tha_Erik het volgende:
ElizabethR, ik vind 3 en 4 enorm mooi.
Een waterfreak is niet zo handig als het onderwerp Landschappen isquote:Op zondag 9 december 2007 21:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Thanks ErikIk neig zelf ook naar 4, maar ik ben een waterfreak.Ook bedankt voor je eerdere opmerking in dit topic
Een beetje vreemde verhouding.quote:
Landschap kan net zo goed met water zijn hoor. Of zee. Zeelandschapquote:Op zondag 9 december 2007 21:30 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Een waterfreak is niet zo handig als het onderwerp Landschappen is
Uit je rijtje zou ik gaan voor 5 of 6
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |