De mens de overheersende diersoort? Overheersend op welk niveau? Wat dacht je van E. coli?quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:44 schreef tha_one het volgende:
Ik denk zelf dat de mens op dit moment een overheersende diersoort is.
Nu vraag ik me af of er in de geschiedenis eerder overheersende diersoorten zijn geweest, en hoe die soorten ten onder zijn gegaan?
Het lijkt mij wel boeiend om te bekijken welke gevaren de mens in zijn toekomst namelijk nog moet overleven.
Behalve dat E. coli een bacterie is en geen diersoortquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:54 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
De mens de overheersende diersoort? Overheersend op welk niveau? Wat dacht je van E. coli?
Moet de overheersende soort persé een dier zijn?quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:10 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Behalve dat E. coli een bacterie is en geen diersoort
Dino's kan je niet echt met de mens vergelijken, om de vergelijking eerlijk te maken moet je ze naast zoogdieren zetten.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:59 schreef jpg97 het volgende:
heck, zelfs Dinosaurussen waren succesvoller dan de mens tot nu toe.
Dinosauriërs leefden om precies te zijn van 248 tot 65 miljoen jaar geleden.
Ja biologisch wel, de homo sapiens valt onder de klasse mammalia. Heeft ook alle kenmerken die de mammalia onderscheiden van andere gewervelden, en ik geloof dat daarover al eens een discussie hier is geweest ;}quote:
Aan zijn reactie te zien is de mens geschapen door God.quote:
Alsof de kakkerlak daar nog mee te maken gaat krijgen als de mens weg is.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:01 schreef Megumi het volgende:
De kakarlak leeft al zo een 250 miljoen jaar op deze aarde gaan wij dood dan zal waarschijnlijk een insect de dominate soort worden. Daar nomineer ik voor de kakerlak is bestand tegen de meeste chemische wapens en kan zelfs tegen atoomwapens in de buitstende straal van 30 kilometer.
Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waar de ene diersoort een hele shitload aan andere soorten gewoon helemaal wegdrukt. We're no different.quote:Op zondag 2 december 2007 15:11 schreef tha_one het volgende:
Ik had het misschien beter moeten formuleren.
De mens als diersoort is op dit moment misschien te "succesvol". We roeien andere soorten uit en kunnen in bijna alle omgevingen leven.
...
je hebt gelijk en ik wil het ook helemaal niet over het feit hebben of dit goed of slecht is. Ik vroeg me persoonlijk gewoon af wat bij de meeste soorten hun ondergang is.quote:Op zondag 2 december 2007 15:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waar de ene diersoort een hele shitload aan andere soorten gewoon helemaal wegdrukt. We're no different.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |