Of met een vaatdoekje... Ik heb mezelf er ook al op betraptquote:
Dat kan ik gelukkig nooit doenquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:17 schreef Tan het volgende:
Wat ik trouwens ook nooit wilde doen maar toch steeds doe is de kinderen inwrijven dat ik vroeger veel gehoorzamer was en wél mijn kamer opruimde. 'Vraag maar aan oma', zeg ik er dan ook nog bij.Het is wel waar, daar niet van, maar het is voor een kind zeer irritant om te horen.
Wat ik ook steeds tegen mijn dochter zeg en waar mijn ouders mij mee over de rooie kregen is zeggen dat ze zich gedraagt als een puberVRE-SE-LIJK van mijzelf, maar het helpt wel.
Er is trouwens wel één ding waar ik mij heel goed aan hou tot nu toe: ik plaag de kinderen nooit met hun verliefdheden e.d. Dat vond ik vroeger ZO ERG van mijn ouders, maar ik zal dat nooit doen en ben in al die jaren ook nog niet in de verleiding gekomen moet ik zeggen.
ik ook nietquote:
Ik dus wel een keer. Moet zeggen dat het de vreselijkste straf is die ik ooit ben nagekomen (maar alleen dreigen is zo zinloos, je moet het ook nakomen op den duurquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Maar ga dus ook niet de kamervan mijn kinderen opruimen als ze daar oud en wijs genoeg voor zijn. Deed mijn moeder ook niet. Die dreigde alleen alles op een grote hoop te gooien en dat dan weg te gooien (heeft ze overigens nog nooit gedaan, althans t weggooien)
Mijn zus heeft ook ooit het speelgoed van haar zoontje weg gegooit omdat hij het niet wilde opruimen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:56 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik dus wel een keer. Moet zeggen dat het de vreselijkste straf is die ik ooit ben nagekomen (maar alleen dreigen is zo zinloos, je moet het ook nakomen op den duur), maar het was bijzonder effectief. Het is nooit meer zo'n troep geweest en de anderen kijken nu wel link uit om het zo uit de hand te laten lopen als het bewuste 'slachtoffer' destijds.
dat heeft mijn moeder dus fout gedaanquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:56 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik dus wel een keer. Moet zeggen dat het de vreselijkste straf is die ik ooit ben nagekomen (maar alleen dreigen is zo zinloos, je moet het ook nakomen op den duur), maar het was bijzonder effectief. Het is nooit meer zo'n troep geweest en de anderen kijken nu wel link uit om het zo uit de hand te laten lopen als het bewuste 'slachtoffer' destijds.
Ik heb dat 1 keer gedaan... Dat was zo effectief dat ik nu alleen nog maar hoef te dreigen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:56 schreef Tan het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:59 schreef senesta het volgende:
[..]
Mijn zus heeft ook ooit het speelgoed van haar zoontje weg gegooit omdat hij het niet wilde opruimen.
Toen ze alles weg had keek hij om zich heen naar de lege vloer en zei vol ontzag tegen mijn zus: "Zo! dat ruimt op!!".
Nou daar sta je dan
Toen mijn dochter uitgejankt was, was ze ook wel blij. Eindelijk weer overzicht, én een nieuwe start. Er zat ook veel speelgoed tussen waar ze nooit (meer) mee speelde. Dus ik kreeg uiteindelijk ook een soortgelijke reactiequote:Op vrijdag 30 november 2007 15:59 schreef senesta het volgende:
[..]
Mijn zus heeft ook ooit het speelgoed van haar zoontje weg gegooit omdat hij het niet wilde opruimen.
Toen ze alles weg had keek hij om zich heen naar de lege vloer en zei vol ontzag tegen mijn zus: "Zo! dat ruimt op!!".
Nou daar sta je dan
Geweldig... ik namelijk welquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:39 schreef TeChNo2 het volgende:
Als ouder zou ik nooit:
uitslapen, uitgaan, geld overhouden, in het huis kunnen wonen waar ik nu in woon, tijd overhouden, rust hebben om ene boek te lezen, zonder jengelende kinderen op vakantie gaan...
en dat alles snel een jaar of 20 non-stop... Door dit topic weet ik weer waarom ik geen kinderen wil, dankdank
Mijn ouders hadden daar altijd een handje van, vooral mijn vader. Op een gegeven moment vertelde ik mijn vader nooit meer over dat soort dingen en ik moet zeggen dat als het op dit soort zaken aankomt ik tegenover nagenoeg iedereen nog altijd heel gesloten ben. Ik kan dus ook met zekerheid zeggen dat mocht ik kinderen krijgen, ik dit nooit en te nimmer zal doen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:17 schreef Tan het volgende:
Wat ik trouwens ook nooit wilde doen maar toch steeds doe is de kinderen inwrijven dat ik vroeger veel gehoorzamer was en wél mijn kamer opruimde. 'Vraag maar aan oma', zeg ik er dan ook nog bij.Het is wel waar, daar niet van, maar het is voor een kind zeer irritant om te horen.
Wat ik ook steeds tegen mijn dochter zeg en waar mijn ouders mij mee over de rooie kregen is zeggen dat ze zich gedraagt als een puberVRE-SE-LIJK van mijzelf, maar het helpt wel.
Er is trouwens wel één ding waar ik mij heel goed aan hou tot nu toe: ik plaag de kinderen nooit met hun verliefdheden e.d. Dat vond ik vroeger ZO ERG van mijn ouders, maar ik zal dat nooit doen en ben in al die jaren ook nog niet in de verleiding gekomen moet ik zeggen.
Is die DVD speler niet de walkman van toen?quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:19 schreef tool het volgende:
Als mogelijk toekomstig vader ben ik mij hel erg bewust van het feit dat ik nu nog niet kan weten wat ik straks als vader wel of niet doe. Wensen heb ik natuurlijk wel:) Voorlopig hou ik de boot nog even af! Ik heb wel respect voor iedereen die de uitdaging is aangegaan. Voorlopig oriënteer ik me eerst even op de taak die aanstaande is.
Het valt me op dat er zoveel dingen worden genoemd die not-done zouden zijn waarvan ik echt het probleem niet van inzie. Tikken op de handen of billen om grenzen aan te geven lijken mij na een waarschuwing echt geen punt. Slaan om je gelijk te krijgen wel. Zeker als je kind op een leeftijd is dat je een gesprek kunt voeren, dan werkt het averechts lijkt mij. Verder zijn dingen als gameboys en TV geen probleem zolang je er maar geen TE voor zet.:) Ik vind het wel erg dat mensen portable DVD spelers en gameboys gebruiken als een soort alternatieve speen om de kinderen hun kop te laten houden. Ik heb mij op de achterbank naar Frankrijk altijd prima weten te vermaken met een walkman, stripboek, vakantieboek en naar buiten kijken. IK ZAL DUS NOOIT EEN DVD SPELER OP DE ACHTERBANK HEBBEN! (:D)
Ik weet uit betrouwbare bronnen (mijn vriendin werkt met moeilijke kinderen) dat kinderen die in de waarom fase zitten, het beste geholpen zijn met een DAAROM! Kunnen jullie zelf nog momenten herinneren waarop je dat antwoord een probleem vond? Ik weet wel dat ik altijd moeilijke vragen stelde aan mijn ouders waarvan ze gewoon het antwoord niet wisten. Toen gaven ze mij een boekje dat helemaal vol stond met dat soort vragen en antwoorden.![]()
Als ik vader mag worden weet ik wat ik wél doe....mijn kind vooral veel duidelijkheid en structuur geven met een gezond vleugje waarden en normen.
Oh nee hoor! Ik begrijp heel goed wat je bedoelt!quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:22 schreef Tan het volgende:
@Icicle, ik moet zeggen dat ik mijn kinderen dus wel heel bewust complimenteer als ze het goed doen, maar ik merk dat ze het niet horen. Want ze verwijten mij dus ook dat ik altijd de dingen noem die ze niet goed doen. Wanneer ik dan opsom wat ik allemaal heb gezegd wat ze wel goed doen worden ze stil en stamelen ze iets van 'Oh ja'.
Je zou dus kunnen stellen dat het negatieve altijd meer opvalt. Maar je kinderen nooit berispen om wat ze 'verkeerd' doen, lijkt me ook niet goed.
Het frustreert mij op mijn beurt weer dat ze mijn complimentjes nooit horen en ik maak ze echt vaak. Misschien wel te vaak, dat ze het daarom niet eens horen?![]()
Enfin, je doet het als ouder nooit goed. En daarmee wil ik jouw oud zeer absoluut niet baggetaliseren hoor! (dat je het niet verkeerd opvat)
Ja, dat had ik ook, ik vertelde dus niks meer. Maar ze kwamen er toch vaak wel achter.Heb er geen trauma aan over gehouden, maar vond het wel zo erg dat ik heb gezworen dat nooit te doen bij mijn eigen kinderen. Of gaan hengelen naar verliefdheden of zo. Ook zo erg.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:52 schreef BettyR het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden daar altijd een handje van, vooral mijn vader. Op een gegeven moment vertelde ik mijn vader nooit meer over dat soort dingen en ik moet zeggen dat als het op dit soort zaken aankomt ik tegenover nagenoeg iedereen nog altijd heel gesloten ben. Ik kan dus ook met zekerheid zeggen dat mocht ik kinderen krijgen, ik dit nooit en te nimmer zal doen.
Dat klopt ja, dat zeg ik ze dan ook, maar dat wordt geloof ik weer net zo snel vergeten. Op dat moment dan, ik denk dat op lange termijn het punt wel duidelijk wordt, zeker als ze later op hun jeugd terugkijken en kunnen invullen dat ze zelf ook niet altijd even redelijk waren.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:55 schreef lcicle het volgende:
[..]
Oh nee hoor! Ik begrijp heel goed wat je bedoelt!
Dat het negatieve meer opvalt heb je gelijk in. Dat werkt altijd en overal zo, bij kinderen en bij volwassenen. Maar dat is meteen ook iets waar ik me zo aan erger. Wat ik probeerde te zeggen is dat ik mijn kinderen daar een goed evenwicht in hoop bij te kunnen brengen. Dat je complimenten kunt krijgen, maar zeker ook kritiek moet kunnen ontvangen. Om te weten wat je goed doet, moet je ook weten wat niet goed is.
Ik hoor helemaal niet thuis in dit topic, maar ik moet het toch even kwijt... over jeugdtrauma's gesproken! Mijn vader deed dit dus wél af en toe bij mij en mijn broer, en ik heb me toch gehuild... wij kregen dan een ultimatum, zo van, je hebt een uur om je kamer op te ruimen en wat er nog op de grond ligt, wordt weggegooid... en met gestuntel van kleine kindertjes was het nooit af na dat ene uur....hij heeft zelfs ooit mijn lievelingsknuffel weggegooid later uit de vuilniszak gered door m'n moederquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:56 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik wel iets meer heb dan een ultimatum van een uur, ik geef ze meestal een middag om het op te ruimen, als ze schoolwerk hebben een paar dagenquote:Op zaterdag 1 december 2007 23:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik hoor helemaal niet thuis in dit topic, maar ik moet het toch even kwijt... over jeugdtrauma's gesproken! Mijn vader deed dit dus wél af en toe bij mij en mijn broer, en ik heb me toch gehuild... wij kregen dan een ultimatum, zo van, je hebt een uur om je kamer op te ruimen en wat er nog op de grond ligt, wordt weggegooid... en met gestuntel van kleine kindertjes was het nooit af na dat ene uur....hij heeft zelfs ooit mijn lievelingsknuffel weggegooid later uit de vuilniszak gered door m'n moedermaar men, als er iets is waarvan ik zeg dat ik het nooit zal doen als ik kinderen heb, is dat het wel.
HAHA mijn moeder dreigde daar ook mee, maar ik trapte er niet in.quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik hoor helemaal niet thuis in dit topic, maar ik moet het toch even kwijt... over jeugdtrauma's gesproken! Mijn vader deed dit dus wél af en toe bij mij en mijn broer, en ik heb me toch gehuild... wij kregen dan een ultimatum, zo van, je hebt een uur om je kamer op te ruimen en wat er nog op de grond ligt, wordt weggegooid... en met gestuntel van kleine kindertjes was het nooit af na dat ene uur....hij heeft zelfs ooit mijn lievelingsknuffel weggegooid later uit de vuilniszak gered door m'n moedermaar men, als er iets is waarvan ik zeg dat ik het nooit zal doen als ik kinderen heb, is dat het wel.
Hier is het dan om en om eten!quote:Op zondag 2 december 2007 10:37 schreef --Eveliene-- het volgende:
Het lukt aardig, maar ik merk dat ik bij Leonore aan tafel toch regelmatig zeg: 'als je nog 3 hapjes broccoli eet krijg je een stukje vlees van mama'.![]()
Ik sleep gewoon de grijze container mee naar boven en zet die vast op de overloop. Ik gooi overigens écht weg, niks zolder schuur of wat dan ook, hup de container in en weg. Één keer moeten doen, daarna was de container op de overloop al voldoendequote:Op zondag 2 december 2007 11:54 schreef Utrecht het volgende:
[..]
HAHA mijn moeder dreigde daar ook mee, maar ik trapte er niet in.
Overigens al je speelgoed onder je bed vegen, kwalificeerde ook niet als opruimen. Mijn speelgoed is wel eens een puur uur naar zolder verdwenen (onder het mom van weggegooid). Eerste keer dat het speelgoed weer terug kwam, was de geloofwaardigheid van dat dreigement zoek.
Bij de oudste twee was ik er vreselijk strikt in, was zelf ook zo opgevoed.quote:Op maandag 3 december 2007 10:37 schreef Ticootje het volgende:
Met eten zijn wij al een stuk soepeler geworden.... Ik zou nooit toestaan dat er eten wordt weggegooit, wat er op je bord ligt eet je op.... Nou... Nou.... Hier wordt een bord niet altijd meer leeg gegeten...
*herkenning*quote:
quote:Op maandag 3 december 2007 11:38 schreef Ireth het volgende:
[..]
*herkenning*
"Maar papa heeft ook niet alle boontjes op!!!!"
Papa krijgt geen toetjes omdat hij zijn boontjes niet heeft opgegeten. Maar jij mag wel een toetje. Als je je boontjes op eetquote:Op maandag 3 december 2007 11:38 schreef Ireth het volgende:
*herkenning*
"Maar papa heeft ook niet alle boontjes op!!!!"
Nee, dan ploft papa neer op de bank met een kopje koffie en een koek...quote:Op maandag 3 december 2007 15:34 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Papa krijgt geen toetjes omdat hij zijn boontjes niet heeft opgegeten. Maar jij mag wel een toetje. Als je je boontjes op eet
"Ik heb geen honger meer mama ".quote:Op maandag 3 december 2007 14:14 schreef Iksje het volgende:
Ik ben juist niet van plan om te eisen het bordje leeg te eten. Ik vrees wel dat ik zal hameren op: "alle groenten opeten tot je honger gestild is"
Kijken hoe haalbaar dat zal blijken
Nee... meppen is blijkbaar oerinstinctquote:Op zondag 2 december 2007 15:18 schreef pinquit het volgende:
ik zou nooit een kind krijgen dat ging slaan! want ik dacht altijd dat ze dat gezien moesten hebben, maar niet dus.
Maak van die bank een computerstoel en de herkenning is wéér compleet hier!quote:Op maandag 3 december 2007 15:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, dan ploft papa neer op de bank met een kopje koffie en een koek...![]()
Echt, mannen
nou....quote:Op maandag 3 december 2007 19:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
"Ik heb geen honger meer mama ".
Zolang dus.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef YPPY het volgende:
Met een 'prinsessenstaart' in m'n haar boodschappen gaan doen.![]()
Roze kleren met glitters kopen. Nog meer roze kleren met glitters kopen. Weer roze kleren met glitters kopen.![]()
Heb ik ook altijd gezegd... nou, je had het eens moeten meemaken vanochtend bij de Dirk van den Broekquote:Op woensdag 28 november 2007 14:02 schreef lcicle het volgende:
Ik zou d'r wel voor zorgen dat mijn kind wél stil was in de supermarkt..
uhuh
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:16 schreef miss_sly het volgende:
We zijn weer een paar jaar verder!
Ik zou Hello Kitty (onder andere) buiten de deur houden, wat een onding vind ik dat. Tot ze van oma een Hello Kitty popje met tractor-duplo-achtig ding kreeg. Het kind is helemaal verliefd op Tikky
En dus hebben we vanmiddag een nieuw popje gehaald omdat de andere stuk was en betrapte ik me er op dat ik op MP aan het kijken was of er niet wat leuk spul van Hello Kitty werd aangeboden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |