quote:De medische term voor oorsuizen is: 'tinnitus aurium'. Deze term is afgeleid van Latijnse woorden: 'tinnire' betekent bellen of rinkelen; en 'aures' betekent oren.
Iemand met tinnitus of oorsuizen hoort geluiden als fluiten, suizen, piepen, brommen en zoemen. Deze geluiden kunnen variëren van hard tot zacht, van hoog tot laag, van continu tot af en toe. Ze kunnen hoorbaar zijn in één oor of in beide oren.
Tinnitus leidt bij een aantal mensen tot problemen, bijvoorbeeld persoonlijke problemen, problemen op het werk en/of in de sociale omgeving. Naast de hinderlijke geluiden is ook vaak het gehoor verminderd, waardoor anderen minder goed te verstaan zijn. Deze klachten hebben invloed op het welzijn.
quote:Zo'n tien procent van alle mensen heeft last van oorsuizen. Bij de overgrote meerderheid is het ongemak beperkt of vrij eenvoudig te behandelen, maar voor een tot twee procent betekent tinnitus een regelrechte aanslag op de levenskwaliteit. Bij sommigen leidt de aandoening tot slaap- of concentratiestoornissen of depressie. Het zijn vooral deze patiënten die, vaak na een lange lijdensweg, in de tinnituskliniek van het UZA belanden.
Is het niet iets met je oren?quote:Op zondag 2 december 2007 21:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar gewoon uit nieuwsgierigheid, wat zijn ongeveer je eisenwensen?
Senesta, blij dat ik niet de enige ben die niet weet wat tinnitus is
jaquote:
is dat zo?quote:
Hoog in je bol, hè?quote:Op zondag 2 december 2007 21:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou inderdaad, bovendien er is geen man jongetje op Fok! die mij kan laten spinnen en mijn naam eer aan kan laten doen
het lijkt me ook iets om behoorlijk gek van te worden, als je daar zoveel last van hebtquote:Op zondag 2 december 2007 21:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja
Ik las laatst een stuk in de mijn geheim dat er tig mensen met tinnitus zijn die door de tinnitus een eind willen maken aan hun leven
http://www.hearing-siemens.nl/nl/07-tinnitus/tinnitus.jspquote:Op zondag 2 december 2007 21:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
is dat zo?
Ik las dus net ook dat als je last hebt van tinnitus het verstandig is om naar de KNO arts te gaan. Mooi dat de dokter me dat niet heeft vertelt
Ik ga een KNO afspraak eisen
Hmmm, ik zal eerst eens kijken of het met rust weer wegtrekt. En zo niet dan maar ff naar de KNO en dit voorleggenquote:Op zondag 2 december 2007 21:31 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
http://www.hearing-siemens.nl/nl/07-tinnitus/tinnitus.jsp
M'n vader heeft het ook en die loopt er ook voor bij de KNO en gaat nu eindelijk hoortoestellen krijgen.
ik heb ook altijd een soort zoem in mijn oor, maar dacht dat idd met 'disco doofheid' te maken had.. en soms een soort piepjes ook, maar ik heb er geen last van gelukkigquote:Op zondag 2 december 2007 21:31 schreef Qwea het volgende:
Het is ook niet fijn. En het is nog mn eigenschuld ook. Ik had als ukkie Q altijd mn mp3 speler te hard staan. Ja wist ik veel, ik was 12 ofzo. Nou,zie hier het resultaat. En het was weg, naja weg, ik had er geen last van. Alleen in drukke ruimtes en met stress. Totdat ik besloot een mp3 speler weer te kopen. Want ach, als ik hem gewoon op het allerzacht volume zou zetten zou er niks aan de hand zijn.
Blijkt achteraf dat ik een extreem maar dan ook echt een extreem gevoelig gehoor heb. Ik kan ontzettende hoge tonen waarnemen die de meeste mensen niet horen. En het allerzachtste geluid van mn mp3 speler was dus te hard![]()
Is dat zo?quote:Op zondag 2 december 2007 21:34 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik las laatst trouwens ergens dat ADHD'ers vaker problemen met oren/gehoor hebben. Maf he?
wat super van jouquote:Op zondag 2 december 2007 21:38 schreef Nonneke het volgende:
Nou ik gaat een stukje doesjuh en naar bedje![]()
gelukkig maar een halve dagdaarna nog eventjes een Jochemdonatie ophalen
![]()
Hopelijk werkt mn digicam mee, dan maak ik er even een foto van voor in het topic, misschien spoort het mensen aan
![]()
woeiquote:Op zondag 2 december 2007 21:38 schreef Nonneke het volgende:
Nou ik gaat een stukje doesjuh en naar bedje![]()
gelukkig maar een halve dagdaarna nog eventjes een Jochemdonatie ophalen
![]()
Hopelijk werkt mn digicam mee, dan maak ik er even een foto van voor in het topic, misschien spoort het mensen aan
![]()
Doe een weekje intensief mee en je weet niet beter meerquote:Op zondag 2 december 2007 21:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vroeg me al af waarom iedereen opeens stil was maar er was een pagina 3
quote:Op zondag 2 december 2007 21:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
quote:Op zondag 2 december 2007 21:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zag je reactie al maar FOK! was even traagquote:
Drinkt zeker ook Bavariaquote:Op zondag 2 december 2007 20:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Neehee, meneer Ingetje is een echte man en die wil vlees![]()
![]()
Zo de knetter...het regent ineens superhard hier, en de wind staat recht op de voorgevel.
Nee, Warsteinerquote:
single meldtquote:Op zondag 2 december 2007 20:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Zoek jij even een vent voor mij danIk wil geen buitenbeentje zijn hieroh
Ja, en jullie zijn weer erg hard gegaan. heb de puf niet om het allemaal bij te lezen.quote:Op zondag 2 december 2007 22:09 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Nee, Warsteiner![]()
Bavaria is![]()
Maar u is dus weer zu hause?
quote:Op zondag 2 december 2007 22:14 schreef nokwanda het volgende:
[..]
single meldt![]()
En wie het waagt om me te koppelen sla ik heel hard
Dat vind ik niet vreemdquote:Op zondag 2 december 2007 21:34 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik las laatst trouwens ergens dat ADHD'ers vaker problemen met oren/gehoor hebben. Maf he?
Niet? waarom niet dan? ik zie de link nml niet zo..quote:
Ik ben niet eens overtuigd relatieloos. Ik denk gewoon dat een man die mij aankan echt heel erg zeldzaam is en ik ga er niet meer snel voor, voordat ik dat echt heb getest. De meesten falen al bij de eerste ontmoeting of het eerste echte gesprek.quote:Op zondag 2 december 2007 22:16 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
zo mag ik het horen
![]()
*Marietje is ook overtuigd relatieloos
quote:Op zondag 2 december 2007 22:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Waar hangt Greys uit? Nog steeds aan het strijken zeker?
ADHD... je bent dus zo overprikkeld dat je overal de impuls bij hebt om te reageren. dat kan je niet bolwerken.quote:Op zondag 2 december 2007 22:25 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Niet? waarom niet dan? ik zie de link nml niet zo..
trusten elseetje
Strijk jij ook shirts!quote:Op zondag 2 december 2007 22:27 schreef Greys het volgende:
[..]
![]()
In al die tijd heb ik wel 2 overhemden en 2 shirts gestreken![]()
Daarom heb ik er ook zo'n hekel aan, ik kan het niet, het duurt te lang
ok, ik had 'ook' moeten weglaten danquote:Op zondag 2 december 2007 22:26 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik ben niet eens overtuigd relatieloos. Ik denk gewoon dat een man die mij aankan echt heel erg zeldzaam is en ik ga er niet meer snel voor, voordat ik dat echt heb getest. De meesten falen al bij de eerste ontmoeting of het eerste echte gesprek.
Ik denk wel dat er een persoon is die dat kan en die ontmoet ik ooit vast wel. Alleen ga ik niet meer sociaal wenselijk doen en mijn verwachtingen aanpassen. Ik verdom het. Dan ben ik echt veeeeel liever relatieloos. Heb immers lieve mensen genoeg om me heen om me alle liefde in de wereld te geven. En als ik dan toch perse sex wil dan is dat zo'n probleem niet. Alleen heb ik daar minder lol van als het alleen daarom gaat. Zou het liever zien als bezegeling van iets dat je voor elkaar voelt en niet als het enige dat je voor elkaar voelt.
Trusten DMLquote:Op zondag 2 december 2007 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ga ook een beautyslaapje doen zodat ik morgen fris en fruitig bij mijn nieuwe baas verschijn.
Weltrusten allemaal![]()
Op die manierquote:Op zondag 2 december 2007 22:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
ADHD... je bent dus zo overprikkeld dat je overal de impuls bij hebt om te reageren. dat kan je niet bolwerken.
Het is iets neurologisch dat maakt dat je niet alle prikkels filtert zoals mensen die dat niet hebben.
Prikkels------> zintuigen. Link gelegd.
trusten!quote:Op zondag 2 december 2007 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ga ook een beautyslaapje doen zodat ik morgen fris en fruitig bij mijn nieuwe baas verschijn.
Weltrusten allemaal![]()
quote:Op zondag 2 december 2007 22:30 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Strijk jij ook shirts!![]()
De strijkplank staat op zolder en de strijkbout zou ik niet eens weten waar die uithangt
Zeker in de hoop dat jij ook snel volgt en dat jullie het dan samen nog 1 uur zien worden?quote:Op zondag 2 december 2007 22:36 schreef Greys het volgende:
Ik wou dat ik hem niet meer kon vinden, soms, die strijkbout
Succes morgen, Dizzy!
Meneer Greys is al naar bed
quote:Op zondag 2 december 2007 22:41 schreef Greys het volgende:
Nee, daar was ik niet gezellig genoeg voor tijdens het strijken ben ik bang
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |