abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2008 @ 13:16:56 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56747693
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 12:31 schreef Noodly het volgende:
* topic hele grote schop naar boven geeft

Heeft iemand misschien ervaring met het lang uitblijven van de menstruatie door Clomipramine of andere tricyclische antidepressiva? Staat niks van in de bijsluiter namelijk maar ik denk wel dat dat ermee te maken heeft, hoewel het de 2e keer is dat ik met dit middel ben begonnen en ik hier de eerste keer geen last van had, maar dat wil nog niks zeggen natuurlijk.
de enige link die ik zo direct kan leggen is dat clomipramine wordt gebruikt tegen het premenstrual syndrome...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56751425
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 13:16 schreef Re het volgende:

[..]

de enige link die ik zo direct kan leggen is dat clomipramine wordt gebruikt tegen het premenstrual syndrome...
Dat klinkt opzich best logisch dan
Hoewel het bij mensen met ernstige depressies tijdens PMS natuurlijk niet de bedoeling is dat ze nooit meer menstrueren
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:19:35 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56752140
nee dat is zo, ik zou het wel melden de volgende keer bij de huisarts
  vrijdag 15 februari 2008 @ 17:58:29 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56754397
KuikenGuppy
pi_56754987
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:19 schreef Re het volgende:
nee dat is zo, ik zou het wel melden de volgende keer bij de huisarts
ik zal het er binnenkort met de psych over hebben
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 17:58 schreef Burdie het volgende:
Handige site: www.meldpuntmedicijnen.nl
ik zal 'm melden, danku
pi_56756479
Ben 4 jaar geleden depressief geweest (en er toen te lang mee gelopen zonder er iets aan te doen) en heb toen seroxat geslikt. Na een maand of 8 heb ik dat toen weer afgebouwd en sindsdien ging het eigenlijk wel goed.

Vorige week begon ik me toch weer slecht te voelen, onrustig, gespannen, malen, nergens meer zin in hebben, veel slapen, een algeheel rotgevoel, dus (ook omdat ik weet dat ik dus vatbaar ben voor depressies) heb snel aan de bel getrokken en ben gisteren naar de huisarts geweest.
Ik wil niet meteen weer aan de AD, dus heb nu wat oxazepam gekregen om de ergste spanning en angsten te onderdrukken en ze heeft me doorverwezen naar een psycholoog. Dus die ook meteen vandaag gebeld. Als het goed is, kan ik ergens volgende maand terecht en dan kan ik eens goed aan mezelf gaan werken!

En ik laat me niet kisten! Ik blijf gewoon naar m'n werk gaan en verder leuke dingen doen.
pi_56764181
Vind het hartstikke goed van je dat je toch doorgaat met dingen doen! Ik ben veel sneller geneigd om me dan te verstoppen als ik me zo voel. Petje af!
Hoe beter je de mens leert kennen, hoe meer je van dieren gaat houden.
pi_56806680
Ik begin morgen met Efexor 37,5 MG. Ik vind het dood eng, ik heb zoiets niet eerder gebruikt. Ik ben bang de controle te verliezen over wat ik doe ofzo en ik kan dan ook de eerste weken geen auto rijden.

De apotheker raadde aan de eerste week geen voertuig te besturen en daarna te kijken hoe het gaat. Hoe ging het bij jullie in het begin?
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them....
pi_56808417
Ik kan prima autorijden met mn ad. Maar kijk gewoon hoe je je voelt. Als je het niet vertrouwd dan kan je het beter even laten om zelf achter het stuur te stappen.
Ik ga straks met de huisarts overleggen over mn medicatie. Proberen te stoppen of het toch nog even zo laten als het is...
Fake it till you make it...
pi_56811228
quote:
Op maandag 18 februari 2008 01:33 schreef Eowyn86 het volgende:
Ik begin morgen met Efexor 37,5 MG. Ik vind het dood eng, ik heb zoiets niet eerder gebruikt. Ik ben bang de controle te verliezen over wat ik doe ofzo en ik kan dan ook de eerste weken geen auto rijden.

De apotheker raadde aan de eerste week geen voertuig te besturen en daarna te kijken hoe het gaat. Hoe ging het bij jullie in het begin?
Bij mij zorgde de efexor in het begin voor een duf, stoned gevoel, dus ik heb de auto een tijdje laten staan, totdat ik het idee had dat ik weer 'helder' genoeg was. Volgens mij ben ik na een week of 2 weer gaan rijden. Maar misschien heb jij daar helemaal geen last van, dus er is weinig over te zeggen. Het is wel handig om te vragen of iemand met je mee wil rijden in het begin, die kan dan in de gaten houden of het goed gaat.
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_56813963
Ik ga proberen te stoppen, over een paar weken nog een keer terug naar de huisarts om even te kijken hoe het gaat...
Fake it till you make it...
  maandag 18 februari 2008 @ 15:22:01 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56815582
Succes Nijna! .
KuikenGuppy
pi_56819837
Heb afspraak met de psycholoog gemaakt voor volgende maand (intakegesprek). Dat is in ieder geval al wat.

Het gaat hier bij vlagen goed en slecht. Het ene moment voel ik me eigenlijk best wel redelijk en het andere moment gaat het echt niet lekker.

Nou ja, ik hoop dat het snel een beetje de goeie kant op gaat, want dit is gewoon kut!
pi_56819867
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:53 schreef Minnie_ het volgende:
Heb afspraak met de psycholoog gemaakt voor volgende maand (intakegesprek). Dat is in ieder geval al wat.

Het gaat hier bij vlagen goed en slecht. Het ene moment voel ik me eigenlijk best wel redelijk en het andere moment gaat het echt niet lekker.

Nou ja, ik hoop dat het snel een beetje de goeie kant op gaat, want dit is gewoon kut!
Herkenbaar.

Hopelijk kan de psycholoog je een beetje helpen, good luck iig
  maandag 18 februari 2008 @ 19:30:03 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56820804
Hoe groot is bij langdurig gebruik van een SSRI trouwens de kans op het oplopen van het serotoninesyndroom? (Las er vandaag iets over op m'n werk en werd ineens een beetje ongerust).
KuikenGuppy
pi_56826359
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:41 schreef MissPink het volgende:
Bij mij zorgde de efexor in het begin voor een duf, stoned gevoel, dus ik heb de auto een tijdje laten staan, totdat ik het idee had dat ik weer 'helder' genoeg was. Volgens mij ben ik na een week of 2 weer gaan rijden. Maar misschien heb jij daar helemaal geen last van, dus er is weinig over te zeggen. Het is wel handig om te vragen of iemand met je mee wil rijden in het begin, die kan dan in de gaten houden of het goed gaat.
Iemand die mee rijdt in het begin, da's wel een goede tip, dank je.

Vandaag echt begonnen. Ik ben er uiteindelijk toch voor gegaan omdat ik denk ik ongeveer hetzelfde ervaarde als Minnie_. In hele slechte periodes kan het bij wijze van spreken per dagdeel verschillen hoe ik me voel en in ''betere'' periodes kan het om de dag zijn. Het ene moment je diep ongelukkig voelen, terwijl je op het andere moment denkt dat je heel de wereld aan kunt. Ik hoop dat het allemaal wat meer gelijk getrokken wordt hiermee en misschien verminderd dan ook de chaos in mijn hoofd.
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them....
pi_56828361
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:30 schreef Burdie het volgende:
Hoe groot is bij langdurig gebruik van een SSRI trouwens de kans op het oplopen van het serotoninesyndroom? (Las er vandaag iets over op m'n werk en werd ineens een beetje ongerust).
Niet zo heel groot. Lees gewoon over wat het is en hoe het voelt, zodat je jezelf gerust kunt stellen met de gedachte dat je het zou herkennen en bel je huisarts als je iets niet vertrouwt. Ieder medicijn heeft bijwerkingen, maar als je ze niet nodig had zou je ze niet slikken, toch?
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 19 februari 2008 @ 00:30:40 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56829172
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:30 schreef Burdie het volgende:
zeer laag dus ... nergens zorgen om te maken...
pi_56836937
Succes Nijna!

Eowyn, succes met opbouwen, hopelijk heb je weinig of geen last van bijwerkingen.
Minnie, succes bij het intake gesprek.

Hier gaat het eigenlijk wel zijn gangetje, heb het idee dat de efexor toch wel helpt. Als ik nu weer een dip heb, is het veel sneller weer over en de dalen zijn ook minder diep. Voor mijn gevoel is het nog niet helemaal goed, maar in ieder geval al beter dan een half jaar geleden.
De melatonine helpt me om mijn dag-nacht ritme redelijk te houden, en als het dan weer eens mis gaat, kost het weinig tot geen moeite om het weer 'normaal' te krijgen. Voor mij dus echt een wondermiddel, na jaren ploeteren en slaappillen nemen om mijn ritme goed te krijgen en vooral te houden
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_56847370
Pfff...rotdag vandaag. Af en toe kan ik er weer zo in zakken. Tot een uurtje of 3 ging het wel, maar daarna toch weer paniekerig en huilbui op m'n werk.
Ben toen ik thuiskwam en gegeten had, lekker in m'n bed gaan liggen (met een oxazepammetje) en ben ongeveer een half uurtje geleden weer wakker geworden. Maar ga er zo weer lekker in en hoop dat het morgen ietsje beter gaat, want dit was gewoon klote!!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:04:26 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56849413
en een verstoord dag nacht ritme gaat helpen omdat...?
pi_56863391
Ik ga toch weer beginnen met de Lexapro. Ben nu ongeveer een maand geleden gestopt en dat merk ik echt wel. Voel me weer net zo wisselvallig als daarvoor. Dan maar de rest van m'n leven aan de chemische troep.....
pi_56873922
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 14:27 schreef MissPink het volgende:
Succes Nijna!

Eowyn, succes met opbouwen, hopelijk heb je weinig of geen last van bijwerkingen.
Minnie, succes bij het intake gesprek.

Hier gaat het eigenlijk wel zijn gangetje, heb het idee dat de efexor toch wel helpt. Als ik nu weer een dip heb, is het veel sneller weer over en de dalen zijn ook minder diep. Voor mijn gevoel is het nog niet helemaal goed, maar in ieder geval al beter dan een half jaar geleden.
De melatonine helpt me om mijn dag-nacht ritme redelijk te houden, en als het dan weer eens mis gaat, kost het weinig tot geen moeite om het weer 'normaal' te krijgen. Voor mij dus echt een wondermiddel, na jaren ploeteren en slaappillen nemen om mijn ritme goed te krijgen en vooral te houden
Fijn om te lezen dat de Efexor goed werkt voor jou! Melantonine heb ik eerder ook geprobeerd, maar hielp helaas niet tot nauwelijks in mijn geval. Het lijkt btw wel alsof ik uitgeruster wakker word sinds ik het gebruik (Efexor). Het gevoel van stoned zijn, zoals eerder in dit topic beschreven, heb ik al wel ervaren. Ook lijk ik minder geconcentreerd en iets wat afwezig. Ik hoop dat het gevoel van ''op een andere planeet zijn'' snel weg trekt.
pi_56878359
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:43 schreef Sabsie het volgende:
Ik ga toch weer beginnen met de Lexapro. Ben nu ongeveer een maand geleden gestopt en dat merk ik echt wel. Voel me weer net zo wisselvallig als daarvoor. Dan maar de rest van m'n leven aan de chemische troep.....
Och, vergeleken met de hoeveelheid "chemische troep" die (vrijwel) iedereen via levensmiddelen binnenkrijgt, is de hoeveelheid "chemische troep" die je via medicatie binnen krijgt te verwaarlozen.
pi_56889501
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:42 schreef Eowyn86 het volgende:

[..]

Iemand die mee rijdt in het begin, da's wel een goede tip, dank je.

Vandaag echt begonnen. Ik ben er uiteindelijk toch voor gegaan omdat ik denk ik ongeveer hetzelfde ervaarde als Minnie_. In hele slechte periodes kan het bij wijze van spreken per dagdeel verschillen hoe ik me voel en in ''betere'' periodes kan het om de dag zijn. Het ene moment je diep ongelukkig voelen, terwijl je op het andere moment denkt dat je heel de wereld aan kunt. Ik hoop dat het allemaal wat meer gelijk getrokken wordt hiermee en misschien verminderd dan ook de chaos in mijn hoofd.
Dat heb ik ook inderdaad. Overdag scheelt het echt per dagdeel hoe ik me voel. Soms gaat het wel en denk ik "er is niks aan de hand" en het volgende moment slaat de paniek weer toe.
Eigenlijk zou ik toch weer het liefst aan de AD willen om die diepe dalen tegen te gaan, maar voorlopig hou ik het nog even bij Oxazepam (zit nu op 3 per dag) en dan neem ik 's avonds maar een borreltje

Vandaag de huisarts gesproken en zij wil toch nog even afwachten. Maar als het echt niet meer gaat, mag ik altijd aan de bel trekken.
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:54:29 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56894132
Oxazepam is verslavend he, let je daar wel op Minnie_?
KuikenGuppy
pi_56923238
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:21 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Och, vergeleken met de hoeveelheid "chemische troep" die (vrijwel) iedereen via levensmiddelen binnenkrijgt, is de hoeveelheid "chemische troep" die je via medicatie binnen krijgt te verwaarlozen.
Mmm... zo had ik er nog nooit over nagedracht
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:16:55 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56923328
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 12:11 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Mmm... zo had ik er nog nooit over nagedracht
behalve dan dat die chemische troep uit levensmiddelen niet die effecten en veranderingen in de hersenen veroorzaken (ok er is wat discussie over kleurstoffen en ADHD) als dat psychofarmaca doen natuurlijk
pi_56923365
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 12:16 schreef Re het volgende:

[..]

behalve dan dat die chemische troep uit levensmiddelen niet die effecten en veranderingen in de hersenen veroorzaken (ok er is wat discussie over kleurstoffen en ADHD) als dat psychofarmaca doen natuurlijk
Daar gaat m'n gerustellende gedachte...
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_56924133
Ik heb zelf bijna een jaar oxazepam geslikt, omdat ik last had van spanningen, hyperventilatie en slapeloosheid.
Oplaatst had ik overdag 40mg en voor het slapen ook nog eens 50mg nodig. Toen begon ik te merken dat mijn lichaam dat niet zo fijn vond, ik kreeg kramp in m'n zij, begon meer te zweten, voelde me steeds meer afwezig, somber en kreeg depressieve gevoelens wat ook met bepaalde omstandigheden te maken had.
Dus ben toen zelf gaan afbouwen zonder regelmatige begeleiding. De arts was er wel voorstander van, heeft me wat uitleg gegeven over hoe en wat en was benieuwd of ik dat zelf kon.
Opzich viel dat afbouwen wel mee, al had ik wat last van duizeligheid in de middag als ik in te grote stappen afbouwde.
Ik begon 10 weken terug met afbouwen en slik nu de laatste 3 weken alleen nog 25mg oxaz voor het slapen en 5 mg in de namiddag.
Dat hou ik even zo, om er aan te wennen.

Maar oke, nu krijg ik weer wat extra symptomen terug, zoals ontevredenheid met mijn leven, ik maak me erg druk om de kleinste dingen zoals kleine foutjes die ik maak, als ik denk dat ik iets nog MOET doen krijg ik er de zenuwen van, direct een hartslag van 120 rpm, zweten en kramp op mijn borst. Voel me ook al heel lang niet zo vrolijk en gezellig meer als een aantal jaren geleden en kan me er niets meer bij voorstellen. Ik verlang er alleen naar om weer tevreden en gelukkig door het leven te gaan. Ik roep altijd wel heel hard dat alles goed is, dat ik gelukkig ben en geen zorgen heb, zodat ik nog iets van positieve gedachtes houd, maar dat is schijn.

De huisarts wil al een tijdje een AD gaan voorschrijven, maar ik twijfelde daar aan. Ik weet niet wat er nou verslavender is; oxazepam of AD..
Ik heb zo begrepen dat er een aantal AD zijn waar je zeer moeilijk weer vanaf komt. Zoals seroxat en efexor dacht ik.
Ik dacht eerst maar eens cipramil te proberen als dit helpt. Als ik het zo begrijp zijn de bijwerkingen minder heftig bij het stoppen.
Maarja, mijn huisarts is heel dwars en zou dan juist een andere voorschrijven als ik met die suggestie kom.
Binnenkort maar een afspraak maken, maar weet niet hoe ik hiermee aan moet komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')