abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54926490
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:21 schreef FJD het volgende:

[..]

Je maakt een kleine, toch essentiėle denkfout.

De sociale zekerheid wordt niet onbetaalbaar door migranten an sich. De sociale onzekerheid wordt onbetaalbaar doordat de hoogte van onze sociale zekerheid vooral mensen aantrekt die er (fors) bovengemiddeld meer gebruik van gaan maken.
Dit is pas een denkfout: de grootste migratiestromen van voor 1980 waren de gastarbeiders en na 1980 de asielzoekers (die niet eens mogen werken!).
Dit is gewoon een leugenachtig rechts argument wat niet op feiten is gefundeerd. Mensen tegenhouden bij de grens kan bijvoorbeeld ook (iets wat Denemarken -riante verzorgingsstaat- tot het extreme toe doet).
quote:
Om die reden zie je dat de rechterkant van politiek Nederland altijd op twee gedachten hinkt.
Natuurlijk, men wil de anderen graag uitbuiten en miljoenen verdienen maar als het slecht gaat met de economie moet je die wel kostenloos kunnen lozen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 29 november 2007 @ 19:33:36 #102
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54926554
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is pas een denkfout: de grootste migratiestromen van voor 1980 waren de gastarbeiders en na 1980 de asielzoekers (die niet eens mogen werken!).
Dit is gewoon een leugenachtig rechts argument wat niet op feiten is gefundeerd. Mensen tegenhouden bij de grens kan bijvoorbeeld ook (iets wat Denemarken -riante verzorgingsstaat- tot het extreme toe doet).
Rechts beweert dit niet. Rechts wil de gezinshereniging aanpakken, de door Den Uyl geintroduceerde bron van alle ellende.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_54926672
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:13 schreef FJD het volgende:
Het is zo jammer dat je blind staart op de slachtofferrol en doet alsof ik makkelijk praten heb omdat ik toevallig een goed stel hersens heb. M'n zusje bevindt zich ook redelijk aan de onderkant van de arbeidsmarkt maar moet je haar eens vragen of ze bang is dat ze geen werk kan vinden doordat ze zoveel klasgenootjes heeft. Haar antwoord; nee hoor, er is geen enkele instelling in de regio die mij niet wil hebben. Dat komt niet omdat ze haar blauwe ogen zo waarderen maar omdat ze bereid is zich vol in te zetten en zich niet, zoals ik jou vaak zie doen, te willen verhullen in een slachtofferrol. Ik snap wel dat het makkelijk is maar het werkt niet.
Ah, daar hebben we weer een heerlijk stukje VVD-simplisme, als je je maar genoeg inzet kom je er wel.
De "mijn zusje/buurman/kapper lukt het ook, dus als het jou niet lukt ligt het toch echt aan jezelf" drogreden.
pi_54926716
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
Kortom, de sociale zekerheid wordt onbetaalbaar door mensen die niet werken. Waar zit de leugen precies?
quote:
Natuurlijk, men wil de anderen graag uitbuiten en miljoenen verdienen maar als het slecht gaat met de economie moet je die wel kostenloos kunnen lozen.
Ja hoor jongen en jij laat Polen liever wegrotten tegen een hongerloontje in hun eigen land waar ze van hun salaris niet eens hun gezin eten kunnen geven om de arme Nederlander maar te beschermen.
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:38 schreef rebel6 het volgende:
Ah, daar hebben we weer een heerlijk stukje VVD-simplisme, als je je maar genoeg inzet kom je er wel.
Zo simpel dat het zo maar zou kunnen werken. Ow wacht dat doet het ook, dat gaf ik net aan in het praktijkvoorbeeld
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54926778
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Rechts beweert dit niet. Rechts wil de gezinshereniging aanpakken, de door Den Uyl geintroduceerde bron van alle ellende.
Wat een onzin. Grote lulkoek.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54927099

Ben het er niet helemaal mee eens maar moedig standpunt in deze barre tijden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54927105
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:39 schreef FJD het volgende:

Zo simpel dat het zo maar zou kunnen werken. Ow wacht dat doet het ook, dat gaf ik net aan in het praktijkvoorbeeld
Je begrijpt het ook wel lekker he?

Het domme is nou juist dat jij het praktijkvoorbeeld van je zusje generaliseert tot een algemeen geldend beginsel dat overal en altijd voor elk mens geldt. Wie zich inzet komt er wel, hoe dom kun je zijn?
pi_54927140
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Even los van het artikel, maar hoezo barre tijden? .
I´m back.
pi_54927188
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hallo? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen? We zitten alweer een tijdje met Grijs 1 in onze maag.
pi_54927252
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat de verzorgingsstaat alleen maar wordt gesloopt en het zelfs onder linkse mensen tegenwoordig gemeengoed is om te betogen dat die gesloopt moet worden. Maar ik ben het niet helemaal eens met dat artikel: het fenomeen dat 'arme' gezinnen geen kinderopvang kunnen betalen heb je in Nederland ook. Vandaar dat de arbeidsparticipatie van lager opgeleiden erg achter blijft.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54927273
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:52 schreef rebel6 het volgende:

Het domme is nou juist dat jij het praktijkvoorbeeld van je zusje generaliseert tot een algemeen geldend beginsel dat overal en altijd voor elk mens geldt. Wie zich inzet komt er wel, hoe dom kun je zijn?
Ik vraag me af wie hier dom is. Ik denk de jankende bankzitter. Sterker nog, dat weet ik wel zeker.
Maar je hebt i.d.d. gelijk dat je een enkel voorbeeld niet zomaar kangeneraliseren
  donderdag 29 november 2007 @ 20:00:01 #112
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54927350
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:41 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een onzin. Grote lulkoek.
Waarheid. Realiteit.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:00:57 #113
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54927375
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is er moedig aan pleiten voor de status quo?
pi_54927381
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:52 schreef rebel6 het volgende:
Ik wel

Het voorbeeld geldt slechts om te illustreren dat de theorieėn ook in de praktijk zo blijken te werken. Het is dus een ondersteuning van wat ik al tijden roep, niet een voorbeeld waarop ik m'n argumentatie bouw. Als je je werk goed doet tegen een goede prijs dan is er geen reden om je te ontslaan of je te vervangen. Komt er een Pool je werk over nemen dan levert iemand anders meer op voor wat hij kost.

Als je niet meer kunt werken dan val je de sociale zekerheid in dus we praten hier over de gezonde Hollandse medemens. Steek je handen uit je mouwen en in de grond zou ik zeggen. Of ontwikkel je verder, dat kan ook nog
pi_54927443
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:57 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie hier dom is. Ik denk de jankende bankzitter. Sterker nog, dat weet ik wel zeker.
Jij kent z'n situatie?
quote:
Maar je hebt i.d.d. gelijk dat je een enkel voorbeeld niet zomaar kangeneraliseren
ach ja, iedereen doet dat natuurlijk wel eens, ik ook. alleen sommigen wat meer dan anderen he.
pi_54927449
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarheid.
Religie, Kerk, Rechts.
I´m back.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:13:25 #117
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54927782
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:04 schreef Ryan3 het volgende:
Religie, Kerk, Rechts.
Feit. E=MC^2.
pi_54928006
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik wel

Het voorbeeld geldt slechts om te illustreren dat de theorieėn ook in de praktijk zo blijken te werken. Het is dus een ondersteuning van wat ik al tijden roep, niet een voorbeeld waarop ik m'n argumentatie bouw. Als je je werk goed doet tegen een goede prijs dan is er geen reden om je te ontslaan of je te vervangen. Komt er een Pool je werk over nemen dan levert iemand anders meer op voor wat hij kost.

Als je niet meer kunt werken dan val je de sociale zekerheid in dus we praten hier over de gezonde Hollandse medemens. Steek je handen uit je mouwen en in de grond zou ik zeggen. Of ontwikkel je verder, dat kan ook nog
Nu geef je zelf al aan dat inzet alleen niet voldoende is. Als je toevallig het verkeerde beroep hebt kun je van de ene op de andere dag de strijd verliezen dankzij de zegeningen van een te vrije markt, ondanks je enorme inzet.

[ Bericht 2% gewijzigd door rebel6 op 29-11-2007 20:25:25 ]
pi_54928078
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Feit. E=MC^2.
Waarheid /= Feit.
I´m back.
pi_54928213
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:04 schreef rebel6 het volgende:
Jij kent z'n situatie?
Nee. Maar het is de vraag of dat nodig is. Met redeneren kun je een heel eind komen. Zo laat de realiteit zien dat er werk zat is, zelfs met zo veel Polen. Zo laat de realiteit ook zien dat er veel bankzitters zijn. Ik zeg: naar school jij, dan maak je ook werkelijk kans op één van de 236.000 vacatures! En tegen de overheid en vakbonden zeg ik: zorg nu ook dat die mensen op een beetje makkelijke manier naar school kunnen. Bijvoorbeeld voor ze op de bank terecht komen.
pi_54928654
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:19 schreef rebel6 het volgende:
Nu geef je zelf al aan dat inzet alleen niet voldoende is. Als je toevallig het verkeerde beroep hebt kun je van de ene op de andere dag de strijd verliezen dankzij de zegeningen van een te vrije markt, ondanks je enorme inzet.
Als je zo'n enorme inzet hebt dan zorg je dat je jezelf ontwikkelt, dat je verder komt of school je jezelf om dus die redenatie gaat niet op. Iets waar ik overigens ook nog een goed voorbeeld van heb
pi_54928864
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:25 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee. Maar het is de vraag of dat nodig is. Met redeneren kun je een heel eind komen.
En jij denkt dat iemand die klaagt over arbeidsmigranten hoogstwaarschijnlijk een bankzitter is?
Misschien is hij bang voor z'n baan of werkt hij net als ik zelfstandig en krijgt hij nauwelijks opdrachten meer door Oost-Europese concurrenten die hetzelfde werk voor een appel en een ei doen.
quote:
Zo laat de realiteit zien dat er werk zat is, zelfs met zo veel Polen. Zo laat de realiteit ook zien dat er veel bankzitters zijn. Ik zeg: naar school jij, dan maak je ook werkelijk kans op één van de 236.000 vacatures! En tegen de overheid en vakbonden zeg ik: zorg nu ook dat die mensen op een beetje makkelijke manier naar school kunnen. Bijvoorbeeld voor ze op de bank terecht komen.
Eens.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:51:04 #123
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54929051
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:38 schreef GB734 het volgende:

[..]

Drie doden is al een tsunami. Zoals gezegd: hoe vaak gebeurt dit nou bij Nederlanders? Drie doden en vele gewonden is een hoop. Bekijk de documentaires van Netwerk hierover eens.
[..]

Als je geestelijke dwang (m.i. terecht) als dwang erkent, dan zal je economische dwang vast ook als dwang erkennen.
[..]

Een rijtje overeenkomsten tussen de Turken van toen en de Polen van nu:
* Beiden zijn/waren zeer slecht gehuisvest.
* Ze worden/werden beiden onderbetaald.
* Beiden werken/werkten in zeer slechte arbeidsomstandigheden.
* Ze spreken/spraken beiden de taal niet, en leren/leerden deze dus ook niet aan hun kinderen. Wat problematisch is voor het onderwijs.
* etc, etc etc.
[..]

Dit heeft niks met voorkauwen te maken. Jij beweert iets, beweert bovendien dat dit bevestigd wordt door 'vele studies', maar kan vervolgens niet aangeven wat de exacte bevindingen van die studies zijn en hoe die jouw bewering (dat Marokkanen niet uitgebuit werden) staven? Goh.
Vrind, als je niet eens de moeite neemt 1 wetenschappelijke studie door te nemen op dit onderwerp, waarom zou ik je dan proberen te overtuigen? Jij keurt mijn NiDi studie door gerenommeerde sociale wetenschappers af en komt met 1 of ander prul van netwerk en wat kranten aan zetten. Vervolgens ga je net doen alsof ik uit m'n nek zwets. Je verlangt persé een internet-link, anders kan ik mijn bewering niet staven volgens jou. Met zulks weinig wetenschappelijk inhoudelijke kulpraat wens ik niet verder te gaan en laat jou met respect in het veilige wereldje van de kranten en netwerk leven. Wellicht gaan je ogen nog open. Nog wat jaartjes naar school zou daarbij kunnen helpen.

Tschüss
  donderdag 29 november 2007 @ 20:56:06 #124
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54929203
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Akkoord, maar dat zou dus kunnen zijn?
Heeft er zeker mee te maken ja. doch wil ik liever de vergelijking tussen Polen en Marokkanen loslaten omdat het 2 compleet andere 'problemen' zijn...als je het mij vraagt. Overeenkomst in beide problemen zal ook de bejegening van NL vs allochtoon zijn
pi_54930408
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:39 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Deze lulpraat sla je in elk Polen:rot-op-topic weer uit, maar het is nog steeds ver bezijds de werkelijkheid.
De economie in Polen groeit zeer hard, de laatste 15 jaar met zo'n 4,5% p.j. Tegelijkertijd is 18 % werkloos. Paradox kan deels worden verklaard met.......op grove schaal misbruik van de sociale zekerheid aldaar.

De uittocht van Poolse arbeidskrachten naar West-Europa leidt wel degeliijk in bepaalde sectoren tot tekorten op de Poolse arbeidsmarkt, m.n. in de bouw.

Dit probleem zal de komende jaren veel erger worden. De opbouw van het land wordt door de uitstroom danig gefrustreerd.
quote:
Die mensen komen natuurlijk naar Nederland om lekker uitgezogen te worden, terwijl ze in Polen veel makkelijker werk kunnen vinden en er net zoveel aan overhouden.
afbeelding ]
Ze verdienen hier meer dan in Polen gangbaar is; het minimumloon is voor hen een vermogen. Voor Nederlandse begrippen worden die lui uitgebuit. Gevolg: zijn Nederlandse collega's wacht hetzelfde lot en worden zo ongeveer gedoemd voorgoed tegen het minimumloon te werken.
quote:
[..]

Ik gun de schilder in NL wat hij waard is. En dat gun ik die Pool ook. Jij niet, jij wil met mijn geld die Pool z'n brood z'n mond uit stelen.
Of jij steelt het brood uit de mond van zijn Nederlandse collega.
quote:
Overigens vind ik wel dat ook Polen onder veilige omstandigheden moeten kunnen werken. Voor zover onveilige situaties geen incidenten zijn, moet daar natuurlijk wat aan gedaan worden.
Je helpt mee aan die uitbuiting door voor die lui te gaan. [Boter,hoofd]
quote:
Wat een kletpraat sla je hier uit. Het heeft niets van doen met voor mezelf of een ander praten. Het is gewoon een feit. Dat het niet in je straatje past, is jouw probleem.
Jij kan niet over feiten praten als je die niet kent laat staan dat je ze zou kunnen duiden.
pi_54931199
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Was het maar zo, wat zou de wereld dan mooi zijn

Het is zo jammer dat je blind staart op de slachtofferrol en doet alsof ik makkelijk praten heb omdat ik toevallig een goed stel hersens heb. M'n zusje bevindt zich ook redelijk aan de onderkant van de arbeidsmarkt maar moet je haar eens vragen of ze bang is dat ze geen werk kan vinden doordat ze zoveel klasgenootjes heeft. Haar antwoord; nee hoor, er is geen enkele instelling in de regio die mij niet wil hebben. Dat komt niet omdat ze haar blauwe ogen zo waarderen maar omdat ze bereid is zich vol in te zetten en zich niet, zoals ik jou vaak zie doen, te willen verhullen in een slachtofferrol. Ik snap wel dat het makkelijk is maar het werkt niet.
Ik geloof ook wle dat jouw zusje representante is voor de betrokken beroepslaag.
quote:
Je snapt wel hoe het werkt
Zo.
quote:
Kom op zeg, elke partij lult naar z'n straatje. Ook de betrokken ondernemers. Dat als argument gebruiken is dan ook erg zwak omdat dergelijk geschreeuw niet gebaseerd is op argumenten maar op persoonlijk gewin.
He, hier zijn we het eens. En de politiek laat zich gek maken door dat geschreeuw.
quote:
Als je mensen vraagt waarom ze Polen in dienst nemen dan is dat in 99% van de gevallen het arbeidsethos. Arbeidsethos zit in de persoon zelf. De concurrentie is dus wel eerlijk alleen de Polen zijn een stuk aantrekkelijker dan de Nederlander.
Geen nieuws hoor. Andere cultuur etc. En natuurlijk speelt het loon ook een hoofdrol. Die Polen werken zich hier verrot tegen een hongerloontje voor Nederlandse begrippen. Voor hen een vermogen. Werkgever lacht zich kapot natuurlijk, de Nederlandse collegaatjes met beperktere mogelijkheden op de arbeidsmarkt zijn wat minder gevierd zullen we dan maar zeggen. De sterksten, de ondernemers winnen ten koste van de onderkant. VVD op zijn best want dat wilde ze ozo graag.
quote:
Face it, je wordt dan gewoon om je oren geslagen met je Nederlandse hangmat mentaliteit en als je niet bereid bent om dat te veranderen dan heb je geen werk. Boehoe, doe wat aan je arbeidsethos. Zoals ik hierboven met een voorbeeld al aangaf loont dat.
Precies. Introduceer hier de Poolse mentaliteit. Hoppa de beuk erin. Werkampen invoeren, en met de knoet erover. De onderkant van de samenleving heb je ook om het zo zo goed mogelijk uit te buiten. Tijd voor de moderne slavernij.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 29-11-2007 22:05:43 ]
pi_54931397
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
de Nederlandse collegaatjes met beperktere mogelijkheden op de arbeidsmarkt zijn wat minder gevierd zullen we dan maar zeggen.
De ene keer roep je heel hard dat iedereen met zelf maar zoiets als een vlekje het bedrijfsleven uit wordt gegooid en nu roep je weer dat er blijkbaar Nederlanders aan het werk zijn die beperkter zijn in hun mogelijkheden.

Polen vervangen de gewone gezonde Hollandse werknemer omdat ze hun werk beter doen, omdat de arbeidsethos hoger is en omdat ze dat voor minder doen. Als je als gezonde Hollandse werknemer die strijd niet wint dan kun je daar niemand anders op aankijken dan jezelf.
pi_54931400
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarheid. Realiteit.
Ten eerste wilde Den Uyl helemaal geen gezinsherenigingen. Nee, hij mocht er niets tegen doen van de EEG.

Je tweede fout is dat jij ervanuit gaat dat de gezinsherenigingen de sociale zekerheid onbetaalbaar maakte. Dat is maar voor een heel beperkte mate zo: partners krijgen nl. van oudsher in christen-democratische welvaartsstaten geen eigen uitkering. Dat is ook in Nederland zo. Waar je bijv. in Scandinaviė per hoofd een uitkering krijgt (de man en vrouw een gelijk bedrag) is er in Nederland een verschil van 800 euro (alleenstaand) versus 1200 euro (samenwonend).

Het heeft dus maar een beperkte invloed gehad op het onbetaalbaar maken van de sociale zekerheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54931466
quote:
Tekorten op de Poolse arbeidsmarkt

Naar aanleiding van uitlatingen in de pers over tekorten op de Poolse arbeidsmarkt werd gesproken met xxxx. Xxxx bevestigde de problemen in bepaalde sectoren. Voor toetreding betrof dit tijdelijke of seizoensgebonden tekorten (landbouw, scheepswerven), inmiddels is er binnen een aantal sectoren echter een structureel probleem. Hoewel weinig cijfermateriaal beschikbaar is wordt er wel degelijk een link gelegd met de uittocht naar het Westen. De onlangs door Ecorys uitgevoerde evaluatie schat dat ca. 1 miljoen Polen in het buitenland werkzaam zijn, legaal en illegaal. Dit is 6 tot 7% van het totaal aantal arbeidskrachten in Polen. Populairste bestemmingen zijn het VK en Ierland. Daarnaast is Duitsland populair vanwege het feit dat ca. 250.000 Polen naast de Poolse, ook de Duitse nationaliteit bezitten en daarmee relatief eenvoudig aan de slag kunnen in Duitsland (en de rest van de EU).
En hier verder.
  donderdag 29 november 2007 @ 22:11:59 #130
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54931616
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ten eerste wilde Den Uyl helemaal geen gezinsherenigingen. Nee, hij mocht er niets tegen doen van de EEG.

Dus is hij schuldig omdat hij niks deed.
quote:
Je tweede fout is dat jij ervanuit gaat dat de gezinsherenigingen de sociale zekerheid onbetaalbaar maakte. Dat is maar voor een heel beperkte mate zo: partners krijgen nl. van oudsher in christen-democratische welvaartsstaten geen eigen uitkering. Dat is ook in Nederland zo. Waar je bijv. in Scandinaviė per hoofd een uitkering krijgt (de man en vrouw een gelijk bedrag) is er in Nederland een verschil van 800 euro (alleenstaand) versus 1200 euro (samenwonend).

Het heeft dus maar een beperkte invloed gehad op het onbetaalbaar maken van de sociale zekerheid.
Ik heb het helemaal niet over de sociale zekerheid, al stegen de uitgaven onder hem wel met 23% in 1 jaar. Onverantwoordelijk was dat. De sociale zekerheid kan me gestolen worden, als we verstandig zijn schaffen we de hele santekraam af.

Het gaat me om de gevolgen van de gezinshereniging: islamisering van complete stadsdelen. Dat heeft Den Uyl op z'n geweten.
pi_54931804
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:05 schreef FJD het volgende:

[..]

De ene keer roep je heel hard dat iedereen met zelf maar zoiets als een vlekje het bedrijfsleven uit wordt gegooid en nu roep je weer dat er blijkbaar Nederlanders aan het werk zijn die beperkter zijn in hun mogelijkheden.
Dit bedoel ik

vlekje.........lichamelijke of geestelijke beperking hetgeen zich uit als een arbeidshandicap maar hoeven niet per definitie aan de onderkant van de arbeidsmarkt werkzaam zijn. Ze zijn echter bij een reorganisatie de meest kwetsbaren en moeten het eerste voor hun baan vrezen. Dat zijn diegenen die werkgevers het eerst eruit gooien. Het kunnen hoger en laag opgeleiden zijn.

Die andere groep± hiermee doel ik op mensen die geen vlekje hebben, maar beperktere mogelijkheden op de arbeidsmarkt hebben. Immers niet iedereen wordt geboren met grote capaciteiten zoal intelligentie, cognitieve fysieke capaciteiten etc. Die mensen belanden vaak aan de onderkant van de arbeidsmarkt en moeten meestal genoegen nemen met een salaris dat niet veel verder reikt dan het minimumloon.

Dus ik heb het over 2 verschillende groepen.
quote:
Polen vervangen de gewone gezonde Hollandse werknemer omdat ze hun werk beter doen, omdat de arbeidsethos hoger is en omdat ze dat voor minder doen. Als je als gezonde Hollandse werknemer die strijd niet wint dan kun je daar niemand anders op aankijken dan jezelf.
Het principe hoef je me echt niet uit te leggen, wijsneus. Dat snap ik ook wel. Mijn punt is deze...valse concurrentie en derhalve tot uitbuiting van een groep ( Nederlandse) werknemers. Dat probeer ik al zo lang duidelijk te maken.....

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 29-11-2007 22:22:26 ]
pi_54932031
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Het principe hoef je me echt niet uit te leggen, wijsneus. Dat snap ik ook wel. Mijn punt is deze...valse concurrentie. Dat probeer ik al zo lang duidelijk te maken.
Dan moet je me de valse concurrentie toch eens uitleggen.

Ze volgen dezelfde wet, ze werken onder dezelfde arbeidsomstandigheden en ze hebben dezelfde lasten. Alles wat niet gelijk is idd valse concurrentie maar dat is dan ook niet iets waar ik achter sta.
pi_54932182
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Dan moet je me de valse concurrentie toch eens uitleggen.
Hoe vaak nog
quote:
Ze volgen dezelfde wet, ze werken onder dezelfde arbeidsomstandigheden en ze hebben dezelfde lasten. Alles wat niet gelijk is idd valse concurrentie maar dat is dan ook niet iets waar ik achter sta.
Voor hen is het minimumloon een vermogen in hun thuisland. Voor zijn Nederlandse collega een karige minimale hap, amper genoeg om daar leuk van te leven.

Voor de Polen is het perspectief, zijn Nederlandse collegea wroden de kansen op een iets hoger loon dan het minimumloon steeds kleiner met de invasie van arbeidskracht uit het vml oostblok. Les 2 economie, laat ik zeggen....mavo
pi_54932197
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
De economie in Polen groeit zeer hard, de laatste 15 jaar met zo'n 4,5% p.j. Tegelijkertijd is 18 % werkloos. Paradox kan deels worden verklaard met.......op grove schaal misbruik van de sociale zekerheid aldaar.
En het is toch echt de marktwerking die ze die groei brengt.
quote:
De uittocht van Poolse arbeidskrachten naar West-Europa leidt wel degeliijk in bepaalde sectoren tot tekorten op de Poolse arbeidsmarkt, m.n. in de bouw.
Jouw antwoord is: meer mensen terug naar Polen brengen, waardoor de bankzitters hier nog steeds op de bank zitten, terwijl die terug geschopte Polen daar in de bouw minder verdienen dan hier en je ze dus een nog beroerder leven geeft dan ze hier hebben. (Ze verkiezen die 'uitbuiting' nog altijd boven bouwvakken in Polen.)
Mijn antwoord: schop de bankzitters hier naar school, kunnen die Polen hier geld verdienen en hun gezinnen beter onderhouden dan ze in Polen kunnen en kunnen de bankzitters één van de 236.000 vacatures invullen.
quote:
Dit probleem zal de komende jaren veel erger worden. De opbouw van het land wordt door de uitstroom danig gefrustreerd.
Met 18% werklozen, zal dat wel wat meevallen. Want: hé, dat trucje met dat leren en aanpassen aan de markt, kunnen die Polen ook gaan doen! En dat allemaal zonder te stelen van de mensen die hun producten of diensten afnemen.
quote:
Ze verdienen hier meer dan in Polen gangbaar is; het minimumloon is voor hen een vermogen. Voor Nederlandse begrippen worden die lui uitgebuit. Gevolg: zijn Nederlandse collega's wacht hetzelfde lot en worden zo ongeveer gedoemd voorgoed tegen het minimumloon te werken.
Slechts in de ogen van linkse dieven worden die Polen uitgebuit.
Nee, want die NL collega kan gewoon ander werk gaan doen. Werk zat. Zou niet een heel groot deel zo'n instelling hebben gehad, dan zaten we nu nog achter het weefgetouw.
quote:
Of jij steelt het brood uit de mond van zijn Nederlandse collega.
Nee, want ik betaal een marktconforme prijs.
quote:
Je helpt mee aan die uitbuiting door voor die lui te gaan. [Boter,hoofd]
Die lui worden niet uitgebuit. Amen.
quote:
Jij kan niet over feiten praten als je die niet kent laat staan dat je ze zou kunnen duiden.
Even een quote van Fok!'s Heldere Geest:
quote:
Jemig wat een domme opmerking zoals ik die hier zelden aantref: in Polen BARST het van het werk. Ze hebben zelf nu een groot probleem om aan arbeidskrachten te komen! De lonen zullen daar als gevolg hiervan snel stijgen, de welvaart eveneens.......
Dat moet voldoende zeggen.
pi_54932282
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus is hij schuldig omdat hij niks deed.
[..]

Ik heb het helemaal niet over de sociale zekerheid, al stegen de uitgaven onder hem wel met 23% in 1 jaar. Onverantwoordelijk was dat. De sociale zekerheid kan me gestolen worden, als we verstandig zijn schaffen we de hele santekraam af.

Het gaat me om de gevolgen van de gezinshereniging: islamisering van complete stadsdelen. Dat heeft Den Uyl op z'n geweten.
Het zijn mannen die meestal actief met het Islamitische geloof bezig zijn
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54932767
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe vaak nog
Totdat je zelf begrijpt wat oneerlijke concurrentie is.

Hint: De perceptie van de waarde van geld hoort daar niet bij.
pi_54934047
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:51 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Vrind, als je niet eens de moeite neemt 1 wetenschappelijke studie door te nemen op dit onderwerp, waarom zou ik je dan proberen te overtuigen? Jij keurt mijn NiDi studie door gerenommeerde sociale wetenschappers af en komt met 1 of ander prul van netwerk en wat kranten aan zetten. Vervolgens ga je net doen alsof ik uit m'n nek zwets. Je verlangt persé een internet-link, anders kan ik mijn bewering niet staven volgens jou. Met zulks weinig wetenschappelijk inhoudelijke kulpraat wens ik niet verder te gaan en laat jou met respect in het veilige wereldje van de kranten en netwerk leven. Wellicht gaan je ogen nog open.
Maak jezelf niet belachelijk jongen. Ik keur het onderzoek niet af, ik vraag enkel naar de inhoud van die studie die jij, zo beweer je althans, bestudeerd hebt. En je zwetst ook uit je nekt, dat blijkt wel uit alles, al je beweringen heb ik al (met bronnen) weerlegd, je enige houvast is nog een studie waarvan je zelf de inhoud niet kent.
quote:
Nog wat jaartjes naar school zou daarbij kunnen helpen.
Bedankt, maar ik studeer al. Een snelcursus werkwoorden correct vervoegen kan ik jou trouwens weer aanraden.
pi_54934197
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

De reden waarom de Linkse kerk zo genoemd wordt is je blijkbaar ontgaan. Dit is omdat links, tegen al het gezond verstand, statistieken en logica toch blijft geloven in haar waandenkbeelden. Haar standpunten zijn dus niet meer op de ratio gebaseerd, maar op vooraf uitgedachte, onzinnig gebleken, dogma's. Van een rechtse kerk spreken slaat dus nergens op.
Dat geldt voor rechts net zo goed, het hangt maar net af van de manier waarop je zaken bekijkt. Stug blijven volhouden dat je mensen kan uitbuiten zonder dat zich dit nooit terugbetaalt op een kwalijke wijze is ook meer geloven/hopen dan logisch nadenken. Om maar eens een voorbeeld te noemen.
pi_54934544
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:31 schreef GB734 het volgende:

[..]

Dat geldt voor rechts net zo goed, het hangt maar net af van de manier waarop je zaken bekijkt. Stug blijven volhouden dat je mensen kan uitbuiten zonder dat zich dit nooit terugbetaalt op een kwalijke wijze is ook meer geloven/hopen dan logisch nadenken. Om maar eens een voorbeeld te noemen.
Stug blijven leuteren over uitbuiten. Vul die kreet nu eens in dan.
pi_54934700
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:42 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Stug blijven leuteren over uitbuiten. Vul die kreet nu eens in dan.
Werken in slechte arbeidsomstandigheden voor weinig geld terwijl je in een krot woont, bijvoorbeeld.
  vrijdag 30 november 2007 @ 00:06:17 #141
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54935242
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:26 schreef GB734 het volgende:

[..]

Maak jezelf niet belachelijk jongen. Ik keur het onderzoek niet af, ik vraag enkel naar de inhoud van die studie die jij, zo beweer je althans, bestudeerd hebt. En je zwetst ook uit je nekt, dat blijkt wel uit alles, al je beweringen heb ik al (met bronnen) weerlegd, je enige houvast is nog een studie waarvan je zelf de inhoud niet kent.
[..]

Bedankt, maar ik studeer al. Een snelcursus werkwoorden correct vervoegen kan ik jou trouwens weer aanraden.
pi_54935350
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:47 schreef GB734 het volgende:

[..]

Werken in slechte arbeidsomstandigheden voor weinig geld terwijl je in een krot woont, bijvoorbeeld.
Die arbeidsomstandigheden zijn gelijk aan waar Nederlanders onder werken. Dat weinig is blijkbaar genoeg en in zo'n krot woont 3/4 van dit land. Dankzij de overheid. Dus wat is nu het probleem? Als je nu over Poolse hoertjes op de Wallen begon, maar iets in me zegt dat het over stukadoors en landarbeiders gaat.
  vrijdag 30 november 2007 @ 00:11:15 #143
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54935403
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die arbeidsomstandigheden zijn gelijk aan waar Nederlanders onder werken. Dat weinig is blijkbaar genoeg en in zo'n krot woont 3/4 van dit land. Dankzij de overheid. Dus wat is nu het probleem? Als je nu over Poolse hoertjes op de Wallen begon, maar iets in me zegt dat het over stukadoors en landarbeiders gaat.
Ah, jij snapt het!
  vrijdag 30 november 2007 @ 00:21:58 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54935609
Het is hoe dan ook de schuld van de linksen.
Zonder de linksen was Polen een rijk land geweest en kwamen ze nu niet allemaal hier naartoe.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_54935639
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die arbeidsomstandigheden zijn gelijk aan waar Nederlanders onder werken. Dat weinig is blijkbaar genoeg en in zo'n krot woont 3/4 van dit land.
Stuk voor stuk aantoonbare onwaarheden. De arbeidsomstandigheden zijn gelijk? Bekijk de reportages van netwerk eens (of klink op 1 van de vele links in dit topic). De betaling is genoeg? Het is vaak onder het minimumloon en daarmee in strijd met de wet. Daarnaast is het immoreel om misbruik te maken van de omstandigheden van die mensen en zal dit zich, zoals gezegd, ooit terugbetalen. En 75% van de Nederlanders woont in een camper, schuur of met twaalf man in 1 appartement?
pi_54936839
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:21 schreef SeLang het volgende:
Zonder de linksen was Polen een rijk land geweest en kwamen ze nu niet allemaal hier naartoe.
Goeie stelling! Moeilijk te kraken, uiteraard is-tie wel te kraken, maar ben benieuwd door wie en hoe...
I´m back.
pi_54938228
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:23 schreef GB734 het volgende:
Stuk voor stuk aantoonbare onwaarheden. De arbeidsomstandigheden zijn gelijk? Bekijk de reportages van netwerk eens (of klink op 1 van de vele links in dit topic). De betaling is genoeg? Het is vaak onder het minimumloon en daarmee in strijd met de wet.
Dus omdat werkgevers de wet overtreden moet je de instroom van Polen verbieden in plaats van de werkgevers voor de rechter slepen en ze boete's op te leggen voor hun overtredingen?
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:49:31 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54938588
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:21 schreef SeLang het volgende:
Polen was voor het communistisch tijdperk evenzogoed een uitbuitprovincie van Tsaristisch Rusland. Hou dus maar op met die verdachtmakingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54938778
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:23 schreef GB734 het volgende:
Stuk voor stuk aantoonbare onwaarheden. De arbeidsomstandigheden zijn gelijk? Bekijk de reportages van netwerk eens (of klink op 1 van de vele links in dit topic). De betaling is genoeg? Het is vaak onder het minimumloon en daarmee in strijd met de wet. Daarnaast is het immoreel om misbruik te maken van de omstandigheden van die mensen en zal dit zich, zoals gezegd, ooit terugbetalen. En 75% van de Nederlanders woont in een camper, schuur of met twaalf man in 1 appartement?
Die arbeidsomstandigheden zijn inderdaad gelijk. Die Pool op de bouwplaats moet op dezelfde wijze z'n helmpje op als die Duitser of Nederlander. Dat er werkgevers zijn die de boel flessen geloof ik wel, maar pak die dan aan. Die smerige kutvakbonden zijn wel in staat om op de bres te springen voor Nederlanders, maar voor Polen wil dat werkschuwe tuig het bed niet uit. En zolang ik niemand in dienst neem, staat het mij vrij om die Pool te geven wat wij samen overeenkomen. Maar ook hier geldt weer: als er regels worden overtreden, pak dat dan aan, in plaats van alle Polen het land uit te willen pesten.

En wat jij immoreel vindt zal me echt aan m'n reet roesten.
pi_54938824
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 08:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Polen was voor het communistisch tijdperk evenzogoed een uitbuitprovincie van Tsaristisch Rusland. Hou dus maar op met die verdachtmakingen.
Heel Europa lag na WOII in puin. Heel West Europa is wat geworden, heel Oost Europa was een armetierige bende. Nu, na 15 jaar kapitalisme en democratie, klimmen die landen stuk voor stuk uit het dal waar de communisten ze in gedreven hebben. Ik zou dus niet weten waarom iemand zou moeten stoppen met die verdachtmakingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')