abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 december 2007 @ 22:24:04 #51
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_54977953
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 21:54 schreef gronk het volgende:
P'sies, in het kader van bezuiningen enzo?

Afgezien daarvan: als de stalen balk achter je bumper stevig is geraakt, heb je dan niet een hele goede kans dat je een total-loss hebt?
hoop het niet want dan moet ik op zoek naar een andere auto en daar heb ik geen zin in.... Krijg bijna niks meer terug denk voor mijn auto (opel corsa diesel uit 1996)?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_54978282
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 21:13 schreef GizartFRL het volgende:
50-50

Hij reed achteruit, jij wilde afslaan.
Beide een bijzondere verrichting.

( zelfs al had je getoeterd en hij reed volgas achteruit, dan blijft het 50-50)
He?????
pi_54978393
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 22:24 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

hoop het niet want dan moet ik op zoek naar een andere auto en daar heb ik geen zin in.... Krijg bijna niks meer terug denk voor mijn auto (opel corsa diesel uit 1996)?
Kan je auto niet meer rijden dan? Als ie (economisch) total loss wordt verklaart krijg jij gewoon de dagwaarde uitgekeerd. Maar je kan dan wel met je auto blijven rijden verder.
  zaterdag 1 december 2007 @ 22:40:55 #54
190186 hierissieweer
pi_54978395
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 22:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]

He?????
ik was dus al klaar met mijn bijzondere verichting... Ik was al op de rijbaan...

Maar goed hoe moet ik mijn verhaal voor de verzekering opstellen, kunnen jullie helpen?
pi_54978453
Je hoeft alleen maar je schadeformulier naar je verzekeraar te sturen, meer niet. Die nemen vanzelf wel contact met jouw op als het goed is.
  zaterdag 1 december 2007 @ 22:49:11 #56
190186 hierissieweer
pi_54978601
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 22:43 schreef Accordtje het volgende:
Je hoeft alleen maar je schadeformulier naar je verzekeraar te sturen, meer niet. Die nemen vanzelf wel contact met jouw op als het goed is.
achterop het formulier komt dat vehaal, moet erop.
pi_54978729
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 21:53 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Stond er laatst niet in het nieuws dat sommige bureaus geen agenten meer sturen naar dit soort schade?
de politie heeft niet het recht om te weigeren in te gaan op een oproep van iemand. Als jij de politie belt met de mededeling dat ze MOETEN komen naar je ongeluk met enkel 2 krassen omdat je er samen niet uitraakt, dan moeten zij ook effectief gaan (of anders idd klagen dat je denkt een hersenschudding te hebben, dan komen ze zeker).

De vraag is natuurlijk in hoeverre het nuttig is om agenten te hebben die de vaststellingen doen, vorig jaar heb ik een ongeluk gehad waarbij er agenten ter plaatste gekomen zijn voor de vaststellingen te doen & die hebben genoteerd dat we beiden in dezelfde richting reden, en dat we frontaal op elkaar geknald zijn.
1) uit dezelfde richting komen wordt nogal moeilijk om frontaal op elkaar te rijden
2) mijn auto was de ZIJKANT van in de frieten gereden, de voorkant was geen krasje op te bespeuren
3) we hebben duidelijk gezegd dat we elkaar tegemoet kwamen, maar ze snapten niet hoe het dan kon dat er niets aan mijn voorkant mankeerde.

serieuze hulp heb je aan die mannen hoor
Ik had het zelf niet eens gelezen & was ervan uitgegaan dat de papieren juist waren ingevuld door die agenten (tegenpartij blijkbaar ook), en het zijn pas de experts van de verzekering die het nogal vreemd vonden dat de schade achteraan was, terwijl we toch frontaal gebotst waren terwijl we uit dezelfde richting kwamen. Met zo'n verklaring kan ik begrijpen dat die er bij de verzekering ook niets meer van begrepen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54978741
Oh ja, de situatie idd.

"Ondergetekende reed op de ...straat en sloeg af naar de ...straat, waar de tegenpartij op dat moment ook reed. Na kort achter de tegenpartij gereden te hebben stopte deze zijn auto, waarna ik achter de auto van de tegenpartij stopte. Vervolgens kwam de tegenpartij achteruit rijden en reed tegen de voorzijde van mijn auto aan. Beide voertuigen raakten hierdoor beschadigd"

Zoiets?
  zaterdag 1 december 2007 @ 23:09:12 #59
190186 hierissieweer
pi_54979126
"Ondergetekende reed rond 9:15 op de 1weg en wou links afslaan naar de 2straat. Ik moest op de 1weg wachten om over te steken op dat moment stond de tegenpartij nog stil. Toen de 2straat vrij was reed ik de 2straat op, vrijwel simultaan rijd de tegenpartij ook weg. ik reed hem achterna. Na kort achter de tegenpartij gereden te hebben (ong 1 meter) stopte deze zijn auto, waarna ik achter de auto van de tegenpartij stopte direct reed deze achteruit. Mijn reactie was om de auto ook naar achter te rijden, doordat ik de koppeling te snel liet opkomen sloeg mijn motor af en reed de tegenpartij tegen de voorzijde van mijn auto aan, met zijn trekhaak Beide voertuigen raakten hierdoor beschadigd"
pi_54980569
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 23:09 schreef hierissieweer het volgende:
"Ondergetekende reed rond 9:15 op de 1weg en wou links afslaan naar de 2straat. Ik moest op de 1weg wachten om over te steken op dat moment stond de tegenpartij nog stil. Toen de 2straat vrij was reed ik de 2straat op, vrijwel simultaan rijd de tegenpartij ook weg. ik reed hem achterna. Na kort achter de tegenpartij gereden te hebben (ong 1 meter) stopte deze zijn auto, waarna ik achter de auto van de tegenpartij stopte direct reed deze achteruit. Mijn reactie was om de auto ook naar achter te rijden, doordat ik de koppeling te snel liet opkomen sloeg mijn motor af en reed de tegenpartij tegen de voorzijde van mijn auto aan, met zijn trekhaak Beide voertuigen raakten hierdoor beschadigd"
Te uitgebreid, ik zou het verhaal van Accordtje aanhouden. Dat dekt de lading meer dan genoeg. Anders geef je alleen maar voer voor de tegenpartij om rookgordijnen te leggen. (' blabla...... schakelde ook in de achteruit, kennelijk wilde deze ruimte maken voor.... blabla ')
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  zondag 2 december 2007 @ 00:36:12 #61
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_54981315
Gewoon kort en krachtig houden.

Ik stond stil. Hij reed achteruit. Gevolg: aanrijding.
  zondag 2 december 2007 @ 01:11:20 #62
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_54982143
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 21:13 schreef GizartFRL het volgende:
50-50

Hij reed achteruit, jij wilde afslaan.
Beide een bijzondere verrichting.

( zelfs al had je getoeterd en hij reed volgas achteruit, dan blijft het 50-50)
Volgens mij valt afslaan niet echt onder bijzondere verrichtingen hoor.
quote:
Bijzondere verrrichtingen zijn

* Straatje keren = Keren door middel van steken
* Hellingproef: in het parcours of in opdracht
* Achteruit rijden: in rechte lijn, van een bocht
* Parkeren: in file, in een vak
* Overige: in- en uitstappen, voorbereidings- en controlehandelingen
pi_54984482
quote:
Op zondag 2 december 2007 01:11 schreef glasbak het volgende:

[..]

Volgens mij valt afslaan niet echt onder bijzondere verrichtingen hoor.
[..]
zeker niet de intentie om af te slaan.
ZOrg dat die handtekening van die geschikte mensen op je formulier komen
pi_54984486
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 23:09 schreef hierissieweer het volgende:
Gewoon kort en krachtig houden.

Ik stond stil. Hij reed achteruit. Gevolg: aanrijding.
pi_54985313
Hij deed toch een speciale manoeuvre.. Hij moet betalen dus

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 02-12-2007 11:23:21 ]
pi_54985422
Bijzondere verrichting is niet hetzelfde als bijzondere manoeuvre.
Alleen bij die laatste moet je voorrang geven aan al het andere verkeer.
Bijzondere manoeuvres zijn:

* in- en uitstappen
pi_54985495
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:18 schreef Alleslijm het volgende:
Bijzondere verrichting is niet hetzelfde als bijzondere manoeuvre.
Alleen bij die laatste moet je voorrang geven aan al het andere verkeer.
Bijzondere manoeuvres zijn:

* in- en uitstappen
Voor beide ben je de sjaak. Dus wat maakt het uit. Betalen moet die gast
  zondag 2 december 2007 @ 11:26:51 #68
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54985538
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef hierissieweer het volgende: in de achteruit. Ik deed het zelfde, in de hoop hem nog te kunnen ontwijken, dit lukte niet want ik liet de motor afslaan.
stond je stil of bewoog de auto door het afslaan der motor?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_54986206
Geloof me de politie komt echt niet meer hiervoor
Enkel als er gewonden gevallen zijn, dan komen ze nog
Weet dit helaas uit eigen ervaring
Veel sterkte met de afhandeling hiervan
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_54988065
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef Napalm het volgende:

[..]

stond je stil of bewoog de auto door het afslaan der motor?
Maakt niet uit, want dan bewoog zijn auto in achterwaartse richting namelijk, dus dan nog reed die ander achteruit tegen TS aan.
pi_54989962
De tegenpartij zou ook kunnen aanvoeren dat je aan het bumperkleven was en hij per ongeluk achteruit rolde. Al dan niet door verkeerd schakelen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_54991086
Ook dan is de tegenpartij nog fout. Simpelweg omdat hij achteruit kwam. Staat ook op het formulier aangekruist, dus er is al helemaal geen discussie meer mogelijk van de kant van de tegenpartij.

Hoe zie je dat eigenlijk voor je? Van kleven is alleen sprake als je rijdt en niet als je stilstaat. Als je rijdt dan rijdt je al gauw 30 km per uur en als je dan vervolgens verkeerd schakelt dan rol je niet ineens achteruit hoor.
pi_54993589
quote:
Op zondag 2 december 2007 15:20 schreef Accordtje het volgende:
Hoe zie je dat eigenlijk voor je? Van kleven is alleen sprake als je rijdt en niet als je stilstaat.
Zou anders wel leuk worden inderdaad bij de stoplichten En ome agent maar schrijven!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_54993824
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:36 schreef Neuralnet het volgende:
De tegenpartij zou ook kunnen aanvoeren dat je aan het bumperkleven was en hij per ongeluk achteruit rolde. Al dan niet door verkeerd schakelen.
als je perongeluk achteruit rolt & daardoor de ander beschadigd, dan is dat duidelijk een bewijs dat jij je voertuig niet echt kundig bestuurt, dus dan ga je ook opdraaien voor de kosten hoor.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 3 december 2007 @ 10:59:40 #75
190186 hierissieweer
pi_55009296
Nou het schadeformulier is ingeleverd bij mijn tussen persoon. Wat hij zei was dat de verzekering moeilijk kan gaan doen omdat ik niet in hebt gevuld "stond stil" Zolang de tegenpartij dit wel zegt dan komt het goed....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')