het doel van dit plan is om nóg meer te verdienen op de noodzakelijke mobiliteit van de Nederlander, dus dat zal zeker het geval zijn ja Als blijkt dat per ongeluk het verkeer daadwerkelijk afneemt, roepen ze hard "kijk! het werkt!" en maken ze het nog veel duurder, om het verlies van het afnemende verkeer te compenserenquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:30 schreef Repeat het volgende:
Tja, in Londen is het verkeer ook erg afgenomen. Dus het principe werkt. Gevaar is alleen dat het voor de burger gewoon weer duurder wordt, ondanks dat ze zeggen dat dit niet de bedoeling is...
Tuurlijk niet. Ook het nieuwe kabinet zal geldhonger hebben.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:35 schreef DaMSWer het volgende:
2012, nieuw kabinet, streep door het idee... klaaar
Dat valt allemaal wel mee. Bovendien is de heffing in een paar jaar tijd al biijna verdubbeld.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:30 schreef Repeat het volgende:
Tja, in Londen is het verkeer ook erg afgenomen. Dus het principe werkt. Gevaar is alleen dat het voor de burger gewoon weer duurder wordt, ondanks dat ze zeggen dat dit niet de bedoeling is...
London heeft een goedwerkend metronet en het verkeer is alleen maar afgenomen door een ontzettend dure vergunningen. Er rijden dan ook bijna alleen maar bussen, taxi's en dure (sport)auto's rond. Voor de gewone man betekende het gewoon dat ze op konden rotten met hun auto en verbannen werden uit de binnenstad.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:30 schreef Repeat het volgende:
Tja, in Londen is het verkeer ook erg afgenomen. Dus het principe werkt. Gevaar is alleen dat het voor de burger gewoon weer duurder wordt, ondanks dat ze zeggen dat dit niet de bedoeling is...
dr moet een ware revolutie plaatsvinden in Nederland, wil dat lukken Een politieke partij met dergelijke daadkracht hebben we in een flink aantal jaren mss 1x gezien, en die werd gelijk afgeschoten voor die groot kon wordenquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:35 schreef DaMSWer het volgende:
2012, nieuw kabinet, streep door het idee... klaaar
Als het technisch goed mogelijk is, het systeem niet te duur is, het systeem niet te fraudegevoelig is en het systeem niet gebruikt wordt om anderszins onze privacy aan te tasten...........dan vind ik het een erg goed systeem.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:07 schreef Yildiz het volgende:
De spits duurt nu al van 6-7 uur 's ochtends tot 10 uur. Vervolgens komt de avondspits rond 4 uur op gang en eindigt tegen 7-8 uur, afhankelijk van welke file. Op vrijdag is het vaak wat lichter, omdat een hoop mensen 4 dagen werken.
Nu dan de vraag, wat lost kilometerheffing dan precies op? Vooral als het gedifferentieerd wordt naar tijd? Flexibele werktijden zijn er ook maar tot een bepaalde hoogte, later dan 10 uur beginnen voor een 40-uurige werkweek lijkt me een beetje raar.
Maar als er dan rekeningrijden komt, waar dezelfde partijen die nu voor zijn jaren geleden tegen waren, wat gebeurt er dan?
Gaat men dan minder vaak naar het werk?
Gaat men dan dichterbij wonen?
Of declareert men het gewoon bij de werkgever en levert men zo wat in?
Ik vind het maar een rare 'oplossing'.
Dus jij vindt het een goede ontwikkeling dat:quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef Pool het volgende:
Het betalen per kilometer kan mensen net een andere uitkomst geven in hun kosten-/batenanalyse, wanneer ze de beslissing moeten nemen of ze voor het huis dichtbij het werk of het iets leukere huis 60 kilometer verderop kiezen.
Werkgevers zullen eerder hun werknemers stimuleren om dichterbij het werk te wonen of ze kiezen eerder voor sollicitanten in de buurt. Carpoolen wordt aantrekkelijker, openbaar vervoer wordt aantrekkelijker, fietsen wordt aantrekkelijker, thuiswerk wordt aantrekkelijker, gespreide werktijden worden aantrekkelijker en pleziertripjes met de auto worden onaantrekkelijker.
Het wordt mensen niet verboden om van die dingen te genieten, maar ze moeten het prijskaartje ervoor betalen dat er aan hangt. Dat is een vrij normaal economisch principe. Bovendien zul je zien dat mensen zich snel aanpassen, doordat er creatiever wordt omgegaan met woon- werkverkeer en ook met het kiezen van hobby's. Daar kunnen zelfs nieuwe markten voor ontstaan, waarin de hogere kilometerprijzen zijn verdisconteerd.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:48 schreef LoggedIn het volgende:
Je zegt dat het systeem goed werkt, en voert dan dit aan
[..]
Dus jij vindt het een goede ontwikkeling dat:mensen potentieel drastisch aangetast worden in hun woongenot (wat in NL al bijna niet te behalen is) werkgevers in Nederland niet meer aan goed personeel kunnen komen tegen concurrenende tarieven de 'normale' Nederlander nóg moeilijker aan werk komt mensen in hun vrije tijd opeens nog meer extra belasting over hun hobby moeten betalen
Welzijn is óók een land met een schone lucht, zonder teveel asfalt en zonder files. En een land waarin een omaatje een autootje kan aanschaffen en daarmee 500 kilometer per jaar kan rijden, zonder dat ze daarbij mee moet betalen aan de kosten die worden veroorzaakt door de grootverbruikers.quote:Sorry, maar in een dergelijk wereldbeeld kan ik me op geen enkele manier vinden. In een relatief welvarend land als Nederland zou welzijn voorop moeten staan, niet het gevecht tégen welzijn
Onmogelijk. Je kan nooit omlaag gaan in loon.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het zal niks anders zijn dan mensen uit de auto dwingen. Zoals je zelf al aangaf heb je al te maken met een verspreide spits. Voor de rest zullen de extra kosten of ten kosten gaan van je nettoloon
Dit dus. Het leven gaat gewoon stukken goedkoper worden. Wegenbelasting wordt afgeschaft. En aangezien de meeste mensen relatief weinig prive rijden zal die kostenpost niet erg hoog zijn.quote:of doorberekend worden aan de consument.
Dit zal geen grotere reden worden.quote:Het is wel een extra reden om als bedrijf je buiten de randstad te vestigen. Als de files zelf dat al niet waren.
Beperkt houden van de kosten en tegenhouden opsporingsbevoegdheid aan een overheid overlaten. Suicidaler kan je het niet krijgen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef Pool het volgende:
Kortom, in principe een goed plan! Maarrr......alles hangt af van de uitvoering, het beperkt houden van kosten en het tegenhouden van extra opsporingsbevoegdheden via de satelliet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |