abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2007 @ 17:41:40 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55016751
... is een vaak gehoorde spreuk als het over Wilders gaat.

Het klinkt uiteraard kinderlijk eenvoudig. Simpelweg de 'problemen' oplossen die Wilders benoemt, en mensen stemmen vanzelf niet meer op Wilders.

Dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Laat ik nu het volgende nemen, in een discussie waar ik vroeg:
quote:
Ik vat dat nooit. Hoe kun je nou ooit Wilders de wind uit de zeilen nemen?
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:10 schreef **een user** het volgende:

[..]

Vrij makkelijk hoor, door wat meer anti islam te zijn niet steeds toe te geven aan de islam ect. Er kritisch naar kijken en niet bang zijn om wat moskeeen dicht te gooien (als daar gekke dingen gezegd worden). De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt. Wilders eist een hoop maar weet ook dat heel veel niet kan. Dat weten zijn volgelingen ook maar als je dingen niet wat overdrijft krijg je nooit wat je wil.
Ik vond het wel een topic waard, hoe kun je Wilders nu de wind uit de zeilen nemen, mocht je dat willen? Door 'problemen' op te lossen, of is de enige remedie tegen dat 'probleem' erger dan de zogenaamde kwaal?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_55016897
Door Wilders juist veel wind te geven, gaan mensen zich uiteindelijk ergeren/vervelen over zn marionette-houding in de Tweede Kamer. Hij zal misschien nog een tijdje groot zijn, maar mijn voorspelling is dat (net als in Denemarken) men na een tijdje Islam-moe wordt. En dan dalen de populistische partijen die immigratie als belangrijkste punt hebben als bankstenen.

Laten we het in elk geval hopen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 3 december 2007 @ 17:57:10 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55017053
Ik ben trouwens Pro-Wilders. "Helaas" kom ik bij onze peroxide edelgermaan bepaalde standpunten tegen die ik in die context nergens anders aantref. Ik zou deze standpunten ook liever aantreffen bij een partij met een breder draagvlak maar helaas, de andere partijen zitten met hun kop in 't zand...
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_55017060
Klopt.

Durf zelfs voorzichtig te stellen dat er helemaal geen "islam" probleem had hoeven zijn.

Het is meer een probleem door de politiek/beleidsmakers.

Als die, jaren geleden, de juiste koers hadden genomen en niet die half slappe houding tov Moslims, hadden een hoop problemen er niet geweest.

Puur door jaren knuffelen, subsidietjes en projectjes is er een hele groep ontspoord en denkt met alles weg te komen, wat nog zo is ook.

Hadden "ze" het probleem toen beter aangepakt had er nu geen probleem geweest of in ieder geval in veel mindere mate en had er geen voedingsbodem geweest voor iemand als Wilders.

En nog willen ze het niet zien, de doorsnee burger wel, en die gaat dus op de PVV stemmen, en hoe harder Wilders roept en hoe feller er gereageerd word hoe meer stemmen hij krijgt en hoe harder het land ontspoort.

Eigenlijk geef ik iedere allochtoon, iedere moslimstichting en noem maar op wat er allemaal kan zijn , helemaal gelijk, als er geld is dat je kunt krijgen, waarom dan niet pakken? zouden jij en ik niet hetzelfde doen?

Het zijn de beleidsmakers die al jaren fout bezig zijn.
pi_55017098
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:57 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ben trouwens Pro-Wilders. "Helaas" kom ik bij onze peroxide edelgermaan bepaalde standpunten tegen die ik in die context nergens anders aantref. Ik zou deze standpunten ook liever aantreffen bij een partij met een breder draagvlak maar helaas, de andere partijen zitten met hun kop in 't zand...
Precies wat ik bedoel.
  maandag 3 december 2007 @ 18:02:54 #6
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55017166
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:57 schreef Kanjer het volgende:
Als die, jaren geleden, de juiste koers hadden genomen en niet die half slappe houding tov Moslims, hadden een hoop problemen er niet geweest.

Puur door jaren knuffelen, subsidietjes en projectjes is er een hele groep ontspoord en denkt met alles weg te komen, wat nog zo is ook.
Preaching to the choir.....

Inderdaad, al dat geknuffel, gekroel en pappen en nathouden hebben het probleem veroorzaakt....
Zachte heelmeesters....
  maandag 3 december 2007 @ 18:06:33 #7
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55017226
Proest. Het lijkt wel de favoriete hobby van ons establishment om zich op te winden over Wilders.

Laten ze zich maar eens opwinden over hun eigen matige prestaties. Wat heeft die Friese zeikerd van een Terpstra nu ooit gepresteerd? Een beetje zeiken op het Museumplein, meer niet.

Men is kennelijk bezorgd over het verval van de gevestigde partijen, maar dat los je op deze manier niet op. Zelfkritiek en veranderd beleid kan wel helpen, maar dat zit er kennelijk niet in. Dus zet het verval gewoon door, Wilders of geen Wilders. De gevestigde partijen hebben geen "divine right" om dit land te blijven regeren, wat ze ook lijken te denken.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 3 december 2007 @ 18:12:17 #8
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55017316
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:06 schreef PJORourke het volgende:
Men is kennelijk bezorgd over het verval van de gevestigde partijen, maar dat los je op deze manier niet op. Zelfkritiek en veranderd beleid kan wel helpen, maar dat zit er kennelijk niet in. Dus zet het verval gewoon door, Wilders of geen Wilders. De gevestigde partijen hebben geen "divine right" om dit land te blijven regeren, wat ze ook lijken te denken.
Als er iemand tot over z'n oren in de Haagse teringzooi zit is het Wilders wel. Als er iemand tot de gevestigde politiek behoort is het Wilders wel. Dat hij dat zelf anders ziet doet daar niets aan af.
lege ton
pi_55017335
Gewoon door als minister op te treden tegen problemen. Zo'n Verdonk deed dat met het opbouwen van haar "IJzeren Rita" imago erg goed.
pi_55017364
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:12 schreef nonzz het volgende:

[..]
Als er iemand tot over z'n oren in de Haagse teringzooi zit is het Wilders wel. Als er iemand tot de gevestigde politiek behoort is het Wilders wel. Dat hij dat zelf anders ziet doet daar niets aan af.
Gelukkig is D66 er nog ... die gaat het allemaal oplossen.
  maandag 3 december 2007 @ 18:15:24 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55017382
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:13 schreef Urquhart het volgende:
Gewoon door als minister op te treden tegen problemen. Zo'n Verdonk deed dat met het opbouwen van haar "IJzeren Rita" imago erg goed.
Verdonk is een wereldwijf

Ik kan dan ook niet wachten op de eerste regering Wilders-Verdonk (of Wilders-Verdonk-Kamp).
pi_55017633
quote:

[..]

Maar Wilders heeft ondanks zijn ervaring in de Kamer toch het imago van een buitenstaander opgebouwd. Dat is toch knap, dat moet ik hem nageven.
  maandag 3 december 2007 @ 18:34:01 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55017721
quote:
Oh ja? Heb ik een of ander ministerschap van de man gemist?
pi_55017970
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:57 schreef Kanjer het volgende:
Klopt.

Durf zelfs voorzichtig te stellen dat er helemaal geen "islam" probleem had hoeven zijn.

Het is meer een probleem door de politiek/beleidsmakers.

Hadden "ze" het probleem toen beter aangepakt had er nu geen probleem geweest of in ieder geval in veel mindere mate en had er geen voedingsbodem geweest voor iemand als Wilders.

En nog willen ze het niet zien, de doorsnee burger wel, en die gaat dus op de PVV stemmen, en hoe harder Wilders roept en hoe feller er gereageerd word hoe meer stemmen hij krijgt en hoe harder het land ontspoort.

Eigenlijk geef ik iedere allochtoon, iedere moslimstichting en noem maar op wat er allemaal kan zijn , helemaal gelijk, als er geld is dat je kunt krijgen, waarom dan niet pakken? zouden jij en ik niet hetzelfde doen?

Het zijn de beleidsmakers die al jaren fout bezig zijn.
Het zijn niet de beleidsmakers die al jaren fout bezig zijn. Ik zou eerder de schuld geven aan de incapabele burger die de problemen rondom beleid maken niet kent. De incapabele burger die hele groepen over één kam scheert. Ik noem geen namen.
  maandag 3 december 2007 @ 19:04:59 #15
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55018308
* PJORourke mompelt iets over een ander volk kiezen.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 19:05:25 #16
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_55018317
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:41 schreef Yildiz het volgende:

Het klinkt uiteraard kinderlijk eenvoudig. Simpelweg de 'problemen' oplossen die Wilders benoemt, en mensen stemmen vanzelf niet meer op Wilders.

Dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Laat ik nu het volgende nemen, in een discussie waar ik vroeg:
[..]

[..]

Ik vond het wel een topic waard, hoe kun je Wilders nu de wind uit de zeilen nemen, mocht je dat willen? Door 'problemen' op te lossen, of is de enige remedie tegen dat 'probleem' erger dan de zogenaamde kwaal?
Wilders zal er niet rouwig om zijn, want dan heeft zijn missie zin gehad. Waren alle politici maar zo eenvoudig.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_55018372
Wellicht gewoon niet over hem praten? Hem negeren, lekker laten schreeuwen?
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 19:09:43 #18
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_55018407
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
Wellicht gewoon niet over hem praten? Hem negeren, lekker laten schreeuwen?
Dat is Struisvogel-politiek.

De man haalt weldegelijk een bestaand probleem naar voren, de uitvoering is echter wat lomp.
pi_55018514
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat is Struisvogel-politiek.

De man haalt weldegelijk een bestaand probleem naar voren, de uitvoering is echter wat lomp.
Nee, struisvogel-politiek is problematiek negeren. Dat is niet aan de orde. Je kan best de problematiek aanhalen en Wilders negeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55018735
Wilders is egoïstisch en nogal sensatiebelust waardoor hij zichzelf dwingt om steeds extremere uitspraken te doen. Er is dus niemand die hem van buitenaf de wind uit de zeilen moet nemen; dat doet hij zelf wel door zichzelf te isoleren. Ik verwacht dat hij bij de komende verkiezingen gekannibaliseerd wordt door Verdonk.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55018753
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, struisvogel-politiek is problematiek negeren. Dat is niet aan de orde. Je kan best de problematiek aanhalen en Wilders negeren.
Da's niet erg democratisch.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  maandag 3 december 2007 @ 19:33:31 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55018768
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Dat kunnen ze nou eenmaal niet, zijn ze te zuur en arrogant voor. Neem nou zo'n Terpstra, wat heeft die er mee t e maken?
pi_55019304
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:30 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wilders is egoïstisch en nogal sensatiebelust waardoor hij zichzelf dwingt om steeds extremere uitspraken te doen. Er is dus niemand die hem van buitenaf de wind uit de zeilen moet nemen; dat doet hij zelf wel door zichzelf te isoleren. Ik verwacht dat hij bij de komende verkiezingen gekannibaliseerd wordt door Verdonk.
Dat zou kunnen. Alleen denk ik dat in debatten Wilders beter uit zijn woorden komt dan Verdonk. Zij moet toch heel erg hebben van haar 'ijzeren rita' imago, terwijl Wilders ook nog wel z'n babbeltje bij zich heeft. Dat is de achilleshiel van Verdonk.
  maandag 3 december 2007 @ 19:58:59 #24
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_55019307
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:32 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Da's niet erg democratisch.
En niet de juiste manier aangezien hij toch wel ergens een platform vind. Enige manier om Wilders de wind uit de zeilen te nemen blijft het bieden van een alternatief. Opschuiven richting de positie van Wilders zoals in de OP door een user is genoemd is natuurlijk geen goed idee aangezien het op gebrek aan eigen visie en plannen duidt.

Dus komen met eigen plannen met betrekking tot integratie en deze uitdragen en keer op keer op het generaliserde van Wilders wijzen.

Verder word ik het wel zat dat Wilders claimt namens "het volk" te spreken en iedereen met een andere visie wegzet als lafaards.
pi_55019318
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:45 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het zijn niet de beleidsmakers die al jaren fout bezig zijn. Ik zou eerder de schuld geven aan de incapabele burger die de problemen rondom beleid maken niet kent. De incapabele burger die hele groepen over één kam scheert. Ik noem geen namen.
Als jij er zo over denk, mooi toch?

Ik denk er anders over, en ik weet zeker dat ik daar niet alleen in sta, getuige het succes van Wilders.
Allemaal dankzij de andere politici die liever wanbeleid en struisvogel politiek voeren, en daarom uitgekotst worden.

Ken jij een andere bevolkingsgroep die bv. buurtvaders/regisseurs etc etc. nodig heeft? ik niet.

Oh nee, dat zijn natuurlijk allemaal domme mensen, die op wilders stemmen, dan is het niet democratisch dan moet desnoods het leger ingezet worden.

Je hebt gelijk, het leger moet ingezet worden, maar niet tegen Wilders, maar tegen een heel andere bevolkingsgroep die gierend de bocht uitvliegt.
pi_55019733
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:59 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als jij er zo over denk, mooi toch?

Ik denk er anders over, en ik weet zeker dat ik daar niet alleen in sta, getuige het succes van Wilders.
Allemaal dankzij de andere politici die liever wanbeleid en struisvogel politiek voeren, en daarom uitgekotst worden.

Ken jij een andere bevolkingsgroep die bv. buurtvaders/regisseurs etc etc. nodig heeft? ik niet.

Oh nee, dat zijn natuurlijk allemaal domme mensen, die op wilders stemmen, dan is het niet democratisch dan moet desnoods het leger ingezet worden.

Je hebt gelijk, het leger moet ingezet worden, maar niet tegen Wilders, maar tegen een heel andere bevolkingsgroep die gierend de bocht uitvliegt.
Ik zeg niet dat alle Wilders stemmers dom zijn. Ik doelde meer op jou, en dan vooral je reactie. Als je echt wat wilt leren, ga je dan eens verdiepen in de moeilijkheden rondom het voeren van beleid t.a.v. integratie. Ik raad je het boek aan van Arentsen & Trommel: Moderniteit en overheidsbeleid. Hoofdstuk 7 gaat over het hardnekkige beleidsprobleem rondom integratie.
  maandag 3 december 2007 @ 20:42:38 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55020255
Ach, ik denk dat het niet eens nodig is.

Wilders schreeuwt wat in de rondte. "Ik wil de VVD verpletteren in de volgende verkiezingen"
Verdonk schreeuwt wat in een andere richting en wil onder geen voorwaarde samen met Wilders of Rutte.
Rutte probeert de partij nog te redden, maar heeft Wilders zien gaan, en Verdonk eruit geschopt....

Deze 3 personen zullen onder geen voorwaarde met elkaar een coalitie kunnen vormen..... kortom, aan de rechterkant van de politiek zijn er momenteel 3 honden die vechten om 1 been.....

Ik denk dat de komende paar regeringen gewoon weer heel banaal centrum/links gaan worden met CDA als grootste partij, en PvdA als 2e. De SP is al de 3e partij van Nederland, en de drie aan de rechterkant modderen maar wat aan.....

Ik zou de VVD wel weer als sterke partij willen zien, maar ik denk dat rechts pas echt weer wat wint als zowel Rutte, Verdonk en Wilders de landelijke politiek verlaten en de volgende generatie partijleiders zich aandient, en weer met fatsoen met elkaar kunnen praten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_55020354
quote:
Op maandag 3 december 2007 20:18 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat alle Wilders stemmers dom zijn. Ik doelde meer op jou, en dan vooral je reactie. Als je echt wat wilt leren, ga je dan eens verdiepen in de moeilijkheden rondom het voeren van beleid t.a.v. integratie. Ik raad je het boek aan van Arentsen & Trommel: Moderniteit en overheidsbeleid. Hoofdstuk 7 gaat over het hardnekkige beleidsprobleem rondom integratie.
En waar lees jij precies dat ik hele groepen over 1 kam scheer?

En nee, ik ga me niet staatsrechterlijk verdiepen in het integratieprobleem, zou heel stoer kunnen zeggen dat ik dat wel zou doen, maar nee.

Het zal best lastig, moeilijk en met veel (EU) regels omgeven zijn, maar die afspraken hebben ze zelf gemaakt en dat waren duidelijk niet de goede,.

Bovendien zouden ze een mooi begin kunnen maken om die ghetto's kansenwijken eens goed aan te pakken, maar wat doen we?
We gaan weer een werkgroepje organiseren en dan gaan we a 2.5 miljoen de jeugd begeleiden tussen 8-20 uur.

Hoppa, weer 2.5 milj. overboord, ze leren het werkelijk nooit.
pi_55020571
Doekle Terpstra misbruikt zijn functie als directeur HBO-raad.
Hij hoort zich als directeur HBO-raad buiten de politiek te houden
Prive mag hij elke mening hebben, maar als hij dit met deze baan uitdraagt zoalsnu, met het anti-Wilders verhaal in de krant, gaat hij buiten zijn boekje.
Wil hij graag politiek bedrijven ga dan op de lijst van een partij staan.
Dat wilde hij niet, maar vanuit z,n huidige functie hoort hij het niet te doen.
Over de inhoud van z,n boodschap wil ik het niet hebben.
Dat is ieders eigen mening.
  maandag 3 december 2007 @ 21:00:28 #30
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55020625
quote:
Op maandag 3 december 2007 20:18 schreef WeirdMicky het volgende:
Als je echt wat wilt leren, ga je dan eens verdiepen in de moeilijkheden rondom het voeren van beleid t.a.v. integratie.
Sorry hoor, dat het moeilijk is zal allemaal best, maar dat is geen enkel excuus om zulk slecht beleid te voeren, beleid dat nu rustig weer wordt afgestofd en gerecycled.
pi_55021133
quote:
Op maandag 3 december 2007 20:42 schreef maartena het volgende:
Ach, ik denk dat het niet eens nodig is.

Wilders schreeuwt wat in de rondte. "Ik wil de VVD verpletteren in de volgende verkiezingen"
Verdonk schreeuwt wat in een andere richting en wil onder geen voorwaarde samen met Wilders of Rutte.
Rutte probeert de partij nog te redden, maar heeft Wilders zien gaan, en Verdonk eruit geschopt....

Deze 3 personen zullen onder geen voorwaarde met elkaar een coalitie kunnen vormen..... kortom, aan de rechterkant van de politiek zijn er momenteel 3 honden die vechten om 1 been.....

Ik denk dat de komende paar regeringen gewoon weer heel banaal centrum/links gaan worden met CDA als grootste partij, en PvdA als 2e. De SP is al de 3e partij van Nederland, en de drie aan de rechterkant modderen maar wat aan.....

Ik zou de VVD wel weer als sterke partij willen zien, maar ik denk dat rechts pas echt weer wat wint als zowel Rutte, Verdonk en Wilders de landelijke politiek verlaten en de volgende generatie partijleiders zich aandient, en weer met fatsoen met elkaar kunnen praten.
Dat verhaal drop je in vrijwel ieder topic, maar goed. Ik zie de VVD de kant van de Belgische liberalen opgaan zodat ze blijvend ruimte bieden aan een rechtsere partij naast hen. Wilders is inhoudelijk zwak en ik wil Verdonk best een kans geven, maar ik vrees dat ze te veel in het vastgoedkringetje gaat hangen. Neemt niet weg dat de problemen van de VVD niet verdwijnen wanneer die twee of drie het veld ruimen.
  maandag 3 december 2007 @ 21:34:59 #32
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55021330
Nee, de hele fractie mag wat mij betreft opzouten, figuren als Schippers voorop.
  maandag 3 december 2007 @ 21:42:52 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55021489
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:34 schreef PJORourke het volgende:
Marijnissen was ook nooit minister voor zover ik weet.

Wilders is al lang lid van de Tweede Kamer natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 3 december 2007 @ 21:51:01 #34
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55021703
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:42 schreef maartena het volgende:
Marijnissen was ook nooit minister voor zover ik weet.
Die wordt dus ook nooit afgerekend op bestaand beleid.
quote:
Wilders is al lang lid van de Tweede Kamer natuurlijk.
Wat is daar mis mee?
  maandag 3 december 2007 @ 22:24:31 #35
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55022471
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:14 schreef GirlyGirl het volgende:

[..]

Gelukkig is D66 er nog ... die gaat het allemaal oplossen.
Inderdaad. Gelukkig maar...
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is dat een voorwaarde om bij "de gevestigde partijen" te horen?
lege ton
  maandag 3 december 2007 @ 22:38:03 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55022797
Je weet wat met de vorige politicus gebeurd is die gedemoniseerd werd.....

Schijnbaar heeft Doeke daar geen lering uitgetroken en begint hij gewoon weer een demoniseer actie

Disclaimer: Ik ben het niet met Wilders eens maar Doeke moet ook lering trekken uit het verleden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_55023062
quote:

Geen moslims, geen criminaliteit, perfecte door de overheid betaalde zorg en onderwijs. Moet lukken toch?

'Problemen benoemen' is het makkelijkste wat er is in politieke zin. Goede oplossingen verzinnen is een stuk moeilijker.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_55023395
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen moslims, geen criminaliteit, perfecte door de overheid betaalde zorg en onderwijs. Moet lukken toch?

'Problemen benoemen' is het makkelijkste wat er is in politieke zin. Goede oplossingen verzinnen is een stuk moeilijker.
Nah, wel moslims natuurlijk, niets mis mee.

Maar zolang "ze" het verdommen om de uitwassen aan te pakken, hou je dat mensen een zeer negatief beeld hebben/krijgen.

Als ze gewoon eens klein beginnen, met het aanpakken van die straatschoffies, dan kun je wel zeggen "dat heeft niets met moslims te maken" maar mensen asocieren het er wel mee.

Kom ik toch even terug op die situatie in a'dam/Slotervaart.
Niks pappen, nathouden, doodzwijgen, keihard aanpakken, laten zien dat je het niet pikt, dan maar rellen, jammer dan, zwaar straffen.

Als je daar mee begint en je zet de deur open voor discussie over andere onderwerpen , kom je ergens, nu gaat het alleen van kwaad tot erger en is het wachten op een groep NLers die het recht in eigen hand gaat nemen, en dan heb je de poppen echt aan het dansen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kanjer op 03-12-2007 23:20:18 ]
pi_55023800
Alsof er een Nederlandse guerilla ontstaat tegen de islamisering... weinig kans.

Ik denk dat Wilders gewoon een exteem denkend type mensen vertegenwoordigt, dat niet nadenkt over het grote geheel. Dat blijkt lang niet alleen uit de standpunten over de islam, maar ook uit zijn opvattingen over de verzorgingsstaat bijv. Bij mijn weten is hij er een groot voorstander van. Hij zal misschien denken dat hij het wel eventjes logischer organiseert maar uiteindelijk wil hij ook gewoon een staat die voor iedereen zorgt, alleen dan niet voor de moslims en ander 'tuig'. Dan wordt het schijnbaar opeens betaalbaar.

Ik vind Wilders overigens een sympathiek overkomend mens maar ik acht hem niet geschikt voor het maken van beleid omdat hij geen concessies wil doen en omdat hij rare hersenkronkels spuit.
  maandag 3 december 2007 @ 23:18:31 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55023817
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, laten we geen kritiek meer op de ideeën van een politicus hebben, want als we dat doen dan staat er een nutcase op die hem vermoordt.

Yo! Thanks! Laten we met z'n allen geen kritiek op elkaars ideeën hebben!
quote:
Schijnbaar heeft Doeke daar geen lering uitgetroken en begint hij gewoon weer een demoniseer actie

Disclaimer: Ik ben het niet met Wilders eens maar Doeke moet ook lering trekken uit het verleden
Je zou ook kunnen stoppen met het lezen van de Telegraaf / Elsevier en de originele bron (Trouw) kunnen lezen. Slechts een suggestie.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_55023840
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:03 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nah, wel moslims natuurlijk, niets mis mee.

Maar zolang "ze" het verdommen om de uitwassen aan te pakken, hou je dat mensen een zeer negatief beeld hebben/krijgen.
Wat zijn 'de uitwassen' en hoe wil Wilders die aanpakken? Het verbieden van de koran lijkt me nou niet echt een oplossing voor het probleem 'de uitwassen van de islam' of wel?
quote:
Als ze gewoon eens klein beginnen, met het aanpakken van die straatschoffies, dan kun je wel zeggen "dat heeft niets met moslims te maken" maar mensen asioceren het er wel mee.

Kom ik toch even terug op die situatie in a'dam/Slotervaart.
Niks pappen, nathouden, doodzwijgen, keihard aanpakken, laten zien dat je het niet pikt, dan maar rellen, jammer dan, zwaar straffen.

Als je daar mee begint en je zet de deur open voor discussie over andere onderwerpen , kom je ergens, nu gaat het alleen van kwaad tot erger en is het wachten op een groep NLers die het recht in eigen hand gaat nemen, en dan heb je de poppen echt aan het dansen.
Ik zie het inderdaad de problematiek van straattuig en de 'uitwassen van de islam' als twee verschillende zaken. Maar een harde aanpak van straattuig lijkt me wel degelijk wenselijk, hoewel er wel meer partijen zijn die dit vinden. Schreeuwen om een harde aanpak is bovendien 1 ding. Een concrete, realistische invulling geven aan die aanpak is nog heel wat anders. Bij de PVV zie ik in kamervragen soms best valide punten of kwesties aangekaart worden, maar als die dan afgesloten worden met 'vind u ook dat betreffende jongeren de boel met een tandenborstel schoon moeten maken', dan kan ik dat toch niet serieus nemen.

[/quote]
pi_55023922
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:03 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Sorry, ik heb het in andere topics ook al eens gevraagd.. Waarom verlang je van Nederlanders van Marokkaanse afkomst wel dat ze tuig van gelijke afkomst aanspreken en doe je dat bij andere groepen niet ? Wanneer ben jij voor het laatst de straat op gegaan om te protesteren tegen en openlijk afstand te doen van voetbalhooligans, slopende scholieren of pedofiele priesters ? Persoonlijk hou ik er niet van om op de daden van een ander aangesproken te worden, en jij waarschijnlijk ook niet.

De problemen met kutmarokkaantjes hebben nagenoeg *niets* met de islam te maken, Pre-Fortuyn had men gewoon een hekel aan Turken of Marokkanen, pas daarna is de islam erbij betrokken. Laten we wel zijn, het overgrote deel van Wilder's aanhang komt niet eens in aanraking met Marokkanen of de islam, laat staan dat ze er problemen van ondervinden. Kritiek op de islam is in de meeste gevallen een handig middel om ongefundeerde buitenlanderhaat te camoufleren.
pi_55024010
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:17 schreef sneakypete het volgende:
Alsof er een Nederlandse guerilla ontstaat tegen de islamisering... weinig kans.

Ik denk dat Wilders gewoon een exteem denkend type mensen vertegenwoordigt, dat niet nadenkt over het grote geheel. Dat blijkt lang niet alleen uit de standpunten over de islam, maar ook uit zijn opvattingen over de verzorgingsstaat bijv. Bij mijn weten is hij er een groot voorstander van. Hij zal misschien denken dat hij het wel eventjes logischer organiseert maar uiteindelijk wil hij ook gewoon een staat die voor iedereen zorgt, alleen dan niet voor de moslims en ander 'tuig'. Dan wordt het schijnbaar opeens betaalbaar.
Dat is m.i. nou zo'n kenmerkend voorbeeldje van het populisme van Wilders; een uitgebreide sociale zekerheid willen die alleen voor de 'echt zielige mensen' bedoeld is. Dat klinkt natuurlijk leuk, maar ook volstrekt utopisch. Je kunt enerzijds kiezen voor een uitgebreide sociale zekerheid waarbij je zult moeten accepteren dat er misbruik van gemaakt gaat worden of je moet gewoon de sociale zekerheid beperken om het misbruik tegen te gaan. Wilders wil enerzijds janken over die vuile profiteur die een paar beroerde solicitatiebriefjes de deur uit doet om bij voorbaat al afgewezen te worden om zo een bijstandsuitkering op te strijken en anderzijds over die arme alleenstaande moeder met twee kinderen die wordt gedwongen een baan te zoeken.
pi_55024118
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat zijn 'de uitwassen' en hoe wil Wilders die aanpakken? Het verbieden van de koran lijkt me nou niet echt een oplossing voor het probleem 'de uitwassen van de islam' of wel?
[..]
Oke, beetje onduidelijk geschreven, bedoelde niet "uitwassen van de islam"
Meer de uitwassen die gebeuren onder de noemer van het geloof.
Hoe Wilders dit wil aanpakken, geen idee, de "gewone" politiek zou dit eindelijk eens moeten aanpakken en als ze dit al veel eerder gedaan hadden had er helemaal geen Wilders geweest.
quote:
Ik zie het inderdaad de problematiek van straattuig en de 'uitwassen van de islam' als twee verschillende zaken. Maar een harde aanpak van straattuig lijkt me wel degelijk wenselijk, hoewel er wel meer partijen zijn die dit vinden. Schreeuwen om een harde aanpak is bovendien 1 ding. Een concrete, realistische invulling geven aan die aanpak is nog heel wat anders. Bij de PVV zie ik in kamervragen soms best valide punten of kwesties aangekaart worden, maar als die dan afgesloten worden met 'vind u ook dat betreffende jongeren de boel met een tandenborstel schoon moeten maken', dan kan ik dat toch niet serieus nemen.
[/quote]

er kunnen wel meer partijen zijn die dat vinden of willen, maar ik, de gewone huis/tuin en keuken burger zie er vordomd weinig van, enige wat ik zie is vandaag weer 2.5 miljoen in de gootsteen.

Wilders heeft hele goede punten en regelmatig zie je een voorstel van Wilders wat weg gehoond is, een maandje of 2 later via een andere partij weer verschijnen alleen in een mooier jasje, in die zin ben ik blij dat er iemand als Wilders is.

Als het aan mij zou liggen veel meer lik op stuk beleid, rotzooi trappen op straat?/ grote mond tegen agent? Mag je mooi even een paar uurtjes mee naar het bureau, daar een mooie boete/ouders op laten halen.

Desnoods zetten ze op alle politiebureau's zeecontainers neer die als tijdelijke opvang kan dienen.
pi_55024260
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Sorry, ik heb het in andere topics ook al eens gevraagd.. Waarom verlang je van Nederlanders van Marokkaanse afkomst wel dat ze tuig van gelijke afkomst aanspreken en doe je dat bij andere groepen niet ? Wanneer ben jij voor het laatst de straat op gegaan om te protesteren tegen en openlijk afstand te doen van voetbalhooligans, slopende scholieren of pedofiele priesters ? Persoonlijk hou ik er niet van om op de daden van een ander aangesproken te worden, en jij waarschijnlijk ook niet.

De problemen met kutmarokkaantjes hebben nagenoeg *niets* met de islam te maken, Pre-Fortuyn had men gewoon een hekel aan Turken of Marokkanen, pas daarna is de islam erbij betrokken. Laten we wel zijn, het overgrote deel van Wilder's aanhang komt niet eens in aanraking met Marokkanen of de islam, laat staan dat ze er problemen van ondervinden. Kritiek op de islam is in de meeste gevallen een handig middel om ongefundeerde buitenlanderhaat te camoufleren.
wat mij betreft verbieden ze morgen alle voetbal, dat roep ik al jaren.
Absurd dat voor een willekeurig voetbalwedstijdje hele colonnes ME moet opdraven en dat halve stadions of winkelcentrums verbouwd worden.

En met "ze" bedoel ik niet de moslim gemeenschap, maar de politiek/beleidsmakers.

En als je even terug leest zie je dat ik begin met, er is volgens mij helemaal geen probleem met de moslims
pi_55024501
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:33 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Oke, beetje onduidelijk geschreven, bedoelde niet "uitwassen van de islam"
Meer de uitwassen die gebeuren onder de noemer van het geloof.
Hoe Wilders dit wil aanpakken, geen idee, de "gewone" politiek zou dit eindelijk eens moeten aanpakken en als ze dit al veel eerder gedaan hadden had er helemaal geen Wilders geweest.
Meer bevoegdheden geven aan de AIVD, de mogelijkheden om voorbereidende handelingen voor aanslagen juridisch aan te pakken..dat soort zaken?
quote:
er kunnen wel meer partijen zijn die dat vinden of willen, maar ik, de gewone huis/tuin en keuken burger zie er vordomd weinig van, enige wat ik zie is vandaag weer 2.5 miljoen in de gootsteen.

Wilders heeft hele goede punten en regelmatig zie je een voorstel van Wilders wat weg gehoond is, een maandje of 2 later via een andere partij weer verschijnen alleen in een mooier jasje, in die zin ben ik blij dat er iemand als Wilders is.

[quote]
Als het aan mij zou liggen veel meer lik op stuk beleid, rotzooi trappen op straat?/ grote mond tegen agent? Mag je mooi even een paar uurtjes mee naar het bureau, daar een mooie boete/ouders op laten halen.
'Rotzooi trappen' en 'een grote mond tegen een agent' (voor zover het belediging van een ambtenaar in functie betreft) zijn beiden gewoon strafbaar. Daar ligt het probleem dus niet. Dan moet je het toch meer zoeken in het beleid van de politie of in ieder geval de uitvoering daarvan.
Bovendien lijken deze kamervragen me ook niet echt getuigen van het vermeende 'pappen en nathouden':
quote:
Vraag 1
Heeft u kennisgenomen van de aanpak van twintig instanties van een probleemgezin in de Amsterdamse deelgemeente Slotervaart? Deelt u de mening dat het resultaat van deze aanpak onvoldoende is?

Vraag 2
Deelt u de mening dat de voortdurende overlast tot onaanvaardbare aantasting van het woongenot van de omwonenden leidt?

Vraag 3
Is de onwil van de instanties er de oorzaak van dat de overlast van dit gezin voortduurt en dat de problemen van het gezin niet adequaat zijn opgelost?

Vraag 4
Is de onmacht van de instanties er de oorzaak van dat de overlast van dit gezin voortduurt en dat de problemen van het gezin niet adequaat zijn opgelost?

Vraag 5
Missen instanties bevoegdheden waardoor ze deze problemen niet adequaat hebben kunnen oplossen?

Vraag 6
Deelt u de opvatting dat geldgebrek niet de oorzaak is van het feit dat het probleem niet is opgelost?

Vraag 7
Deelt u de mening dat bij het helpen van probleemgezinnen, en als dat niet helpt bij het aanpakken van probleemgezinnen, uitgegaan moet worden van de kracht van mensen? Deelt u de mening dat dat in deze situatie onvoldoende gebeurd is? Leidt deze aanpak niet tot hospitaliseren van probleemgezinnen in plaats van dat ze zich verantwoordelijk gaan voelen voor hun eigen leven en dat van hun kinderen?

Vraag 8
Klopt het dat dit probleemgezin een auto en rijbewijs is aangeboden? Deelt u onze opvatting dat een dergelijk aanbod voor mensen die hun problemen zelf proberen op te lossen en geen overlast veroorzaken, niet uit te leggen is dat mensen die zo veel problemen veroorzaken op een dergelijke manier in de watten worden gelegd?

Vraag 9
Welke instanties zijn bij de aanpak van dit probleemgezin betrokken?
Als ze een wat verontwaardigder toontje hadden zou je bijna denken dat ze van de PVV afkomstig zijn.
pi_55024545
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:39 schreef Kanjer het volgende:

[..]

wat mij betreft verbieden ze morgen alle voetbal, dat roep ik al jaren.
Absurd dat voor een willekeurig voetbalwedstijdje hele colonnes ME moet opdraven en dat halve stadions of winkelcentrums verbouwd worden.
Net zoals het verbieden van voetbalwedstrijden omdat een klein deel van de ' supporters' zich niet kan gedragen natuurlijk. Het probleem ligt niet bij het voetbal, maar bij die supporters.
pi_55024631
Het grootste probleem is dat de gevestigde politieke elite niet in staat zijn om de onvrede waar Wilders aan appelleert op een fatsoenlijke manier op te lossen. De hedendaagse problematiek en het succes van Wilders zijn niets meer dan een product van jarenlang laakbaar beleid.

De onmacht om dat echt op te lossen proberen ze dan met mooie woorden te verbloemen, investeren in kansjongeren en meer van dat soort symboliek, of mensen als Terpstra komen naar voren met een tegenbeweging maar daarmee los je de onvrede en de problemen die er nou eenmaal zijn niet op. Wat je daarmee wel bereikt is de onvrede en problemen naar de achtergrond te dirigeren en elkaar te gaan aanvallen in een soort wellus/nietes strijd.

Misschien neem je Wilders het beste de wind uit de zeilen door constructief in de eerste plaats de problemen te erkennen en te streven naar (lange termijn) oplossingen. En met lange termijn vrees ik toch dat je al gauw spreekt over enkele generaties.
pi_55025016
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Net zoals het verbieden van voetbalwedstrijden omdat een klein deel van de ' supporters' zich niet kan gedragen natuurlijk. Het probleem ligt niet bij het voetbal, maar bij die supporters.
Ja, en die "supporters" komen weer op de voetbal wedstrijden af, kip/ei verhaal dus, ergo afschaffen voor een jaartje of 5 die hap.
pi_55025028
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:57 schreef MrX1982 het volgende:
Het grootste probleem is dat de gevestigde politieke elite niet in staat zijn om de onvrede waar Wilders aan appelleert op een fatsoenlijke manier op te lossen. De hedendaagse problematiek en het succes van Wilders zijn niets meer dan een product van jarenlang laakbaar beleid.

De onmacht om dat echt op te lossen proberen ze dan met mooie woorden te verbloemen, investeren in kansjongeren en meer van dat soort symboliek, of mensen als Terpstra komen naar voren met een tegenbeweging maar daarmee los je de onvrede en de problemen die er nou eenmaal zijn niet op. Wat je daarmee wel bereikt is de onvrede en problemen naar de achtergrond te dirigeren en elkaar te gaan aanvallen in een soort wellus/nietes strijd.

Misschien neem je Wilders het beste de wind uit de zeilen door constructief in de eerste plaats de problemen te erkennen en te streven naar (lange termijn) oplossingen. En met lange termijn vrees ik toch dat je al gauw spreekt over enkele generaties.
Precies wat ik bedoel.
pi_55025097
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Sorry hoor, dat het moeilijk is zal allemaal best, maar dat is geen enkel excuus om zulk slecht beleid te voeren, beleid dat nu rustig weer wordt afgestofd en gerecycled.
Doe gewoon geen uitspraken over iets waar je weinig van afweet. Verdiep je in een onderwerp en kijk of je de problemen begrijpt. Als je deze argumenten dan nog steeds niet geldend vindt, heb je een punt.
pi_55027063
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:23 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, en die "supporters" komen weer op de voetbal wedstrijden af, kip/ei verhaal dus, ergo afschaffen voor een jaartje of 5 die hap.
Dan verzinnen die mensen wel wat anders om voor / over te gaan rellen. Maar het is natuurlijk sowieso stompzinnig om een paar miljoen mensen te duperen en behoorlijke economische schade aan te richten omdat hooguit enkele duizenden mensen zich niet kunnen gedragen.
pi_55027659
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:38 schreef Martijn_77 het volgende:

Af en toe denk ik weleens dat Wilders hier op uit is. Overigens demoniseert Wilders de moslims.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:08:15 #54
111528 Viajero
Who dares wins
pi_55030893
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Laten we wel zijn, het overgrote deel van Wilder's aanhang komt niet eens in aanraking met Marokkanen of de islam, laat staan dat ze er problemen van ondervinden. Kritiek op de islam is in de meeste gevallen een handig middel om ongefundeerde buitenlanderhaat te camoufleren.
Het probleem ontkennen en mensen die anders denken dom/racistisch noemen.

Opgelost, slotje!

Voor de duidelijkheid, ik ben fel tegen Wilders, maar elke keer dat een politicus van de gevestigde partijen, en daar reken ik voor het gemak ook even de NOS bij, zoiets zegt dan is dat weer winst voor Wilders.

Ik denk dat een verstandige discussie met Wilders, waarin in normaal Nederlands aan hem wordt gevraagd hoe het verbieden van de Koran bijdraagt aan een oplossing, wat de concrete gevolgen zullen zijn, en zo gewoon op rustige wijze al zijn domme punten een voor een onderuit te halen, zal bijdragen aan minder invloed voor Wilders. Ook moet je zijn wel goede punten de aandacht geven die ze verdienen. Als je alles alleen al afkeurt omdat het van Wilders komt dan ben je ook ongeloofwaardig.

Ga gewoon rustig met hem in discussie, dan zien de meesten ook wel dat er betere oplossingen zijn dan Wilders.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_55030987
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:08 schreef Viajero het volgende:
Ik denk dat een verstandige discussie met Wilders, waarin in normaal Nederlands aan hem wordt gevraagd hoe het verbieden van de Koran bijdraagt aan een oplossing, wat de concrete gevolgen zullen zijn, en zo gewoon op rustige wijze al zijn domme punten een voor een onderuit te halen, zal bijdragen aan minder invloed voor Wilders. Ook moet je zijn wel goede punten de aandacht geven die ze verdienen. Als je alles alleen al afkeurt omdat het van Wilders komt dan ben je ook ongeloofwaardig.

Ga gewoon rustig met hem in discussie, dan zien de meesten ook wel dat er betere oplossingen zijn dan Wilders.
Dat is m.i. ook de juiste manier om hem de wind uit de zeilen te nemen. Vraag hem gewoon eens hoe zijn vermeende oplossingen gaan zorgen dat de problemen verdwijnen. Bij elke radicale uitspraak van Wilders zwaar moreel verontwaardigd gaan doen werkt alleen maar averrechts.
pi_55031709
quote:

[..]

[..]

Je kunt Wilders niet de wind uit de zeilen nemen, ook al los je bwvs alle sociale problematiek rondom de integratie op. Wilders brein functioneert als dat van een samenzweringsdenker. Om te zien hoe zo'n brein werkt: neem ene kijkje in BNW, of kijk eens rond in het topic over de McCanns.
I´m back.
pi_55032942
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:57 schreef MrX1982 het volgende:
Wat noem je nu precies het 'probleem'..... de dingen waaraan Wilders appeleert (inspelen op nationalistische sentimenten, anti-islam, en voor een deel het pleiten voor een rigider strafsysteem, maar tevens een weinig consequente en gelijkvormige strafmaat maar juist een stevige strafmaat voor een beperkte en kleine groep 'slechten')..?

of juist de maatschappelijke onvrede bij veel mensen over de huidige politiek?

Het tweede is volgens mij eigenlijk iets anders dan het eerste en ik durf zelf ook niet te zeggen of mensen nu op de PVV stemmen omdat ze domweg anti-politiek zijn, wantrouwig tegenover de Overheid..
of dat ze ook daadwerkelijk de beleidsvorstellen van de PVV steunen.

Ik vermoed zelf een beetje dat het eerder zo is dat de PVV-stemmers domweg plat 'ontevreden' zijn... echter ik betwijfel een beetje of het daadwerkelijk het falen van de politiek is welke daar schuld aan is.

Het idee dat er 'falen' in het verleden zou liggen, waar de politiek iets fout gedaan zou hebben en waarom mensen nu terecht boos zouden zijn, is imho juist een pendant van het 'maakbare samenleving'-idee ...
Immers als de samenleving 'maakbaar' zou zijn en de politiek is daar mee bezig, is , als er iets gebeurt dat kennelijk niet wenselijk geacht wordt, ook de politiek daar schuld aan.

Of dat het 'Falen' juist een gevolg is van soms ook succesvol neo-liberaal beleid.. dat juist heeft geleid tot een steeds verder terugtredende overheid en eigenlijk ook terugtredende politiek...

Wat betekent dat ook de overheidsdiensten die aangeboden worden steeds minder worden, minder sociale zekerheid, minder gratis zorg, maar juist private 'zekerheid' die mensen zelf moeten aanschaffen wat de kosten van het levensonderhoud hoger maken, terwijl dat niet direkt of slechts voor een klein deel gepaard gaat met lastenverlichting (eerst moet nl. de staatsschuld worden afgelost)....

Ik vermoed dat een heel groot deel van de burgers een rothekel heeft aan het politieke beleid waarvan alle echte politici weten dat het economisch gezien het meest zinnige is ..
Die onvrede voedt overigens ook de SP, evenals de Christenunie er een stemmenwist op boekt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:34:54 #58
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55037638
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:46 schreef Ryan3 het volgende:
Je kunt Wilders niet de wind uit de zeilen nemen, ook al los je bwvs alle sociale problematiek rondom de integratie op. Wilders brein functioneert als dat van een samenzweringsdenker. Om te zien hoe zo'n brein werkt: neem ene kijkje in BNW, of kijk eens rond in het topic over de McCanns.
pi_55040548
Ryan3, de natte droom van forensische psychiatrie.
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:24:58 #60
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55041487
Je moet Wilders pakken op z'n zwakke plek: Inhoud en debat. Je moet geen populistisch, inhoudsloze "tegenbeweging" beginnen. Dat is Wilders z'n eigen terrein en daar wint hij het op ervaring.
lege ton
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:30:25 #61
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55041597
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:24 schreef nonzz het volgende:
Je moet Wilders pakken op z'n zwakke plek: Inhoud en debat. Je moet geen populistisch, inhoudsloze "tegenbeweging" beginnen. Dat is Wilders z'n eigen terrein en daar wint hij het op ervaring.
Ik vind Wilders inhoudelijk een stuk sterker dan z'n tegenstanders. Dat is ook de reden dat ze met dit soort onzin komen: ze weten niks beters.
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2007 @ 19:39:42 #62
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_55041858
Wilders heeft in elk geval iedereen op de kast gekregen. Hij laat goed zien hoe laf men is in nederland. Bang, bang en nog eens bang.
pi_55041882
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wilders heeft in elk geval iedereen op de kast gekregen. Hij laat goed zien hoe laf men is in nederland. Bang, bang en nog eens bang.
Wilders zelf lijkt ook nogal bang.
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:40:56 #64
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55041894
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vind Wilders inhoudelijk een stuk sterker dan z'n tegenstanders. Dat is ook de reden dat ze met dit soort onzin komen: ze weten niks beters.
Het is niet zo dat er ineens 141 mensen in de 2e kamer, en elke tegenstander buiten de 2e kamer, achter Terpstra gaat staan. Ze weten heel veel beters. Dat is ook niet zo heel moeilijk hoor.
lege ton
pi_55041956
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vind Wilders inhoudelijk een stuk sterker dan z'n tegenstanders.
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:43:23 #66
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55041960
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
Wilders zelf lijkt ook nogal bang.
Vreemd, he, met die bedreigingen.
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:45:01 #67
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55042008
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:40 schreef nonzz het volgende:
Het is niet zo dat er ineens 141 mensen in de 2e kamer, en elke tegenstander buiten de 2e kamer, achter Terpstra gaat staan. Ze weten heel veel beters. Dat is ook niet zo heel moeilijk hoor.
Nou, ik heb het nog niet gehoord, en de frustratie over Wilders komt bij elk incidentje - zoals de aankondiging van een film - weer massaal bovendrijven. Inhoudelijk hoor ik niks, maar ik ben van de lege centrumpartijen ook niks beters gewend. Belasten en met geld gooien, da's het enige dat ze kunnen.
pi_55042034
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Vreemd, he, met die bedreigingen.
Volgens mij is ie daar niet zo bang voor. Geen veiliger mens iin Nederland dan Wilders momenteel.

Hij is bang voor moslims, doodsbang. Best zielig eigenlijk.
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:48:06 #69
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55042103
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:45 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is ie daar niet zo bang voor. Geen veiliger mens iin Nederland dan Wilders momenteel.
Laten we het hopen. Voor je het weet doet Ter Horst een Klaas de Vriesje.
quote:
Hij is bang voor moslims, doodsbang. Best zielig eigenlijk.
Hij is tegen islamisering, sharia, steniging, mishandeling, vrouwenonderdrukking - net wat anders.
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:49:26 #70
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55042136
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, ik heb het nog niet gehoord
Dat had ik al wel gedacht.....
lege ton
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:53:49 #71
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55042201
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:49 schreef nonzz het volgende:
Dat had ik al wel gedacht.....
Nu ga je natuurlijk met het naoorlogse verzet in de vorm van Pechtold komen.
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:56:00 #72
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55042244
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:48 schreef PJORourke het volgende:

Hij is tegen islamisering, sharia, steniging, mishandeling, vrouwenonderdrukking - net wat anders.
Is dat zo ja? Hij komt op mij meer over als een bang hondje. Een bang hondje die weigert met moslims in debat te gaan. Een bang hondje dat weigert om echte problemen aan de kaak te stellen. Een bang hondje die je nooit in discussie ziet gaan. Een bang hondje dat telkens harder moet blaffen om aandacht te krijgen maar de "ik word bedreigd"- en "niet op de man spelen aub"-kaart speelt als iemand iets zegt.
lege ton
pi_55042401
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:56 schreef nonzz het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Hij komt op mij meer over als een bang hondje. Een bang hondje die weigert met moslims in debat te gaan. Een bang hondje dat weigert om echte problemen aan de kaak te stellen. Een bang hondje die je nooit in discussie ziet gaan. Een bang hondje dat telkens harder moet blaffen om aandacht te krijgen.
Waarom zou je elke week een achteraf zaaltje huren of een demonstratie optochtje organiseren wanneer je iedere week een item bent bij het acht uur journaal?
Ik vind ook, dat precies op de juiste plaats het debat voert. In het politieke machtscentrum waar jarenlang de gevestigde orde dit dossier hebben laten liggen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_55042424
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:56 schreef nonzz het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Hij komt op mij meer over als een bang hondje. Een bang hondje die weigert met moslims in debat te gaan. Een bang hondje dat weigert om echte problemen aan de kaak te stellen. Een bang hondje die je nooit in discussie ziet gaan. Een bang hondje dat telkens harder moet blaffen om aandacht te krijgen maar de "ik word bedreigd"- en "niet op de man spelen aub"-kaart speelt als iemand iets zegt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 4 december 2007 @ 20:05:48 #75
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55042485
Waarom zou je met moslims in debat moeten gaan? Met gelovigen valt niet te praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')