Bron?quote:Op donderdag 29 november 2007 20:58 schreef __Saviour__ het volgende:
In principe zouden ze iedereen daar kunnen aanpakken, want ze hebben geen enkel wettelijk recht om te staken.
Het in deze zaak al vaker genoemde recht op staking is totaal niet van toepassing, want dat geldt voor werknemers. De leerplichtwet voorziet niet in een recht op staking. In principe is iedereen die daar vrijdag aanwezig is, schuldig aan spijbelen.quote:Op donderdag 29 november 2007 21:00 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Bron?
Want volgens mij hebben ze er wel recht op. (tenminste in Amsterdam en omstreken..daar buiten niet)
quote:Op donderdag 29 november 2007 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het in deze zaak al vaker genoemde recht op staking is totaal niet van toepassing, want dat geldt voor werknemers. De leerplichtwet voorziet niet in een recht op staking. In principe is iedereen die daar vrijdag aanwezig is, schuldig aan spijbelen.
Aldus het laksquote:Stakingsrecht
Je mag vrijdag demonstreren als je school toestemming geeft, je hebt dan geoorloofd verzuim. Als je ongeoorloofd verzuimt, dan lopen jij en je ouders het risico op een boete, net als je normaal spijbelt. In dit geval zijn er verzachtende omstandigheden, het LAKS beroept zich voor het stakingsrecht van leerlingen onder andere op het Europees Sociaal Handvest. Doordat je je registratieformulier inlevert, kun je bewijzen dat je aanwezig bent geweest.
Goed, scholen kunnen het toestaan. Maar wettelijk gezien blijft het niet toegestaan. En dat europees handvest is op geen enkele manier bindend en bovendien wordt daarin ook enkel verwezen naar werknemers en -gevers.quote:
Boeie, school is toch alleen maar een last... ik zou 10 keer meer leren als ik die tijd die ik op school besteed gewoon thuis zit (en wel in de boeken duik)quote:Op donderdag 29 november 2007 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Goed, scholen kunnen het toestaan. Maar wettelijk gezien blijft het niet toegestaan. En dat europees handvest is op geen enkele manier bindend en bovendien wordt daarin ook enkel verwezen naar werknemers en -gevers.
Maar alle vorige stakingsdagen bijvoorbeeld was in ieder geval zonder schooltoestemming, die leerlingen waren dus zeker fout.
Als scholen het toestaan, dan is het geen spijbelen.. Blijft keuze van de school, toch?quote:Op donderdag 29 november 2007 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Goed, scholen kunnen het toestaan. Maar wettelijk gezien blijft het niet toegestaan. En dat europees handvest is op geen enkele manier bindend en bovendien wordt daarin ook enkel verwezen naar werknemers en -gevers.
Maar alle vorige stakingsdagen bijvoorbeeld was in ieder geval zonder schooltoestemming, die leerlingen waren dus zeker fout.
Er blijft nog zoiets als leerplichtquote:Op donderdag 29 november 2007 21:38 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Als scholen het toestaan, dan is het geen spijbelen.. Blijft keuze van de school, toch?
Aan die 1040 uur komt toch geen een school dus ze kunnen gewoon uren schrappenquote:Op donderdag 29 november 2007 21:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er blijft nog zoiets als leerplicht.
Hoe voelt het om NSB'er te zijn?quote:Op woensdag 28 november 2007 23:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://aangifte.politie-a(...)/voortgang/index.asp
Met aids of zonder?quote:Op donderdag 29 november 2007 22:27 schreef Wouser het volgende:
Dood aan alle rellers. Allemaal inruilen voor Afrikaanse kinderen die tenminsten willen leren. Stelletje kut maloten.
Je heb gelijk! maar bij mij op school is dit al het geval volgens mij...quote:Op donderdag 29 november 2007 22:27 schreef Wouser het volgende:
Dood aan alle rellers. Allemaal inruilen voor Afrikaanse kinderen die tenminsten willen leren. Stelletje kut maloten.
hahaha..schitterend!quote:Op donderdag 29 november 2007 15:05 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik vond gisteren een filmpje op volkskrant.nl over de rellen van maandag. Ik ben het totaal niet eens met de rellers maar ik kon een lach toch niet onderdrukken op 1:05 - 1:40, als die hele menigte op die twee politieagenten afstormt om die jongen te 'bevrijden' ~O>
Zie http://www.vk.tv/video/16117 voor het filmpje.
Jeweettoggggquote:voor alle soldaten morge is er weer staking,OP MUSEUMPLEin Er zal veel politie zijn optredens enzo. Voor wie wil rellen, we doen het als volgt. We verzamelen allemaal op 1 punt, waar je veel relschoppers ziet kom je gewoon et verstandigste is om te gaan verzamele daarzo bij die heuvel daar waar je naar boven gaat, tot we met zen alle bij elkaar verzamelen, en dan rwinaaa! StuuR NAAr ALLe Soldiers!
Ja goed, die filmpjes scoren wat beter natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 november 2007 00:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb nog geen enkel filmpje van een scholier gezien die werkelijk weet waar het om draait.
Alleen maar reacties in de stijl van 'ja gaaf toch. ik weet niet wat er is, maar dit is toch kicken'
De NOS doet live verslag op Journaal 24, ook op journaal24.nl.quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:20 schreef Mathijz het volgende:
Oké iemand een webcam zodat we live kunnen meekijken hoe dat kansloze tuig geknuppeld word?
heb last van een proxyquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De NOS doet live verslag op Journaal 24, ook op journaal24.nl.
Hoop dat je niet gehecht bent aan hem.quote:
Ons gesprek vanmorgen:quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoop dat je niet gehecht bent aan hem.
Heb je dat filmpje gezien van dat mannetje dat bijna de MEbus in werd gegooid (maar werd "bevrijd" door medescholieren). Dat gaat jou dus ook niet lukkenquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:44 schreef Poeke het volgende:
"Je gaat niet rellen hoor, ik kom je niet halen namelijk"
No way, ze zijn net mijn straat uit na eerst fiks te rellen hier voor de deur. Gelukkig was er ME bij dus er zitten er weer een aantal vast.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:34 schreef LaMaleta het volgende:
Ze zijn wel erg rustig vandaag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |