Prachtig weer om te lezen hoe onze overheid kansloze figuren als krakers in bescherming neemt en ondernemers vervolgens in de kou laat staan. Hoe zit het met dat wetsvoorstel om kraken inbraak en diefstal te verbieden?quote:GRONINGEN - Bij de felle uitslaande brand in de binnenstad van Groningen, is de gekraakte opslagruimte van bioscoop Images uitgebrand.
In de ruimte bivakkeerde sinds twee maanden een kraker. De bioscoop kon de kraker niet uit de opslagruimte zetten omdat volgens de brandweer de situatie niet onveilig was. Desondanks brak zaterdagmorgen vroeg brand uit. Daarbij raakte niemand gewond, de kraker kon op tijd vluchten.
Niet alleen is de opslagruimte uitgebrand, de bioscoop zelf liep rook- en waterschade op. In de zaal waar sinds kort een nieuw filmdoek hangt, liep het bluswater langs de wanden en het scherm omlaag. Directeur Peter Bon toonde zich boos en verdrietig. Bon hoopte zaterdagmiddag wel films te kunnen vertonen in de twee andere zalen en het café.
Het is nog afwachten hoe de verzekeraar reageert op de brand. Netals Peter Bon was de verzekeraar van mening dat er wel degelijk sprake was van een onveilige situatie.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=70021#
Gelukkig voor die ondernemer ja, anders was het ook nog vast zijn schuld geweest.quote:Op zondag 2 december 2007 08:52 schreef Sora het volgende:
Dit kan ook echt alleen in Nederland he. Helaas is die kraker wel op tijd weggekomen
Ik denk gewoon dat de kraker het zelf heeft gedaanquote:Op zondag 2 december 2007 08:55 schreef Kingstown het volgende:
Heeft de pyromaan van 't Zand zijn werkgebied uitgebreid of is dit weer een anti-kraak organisatie die krakers in een slecht daglicht probeert te stellen?
waarom? Dat stukje maatschappij-afval verknoeid iets waar die ondernemer heeft voor moeten werken om dat op te bouwen, en dan zou je moeten zeggen "jamaar het was zijn bedoeling niet". Dergelijk afval moeten ze eindelijk eens laten waar het hoort; in een verbrandingsoven (en helaas is hij niet in zijn zelf gecreëerd oventje gebleven)quote:Op zondag 2 december 2007 09:58 schreef OFfSprngr het volgende:
Wat een beperkte jugend-lui weer.
Hoe zit het met het wetsvoorstel dat ooit kraken legaal heeft gemaakt?! Van de zotte!!quote:Op zondag 2 december 2007 08:26 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Prachtig weer om te lezen hoe onze overheid kansloze figuren als krakers in bescherming neemt en ondernemers vervolgens in de kou laat staan. Hoe zit het met dat wetsvoorstel om kraken inbraak en diefstal te verbieden?
Hier in Nederland hoef je absoluut niet dakloos te zijn, er zijn genoeg instanties die je daarmee verder kunnen helpen. Dergelijke mensen willen gewoon niet anders. Het kraken heeft ooit een doel gehad, maar tegenwoordig is het (bijna) alleen mara relschoppers en uitschot.quote:Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Geweld propageren tegen mensen die een primaire levensbehoefte nodig hebben is anders behoorlijk Nazistisch.
die mensen moeten hun primaire levensbehoefte niet halen door in te breken bij een ander hoor, er zijn uitkeringen genoeg om van te overleven. Kraken is een keuze waar je bewust voor kiest, en dat je daarmee in de marginaliteit verzeild raakt hoort daar idd bij. Verder propageer ik totaal geen geweld tegen die mensen, ik zeg gewoon dat ik het jammer vind dat die persoon niet in die brand gebleven is. Dat is geen geweld propageren, aangezien ik nergens zeg dat die persoon in de fik gestoken moet worden. De enige die hier een vuurtje gestookt heeft is die gast zelf.quote:Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Geweld propageren tegen mensen die een primaire levensbehoefte nodig hebben is anders behoorlijk Nazistisch.
Dat wordt natuurlijk eerst onderzocht, het gerucht gaat en het zou wel toevallig zijn als het niets met elkaar te maken heeft (maar dat zegt op zich niets, toeval bestaat immers).quote:Op zondag 2 december 2007 08:37 schreef N.icka het volgende:
Hoe is de brand ontstaan dan? Is er een directe oorzaak dat die kraker dat veroorzaakt heeft?
Eruitknuppelen is prima. Werk je hard voor je geld als ondernemer, word je zo genaaid. Ongelooflijk. Dat pamperachtige gebeuren in Nederland richting bepaalde groepenquote:Op zondag 2 december 2007 10:12 schreef Noway666 het volgende:
Kut overheid en het wanbeleid tov. krakers, hup de knuppels erop, het zijn allang niet meer figuren die sociaal zijn maar aso's die de boel slopen en vernielen.
quote:Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Een primaire levensbehoefte als woonruimte haal je desnoods bij het Leger des Heils. Niet door in te breken!quote:Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Nazistisch? was hij joods danquote:Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Ja, dit soort mensen zouden gewoon een spuitje op kosten van de samenleving moeten hebben. Ben je gelijk van je primaire levensbehoeften af.quote:Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef OFfSprngr het volgende:
je onderschift:quote:Op zondag 2 december 2007 09:58 schreef OFfSprngr het volgende:
Wat een beperkte jugend-lui weer.
Links komt helemaal niet uit het christendom en daarnaast hebben de termen links en rechts geen praktisch nut.quote:Op zondag 2 december 2007 14:27 schreef Dragontown het volgende:
je onderschift:
christenen zijn de nieuwe fascisten!
ben het met je eens gezien de linkse gedachtegoed juist uit het christendom voortkomt
bam au! trap je even op je eigen tenen met die uitspraak
en ben je zelf niet de nazi hier ? eigendom van andere mensen afpakken deden de nazis ook incl hele huizen![]()
lol ontken het maar, de christelijke beweging van jesus was de eerste linkse beweging op de wereld, het hele linkse denken komt van de leer van jesus.quote:Op zondag 2 december 2007 14:52 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Links komt helemaal niet uit het christendom en daarnaast hebben de termen links en rechts geen praktisch nut.
Ik ben een huiseigenaar en ik zorg ervoor dat als mijn huis leeg staat dat ik een bestemmingsplan aanmaak, zo lang je je dat niet doet is het een geval van "eigen schuld".
Daarnaast is geweld propageren altijd slecht en een teken van een ondoordachte mening en lage intelligentie.
Helaas had die zaal een functie, en toch werd er over een kraker gesproken. In principe kon deze zich dus helemaal niet op het "kraakrecht" beroepen, aangezien dit gewoon een inbraak was.quote:Op zondag 2 december 2007 14:52 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik ben een huiseigenaar en ik zorg ervoor dat als mijn huis leeg staat dat ik een bestemmingsplan aanmaak, zo lang je je dat niet doet is het een geval van "eigen schuld".
vaak wel, soms is gepast geweld gewoon nodig. Als deze kraker niet uit die ruimte wou (die blijkbaar wel nog benut werd) zou hij er dus hardhandig uitgezet moeten zijn, wat de politie dus niet gedaan heeft.quote:Daarnaast is geweld propageren altijd slecht en een teken van een ondoordachte mening en lage intelligentie.
Omdat hij dan strafbaar is en die kraker ws gewoon weer terug mag.quote:Op zondag 2 december 2007 14:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat de ondernemer die gast er niet gewoon uitschopt en vervolgens het slot vervangt.
Gehandicapten ook niet.quote:Op zondag 2 december 2007 09:26 schreef Athmozz het volgende:
GVD, die kraker is op tijd weggekomen![]()
krakertjes heb je toch niets aan als maatschappij, die mocht dus gerust omgekomen zijn
Zwaktebod.quote:Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef OFfSprngr het volgende:
quote:Intussen zit de bios met de handen in het haar, want de ruimte betreden mag ook al niet.
Joh, we hebben het hier over een opslagruimte van een pand, niet over een huis.quote:Op zondag 2 december 2007 14:52 schreef OFfSprngr het volgende:
ik weet dat je als student niet 1-2-3 aan een kamer komt, maar het is er zeker niet zoals in De Stad dat je een eeuwigheid moet wachten op een kamer en dan tegen woekerprijzen. tot nu toe hebben alle mensen die ik ken en in groningen gingen studeren geen echte problemen gehad met het vinden van een kamer, noch zijn de huurprijzen er echt hoog. Dus nee, niets dat kraken rechtvaardigt. Als je in een stad als amsterdam gaat kraken (en tenminste weer oprot zodra mensen het echt willen huren) kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar in een gehucht als groningen is er geen enkele noodzaak voor.quote:Op maandag 3 december 2007 12:02 schreef speknek het volgende:
Is er eigenlijk woningnood in Groningen, dat kraken rechtvaardigt?
Zou het onaardig van me zijn te hopen dat je huis afbrandde?quote:Op zondag 2 december 2007 14:52 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Links komt helemaal niet uit het christendom en daarnaast hebben de termen links en rechts geen praktisch nut.
Daarnaast is geweld propageren altijd slecht en een teken van een ondoordachte mening en lage intelligentie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |