hoop het niet want dan moet ik op zoek naar een andere auto en daar heb ik geen zin in.... Krijg bijna niks meer terug denk voor mijn auto (opel corsa diesel uit 1996)?quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:54 schreef gronk het volgende:
P'sies, in het kader van bezuiningen enzo?
Afgezien daarvan: als de stalen balk achter je bumper stevig is geraakt, heb je dan niet een hele goede kans dat je een total-loss hebt?
He?????quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:13 schreef GizartFRL het volgende:
50-50
Hij reed achteruit, jij wilde afslaan.
Beide een bijzondere verrichting.
( zelfs al had je getoeterd en hij reed volgas achteruit, dan blijft het 50-50)
Kan je auto niet meer rijden dan? Als ie (economisch) total loss wordt verklaart krijg jij gewoon de dagwaarde uitgekeerd. Maar je kan dan wel met je auto blijven rijden verder.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:24 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
hoop het niet want dan moet ik op zoek naar een andere auto en daar heb ik geen zin in.... Krijg bijna niks meer terug denk voor mijn auto (opel corsa diesel uit 1996)?
ik was dus al klaar met mijn bijzondere verichting... Ik was al op de rijbaan...quote:
achterop het formulier komt dat vehaal, moet erop.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:43 schreef Accordtje het volgende:
Je hoeft alleen maar je schadeformulier naar je verzekeraar te sturen, meer niet. Die nemen vanzelf wel contact met jouw op als het goed is.
de politie heeft niet het recht om te weigeren in te gaan op een oproep van iemand. Als jij de politie belt met de mededeling dat ze MOETEN komen naar je ongeluk met enkel 2 krassen omdat je er samen niet uitraakt, dan moeten zij ook effectief gaan (of anders idd klagen dat je denkt een hersenschudding te hebben, dan komen ze zeker).quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:53 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Stond er laatst niet in het nieuws dat sommige bureaus geen agenten meer sturen naar dit soort schade?
Te uitgebreid, ik zou het verhaal van Accordtje aanhouden. Dat dekt de lading meer dan genoeg. Anders geef je alleen maar voer voor de tegenpartij om rookgordijnen te leggen. (' blabla...... schakelde ook in de achteruit, kennelijk wilde deze ruimte maken voor.... blabla ')quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:09 schreef hierissieweer het volgende:
"Ondergetekende reed rond 9:15 op de 1weg en wou links afslaan naar de 2straat. Ik moest op de 1weg wachten om over te steken op dat moment stond de tegenpartij nog stil. Toen de 2straat vrij was reed ik de 2straat op, vrijwel simultaan rijd de tegenpartij ook weg. ik reed hem achterna. Na kort achter de tegenpartij gereden te hebben (ong 1 meter) stopte deze zijn auto, waarna ik achter de auto van de tegenpartij stopte direct reed deze achteruit. Mijn reactie was om de auto ook naar achter te rijden, doordat ik de koppeling te snel liet opkomen sloeg mijn motor af en reed de tegenpartij tegen de voorzijde van mijn auto aan, met zijn trekhaak Beide voertuigen raakten hierdoor beschadigd"
Volgens mij valt afslaan niet echt onder bijzondere verrichtingen hoor.quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:13 schreef GizartFRL het volgende:
50-50
Hij reed achteruit, jij wilde afslaan.
Beide een bijzondere verrichting.
( zelfs al had je getoeterd en hij reed volgas achteruit, dan blijft het 50-50)
quote:Bijzondere verrrichtingen zijn
* Straatje keren = Keren door middel van steken
* Hellingproef: in het parcours of in opdracht
* Achteruit rijden: in rechte lijn, van een bocht
* Parkeren: in file, in een vak
* Overige: in- en uitstappen, voorbereidings- en controlehandelingen
zeker niet de intentie om af te slaan.quote:Op zondag 2 december 2007 01:11 schreef glasbak het volgende:
[..]
Volgens mij valt afslaan niet echt onder bijzondere verrichtingen hoor.
[..]
Gewoon kort en krachtig houden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:09 schreef hierissieweer het volgende:
"Ondergetekende reed rond 9:15 op de 1weg en wou links afslaan naar de 2straat. Ik moest op de 1weg wachten om over te steken op dat moment stond de tegenpartij nog stil. Toen de 2straat vrij was reed ik de 2straat op, vrijwel simultaan rijd de tegenpartij ook weg. ik reed hem achterna. Na kort achter de tegenpartij gereden te hebben (ong 1 meter) stopte deze zijn auto, waarna ik achter de auto van de tegenpartij stopte direct reed deze achteruit. Mijn reactie was om de auto ook naar achter te rijden, doordat ik de koppeling te snel liet opkomen sloeg mijn motor af en reed de tegenpartij tegen de voorzijde van mijn auto aan, met zijn trekhaak Beide voertuigen raakten hierdoor beschadigd"
Voor beide ben je de sjaak. Dus wat maakt het uit. Betalen moet die gastquote:Op zondag 2 december 2007 11:18 schreef Alleslijm het volgende:
Bijzondere verrichting is niet hetzelfde als bijzondere manoeuvre.
Alleen bij die laatste moet je voorrang geven aan al het andere verkeer.
Bijzondere manoeuvres zijn:
* Straatje keren = Keren door middel van steken
* Achteruit rijden: in rechte lijn, van een bocht
* Parkeren: in file, in een vak
* in- en uitstappen
stond je stil of bewoog de auto door het afslaan der motor?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef hierissieweer het volgende: in de achteruit. Ik deed het zelfde, in de hoop hem nog te kunnen ontwijken, dit lukte niet want ik liet de motor afslaan.
Maakt niet uit, want dan bewoog zijn auto in achterwaartse richting namelijk, dus dan nog reed die ander achteruit tegen TS aan.quote:Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef Napalm het volgende:
[..]
stond je stil of bewoog de auto door het afslaan der motor?
Zou anders wel leuk worden inderdaad bij de stoplichtenquote:Op zondag 2 december 2007 15:20 schreef Accordtje het volgende:
Hoe zie je dat eigenlijk voor je? Van kleven is alleen sprake als je rijdt en niet als je stilstaat.
als je perongeluk achteruit rolt & daardoor de ander beschadigd, dan is dat duidelijk een bewijs dat jij je voertuig niet echt kundig bestuurt, dus dan ga je ook opdraaien voor de kosten hoor.quote:Op zondag 2 december 2007 14:36 schreef Neuralnet het volgende:
De tegenpartij zou ook kunnen aanvoeren dat je aan het bumperkleven was en hij per ongeluk achteruit rolde. Al dan niet door verkeerd schakelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |