abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54947487
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat kan ik gelukkig nooit doen
ik ook niet Mijn vader vond zelf dat ik een gat in de deur moest maken, dan leek het nog meer op een hol... En mijn moeder ruimde altijd mijn kamer op...

(dat doe ik dus niet, en ik ben ook voornemens dat niet vanzelfsprekend te doen. Mijn moeder is altijd bezig met schoonmaken, en helaas betrap ik mezelf daar dus ook op)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_54947808
Ik heb weer een goed voornemen: Ik ga nooit zeuren dat mijn kind zijn/haar kamer op moet ruimen, omdat ik niet binnen kan komen zonder mijn ergens over te breken
Als mijn kinderen later dat talent van papa en mama overnemen mag ik me er alvast op voorbereiden haha.

Maar ga dus ook niet de kamervan mijn kinderen opruimen als ze daar oud en wijs genoeg voor zijn. Deed mijn moeder ook niet. Die dreigde alleen alles op een grote hoop te gooien en dat dan weg te gooien (heeft ze overigens nog nooit gedaan, althans t weggooien )
Moeder van een vriendin van mij ruimt nog steeds de kamers van de kinderen op (die allebei 23 zijn). Die hebben zelf gloof nog nooit hun kamer opgeruimd. Maar heel dat huis is echt steriel, niet gezellig.
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:56:29 #253
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54948192
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Maar ga dus ook niet de kamervan mijn kinderen opruimen als ze daar oud en wijs genoeg voor zijn. Deed mijn moeder ook niet. Die dreigde alleen alles op een grote hoop te gooien en dat dan weg te gooien (heeft ze overigens nog nooit gedaan, althans t weggooien )
Ik dus wel een keer. Moet zeggen dat het de vreselijkste straf is die ik ooit ben nagekomen (maar alleen dreigen is zo zinloos, je moet het ook nakomen op den duur ), maar het was bijzonder effectief. Het is nooit meer zo'n troep geweest en de anderen kijken nu wel link uit om het zo uit de hand te laten lopen als het bewuste 'slachtoffer' destijds.
  Moderator vrijdag 30 november 2007 @ 15:59:02 #254
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54948258
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:56 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik dus wel een keer. Moet zeggen dat het de vreselijkste straf is die ik ooit ben nagekomen (maar alleen dreigen is zo zinloos, je moet het ook nakomen op den duur ), maar het was bijzonder effectief. Het is nooit meer zo'n troep geweest en de anderen kijken nu wel link uit om het zo uit de hand te laten lopen als het bewuste 'slachtoffer' destijds.
Mijn zus heeft ook ooit het speelgoed van haar zoontje weg gegooit omdat hij het niet wilde opruimen.
Toen ze alles weg had keek hij om zich heen naar de lege vloer en zei vol ontzag tegen mijn zus: "Zo! dat ruimt op!!".
Nou daar sta je dan
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54948340
quote:

[..]

dat heeft mijn moeder dus fout gedaan
tegenwoordig zeg ik gewoon tegen mijn moeder: je hoeft er niet te komen.
pi_54948390
quote:

[..]

Ik heb dat 1 keer gedaan... Dat was zo effectief dat ik nu alleen nog maar hoef te dreigen.

Verder heb ik nu zoiets van: Als je er niet voor zorgt dat ik je vloer kan zien kom ik ook je kamer niet stofzuigen... Dat gaat een tijdje zo door, tot er een vriendinnetje komt spelen en haar kamer is 1 grote stofpestzooi, dat ze eerst zelf de stofzuiger moet pakken.
pi_54948905
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:59 schreef senesta het volgende:

[..]

Mijn zus heeft ook ooit het speelgoed van haar zoontje weg gegooit omdat hij het niet wilde opruimen.
Toen ze alles weg had keek hij om zich heen naar de lege vloer en zei vol ontzag tegen mijn zus: "Zo! dat ruimt op!!".
Nou daar sta je dan
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:33:33 #258
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54949132
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:59 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou daar sta je dan
Toen mijn dochter uitgejankt was, was ze ook wel blij. Eindelijk weer overzicht, én een nieuwe start. Er zat ook veel speelgoed tussen waar ze nooit (meer) mee speelde. Dus ik kreeg uiteindelijk ook een soortgelijke reactie
pi_54949247
Als ouder zou ik nooit:
uitslapen, uitgaan, geld overhouden, in het huis kunnen wonen waar ik nu in woon, tijd overhouden, rust hebben om een boek te lezen, zonder jengelende kinderen op vakantie gaan...
en dat alles snel een jaar of 20 non-stop... Door dit topic weet ik weer waarom ik geen kinderen wil, dankdank

[ Bericht 0% gewijzigd door TeChNo2 op 30-11-2007 16:47:27 ]
Gelukkig zonder haar
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 november 2007 @ 16:45:43 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54949391
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 16:39 schreef TeChNo2 het volgende:
Als ouder zou ik nooit:
uitslapen, uitgaan, geld overhouden, in het huis kunnen wonen waar ik nu in woon, tijd overhouden, rust hebben om ene boek te lezen, zonder jengelende kinderen op vakantie gaan...
en dat alles snel een jaar of 20 non-stop... Door dit topic weet ik weer waarom ik geen kinderen wil, dankdank
Geweldig... ik namelijk wel
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54949417
Tja, maar jij bent dan ook een gevaarlijke vrouw
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:52:52 #262
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_54955020
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:17 schreef Tan het volgende:
Wat ik trouwens ook nooit wilde doen maar toch steeds doe is de kinderen inwrijven dat ik vroeger veel gehoorzamer was en wél mijn kamer opruimde. 'Vraag maar aan oma', zeg ik er dan ook nog bij. Het is wel waar, daar niet van, maar het is voor een kind zeer irritant om te horen.

Wat ik ook steeds tegen mijn dochter zeg en waar mijn ouders mij mee over de rooie kregen is zeggen dat ze zich gedraagt als een puber VRE-SE-LIJK van mijzelf, maar het helpt wel.

Er is trouwens wel één ding waar ik mij heel goed aan hou tot nu toe: ik plaag de kinderen nooit met hun verliefdheden e.d. Dat vond ik vroeger ZO ERG van mijn ouders, maar ik zal dat nooit doen en ben in al die jaren ook nog niet in de verleiding gekomen moet ik zeggen.
Mijn ouders hadden daar altijd een handje van, vooral mijn vader. Op een gegeven moment vertelde ik mijn vader nooit meer over dat soort dingen en ik moet zeggen dat als het op dit soort zaken aankomt ik tegenover nagenoeg iedereen nog altijd heel gesloten ben. Ik kan dus ook met zekerheid zeggen dat mocht ik kinderen krijgen, ik dit nooit en te nimmer zal doen.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_54955251
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:19 schreef tool het volgende:
Als mogelijk toekomstig vader ben ik mij hel erg bewust van het feit dat ik nu nog niet kan weten wat ik straks als vader wel of niet doe. Wensen heb ik natuurlijk wel:) Voorlopig hou ik de boot nog even af! Ik heb wel respect voor iedereen die de uitdaging is aangegaan. Voorlopig oriënteer ik me eerst even op de taak die aanstaande is.

Het valt me op dat er zoveel dingen worden genoemd die not-done zouden zijn waarvan ik echt het probleem niet van inzie. Tikken op de handen of billen om grenzen aan te geven lijken mij na een waarschuwing echt geen punt. Slaan om je gelijk te krijgen wel. Zeker als je kind op een leeftijd is dat je een gesprek kunt voeren, dan werkt het averechts lijkt mij. Verder zijn dingen als gameboys en TV geen probleem zolang je er maar geen TE voor zet.:) Ik vind het wel erg dat mensen portable DVD spelers en gameboys gebruiken als een soort alternatieve speen om de kinderen hun kop te laten houden. Ik heb mij op de achterbank naar Frankrijk altijd prima weten te vermaken met een walkman, stripboek, vakantieboek en naar buiten kijken. IK ZAL DUS NOOIT EEN DVD SPELER OP DE ACHTERBANK HEBBEN! (:D)

Ik weet uit betrouwbare bronnen (mijn vriendin werkt met moeilijke kinderen) dat kinderen die in de waarom fase zitten, het beste geholpen zijn met een DAAROM! Kunnen jullie zelf nog momenten herinneren waarop je dat antwoord een probleem vond? Ik weet wel dat ik altijd moeilijke vragen stelde aan mijn ouders waarvan ze gewoon het antwoord niet wisten. Toen gaven ze mij een boekje dat helemaal vol stond met dat soort vragen en antwoorden.

Als ik vader mag worden weet ik wat ik wél doe....mijn kind vooral veel duidelijkheid en structuur geven met een gezond vleugje waarden en normen.
Is die DVD speler niet de walkman van toen?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54956734
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:22 schreef Tan het volgende:
@Icicle, ik moet zeggen dat ik mijn kinderen dus wel heel bewust complimenteer als ze het goed doen, maar ik merk dat ze het niet horen. Want ze verwijten mij dus ook dat ik altijd de dingen noem die ze niet goed doen. Wanneer ik dan opsom wat ik allemaal heb gezegd wat ze wel goed doen worden ze stil en stamelen ze iets van 'Oh ja'.

Je zou dus kunnen stellen dat het negatieve altijd meer opvalt. Maar je kinderen nooit berispen om wat ze 'verkeerd' doen, lijkt me ook niet goed.
Het frustreert mij op mijn beurt weer dat ze mijn complimentjes nooit horen en ik maak ze echt vaak. Misschien wel te vaak, dat ze het daarom niet eens horen?

Enfin, je doet het als ouder nooit goed. En daarmee wil ik jouw oud zeer absoluut niet baggetaliseren hoor! (dat je het niet verkeerd opvat )
Oh nee hoor! Ik begrijp heel goed wat je bedoelt!

Dat het negatieve meer opvalt heb je gelijk in. Dat werkt altijd en overal zo, bij kinderen en bij volwassenen. Maar dat is meteen ook iets waar ik me zo aan erger. Wat ik probeerde te zeggen is dat ik mijn kinderen daar een goed evenwicht in hoop bij te kunnen brengen. Dat je complimenten kunt krijgen, maar zeker ook kritiek moet kunnen ontvangen. Om te weten wat je goed doet, moet je ook weten wat niet goed is.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 1 december 2007 @ 08:03:15 #265
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54962873
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:52 schreef BettyR het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden daar altijd een handje van, vooral mijn vader. Op een gegeven moment vertelde ik mijn vader nooit meer over dat soort dingen en ik moet zeggen dat als het op dit soort zaken aankomt ik tegenover nagenoeg iedereen nog altijd heel gesloten ben. Ik kan dus ook met zekerheid zeggen dat mocht ik kinderen krijgen, ik dit nooit en te nimmer zal doen.
Ja, dat had ik ook, ik vertelde dus niks meer. Maar ze kwamen er toch vaak wel achter.Heb er geen trauma aan over gehouden, maar vond het wel zo erg dat ik heb gezworen dat nooit te doen bij mijn eigen kinderen. Of gaan hengelen naar verliefdheden of zo. Ook zo erg.

Ik heb wel eens met oprechte belangstelling gevraagd of ze wel eens verkering had gehad. Kwam ook een heel serieus antwoord op: 'één keer op de kleuterschool met ****'
Ik vond dat zo schattig, dat een kleuterschoolvriendje serieus als verkering wordt gezien Verder begin ik er nooit over, ze komen er altijd zelf mee en dat wil ik graag zo houden.
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:55 schreef lcicle het volgende:

[..]

Oh nee hoor! Ik begrijp heel goed wat je bedoelt!

Dat het negatieve meer opvalt heb je gelijk in. Dat werkt altijd en overal zo, bij kinderen en bij volwassenen. Maar dat is meteen ook iets waar ik me zo aan erger. Wat ik probeerde te zeggen is dat ik mijn kinderen daar een goed evenwicht in hoop bij te kunnen brengen. Dat je complimenten kunt krijgen, maar zeker ook kritiek moet kunnen ontvangen. Om te weten wat je goed doet, moet je ook weten wat niet goed is.
Dat klopt ja, dat zeg ik ze dan ook, maar dat wordt geloof ik weer net zo snel vergeten. Op dat moment dan, ik denk dat op lange termijn het punt wel duidelijk wordt, zeker als ze later op hun jeugd terugkijken en kunnen invullen dat ze zelf ook niet altijd even redelijk waren.
Althans... die wijsheid kwam bij mijzelf ook op een dag, ik vertrouw er op dat dit bij mijn kinderen ook gebeurt
pi_54979673
quote:

[..]

Ik hoor helemaal niet thuis in dit topic, maar ik moet het toch even kwijt... over jeugdtrauma's gesproken! Mijn vader deed dit dus wél af en toe bij mij en mijn broer, en ik heb me toch gehuild... wij kregen dan een ultimatum, zo van, je hebt een uur om je kamer op te ruimen en wat er nog op de grond ligt, wordt weggegooid... en met gestuntel van kleine kindertjes was het nooit af na dat ene uur....hij heeft zelfs ooit mijn lievelingsknuffel weggegooid later uit de vuilniszak gered door m'n moeder maar men, als er iets is waarvan ik zeg dat ik het nooit zal doen als ik kinderen heb, is dat het wel.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 1 december 2007 @ 23:32:48 #267
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54979883
Wat ik iig niet meer ga doen... is Suus de keuze geven.

"Of je ruimt je speelgoed op... of je gaat naar bed!"

Welterusten mama... en daar ging ze... en ik zat op mijn knieen de zooi op te ruimen. Tenslotte had ik haar die 2 keuze's gegeven... *sught*
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 2 december 2007 @ 10:30:22 #268
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54984933
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 23:26 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik hoor helemaal niet thuis in dit topic, maar ik moet het toch even kwijt... over jeugdtrauma's gesproken! Mijn vader deed dit dus wél af en toe bij mij en mijn broer, en ik heb me toch gehuild... wij kregen dan een ultimatum, zo van, je hebt een uur om je kamer op te ruimen en wat er nog op de grond ligt, wordt weggegooid... en met gestuntel van kleine kindertjes was het nooit af na dat ene uur....hij heeft zelfs ooit mijn lievelingsknuffel weggegooid later uit de vuilniszak gered door m'n moeder maar men, als er iets is waarvan ik zeg dat ik het nooit zal doen als ik kinderen heb, is dat het wel.
Ik moet zeggen dat ik wel iets meer heb dan een ultimatum van een uur, ik geef ze meestal een middag om het op te ruimen, als ze schoolwerk hebben een paar dagen

En lievelingsknuffels, haar stenenverzameling, poëziealbums, dagboeken e.d. zou ik nooit wegdoen. Evenals héél erg duur speelgoed (snij ik mezelf mee in de vingers ).
Hier gaat wekenlang gewaarschuw aan vooraf, tientallen dreigingen die geen effect hebben, dan nog een laatste serieuze dreiging en toen heb ik het echt uitgevoerd. Met effect Al vond ik mijzelf wel een verschrikkelijke moeder en zat ik jankend alles in vuilniszakken te proppen.
pi_54985012
Ik zou nooit belonen met eten. Dat vind ik zo slecht! 'Als je braaf je bordje leeg eet, krijg je een snoepje' en 'stop maar met huilen, dan krijg je een ijsje' en dat soort dingen.
Het lukt aardig, maar ik merk dat ik bij Leonore aan tafel toch regelmatig zeg: 'als je nog 3 hapjes broccoli eet krijg je een stukje vlees van mama'.

en de wat jullie verder allemaal geschreven hebben klinkt ook zo bekend...

Vooral het 'omdat ik het zeg'
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54985907
Ik zou nooit mijn kind van tafel laten voordat we allemaal klaar zijn met eten.
Tot dat je peuter zo hard zit te schreeuwen aan tafel dat je elkaar niet meer kan verstaan. Ok ga jij maar lekker spelen met een fles melk dan kunnen wij rustig eten.

Oh ja ik zou ook niet te lang mijn baby,peuter een flesje geven, niet goed voor de kaakspieren, zo snel mogelijk uit een beker leren drinken
Na 5 verkleedpartijen per dag, toch de beker maar weer even opgeborgen.
pi_54985946
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 23:26 schreef innepin het volgende:

[..]

HAHA mijn moeder dreigde daar ook mee, maar ik trapte er niet in.
Overigens al je speelgoed onder je bed vegen, kwalificeerde ook niet als opruimen. Mijn speelgoed is wel eens een puur uur naar zolder verdwenen (onder het mom van weggegooid). Eerste keer dat het speelgoed weer terug kwam, was de geloofwaardigheid van dat dreigement zoek.
  zondag 2 december 2007 @ 12:01:00 #272
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_54986061
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:37 schreef --Eveliene-- het volgende:
Het lukt aardig, maar ik merk dat ik bij Leonore aan tafel toch regelmatig zeg: 'als je nog 3 hapjes broccoli eet krijg je een stukje vlees van mama'.
Hier is het dan om en om eten!

Hapje brocolli, hapje aardappel, stukje vlees, hapje brocolli, enz...

Ze is namelijk zo gek op vlees dat ze de rest resoluut aan de kant zou schuiven.
  † In Memoriam † zondag 2 december 2007 @ 12:33:46 #273
7074 moussy
kuttekop
pi_54986745
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:54 schreef Utrecht het volgende:

[..]

HAHA mijn moeder dreigde daar ook mee, maar ik trapte er niet in.
Overigens al je speelgoed onder je bed vegen, kwalificeerde ook niet als opruimen. Mijn speelgoed is wel eens een puur uur naar zolder verdwenen (onder het mom van weggegooid). Eerste keer dat het speelgoed weer terug kwam, was de geloofwaardigheid van dat dreigement zoek.
Ik sleep gewoon de grijze container mee naar boven en zet die vast op de overloop. Ik gooi overigens écht weg, niks zolder schuur of wat dan ook, hup de container in en weg. Één keer moeten doen, daarna was de container op de overloop al voldoende
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 2 december 2007 @ 15:18:45 #274
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54991025
ik zou nooit een kind krijgen dat ging slaan! want ik dacht altijd dat ze dat gezien moesten hebben, maar niet dus. en dat winkelverhaal idd, ik zou mijn kind natuurlijk wel stil krijgen!

tv staat hier ook veel vaker aan dan ik eerder gepland had..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_55008919
Met eten zijn wij al een stuk soepeler geworden.... Ik zou nooit toestaan dat er eten wordt weggegooit, wat er op je bord ligt eet je op.... Nou... Nou.... Hier wordt een bord niet altijd meer leeg gegeten...
pi_55009109
Hier eet niet eens altijd zijn bord leeg
  maandag 3 december 2007 @ 11:36:20 #277
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55009834
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:37 schreef Ticootje het volgende:
Met eten zijn wij al een stuk soepeler geworden.... Ik zou nooit toestaan dat er eten wordt weggegooit, wat er op je bord ligt eet je op.... Nou... Nou.... Hier wordt een bord niet altijd meer leeg gegeten...
Bij de oudste twee was ik er vreselijk strikt in, was zelf ook zo opgevoed.

Nu ben ik daar veel makkelijker in, ze eten maar op wat ze lekker vinden en wat ze niet lekker vinden moeten ze iedere keer wel proeven. Ik wil nog steeds niet horen 'lussiknie' alleen omdat het groen is. Eerst proeven, dan zeuren.
  maandag 3 december 2007 @ 11:38:51 #278
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_55009884
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:50 schreef Pruk het volgende:
Hier eet niet eens altijd zijn bord leeg
*herkenning*

"Maar papa heeft ook niet alle boontjes op!!!!"
pi_55012767
Ik ben juist niet van plan om te eisen het bordje leeg te eten. Ik vrees wel dat ik zal hameren op: "alle groenten opeten tot je honger gestild is"
Kijken hoe haalbaar dat zal blijken
pi_55013765
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:38 schreef Ireth het volgende:

[..]

*herkenning*

inderdaad!
pi_55014226
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:38 schreef Ireth het volgende:
*herkenning*

Papa krijgt geen toetjes omdat hij zijn boontjes niet heeft opgegeten. Maar jij mag wel een toetje. Als je je boontjes op eet
pi_55014384
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:34 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Papa krijgt geen toetjes omdat hij zijn boontjes niet heeft opgegeten. Maar jij mag wel een toetje. Als je je boontjes op eet
Nee, dan ploft papa neer op de bank met een kopje koffie en een koek...

Echt, mannen
  maandag 3 december 2007 @ 19:19:42 #283
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55018588
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:14 schreef Iksje het volgende:
Ik ben juist niet van plan om te eisen het bordje leeg te eten. Ik vrees wel dat ik zal hameren op: "alle groenten opeten tot je honger gestild is"
Kijken hoe haalbaar dat zal blijken
"Ik heb geen honger meer mama ".

Zolang dus.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 3 december 2007 @ 19:35:53 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55018817
Zo heb ik ooit eens in een etens-machtsstrijd de boel op de stoep gekieperd. Ik moest op de gang gaan zitten. Dus ik na een tijdje terug naar binnen 'Op! '
Helaas had mijn moeder nog meer in de pan. En dat kreeg ik de volgende dag tussen de middag.

Mijn moeder snapte ook ineens dat het niet de melkboer was die yoghurt had geknoeid een paar dagen eerder.
pi_55018925
Ja ik moets een keer boerenkool eten in de schuur. Alles achter de wasmachine. Gelukkig heeft mijn ma het nooit aan mijn vader verteld
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 december 2007 @ 19:43:38 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55018994
quote:
Op zondag 2 december 2007 15:18 schreef pinquit het volgende:
ik zou nooit een kind krijgen dat ging slaan! want ik dacht altijd dat ze dat gezien moesten hebben, maar niet dus.
Nee... meppen is blijkbaar oerinstinct
  maandag 3 december 2007 @ 20:43:51 #287
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_55020282
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, dan ploft papa neer op de bank met een kopje koffie en een koek...

Echt, mannen
Maak van die bank een computerstoel en de herkenning is wéér compleet hier!
  Moderator maandag 3 december 2007 @ 20:50:47 #288
5428 crew  miss_sly
pi_55020458
Bord leegeten zou ik niet eens willen aanleren, eigenlijk. Ik snap wel dat kinderen een bepaalde hoeveelheid voedsel binnen moeten krijgen, maar bord leegeten vind ik eigenlijk helemaal geen goede gewoonte. Eten tot je voldoende gegeten hebt, en als er dan nog iets op je bord ligt, is dat jammer. Wij eten zelf ons bord ook niet leeg als we voldoende hebben.

Hoe en wat ik met eten zou doen, vind ik wel een moeilijke, trouwens. Je wilt natuurlijk dat je kind dingen proeft en voldoende eet en voedingsstoffen binnen krijgt, maar ik zou van de maaltijd geen strijdtoneel willen maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 3 december 2007 @ 21:15:58 #289
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_55020958
Wij zijn qua eten heel makkelijk. Onze dochter moet alles proeven en als ze het dan verder niet wil, dan niet. Dan eet ze verder maar niet. Ze krijgt altijd ook gewoon een toetje, een klein bakje yoghurt of vla. Of ze nu wel of niet veel gegeten heeft.

En als we iets gaan eten waarvan ik uit ervaring weet dat ze het echt niet lust (zuurkool stamppot bijvoorbeeld), krijgt ze ook wel eens een boterhammetje.

En over dat slaan: mijn kind zou ook nooooit slaan of bijten of krabben . Gelukkig is ze over de bijt- en krabfase inmiddels heen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 3 december 2007 @ 21:53:23 #290
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55021743
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

"Ik heb geen honger meer mama ".

Zolang dus.
nou....
als we iets eten wat de jongens niet lusten komt die zin vaak al na één hap. (of géén) En dan de volgende ochtend héél veel boterhammen eten...
heb toen toch maar een soort tussensanctie ingesteld. Als je geen honger hebt (want buik na één hap vol) dan eet je teveel koek en snoep. Laten we dat weg tot er weer voldoende gezond gegeten wordt.
ze zijn zó gehaaid....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63154393
*schop*
Moest afgelopen weekend nog aan dit topic denken...

Over mijn eerdere post ivm met leegeten van het bord:
Gelukkig een meisje dat alles lust en haar bord hoeft ze niet leeg te eten. (sowieso eet ze nooit wat het cb aanraadt: 200-250gr, kzou niet weten waar dat in moet passen.
Soms heb ik te veel gekookt, of ze heeft niet veel honger of ze is moe... dan gaat het vaak maar half op. Maar goed, de lastige tijd voor eten (rond 2 jaar lees ik hier vaak) moet ook nog komen, zeker?

Een ander voornemen heb ik dit weekend gebroken… ik zou mijn kind noooooooit een speelgoedje geven om het te sussen. Maar dan sta je dat speelgoedje aan de kassa af te rekenen (1 hand aan de kap van het jasje van je wegrennende dreumes), met een dreinerig kleintje (moe) en dan geef je dat speelgoedje dus maar vast terwijl de kassadame het wisselgeld teruggeeft…

Verder nog steeds erg weinig ‘dit zal ik nooit doen’ voornemens…
Ofwel slecht ouderschap ofwel erg makkelijk omdat ik dan ook geen voornemens hoef te breken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:00:10 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73710674
Wat ik nooit zou doen...

Mijn kind de neus snuiten door vanaf zijn neusbrug helemaal omlaag de neus als een tubetje leeg te knijpen...

Werkt toch wel erg goed, maar MAN, wat vond ik dat vervelend als kind als mn moeder dat deed!

Zijn er bij andere mensen nog meer "goede" gewoontes boven komen drijven het afgelopen jaar?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73712025
Met een 'prinsessenstaart' in m'n haar boodschappen gaan doen.

Roze kleren met glitters kopen. Nog meer roze kleren met glitters kopen. Weer roze kleren met glitters kopen.

Drie keer op een dag stofzuigen (1 to go)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73712173
Of met een beetje spuug op je vinger een vlekje wegpoetsen op het gezicht van je kind
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:50:45 #295
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73712523
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef YPPY het volgende:
Met een 'prinsessenstaart' in m'n haar boodschappen gaan doen.

Roze kleren met glitters kopen. Nog meer roze kleren met glitters kopen. Weer roze kleren met glitters kopen.

!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:58:38 #296
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_73712757
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:02 schreef lcicle het volgende:
Ik zou d'r wel voor zorgen dat mijn kind wél stil was in de supermarkt..

uhuh
Heb ik ook altijd gezegd... nou, je had het eens moeten meemaken vanochtend bij de Dirk van den Broek
Meestal lopen de bejaarden weg met de jongens, maar nu kreeg ik het volgende te horen van een ouder meneer:
- "Heeft u er twee?"
- "Euh, ja...."
- "Gelukkig maar dat het er niet meer zijn "
-

Nou ja, Amsterdamse humor zullen we maar denken

Ik zou mijn kinderen ook nooit naar die infantiele teletubbies laten kijken. Nou, die slepen mij nu de ochtend door
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_73738851
Wij zouden elke maaltijd aan de keukentafel nuttigen, nou gebeurd het regelmatig dat mijn duo 's ochtends hun broodje eet voor de tv zodat ik even kan douchen.

Ik zou mijn kinderen never nooit in traditionele feestkleding steken, mijn dochter heeft al 2 verjaardagen een speciale feestjurk aan gehad. Mijn zoon krijgt het niet, dat vindt zijn vader niks.

Ik zou me ook nooit laten beinvloeden door al het bijgeloof wat er om de hoek komt kijken bij de cultuur van mijn man. En toch hebben mijn kinderen en ik een kraal voor het kwade oog, krijgen ze blauwsel bij speciale gelegenheden aangebracht en ben ik me al weken mijn hoofd aan het breken over een bijbeltekst welke opengeslagen onder het matrasje moet liggen voor als de kleine geboren is.

Er zijn er nog wel een aantal wat ik niet zou doen en toch doe, zoals een fietshelm, zoals bij me in bed nemen als ze ziek zijn etc. Eentje waar ik echt niet voor zwicht is snoep. Ze krijgen heus wel een snoepje of koekje van me op een dag maar dat is niet meer dan 2 keer. Meestal ergens rond de klok van 10 mogen ze een koekje en rond de klok van half 4 ook een koekje of snoepje. Meer niet, ik vind een gezond gebit en gewicht belangrijker dan een lekker snoepje.
pi_91959764
We zijn weer een paar jaar verder!

Ik zou Hello Kitty (onder andere :') ) buiten de deur houden, wat een onding vind ik dat. Tot ze van oma een Hello Kitty popje met tractor-duplo-achtig ding kreeg. Het kind is helemaal verliefd op Tikky :D En dus hebben we vanmiddag een nieuw popje gehaald omdat de andere stuk was en betrapte ik me er op dat ik op MP aan het kijken was of er niet wat leuk spul van Hello Kitty werd aangeboden :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:30:37 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91960659
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:16 schreef miss_sly het volgende:
We zijn weer een paar jaar verder!

Ik zou Hello Kitty (onder andere :') ) buiten de deur houden, wat een onding vind ik dat. Tot ze van oma een Hello Kitty popje met tractor-duplo-achtig ding kreeg. Het kind is helemaal verliefd op Tikky :D En dus hebben we vanmiddag een nieuw popje gehaald omdat de andere stuk was en betrapte ik me er op dat ik op MP aan het kijken was of er niet wat leuk spul van Hello Kitty werd aangeboden :')
:D

Ik zou geen blauwe kleding kopen. Laat hem die kleur nou net superleuk staan :D
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:55:05 #300
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_91962539
"Kindjes in Afrika zouden blij staan springen voor zo'n bordje Andijvie! Eet! :( "

En bedankt ma.... }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')