abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2007 @ 23:01:21 #31
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55023354
Beste nieuwe dienstregeling ooit! Meer EuroNightLines naar meer bestemmingen.
pi_55028753
quote:
Op maandag 3 december 2007 07:49 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ja, Eindhoven dan, whatever, ik wil in Oisterwijk komen.
Oisterwijk
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:42:18 #33
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_55029001
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:27 schreef MaxC het volgende:

[..]

Oisterwijk
Daar ging ik vroeger altijd op vakantie, in een of ander bungalowpark. Zitten nu allemaal asielzoekers in....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 6 december 2007 @ 22:05:11 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55088491
Monopolisten he... Geen enkele concurrentie, behalve het door de overheid kunstmatig duur gehouden autoverkeer.
censuur :O
pi_55093171
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:09 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ja, maar helaas geen stoptrein Den Bosch > Boxtel > Tilburg, waardoor ik nu nog steeds maar tot Tilburg kan en niet naar huis . Ik snap echt niet waarom Eindhoven > Tilburg niet gewoon een stoptrein is in de nacht...
Omdat je het mensen niet aan kunt doen ieder gehucht waar hooguit 2 mensen uit stappen aan te doen?

Dat sowieso Brabant een nachttrein krijgt
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_55093173

Daar gaat het mooie systeem van een clockwise of counter clockwise route, waarbij je binnen 2 uur hoe dan ook, welke richting dan ook, op plek van bestemming bent.
pi_55093174
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 03:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat sowieso Brabant een nachttrein krijgt
Exact. Laat ze eerst Amersfoort maar eens aansluiten op het nachttraject. Vanaf UT is het altijd nog een pokkeneind fietsen naar A'foort, en er rijdt ook geen nachtbus.
pi_55093183
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 03:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Exact. Laat ze eerst Amersfoort maar eens aansluiten op het nachttraject. Vanaf UT is het altijd nog een pokkeneind fietsen naar A'foort, en er rijdt ook geen nachtbus.
Niet meer?

Amersfoort is het tweede station van Nederland qua passagiersverwerking (na utrecht) en dé poort naar zwolle (en vandaar noordnederland) en naar Enschede/Deventer (en evt. tot aan Berlijn).

Snachts echter, is amersfoort nog een stukje drukker. Kijk snachts maar eens op het station Van de iets van 12 sporen (niet perrons, sporen) die er in het station liggen, zijn er in ieder geval 3 bezet

Goederentransport is gelijk de reden dat Amersfoort niet op het nachtnet mag, aangezien de risico transporten snachts worden uitgevoerd.

Anders was de nachtnet cirkel nog veel Logischer geweest (nl utrecht amersfoort, en van daar naar amsterdam, leiden, etc).
pi_55093186
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 03:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Niet meer?
Niet op zaterdag in ieder geval.
quote:
Goederentransport is gelijk de reden dat Amersfoort niet op het nachtnet mag, aangezien de risico transporten snachts worden uitgevoerd.
Aha, goed punt inderdaad. Chloortreinen enzo?
pi_55093191
Vertrektijden bussen Utr-Amf:
23:50
23:54
0:20
0:50
1:58
3:28

De laatste twee doen er het langst over, 38 minuten.
pi_55093192
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 03:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet op zaterdag in ieder geval.
[..]

Aha, goed punt inderdaad. Chloortreinen enzo?
Jup We hebben proefondervindelijk uitgevonden dat Acryl Nitril treinen wel overdag rijden

-edit- bovenstaand is zaterdag nacht
pi_55093195
Net als die HSL die van Prov. brabant met alle geweld ook in Breda moest stoppen

Ja, wel 1 op de vier treinen gaat er stoppen. Geloof wel 3x per dag!

En daar wordt dan een heel station voor verbouwd
pi_55093197
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 03:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Jup We hebben proefondervindelijk uitgevonden dat Acryl Nitril treinen wel overdag rijden
Ohja, dat was toen. Ik verwachtte al geel/groene wolken in de straat maar er waren een paar brandweerlui misselijk. Als ze de nachttreinen uit Utrecht nou op spoor 1 zetten, dan zijn er nog zat sporen om gevaarlijke stoffen te vervoeren. Ik vind het maar matig dat Amersfoort niet op het nachtnet komt, volgens mij gewoon omdat de NS geen zin heeft om van Ut naar Amf te rijden omdat daarmee het cirkeltje doorbroken wordt.
pi_55093201
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 03:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ohja, dat was toen. Ik verwachtte al geel/groene wolken in de straat maar er waren een paar brandweerlui misselijk. Als ze de nachttreinen uit Utrecht nou op spoor 1 zetten, dan zijn er nog zat sporen om gevaarlijke stoffen te vervoeren. Ik vind het maar matig dat Amersfoort niet op het nachtnet komt, volgens mij gewoon omdat de NS geen zin heeft om van Ut naar Amf te rijden omdat daarmee het cirkeltje doorbroken wordt.
Het cirkeltje zou zelfs beter worden

En nu is er geen eens een cirkeltje meer

Nu zou je haast kunnen pleiten voor een nachttrein Utrecht-Amersfoort-Zwolle (3 van de grotere zo niet de grootste stations wbt. passagiersverwerking/dag).
pi_55093210
HSL:
quote:
* 1 trein per uur: Amsterdam Centraal – Schiphol – Rotterdam Centraal – Antwerpen Centraal – Brussel Zuid – Parijs Noord (Thalys)
* 1 trein per uur: Amsterdam Centraal – Schiphol – Rotterdam Centraal – Antwerpen Centraal – Brussel Zuid (Benelux)
* dagelijks 8 treinen: Den Haag Centraal – Rotterdam Centraal – Breda – Noorderkempen – Antwerpen Centraal – Mechelen – Brussel Centraal – Brussel Zuid
Dus, zo'n 32 treinen per dag die door Breda heen blazen, (er van uitgaand dat die andere 2 lijnen 16 uur per dag rijden) en wel 8 per dag die er stoppen, nee dat is echt de moeite om die spoorlijn 15 km om te leggen en het hele station te verbouwen

Ok, OV in brabant is kut. Alleen middelkleine steden, en twee middelgrote steden, die met een boel buurtbusjes en oude buurtspoortjes verbonden zijn. Daar moet zeker iets gebeuren. Maar met een HSL schieten de mensen daar ook niet op, behalve dat ze kunnen roepen "kaai gaaf, we hebben een kaai snelle trein"

Dat ding hadden ze va. utrecht ondergronds door moeten trekken naar Parijs
  vrijdag 7 december 2007 @ 04:22:18 #46
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_55093237
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 03:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
HSL:
[..]

Dus, zo'n 32 treinen per dag die door Breda heen blazen, (er van uitgaand dat die andere 2 lijnen 16 uur per dag rijden) en wel 8 per dag die er stoppen, nee dat is echt de moeite om die spoorlijn 15 km om te leggen en het hele station te verbouwen

Ok, OV in brabant is kut. Alleen middelkleine steden, en twee middelgrote steden, die met een boel buurtbusjes en oude buurtspoortjes verbonden zijn. Daar moet zeker iets gebeuren. Maar met een HSL schieten de mensen daar ook niet op, behalve dat ze kunnen roepen "kaai gaaf, we hebben een kaai snelle trein"

Dat ding hadden ze va. utrecht ondergronds door moeten trekken naar Parijs
Knuppeltje, dat Amersfoort van jou.. dat is wat zeg.
Breda, Tilburg en Eindhoven zijn een hele slag groter, agllomeratie Eindhoven heeft al zo'n 700.000 inwoners.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_55093245
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 04:22 schreef Kopstoot het volgende:
Breda, Tilburg en Eindhoven zijn een hele slag groter, agllomeratie Eindhoven heeft al zo'n 700.000 inwoners.
Een agglomeratie even groot als heel Brabant zeker. No way dat Eindhoven groter is dan Den Haag of Utrecht.
  vrijdag 7 december 2007 @ 06:25:23 #48
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_55093324
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik was vroeger regelmatig te vroeg op school en zelfs nu nog wel eens te vroeg op mijn werk. Ideale tijd om nog wat door te lezen, even rustig op te starten met koffie of iets dergelijks. Ik zie het probleem dus niet.
Je kan ook gewoon in de baas zijn tijd rustig opstarten
  vrijdag 7 december 2007 @ 07:26:46 #49
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_55093461
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 03:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De treinen die niet stoppen in Breda rijden langs de stad. Voor die paar die er wel moeten zijn hebben ze even twee lusjes aangelegd zodat ze via de bestaande baan naar Roosendaal naar het station kunnen. Niks 15 km. En het station was toch al aan vervanging toe.
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:50:24 #50
36221 Kopstoot
pi_55095247
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 04:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een agglomeratie even groot als heel Brabant zeker. No way dat Eindhoven groter is dan Den Haag of Utrecht.
Den Haag is toch zeker groter, Utrecht ook, zij het slechts een fractie. Tel de gemeenten van het sre maar even bij elkaar op. Wellicht noem je dat een stadsregio, dan nog heeft de agglomeratie at least 500.000 inwoners. Daarnaast gaat Brabant op het moment richting de 2,5 miljoen inwoners, die je met de voorgestelde route van het nachtnet voor een groot deel bereikt.
pi_55095354
Ik ben toch wel blij dat de nachttreinen ook in Dordrecht gaan stoppen
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:56:07 #52
36221 Kopstoot
pi_55095358
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 03:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het cirkeltje zou zelfs beter worden

En nu is er geen eens een cirkeltje meer

Nu zou je haast kunnen pleiten voor een nachttrein Utrecht-Amersfoort-Zwolle (3 van de grotere zo niet de grootste stations wbt. passagiersverwerking/dag).
En, kerel, wat willen die mensen doen in Zwolle? Door naar Leeuwarden, Groningen, Enschedé, Hengelo, Almelo of evt. Meppel. Zwolle heeft krap 100.000 inwoners, beetje overdreven om daar een trein voor te laten rijden. Zegt überhaupt genoeg dat je Zwolle als een van de drukkere stations ziet, is maar matig druk.
De drukste station zijn nog immer, Utrecht, A'dam CS, R'dam CS, Den Haag CS, Leiden, Amersfoort en Eindhoven.
pi_55095461
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:56 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

En, kerel, wat willen die mensen doen in Zwolle? Door naar Leeuwarden, Groningen, Enschedé, Hengelo, Almelo of evt. Meppel. Zwolle heeft krap 100.000 inwoners, beetje overdreven om daar een trein voor te laten rijden. Zegt überhaupt genoeg dat je Zwolle als een van de drukkere stations ziet, is maar matig druk.
De drukste station zijn nog immer, Utrecht, A'dam CS, R'dam CS, Den Haag CS, Leiden, Amersfoort en Eindhoven.
Zwolle heeft ongeveer net zo veel in/uit/overstappers als Amersfoort.
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:27:22 #54
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_55096002
quote:

[..]

Dat zijn inderdaad stations waar veel mensen op af komen.
Zwolle is echter een belangrijk knooppunt, en zeker niet 'maar matig druk' .

Een nachttrein er naar toe lijkt me ook wat te veel van het goede.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:48:49 #55
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_55097827
de trein Eindhoven - Tilburg - Breda veranderd niet.

dan blijft mijn ideale aansluiting bus - trein - bus
bijna geen wachttijden!
Blimps are pretty pimp!
pi_55101971
quote:

[..]

Een station als Amersfoort/Zwolle verwerkt meer passagiers dan een eindstation als Den Haag
pi_55102045
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 04:22 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

De wijken die Amersfoort de afgelopen 6 jaar gebouwd (Nieuwland, Vathorst) heeft zijn ongeveer zo groot als Breda
pi_55102134
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:50 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Den Haag is toch zeker groter, Utrecht ook, zij het slechts een fractie. Tel de gemeenten van het sre maar even bij elkaar op. Wellicht noem je dat een stadsregio, dan nog heeft de agglomeratie at least 500.000 inwoners. Daarnaast gaat Brabant op het moment richting de 2,5 miljoen inwoners, die je met de voorgestelde route van het nachtnet voor een groot deel bereikt.
De agglomeratie Rotterdam (Te vergelijken met "de gemeente Amsterdam, dus de grotere, vastgegroeide randgemeentes) telt ca. 1,2 milioen inwoners.

De agglomeratie Eindhoven behoort niet tot de grotere van Nederland:
quote:
De grootste agglomeraties in Nederland zijn:

* Amsterdam (met de gemeenten Amsterdam, Amstelveen, Ouder Amstel, Diemen, Weesp, Purmerend en Haarlemmermeer), zie ook Stadsregio Amsterdam
* Rotterdam (met de gemeenten Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Spijkenise, Albrandswaard, Barendrecht, Ridderkerk, Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel), zie ook Rotterdam-Rijnmond of Stadsregio Rotterdam
* Den Haag (met de gemeenten Den Haag, Wassenaar, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Zoetermeer), zie ook Stadsgewest Haaglanden
* Utrecht (met de gemeenten Utrecht, De Bilt, Zeist, Maarssen, Bunnik, Houten, Nieuwegein en Vianen), zie ook Bestuur Regio Utrecht
Leuke is, dat hier (Leusden en Amersfoort) enorm gebouwd is, maar volgens het CBS al sinds 1998 geen nieuwe inwoner er meer bij is gekomen (Toen zat leusden ook al op 28800, en amersfoort op 135.000, en dat was voor een reeks grote bouwprojecten ).
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:52:44 #59
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_55102155
hmpf, ik hoorde van iemand dat er nachttreinen naar hilversum gaan rijden, maar daarvan is echt helemaal niks terug te vinden
ff wachten nog
pi_55102556
quote:
Op maandag 3 december 2007 08:43 schreef Spike1506 het volgende:

[..]

Ik vind het prima, denk alleen dat de school wat minder blij ermee is.
Maarja, dan moeten ze maar kwatier later met de lessen beginnen net zoals de HZ die hiernaast ligt.
HZ? Hoge Zgool?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')