abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55007052
Terwijl Femke Halsema het christendom bestempeld tot het as van het kwaad gaat ze nu met een christelijke iets aan de haal
Don't pray up to Heaven while you shit on the Earth, Deny not the Mother who gave us our birth
pi_55008272
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, dag. Nog even en je verwijt het Groenlinks als hem iets gebeurt.
Ja, hallo! Dat is wat jij ervan maakt.
Ik denk eerder, dat wanneer hem iets overkomt de teneur 'dat heeft-ie over zichzelf afgeroepen' of 'je kon er op wachten' zal zijn.

Maar wat ik bedoel is, dat ik het lichtelijk onverantwoord vind om met soundbites te smijten à la het kwaad moet getopt worden jegens iemand die nu al niet zonder reden beveiligd moet worden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_55008480
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Maar wat ik bedoel is, dat ik het lichtelijk onverantwoord vind om met soundbites te smijten à la het kwaad moet getopt worden jegens iemand die nu al niet zonder reden beveiligd moet worden.
Wat is het verschil precies met "de islam moet gestopt worden" en Wilders tokkies die daar een letterlijke invulling aan geven door brand te stichten in moskeeen en allochtonen te molesteren ? Wilders oogst wat ie zaait wat mij betreft.
  maandag 3 december 2007 @ 10:16:18 #179
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55008597
Ik vind de actie een beetje vreemd in diverse opzichten. Maar ik dacht gelijk bij de TT "je gaat je tweede portemonnee toch ook niet aan de SP geven?"
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:11 schreef damian5700 het volgende:

Dit acht ik puur op de man spelen. Ageren tegen moslims en de Islam is dat niet, vind ik.
1 persoon beledigen is minder erg dan een hele groep mensen beledigen?
Géén kloon van tvlxd!
pi_55008616
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat is het verschil precies met "de islam moet gestopt worden" en Wilders tokkies die daar een letterlijke invulling aan geven door brand te stichten in moskeeen en allochtonen te molesteren ? Wilders oogst wat ie zaait wat mij betreft.
Dat is prima.
En het verschil? In deze is het een niet beter of slechter dan het ander, vind ik. Dat betekent echter niet, dat ik vind, dat men daarom dit zomaar op zijn beloop moet laten.

In een eerdere reactie in deze topic heb ik al aangegeven, dat wat mij betreft maatregelen op beleid en zodoende de wind uit de zeilen nemen dé methode is om oppositie te voeren tegen Wilders.
  maandag 3 december 2007 @ 10:20:19 #181
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55008664
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je moet meegaan met het niveau van Wilders. Je kan hem ook op een normale manier bestrijden. Of negeren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_55008736
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:16 schreef Montov het volgende:
Ik vind de actie een beetje vreemd in diverse opzichten. Maar ik dacht gelijk bij de TT "je gaat je tweede portemonnee toch ook niet aan de SP geven?"
[..]

1 persoon beledigen is minder erg dan een hele groep mensen beledigen?
Je verschuift de focus van 'op de man spelen' naar 'beledigingen die meer of minder erg zouden zijn'.
  maandag 3 december 2007 @ 10:41:59 #183
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55008983
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je verschuift de focus van 'op de man spelen' naar 'beledigingen die meer of minder erg zouden zijn'.
Dat klopt, en ik ben nieuwsgierig naar je reactie daarop.
Géén kloon van tvlxd!
pi_55009092
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:41 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat klopt, en ik ben nieuwsgierig naar je reactie daarop.
Ik denk, dat het verschil te verwaarlozen valt.

Ik vind wel, dat er een verschil is tussen 'Geert, jij bent Het Kwaad en moet gestopt worden' en 'de Islam is een fascistische leer'.

Ben je het daarmee eens?
pi_55009240
Och, Groen Links roept ook al jaren dat we de linkerwang moeten keren naar rel-allochtonen en moslimterroristen. En kijk eens hoe goed dat geholpen heeft.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 3 december 2007 @ 11:22:35 #186
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55009663
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk, dat het verschil te verwaarlozen valt.

Ik vind wel, dat er een verschil is tussen 'Geert, jij bent Het Kwaad en moet gestopt worden' en 'de Islam is een fascistische leer'.

Ben je het daarmee eens?
Ja, het verschilt enorm. Het ene noemen we op de man spelen zoals jij al naar voren bracht, en het andere noemen we generaliseren. Ik vind iemand persoonlijk bot/aggressief/beledigend aanspreken op zijn eigen daden en woorden heel anders dan een hele groep bot/aggressief/beledigend aanspreken over het gedrag van enkelen. Dat neemt niet weg dat er ook een andere manier is om dat te doen; het kopieren van soundbites van Wilders (over het stoppen van het kwaad, en het islamisering/verwildering) lijkt mij niet effectief. Het blijft sowieso vreemd dat Wilders zijn eigen methode verdedigt met vrijheid van meningsuiting, maar de tegenpartij beschuldigt van oproepen tot haat met precies dezelfde terminologie.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 december 2007 @ 11:48:51 #187
185631 Guncta
En un momento dado
pi_55010101
Zijn ze er mee gestopt? Ik kan die link in de OP niet meer zien.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_55010900
-edit-
Spam.

[ Bericht 90% gewijzigd door Montov op 04-12-2007 09:40:34 ]
pi_55018960
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:41 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Welnee.....
Toch wel, hij kan met z'n eigen oostblok importvrouwtje natuurlijk niet tekeer gaan tegen de Polen dus zal z'n rol over neit al te lange tijd uitgespeeld zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55021408
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Uiteraard; het was maar een tip.
Dan is het goed

Niet dat ik ooit op de SGP zal stemmen, maar met al die schreeuwerige en inhoudloze partijen die hun standpunten baseren op de peilingen van Maurice de Hond heb ik wel eens zin om op een rustige, nette en stabiele partij te stemmen waarvan je weet wat je er aan hebt
pi_55027056
Als politici gewoon naar de Burger hadden geluisterd, dan was er nooit een politiek gat voor Wilders ontstaan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2007 @ 08:26:23 #192
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_55027243
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch wel, hij kan met z'n eigen oostblok importvrouwtje natuurlijk niet tekeer gaan tegen de Polen dus zal z'n rol over neit al te lange tijd uitgespeeld zijn .
Zoals jij altijd praat over vrouwen uit het oostblok. Hoe opportunistisch. Haat je vrouwen uit het oostblok, omdat Wilders er eentje consumeert?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_55028987
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:22 schreef Montov het volgende:

Het blijft sowieso vreemd dat Wilders zijn eigen methode verdedigt met vrijheid van meningsuiting, maar de tegenpartij beschuldigt van oproepen tot haat met precies dezelfde terminologie.
Omdat er verschil is tussen op de man spelen en je te bedienen met generalisaties.
Stop de VerWildering is een verbastering van de man 's naam. Hij kan dit niet niet persoonlijk aantrekken.
Vergelijk het maar met bijvoorbeeld de kreet Stop de Montovisering op dit forum. Hoe zou jij dat los kunnen zien van jouzelf?
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:20:07 #194
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55029792
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Omdat er verschil is tussen op de man spelen en je te bedienen met generalisaties.
Stop de VerWildering is een verbastering van de man 's naam. Hij kan dit niet niet persoonlijk aantrekken.
Vergelijk het maar met bijvoorbeeld de kreet Stop de Montovisering op dit forum. Hoe zou jij dat los kunnen zien van jouzelf?
Ik snap niet precies waarom het belangrijk dat je iets los moet kunnen zien van jezelf. Als iemand kritiek heeft op mij en mij persoonlijk aanspreekt dan is dat toch normaal? Als iemand kritiek heeft op Fok-moderators als gehele groep omdat hij enkele mods vreselijk vindt dan is dat toch veel minder terecht? In het kader van problemen benoemen moet je specificeren, niet generaliseren. Soms doet Wilders dat ook, als het ging om hoogleraar Ramadan, de profeet Mohammed of de drie haatzaaiende Eindhovense imams. Het is toch alleen maar beter dat men concreet kritiek levert in plaats van gehele groepen of abstracte groepsideologieen? Aan 'collateral damage' heeft niemand iets. Dit staat geheel los van de manier waarop de kritiek is gebracht uiteraard.
Géén kloon van tvlxd!
pi_55029954
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Onzin, Wilders = de PVV, de PVV = Wilders, Wilders = PVV = vele vele mensen in Nederland.
Wilders is een volksvertegenwoordiger, je kunt hem als aanspreekpunt gebruiken voor de mensen die op hem hebben gestemd. Dat doet Wilders zelf ook, hij benoemt bepaalde personen als "knettergek" of "geen knip voor de neus waard". Dat is hem een goed recht, maar dan moet hij niet de dramaqueen spelen wanneer er nare dingen over hem gezegd worden.
pi_55030008
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zoals jij altijd praat over vrouwen uit het oostblok. Hoe opportunistisch. Haat je vrouwen uit het oostblok, omdat Wilders er eentje consumeert?
Grappig dat jij het veronderstellen dat iemand "tekeergaat met Wilders" interpreteert als haten.
pi_55030239
Het kinderachtige karakter van GL is natuurlijk niets nieuws. Dit is daar slechts een vervolg op.

Ik herinner me nog de oh zo succesvolle linkse lente .
pi_55030334
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:20 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik snap niet precies waarom het belangrijk dat je iets los moet kunnen zien van jezelf. Als iemand kritiek heeft op mij en mij persoonlijk aanspreekt dan is dat toch normaal? Als iemand kritiek heeft op Fok-moderators als gehele groep omdat hij enkele mods vreselijk vindt dan is dat toch veel minder terecht? In het kader van problemen benoemen moet je specificeren, niet generaliseren. Soms doet Wilders dat ook, als het ging om hoogleraar Ramadan, de profeet Mohammed of de drie haatzaaiende Eindhovense imams. Het is toch alleen maar beter dat men concreet kritiek levert in plaats van gehele groepen of abstracte groepsideologieen? Aan 'collateral damage' heeft niemand iets. Dit staat geheel los van de manier waarop de kritiek is gebracht uiteraard.
Ik was in de veronderstelling, dat de tegenbeweging in het leven was geroepen om datgene waar de PVV voor staat en een signaal te geven aan dat deel van het volk, dat sympathiseert met deze ideeën.
Op de manier van verbastering van de naam wordt het toegespitst op een persoon.

Het is dus niet zozeer belangrijk iets los te zien van jezelf, maar wel wanneer de intentie van een antwoord op bepaalde ideeën worden teruggevoerd naar een persoon.
De opvattingen over integratie, op de manier zoals die leven op de rechterflank van het politieke spectrum houden niet op wanneer Wilders gestopt is of het zwijgen is opgelegd.
pi_55041616
quote:
'Anti-Wilders beweging schiet doel voorbij'

De twee politicologen Kees Aarts en Joop van Holsteyn zeggen in een uitzending van EénVandaag dat de verzetsbeweging tegen Wilders onder leiding van Doekle Terpstra zijn doel ernstig voorbij schiet. De politicologen storen zich aan het feit dat het hele integratie- en immigratievraagstuk vooral over de vorm gaat en niet over de werkelijke onderliggende problemen.

Aarts: "Het debat gaat alleen nog over bepaalde personen die dingen aan de orde stellen en de manier waarop dat gaat. Er is veel aandacht voor de vorm. Tegelijkertijd wordt er door de gevestigde politiek genegeerd dat er heel reële problemen aan ten grondslag liggen."

Van Holsteyn bevestigt Aarts: "Het gaat over Wilders, over de aanhang van Wilders en de groei daarvan, maar de vraag die daarachter zit dat is natuurlijk de vraag waar het echt om gaat. Waarom heeft Wilders aanhang, en waarom is deze groeiende? Wat is er aan de hand? Welke problemen, echt of vermeend, spelen er en wat gaan we daaraan doen? Dat zou de echte vraag moeten zijn."

"We zien dat door de Nederlandse bevolking het integratie- en immigratievraagstuk en alles daarom heen, ook de islam, gezien wordt als het belangrijkste probleem waar de Nederlandse samenleving mee te maken heeft. Dat kun je dus niet opzij schuiven als de hobby van Pim Fortuyn of een Geert Wilders. Het is echt een probleem. Dus als je daarover debatteert dan moet er ook voor gezorgd worden dat het over die inhoud gaat en niet alleen over de manier waarop sommige mensen problemen naar voren brengen.", aldus hoogleraar Aarts.

De hoge mate van media-aandacht voor de wilde uitspraken van Wilders heeft volgens de politicologen twee gevolgen; de problematiek waar het eigenlijk om gaat raakt ondergesneeuwd en andere politici willen niet hetzelfde vinden als Wilders, omdat zij als de dood zijn om met hem geassocieerd te worden. Van Holsteyn zegt dat je tegenwoordig geen kritiek op de islam meer mag hebben omdat je anders als halve Wilders-aanhanger wordt weggezet.

Beide politicilogen denken dat Doekle Terpstra met zijn verzetsbeweging Wilders in de kaart heeft gespeeld. Het zou de positie van Wilders alleen maar versterken. De partijleider van de Partij voor de Vrijheid zou alleen maar meer de vertolker worden van het onbehagen van de Nederlandse bevolking, terwijl andere politici de problemen niet serieus nemen.

Gevestigde politici die zich van Wilders afzetten, zouden zich niet alleen van Wilders distantiëren, maar ook van dat deel van de samenleving waarvan Wilders zegt op te komen.

Aarts zegt dat gevestigde politici als het ware de problemen die leven bij een groot deel van de Nederlandse bevolking 'declasseren'. Politici zouden eigenlijk tegen de bevolking zeggen: "Jullie hebben problemen, maar die zouden jullie eigenlijk niet mogen hebben. Deze problemen zouden we in dit land niet moeten hebben en daarom zijn ze niet geldig." De gevestigde politiek zou zich liever met makkelijke 'fatsoenlijke' problemen bezig houden.
'Anti-Wilders beweging schiet doel voorbij'

100% mee eens. De twee heren weten de spijker precies op de kop te slaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 04-12-2007 23:18:35 ]
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:50:03 #200
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55042151
Ik vind het prima. Des te leger en zuurder de tegentanders reageren, des te beter voor Wilders.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')