abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 22 december 2007 @ 01:42:49 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55456886
Ik moet binnenkort eens langere stukken gaan rijden. het stadsverkeer heb ik wel onder de knie
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_55469935
Hoi mensen. Ik had afgelopen woensdag examen en helaas ook gezakt. Het kijken was volgens de examinator niet constant (dat was juist het punt waar ik heel erg op lette, toch niet genoeg schijnbaar) en daarnaast nog teveel fouten gemaakt (ik kwam onder andere de snelweg niet op en wilde een verkeerde afslag bij een rotonde nemen, dat betekende 2 ingrepen, dus was op dat moment waarschijnlijk sowieso al gezakt).

Het uurtje rijles voor mijn examen ging ook al niet al te best dus ik schatte mijn kans van slagen toch al iets minder in. Een dag daarvoor had ik ook rijles en dat ging juist heel goed, erg jammer dus.

Nu mag ik dus weer 200+ euro naar mijn rijschool overmaken om een herexamen aan te vragen + nog een paar uurtjes rijles. Gaat me dus weer bakken met geld kosten.

Nouja, volgende keer beter hoop ik maar.
Tok.
pi_55484933
ikke ben geslaagd na 1 x gezakt te zijn. Ben wel blij, ik maakte dus echt wel foutjes op het examen maar die examinator was wel relaxed. Hij zei zolang jij maar laat zien dat je de regels kent en veilig rijdt dan laat ik je slagen.

Het ging zo, we waren onderweg en ik kon makkelijk voor een andere auto zeg maar bij het oversteken toen stopte ik toch en moest wachten voor het stoplicht, toen zei hij daar had je wel voor gekunt he. Ik zei ja eigenlijk wel. Hij zei als je wel was gegaan had je bonuspunten in mijn optiek gekregen. lolz

Verder gereden enzo snelweg gedaan, kom weer in de stad door smalle straatjes wilde ik een weg inrijden die alleen voor fietsers was. Hij zei, hier mag je niet in hè, ik zei ja. Daarna waren er allemaal straten met verboden en dat soort dingen en ik reed toen wel goed. Dus hij heeft gezien dat ik het wel weet.

Toen moest ik fileparkeren, lekker veel gekeken en hem netjes goed eringezet. Kreeg als commentaar zo van, dat gaat net hè, beetje te vroeg ingestuurd want je zit bijna op z'n bumper. Ik zeg ja iets te vroeg maar het kan wel hoor. Dus ik liet merken dat ik wist wat ik deed.

Toen nog een keerje ging ik oversteken en had de snelheid van de auto op die weg verkeerd ingeschat dus hij verwachtte niet dat ik nog kwam, maar ik ging toch omdat het eigenlijk wel kon. De auto achter me toeterde maar hoefde niet af te remmen omdat ik snel wegtrok en goed doorreed. Hij schrok denk ik.

Dat waren mijn puntjes, toen ik naar het kantoor weer liep dacht ik van denk niet dat dit goed genoeg is. Echter ik nam plaats en hij zei, Het is voldoende, gefeliciteerd. Mijn mond viel open.. Niet verwacht.

Hij zei je laat duidelijk zien dat je de regels wel weet op dat ene keertje na dat je een straat wilde inrijden waar alleen fietsers inmochten.

Ik zei ja.. toen zei hij nog.. En volgende keer niet meer zo snel voor een ander kruipen al had je genoeg ruimte, je hoefde de trein niet te halen toch?

Ik zei ja dat had niet gehoeven.

Kreeg nog een hand en ik stuiterde naar huis in blijdschap

[ Bericht 1% gewijzigd door Arsenius op 23-12-2007 10:53:00 ]
pi_55508144
Wat tofff!! Gefelicitieerd met het behalen van je roze papiertje!

Hierzelf gaat lessen ook super! En heb mijn theorie gisteren doorgelzen, en toen 2 oefenexamens gemaakt, beide 6 fouten, net geslaagd dus!

Waarschijnlijk in februari krijg ik mijn theorieexamen!
pi_55508839
Gefeliciteerd!

Ik heb net mijn laatste rijles gehad. Mijn eigen instructrice is op vakantie deze week, dus ik leste bij een andere van dezelfde rijschool (ze zijn met zijn drieën), en ze zei dat ik het makkelijk moest halen! Maandag is het zover .
pi_55509085
suc6 iedereen. Ik ga autotjes kijken vandaag. Moet mijn rijbewijs nog aanvragen maar het gemeentehuis is hier dicht t/m donderdag. Wat een dorp ook
  maandag 24 december 2007 @ 11:02:36 #207
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_55509474
quote:
Op maandag 24 december 2007 09:17 schreef timp0e het volgende:
Wat tofff!! Gefelicitieerd met het behalen van je roze papiertje!

Hierzelf gaat lessen ook super! En heb mijn theorie gisteren doorgelzen, en toen 2 oefenexamens gemaakt, beide 6 fouten, net geslaagd dus!

Waarschijnlijk in februari krijg ik mijn theorieexamen!
Je theorieexamen is niet zo moeilijk als het lijkt hoor, daar zou ik me niet te druk om maken. De oefenexamens zijn moeilijker dan 'het echte'. Ik ben een week van tevoren begonnen met leren, heb nog een theoriecursusje gehad van mijn rijschool en toen ben ik zonder fouten geslaagd...
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
  maandag 24 december 2007 @ 13:49:54 #208
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_55513302
quote:
Op zondag 23 december 2007 10:47 schreef Arsenius het volgende:
ikke ben geslaagd na 1 x gezakt te zijn. Ben wel blij, ik maakte dus echt wel foutjes op het examen maar die examinator was wel relaxed. Hij zei zolang jij maar laat zien dat je de regels kent en veilig rijdt dan laat ik je slagen.
(...)
Kreeg nog een hand en ik stuiterde naar huis in blijdschap
gefeliciteerd
waren alle examinatoren maar zo relaxed....
niets
pi_55513321
Ohjee, bijna theorie
  maandag 24 december 2007 @ 14:20:19 #210
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_55513947
wacht nu al 3 kwartier op mijn instructueur en kan niet bellen omdat ik mijn telefoon vergeten ben bij mijn ouders

denk haast dat hij mij vergeten is
niets
pi_55515657
zal wel iets tussengekomen zijn, anders vind ik dat niet normaal als hij zomaar 46 min te laat komt. mijn instructeur was precies op tijd altijd.Op de minuut.
pi_55516114
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:39 schreef Arsenius het volgende:
zal wel iets tussengekomen zijn, anders vind ik dat niet normaal als hij zomaar 46 min te laat komt. mijn instructeur was precies op tijd altijd.Op de minuut.
de mijne altijd 5 min te vroeg
  Moderator maandag 24 december 2007 @ 18:44:34 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55516523
Mijne was inderdaad altijd op tijd
  maandag 24 december 2007 @ 18:51:32 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55516680
quote:
Op maandag 24 december 2007 18:44 schreef Renesite het volgende:
Mijne was inderdaad altijd op tijd
Huilen dan.
pi_55532518
Oh en ik wil in de OP bij de gelukkige geslaagden!! Do. 20 Dec 10.00 geslaagd..
pi_55535646
Moet je zelf even veranderen dan.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  dinsdag 25 december 2007 @ 17:53:15 #217
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_55535924
telefoon lag thuisthuis, hij had wel gebeld..fout in de planning
niets
pi_55537419
Mijn instructeur komt wel eens te laat..... Meestal rond de 5 minuten dan, maar ja zijn toch kostbare minuten. Ben niet echt van plan er wat van te zeggen, want ik zit wel heel wat uren met die man in de auto en denk dat de sfeer er niet echt beter van wordt als ik er moeilijk over ga doen.
pi_55537446
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 20:29 schreef ruben3123 het volgende:
Mijn instructeur komt wel eens te laat..... Meestal rond de 5 minuten dan, maar ja zijn toch kostbare minuten. Ben niet echt van plan er wat van te zeggen, want ik zit wel heel wat uren met die man in de auto en denk dat de sfeer er niet echt beter van wordt als ik er moeilijk over ga doen.
maar liet hij de les dan ook niet 5 min langer duren?
  dinsdag 25 december 2007 @ 20:50:10 #220
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55537686
Ik sta niet bij de geslaagden van 2006

21 december
Because they will last that long.
pi_55537858
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 20:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar liet hij de les dan ook niet 5 min langer duren?
Nee, want dan gingen we gelijk door naar de volgende leerling en die wilde natuurlijk gewoon om bijvoorbeeld 15 uur beginnen. Was vooral als ik dan om 6 uur les had en hij had van tevoren gegeten. Of als hij in de file stond. Ja dan kan hij er weinig aan doen, maar ik nog minder.
  dinsdag 25 december 2007 @ 21:14:26 #222
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55538034
Mijn instructeur liet me altijd minimaal het les uur rijden, zelfs als we tussendoor ergens gingen eten!
pi_55538151
Das wel een goede instructeur dan. Soms zegt hij: rijd maar naar de dichtsbijzijnde AH en parkeer zo dicht mogelijk bij de ingang. Kan ik daar inparkeren en gaat hij snel de auto uit om wat te halen. Kan ik ook zo weer 5 minuten wachten in de lestijd......
pi_55538237
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:23 schreef ruben3123 het volgende:
Das wel een goede instructeur dan. Soms zegt hij: rijd maar naar de dichtsbijzijnde AH en parkeer zo dicht mogelijk bij de ingang. Kan ik daar inparkeren en gaat hij snel de auto uit om wat te halen. Kan ik ook zo weer 5 minuten wachten in de lestijd......
dat hij dat zomaar kan doen......
moeten ze hier niet proberen
maar mijn instructeur had altijd een half uur tussen verschillende leerlingen dus vaak reed ik 15 min langer dan eigenlijk hoorde
  dinsdag 25 december 2007 @ 21:29:57 #225
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55538252
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:23 schreef ruben3123 het volgende:
Wij gingen echt altijd naar een snackbar of macdonald of zo'n buitenlandse broodjes zaak en dan gewoon patat pinda of broodje kip kerrie, en hij trakteerde altijd, heb hem wel getrakteerd toen ik was gelsaagd natuurlijk.
pi_55538379
Klinkt goed, wij gaan hoogstens eens wat cola drinken bij hem thuis of hij geeft wat chocolademelk bij een tankstation. Hij werkt ook veel iedere dag van 9 tot 22 uur of zo. En hij woont niet eens in een villa. Volgens mij moet hij gewoon erg veel geld aan de baas van de rijschool betalen.

Maar ja zulke dingen weet je helaas niet voordat je met een rijschool in zee gaat....
  dinsdag 25 december 2007 @ 21:39:23 #227
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55538399
Mja, wij gingen ook altijd details doornemen, kijk handelingen enzo.

Hij komt nog regelmatig bij de mac waar ik werk en als ik hem een nieuwe leerling breng krijg ik nog 50 euro ook!
pi_55538607
Details nemen we wel altijd door, hij wil best alles goed uitlukken. Het goed laten uitvoeren door mij is een ander verhaal, maar ja door te oefenen gaat het wel steeds beter. Soms ben ik wel vrij eigenwijs en daar reageert hij dan niet altijd aardig op, maar ja dat ligt soms ook aan mij. Voorbeeld: bij het stoplicht doe ik rustig aan met optrekken als het toch niet druk is, maar hij gaat gelijk vol gassen. Ik zeg dan van: doe maar rustig aan, het is niet druk en we hebben geen haast. Maar hij wil snel optrekken en doorschakelen.
pi_55538723
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:29 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Wij gingen echt altijd naar een snackbar of macdonald of zo'n buitenlandse broodjes zaak en dan gewoon patat pinda of broodje kip kerrie, en hij trakteerde altijd, heb hem wel getrakteerd toen ik was gelsaagd natuurlijk.
Zo, dat is een gulle instructeur, mijne komt nooit verder dan een bakje thee/koffie.
Tok.
pi_55541757
Mijn instructeur komt gewoon structureel te laat. Zo structureel, dat je er gewoon rekening mee kan houden. Hij geeft gewoon iedere leerling de volle 60 minuten (meestal iets meer) dus als hij even een sanitaire stop moet maken of wat te drinken gaat halen, zorgt hij ervoor dat de leerling daardoor geen lestijd mist. Verder kan je er gewoon van uit gaan dat 'ie iets te laat komt, en kondigt hij het ook altijd aan als je wat later op de dag les hebt, dus ik vind het echt totaal geen probleem.

Verder: 16 januari TTT.
pi_55549253
Lol, heb nog nooit wat aan eten en drinken gehad van mijn instructrice, maar we maken ook nooit een stop
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:21 schreef Credence het volgende:
Mijn instructeur komt gewoon structureel te laat. Zo structureel, dat je er gewoon rekening mee kan houden. Hij geeft gewoon iedere leerling de volle 60 minuten (meestal iets meer) dus als hij even een sanitaire stop moet maken of wat te drinken gaat halen, zorgt hij ervoor dat de leerling daardoor geen lestijd mist. Verder kan je er gewoon van uit gaan dat 'ie iets te laat komt, en kondigt hij het ook altijd aan als je wat later op de dag les hebt, dus ik vind het echt totaal geen probleem.
Hier precies ook. Als 1 les al uitloopt, dan loopt de rest ook uit omdat mijn instructrice iedereen ook echt 60 minuten les wilt geven. Daarom vind ik het ook niet erg, want ze smst mij dan ook even dat het wat later wordt...

Ohjah, wat ik vandaag ook nog zag op het forum van TrosRadar:
http://www.crimineelbureaurijvaardigheidsbewijzen.nl/id18.htm

En wat daarop stond: De kandidaat die van een rijschool kwam die zich niet apart had laten inschrijven bij het CBR zou een “NULLENCODE” krijgen of te wel ------00------
De examinator heeft normaal de “E” van eerste keer of de “H” van herhaling op zijn examenkaart staan. Echter met een “NULLENCODE” was door de “DENKTANKLEDEN “ afgesproken dat deze kandidaten “NIET EXAMENRIJP” waren, met andere woorden ZAKKEN !

In hoe verre is dit waar? Ik weet niks van dat je je apart moet laten inschrijven bij het CBR?
  woensdag 26 december 2007 @ 13:46:22 #232
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_55549968
Ik be geslaagd in 1 x, binnen 10 minuten.

En ik ben niet eens op de snelweg geweest, en heb maar 1 bijzondere verichting gedaan die ik nog hebt verneukt ook, kwam met de bumper tegen de stoep aan bij het straatje keren.

Best wel twijfelachtig ja
pi_55555864
Vraagje voor de mensen die niet na 1x geslaagd zijn...

Hoeveel lessen hebben jullie daarna nog genomen tot het herexamen?
Mijn instructeur begon namelijk over nog eens 8 lessen wat me best veel lijkt. Daarbij speelt geld ook een belangrijke rol want dat begint nu wel op te raken.
Tok.
  woensdag 26 december 2007 @ 17:38:15 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55555930
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Mijn instructeur begon namelijk over nog eens 8 lessen wat me best veel lijkt. Daarbij speelt geld ook een belangrijke rol want dat begint nu wel op te raken.
ben de eerste keer geslaagd, maar als je op niveau zit zou ik zeggen, 1 rijles vlak voor 't examen en dan slagen
Huilen dan.
pi_55558145
quote:

Ik heb na mijn TTT nog extra lessen 5 erbijgehad tot het examen ik had er 27 in mijn pakket. Daarna ben ik gezakt en heb er nog 8 bijgenomen. Toen wel geslaagd.

Dus het is voor mij niet echt een vreemd iets.
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 21:49:28 #236
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55560069
quote:

Hmmmm, ik had er toch nog een stuk of 8. Ik vond dat enorm fijn
pi_55560330
Heb al 29 lessen gehad of zo en Inparkeren gaat nog niet erg goed, voor de rest zijn de bijzondere verrichtingen best te doen. Rijden zelf lukt wel.

Als je goed rijdt en je doet op je examen alleen een bijzondere verrichting verkeerd, slaag je dan ook?
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 22:10:22 #238
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55560439
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:04 schreef ruben3123 het volgende:
Heb al 29 lessen gehad of zo en Inparkeren gaat nog niet erg goed, voor de rest zijn de bijzondere verrichtingen best te doen. Rijden zelf lukt wel.

Als je goed rijdt en je doet op je examen alleen een bijzondere verrichting verkeerd, slaag je dan ook?
K I J K E N ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
pi_55560547
Ja, kijken doe ik wel, maar ja ik bots nergens tegenaan, maar dan sta ik bijvoorbeeld iets te ver van de stoeprand en dan weer net er tegenaan, dus is een beetje moeilijk evenwicht vinden.
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 22:21:25 #240
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55560638
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:16 schreef ruben3123 het volgende:
Ja, kijken doe ik wel, maar ja ik bots nergens tegenaan, maar dan sta ik bijvoorbeeld iets te ver van de stoeprand en dan weer net er tegenaan, dus is een beetje moeilijk evenwicht vinden.
ooooh, had ik beide keren
pi_55565983
Straatje keren ging bij mij echt ALTIJD te hard, maar ik heb mezelf nu gewoon aangeleerd echt tot bijna-stilstand af te remmen de hele tijd, de koppeling maar een mini-beetje te laten komen, en nu kan ik geweldig straatje keren!
pi_55602362
Pff, ben nu theorieexamens aan het oefenen, elke x net niet geslaagd, omdat ik toevallig dan de vraag nét iets anders begrepen heb :S Heel irritant. Nog maar eens veel oefenen dan
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:19:50 #243
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55603368
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:10:04 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_55603903
Als je een eerlijke rijschool hebt, dan kunnen zij toch wel inschatten of je je examen gaat halen?

Ik kreeg hem tijdens mijn praktijk-examen ook niet goed in het vak, wiel raakte de stoep eerder dan verwacht, maar toch ben ik niet gezakt. Ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat je heel goed om je heen kijkt en blijft kijken, en zonodig daarop reageert.
Er wordt immers gekeken of het verantwoord is je alleen te laten rijden, niet of je al ervaring hebt met parkeren en andere onderdelen.

En ja, misschien moet je wat geluk hebben met je examinator en met het overige verkeer, maar als je gewoon goed rijdt, goed kijkt etc dan zullen ze je echt niet zomaar laten zakken..
pi_55607712
Vandaag voor het eerst een frustrerende rijles gehad.
Vrij wisselvallig, soms reed ik goed, maar constant verkeek ik me op situaties waarbij ik meerdere dingen moet checken en ik miste verscheidene malen bordjes.
Ik ergerde me wat aan wat domme fouten en vooral het maar niet goed waarnemen.

Zo is er bij Eindhoven een groot verkeersplein waar ik vorige les voor het eerst opreed en dan Venlo moet volgen, zo ook vandaag, maar beide keren doe ik wat verkeerd, zodat de instructeur mijn stuur naar rechts moet trekken omdat ik rechts moet aanhouden, terwijl je voor het plein naar links wordt gestuurd (zo zegt hij het ook)
Ik denk dat het wat gewenning is of een kwestie van (alweer) goed overzien (borden!) en een beetje mijn vreemde manier van redeneren (linkse pijl van het links richting Venlo, terwijl het eigenlijk rechts afslaan is)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_55607877
Frustrerende rijlessen. Been there done that

Kan gebeuren, en overkomt volgens mij iedereen wel eens. Is mij zeker een paar keer overkomen.
pi_55608051
Pff, vandaag voor het eerst bocht achteruit moeten maken. Alle verrichtingen die ik tot nu toe heb gedaan vielen wel mee, maar dat kan ik dus echt niet! Heb het pas 1x gedaan, dus hopelijk komt het ooit nog goed
pi_55613664
Wat is jullie mening over Rijopleiding in Stappen?

Kwam dat hier tegen: http://www.frankligthart.nl/ris.html

Concept klinkt wel ok, maar hoe dat in de praktijk zal zijn? Kost ook ongeveer 200 euro meer...
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:37:11 #249
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55613880

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:10:04 ]
Zerg schreef:
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:37:50 #250
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55613896

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:10:05 ]
Zerg schreef:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')