Ok, laten we er even van uit gaan dat ik weet wat het kost om zo'n auto te rijden, oké?quote:Op woensdag 28 november 2007 16:34 schreef retuow82 het volgende:
Ik vind het nogal een overstap van een accord naar een A8... Grote wagens zijn wel mooi en qua aanschaf wel te doen maar de verzekering, wegenbelasting en het onderhoud word je niet vrolijk van!
En waarom sla je de A6 eigenlijk over?
goede tipquote:Op woensdag 28 november 2007 16:36 schreef One_conundrum het volgende:
Daar is eerder een topic over geweest. Er was een gast die haalde ze voor zijn vrienden uit Duitsland. Misschien moet je dat es even opzoeken
regulier onderhoud valt reuze mee voor zo'n grote en luxe auto, lust alleen wel een slokje maar dat hoort erbij imoquote:Op woensdag 28 november 2007 16:37 schreef maedel het volgende:
[..]
Ok, laten we er even van uit gaan dat ik weet wat het kost om zo'n auto te rijden, oké?
Dus, ik wil graag pro's en con's over het gebruik van een Audi, niet over of ik het kan betalen.
Je hebt het over onderhoud, staat een audi dan relatief vaak bij de garage wegens stukken?
http://www.importautos.nl/quote:Op woensdag 28 november 2007 16:51 schreef LaZZ het volgende:
Ik zou inderdaad serieus eens in Duitsland gaan kijken. Meestal kom je alles bijelkaar genomen nog een stuk goedkoper uit. Je moet alleen de goede verkopers wel van de louche verkopers kunnen schiften. Succes dus!
PS Een vrouw die van dikke bakken houdt!![]()
Ja TS, waarom wil je er niet uitzien als een Marokkaanse drugskoerier?quote:Op woensdag 28 november 2007 17:11 schreef metallicelmo het volgende:
Waarom een Audi? Geen BMW of Mercedes?
Euh ja, da's precies de reden eigenlijkquote:Op woensdag 28 november 2007 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja TS, waarom wil je er niet uitzien als een Marokkaanse drugskoerier?
Parkeren is toch niet zo moeilijk?quote:Op woensdag 28 november 2007 17:54 schreef yup het volgende:
Ik denk dat je grootste zorgen de verzekering van zo een ding moet zijn. Volgens mij is dat niet zo simpel namelijk, verzekeringen zijn nooit happig op dikke luxe wagens met redelijk wat power.
Trouwens, wat grappig, ThaFreak heeft het over kapotte parkeersensoren, ik kijk eens op autoweek recensies, en verrek, een recensie verteld iets over een kapotte parkeersensor :-)
Lijkt me niet zo een ramp.
heb niet voor niets voor vw/audi gewerktquote:Op woensdag 28 november 2007 17:54 schreef yup het volgende:
Ik denk dat je grootste zorgen de verzekering van zo een ding moet zijn. Volgens mij is dat niet zo simpel namelijk, verzekeringen zijn nooit happig op dikke luxe wagens met redelijk wat power.
Trouwens, wat grappig, ThaFreak heeft het over kapotte parkeersensoren, ik kijk eens op autoweek recensies, en verrek, een recensie verteld iets over een kapotte parkeersensor :-)
Lijkt me niet zo een ramp.
Hmm die A8 is in mijn ogen net zo erg.... Iedere auto van die lengte waarvan de vorige eigenaar een directeur of drugskoerier is geweest heeft dat imago.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:40 schreef maedel het volgende:
[..]
Euh ja, da's precies de reden eigenlijk
[kampbak denk ik dan]
I agree! Heerlijke bakken zijn dat.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon ¤5000 in reserve houden voor als je eens echt dikke pech hebt en verder valt het dan allemaal wel mee. Als je maar een goede koopt, natuurlijk.
Wat kosten die oude S-Klasse bakken uit die tijd eigenlijk; of zijn die allemaal naar Moskou vertrokken?
Deze dus:
[ afbeelding ]
Dat zijn pas echt dikke bakken.
Daar had ik net even naar gekeken ja, maar ik moet zeggen dat ik daar niet lyrisch van word.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:02 schreef liquid-orange het volgende:
Wat dacht je van een Lexus?
Een GS 3.0 bijvoorbeeld. Of de IS200? Vind ik een erg mooie wagen.
LS is beter te vergelijken met een A8...quote:Op woensdag 28 november 2007 21:17 schreef maedel het volgende:
[..]
Daar had ik net even naar gekeken ja, maar ik moet zeggen dat ik daar niet lyrisch van word.
Overigens, die dalen toch net zo goed in waarde?
Wel eens in een A8 automaat gereden? Tenzij je een zwakke motor hebt, of als je vol gas aan het accelereren bent, merk je van het schakelen niks hoor. Ik heb heel wat A8 kilometers gereden en heb de verschillende modellen nog nooit op 1 schakelfoutje kunnen ontdekken. Zelfs Mercedes (welke zogenaamd de perfecte automaat heeft) schakelt minder prettig.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:21 schreef siekman het volgende:
Neem een dikke amerikaan op gas , een a8 is oke een a6 is ook oke
maar ik neem aan dat je een automaat wilt , ga dan lekker genieten van een amerikaan .
er is niks wat zo soepel schakelt dan een chevy , dodge , ford usa , pontiac .
en die zijn er zo dik als je maar wilt een voor 20 k rij je echt wel iets leuks
neem je een a6 , blijf dan af van de a6 2,5 v6 van voor 2001 , deze hebben een fout in de motor , is mijn vertelt met een nokken as
verder veel succes
Ja idd heb ik ermee gereden , eergisteren toevallig , van de baas , 4.2 quattro met luchtvering en full options .quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:17 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wel eens in een A8 automaat gereden? Tenzij je een zwakke motor hebt, of als je vol gas aan het accelereren bent, merk je van het schakelen niks hoor. Ik heb heel wat A8 kilometers gereden en heb de verschillende modellen nog nooit op 1 schakelfoutje kunnen ontdekken. Zelfs Mercedes (welke zogenaamd de perfecte automaat heeft) schakelt minder prettig.
De amerikanen waar ik mee bekend ben (Chrysler Voyager/Jeep/Cadillac) schakelen minder soepel, of zo langzaam dat je weer opnieuw kan beginnen met optrekken na het schakelen.
Want die is amerikaans?quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:27 schreef Pascal86 het volgende:
Amerikaanse auto's zijn niet efficient en te gaar voor woorden.
Alleen die nieuwe mondeo spreekt me wel aan.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fordquote:Ford Motor Company is een Amerikaans automobielconcern dat onder andere auto's bouwt onder haar eigen naam, Ford, die wereldwijd verkocht worden.
lol.. de Mondeo is net zo weinig Amerikaans als jouw Volvo Zweeds is.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:19 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ford
Ja, een toffe auto, da's waarquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:14 schreef mkrijt het volgende:
Waarom haal je geen VW Pheaton uit Duitsland?
zoiets?
Tis wel zo'n beetje de beste auto ooit gemaakt...quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:46 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, een toffe auto, da's waar
Maar toch, het is VW...
Ik vind 'm ook prachtig, Ik zag 'm ooit rijden, en het is echt de eerste VW waar m'n hart sneller van ging kloppen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:48 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tis wel zo'n beetje de beste auto ooit gemaakt...
En ik vind hem erg mooi
Kan, maar je moet hem uiteraard invoeren en in dit geval nog BPM bijbetalen. Hoeveel kun je http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php uitrekenen. Zal zo'n 5.000 euro zijn, denk ik.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:56 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik vind 'm ook prachtig, Ik zag 'm ooit rijden, en het is echt de eerste VW waar m'n hart sneller van ging kloppen.
Er is alleen best wel een prijsverschil tussen in NL halen en in Duitsland.
Kun je gewoon een auto in Duitsland kopen dan? Hoe gaat dat met een 2e handse?
In Duitsland staan er 7 onder de 16Kquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:20 schreef maedel het volgende:
Nou, ik weet niet waar jij een Legend voor dat bedrag tevoorschijn tovert, maar ik heb er op een nederlandse occassionsite nog nooit eentje gezien voor 6K, nog niet eens voor 16K.
sterker nog, die van toen vind ik mooier dan de nieuwe(re).quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:31 schreef NED het volgende:
[..]
In Duitsland staan er 7 onder de 16K
Dat is wel het "ouwe" model van voor 2002 zegmaar.
Toevallig staan die in Nederland nu niet echt te koop.
Volgens mij is dat model ook nooit echt een hit geweest in NL, maar wel een mooie auto imo
Te gaar voor woordenquote:Op vrijdag 30 november 2007 12:27 schreef Pascal86 het volgende:
Amerikaanse auto's zijn niet efficient en te gaar voor woorden.
Alleen die nieuwe mondeo spreekt me wel aan.
Amerikaans "leer"quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:17 schreef siekman het volgende:
[..]
Te gaar voor woordenheb je waarschijnlijk nog nooit een echte ami gereden .
Ja ik ben ook een audi fan , en nee ik vergelijk het niet .
Een audi a8 is comfortabel , maar zo netjes . en in een ami zit je ook als een koning in je heerlijk lederen fauteuil , je kan nog offroad , kan wat meenemen .
Ik kon voor dat geld wat ik aan mijn pickuppie heb uitgegeven ook een mooie dikke a6 gereden hebben , maar ik heb geen moment getwijfeld .
ieder zijn keus , maar succes met de speurtocht . en laat je niet omlullen naar zon vw , ga dan uit op een q7 als je niet geslaagd kan komen voor een a8
IK ben niet eens een auto fan, ik vindt alleen volvo het mooiste merk, en dat andere mensen 60.000 of 90.000 aan een auto uitgeven moeten zij weten, ook al verdien ik straks goed, ik zal nooit meer dan 9 a 10 voor een auto geven.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:17 schreef siekman het volgende:
[..]
Te gaar voor woordenheb je waarschijnlijk nog nooit een echte ami gereden .
Ja ik ben ook een audi fan , en nee ik vergelijk het niet .
Een audi a8 is comfortabel , maar zo netjes . en in een ami zit je ook als een koning in je heerlijk lederen fauteuil , je kan nog offroad , kan wat meenemen .
Ik kon voor dat geld wat ik aan mijn pickuppie heb uitgegeven ook een mooie dikke a6 gereden hebben , maar ik heb geen moment getwijfeld .
ieder zijn keus , maar succes met de speurtocht . en laat je niet omlullen naar zon vw , ga dan uit op een q7 als je niet geslaagd kan komen voor een a8
Gast in welk hol heb jij gezeten? Een A8 is way better dan een Phaetonquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:54 schreef NightFlight het volgende:
Die Phaeton van 18K is eigenlijk een A8 van 50K waar jij het over hebt, maar dan nieuwer. Veel meer nieuwe technieken en innovatieve ontwikkelingen in doorgevoerd. Ik zou het wel weten; de Phaeton dus!!
Daar heb je dan weer een verzekering voor. Maar goed.. Gewoonm niet botsen is het goedkoopstequote:Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef DIJK het volgende:
Was het niet zo dat je vanwege de aluminium carrosserie wel het haasje bent bij schade ? (dure reparaties)
nieuwer; ja, beter niet... grapjas:-)quote:Op zondag 2 december 2007 11:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast in welk hol heb jij gezeten? Een A8 is way better dan een Phaeton
Ik denk niet dat TS all risk gaat verzekeren in die prijscatogorie..quote:Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daar heb je dan weer een verzekering voor. Maar goed.. Gewoonm niet botsen is het goedkoopste
Waarom niet?quote:Op zondag 2 december 2007 13:42 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat TS all risk gaat verzekeren in die prijscatogorie..
A8 is echt wel beter dan een Phaeton...quote:Op zondag 2 december 2007 13:28 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
nieuwer; ja, beter niet... grapjas:-)
Ik vermoed dat er in jouw ogen sowieso geen betere wagens dan audi's zijn. Ongeacht de klasse.quote:Op zondag 2 december 2007 18:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
A8 is echt wel beter dan een Phaeton...
Nieuwer en beter
Ach, waarom is de VW nooit een bestseller geworden?quote:Op zondag 2 december 2007 18:52 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er in jouw ogen sowieso geen betere wagens dan audi's zijn. Ongeacht de klasse.
Vrij simpel, er staat VW op de grille. Geen Audi.quote:Op zondag 2 december 2007 18:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach, waarom is de VW nooit een bestseller geworden?
Waarom kosten die bakken nog minder dan een second hand A8 ondanks dat ze zeldzaam zijn?
etc... etc ?
Dus een prima auto als je niet het imago van een grote auto wilt hebben.quote:Op zondag 2 december 2007 19:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Vrij simpel, er staat VW op de grille. Geen Audi.De mensen die serieus geld te besteden hebben aan een auto willen geen VW rijden, dat is voor juppies, managers en overig kantoortuig. De Phaeton is marketingtechnisch een verrekt onhandig ding, omdat het marktsegment gewoon beyond the VW league is. De auto is gewoon een A8 met een ander jasje. Net zo goed dat de A3, de Golf en de Leon onderhuids practisch dezelfde auto's zijn. Kortom: als je als zakenman met een Pheaton voor komt rijden, is het eerste dat de ander zal zeggen: goh, een echte A8 kon er niet af zeker?
Nou, vooral niet een auto met die leeftijd.quote:Op zondag 2 december 2007 13:42 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat TS all risk gaat verzekeren in die prijscatogorie..
Ik neem aan dat je het niet tegen mij hebt?quote:Op zondag 2 december 2007 22:12 schreef Dromer het volgende:
Als je voor een VW'tje geboren bent word je nooit meer een Audi waard.
(bij een flink prijsverschil zou ik ook gewoon de VW nemen)
Zie de knipoogjes.quote:Op zondag 2 december 2007 22:19 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het niet tegen mij hebt?
quote:Op zondag 2 december 2007 18:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
A8 is echt wel beter dan een Phaeton...
Nieuwer en beter
Phaeton is bijzonder goed gemaakt en geen enkele Audi kan er inderdaad aan tippen.quote:Op maandag 3 december 2007 09:17 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
![]()
De phaeton is helemaal uitontwikkeld met features van een superlimo-auto (Rolls/Bentley/maybach), zoals de hele auto verwarmen/verkoelen zonder luchtstroom te voelen...
Daarnaast zit alles kwalitatief helemaal top in elkaar... Was samen met de Veyron een prestigeproject van dhr Piëch...
Waarom geen Diesel? Die zijn toch allang niet meer zo suf als vroeger?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:22 schreef EvilMarc het volgende:
Koop in ieder geval -alsjeblieft- geen Audi diesel. Dat is zonde.
Ja, in mijn studententijd reed ik ook niet zo'n bak hoorquote:Op donderdag 6 december 2007 11:13 schreef Mikkie het volgende:
Een A8 lijkt me echt goddelijk. Heb er nog nooit in gereden, zou er graag één willen hebben maar voor een student is dat toch iets teveel van het goede
Waarom? De diesels zijn juist de prettigeste motoren van dit moment. Ik heb veel liever een A8 tdi als een A8 benzine. En ik heb ik beide mijn kilometers wel gereden.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:22 schreef EvilMarc het volgende:
Koop in ieder geval -alsjeblieft- geen Audi diesel. Dat is zonde.
Was toen die 4 liter V8 TDI er al?quote:Op donderdag 6 december 2007 14:35 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Waarom? De diesels zijn juist de prettigeste motoren van dit moment. Ik heb veel liever een A8 tdi als een A8 benzine. En ik heb ik beide mijn kilometers wel gereden.
Nou ik had er dus eentje op het oog (A8) maar die was net verkocht toen ik informeerdequote:Op vrijdag 7 december 2007 11:43 schreef mkrijt het volgende:
he Meadel, heb je al een auto op het oog ondertussen of zit je nog steeds te dubben?
Die A8 is ook nog stukken lichter dan een Mercedes Squote:Op woensdag 28 november 2007 17:11 schreef metallicelmo het volgende:
Waarom een Audi? Geen BMW of Mercedes?
Dus geen auto uit Duitsland?quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:16 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou ik had er dus eentje op het oog (A8) maar die was net verkocht toen ik informeerde![]()
Ik hou nu flink autotrack in de gaten. Ik heb trouwens het idee dat die sites allemaal uit dezelfde database putten. Klopt dat?
www.mobile.dequote:
quote:Audi A8 4.2 FSI quattro Langversion TEST — EUR 3.000.000
Limousine , Neufahrzeug
Preis: 3.000.000 EUR
Kilometerstand: 200 km
Leistung: 257 KW / 349 PS
Kraftstoffart: Benzin
Kraftstoffverbr. kombiniert: Info anzeigen 10,9 l/100km
Kraftstoffverbr. innerorts: 15,7 l/100km
Kraftstoffverbr. außerorts: 8,2 l/100km
CO2-Emissionen kombiniert: 259 g/km
Mehr
Ausstattung:
ABS, Allradantrieb, El. Fensterheber, El. Wegfahrsperre, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Sitzheizung, Stabilitätskontrolle, Tempomat, Xenonscheinwerfer, Zentralverriegelung
Fahrzeugbeschreibung:
TESTINSERAT - NOT FOR SALE - UNVERKÄUFLICH
Ja eerlijk gezegd dat ik dat je met bpm enzo net zo duur uit bent, en dat is me dan die heisa niet waard eigenlijk.quote:
Je moet dat over de BPM eens even goed uitzoeken, want die betaal je niet 100% meer he. Hoe de verhoudingen precies liggen weet ik uit m'n hoofd niet, maar na 4 jaar betaal je al maar de helft van de BPM meer bij invoerquote:Op vrijdag 7 december 2007 17:49 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja eerlijk gezegd dat ik dat je met bpm enzo net zo duur uit bent, en dat is me dan die heisa niet waard eigenlijk.
Zoals ik op dezelfde pagina in dit topic al heb gemeld: http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.phpquote:Op vrijdag 7 december 2007 20:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je moet dat over de BPM eens even goed uitzoeken, want die betaal je niet 100% meer he. Hoe de verhoudingen precies liggen weet ik uit m'n hoofd niet, maar na 4 jaar betaal je al maar de helft van de BPM meer bij invoer
(ter vergelijking: een A3 van 2005 kost na invoer net zo veel in duitsland als in nederland, alleen heb je in duitsland dan wel een afgeladen volle auto, en is de nederlandse hooguit voorzien van cruise control)
Dat had ik dus gedaan met een auto die ik gezien had in Duitsland, en dan kwam ik gewoon op een zelfde bedrag als hier gevraagd wordt.quote:Op woensdag 12 december 2007 08:01 schreef Dromer het volgende:
[..]
Zoals ik op dezelfde pagina in dit topic al heb gemeld: http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Voor al uw BPM-berekeingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |