Zou dat ook iets zijn van wat je 'gewend' bent? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik mijn kindje snel bij de kin zal pakken, dat deden mijn ouders vroeger ook nooit bij ons. Dat is een gebaar/handeling waar ik me helemaal niets bij voor kan stellen.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:22 schreef owlet het volgende:
Ik heb mezelf al jaren voor ik moeder werd voorgenomen om nooit te slaan en tot nu toe heb ik me daar aan kunnen houden.
Maar ik ben wel van mezelf geschrokken toen ik merkte dat ik toch wel sneller dan ik dacht haar even bij haar kin pak of mijn stem verhef. Bijvoorbeeld als ze me wil bijten. Daar schrok ik van want dat wil ik helemaal niet doen maar het is zo'n primaire reactie dat het gebeurt voor ik er bij na kan denken.
Bijt jouw kindje jou?quote:Op donderdag 29 november 2007 14:43 schreef owlet het volgende:
Ja misschien is dat het wel, al kan ik me niet herinneren dat mijn moeder dat ooit bij mij heeft gedaan. Als ik zo terugdenk dan is het ook niet bij de kin pakken als straf maar meer om haar hoofd weg te halen bij mijn knie (waar ze dan lekker haar tanden in zet). De nadruk leggen op kusjes geven en aaien is prima, maar dan moet ze eerst stoppen met bijten
quote:Op donderdag 29 november 2007 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ja ok, dat snap ik wel.
Ik dacht meer aan het 'Kijk me aan als ik tegen je praat' met van die samengeknepen wangetjes.
Ja, soms wel. Als ze een reactie wil, of omdat het een leuk gevoel geeft in haar mond. Net zoals sommige kindjes slaan of knijpen, ze heeft nog niet echt door dat het niet mag en dat het pijn doet.quote:
Oh nee, daar heb ik zo'n hekel aan!quote:Ja ok, dat snap ik wel.
Ik dacht meer aan het 'Kijk me aan als ik tegen je praat' met van die samengeknepen wangetjes.
Ik kon me het eerlijk gezegd ook niet goed voorstellen bij jou.quote:Op donderdag 29 november 2007 15:08 schreef owlet het volgende:
Oh nee, daar heb ik zo'n hekel aan!Jakkes, mijn tante deed dat altijd, brrrr...
Mijn moeder tikte altijd met een mes (!!) op mijn vingers als ik in de pan keek wat we gingen eten.quote:Op donderdag 29 november 2007 16:18 schreef DarkElf het volgende:
Oh ja ook geen aanrader: met een lepel op een vlakke hand slaan als je iets fout doet aan tafel
poep van de radjaquote:Op donderdag 29 november 2007 16:58 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mijn moeder tikte altijd met een mes (!!) op mijn vingers als ik in de pan keek wat we gingen eten.
Maar ja, als ik het gewoon vroeg, antwoordde ze altijd: "Hondenneuzen en kattenpoten."
Ja, is weer eens iets anders dan Hussen met je neus ertussen.![]()
Maar goed, dat ga ik dus ook beide nooit doen.
quote:Op donderdag 29 november 2007 17:32 schreef moussy het volgende:
[..]
poep van de radjahabbekuk met zure worst
![]()
standaard vraag van René: Vind ik het lekker? Ik: Nee
kan je nagaan hoe geconditioneerd iedereen isquote:Op donderdag 29 november 2007 18:58 schreef Tan het volgende:
Ook zo'n leuke waarvan ik altijd dacht dat ik het nooit zou zeggen:
kind: Wat gaan we doen?
ik: Poepen in een oude schoen en dan weer aandoen.
Totaal niet lollig, maar ik flap het er steeds weer uit
Oh, ik doe dat weleens hoor. Niet bij mijn dochter, maar wel bij mijn zoon. Die wil namelijk niet luisteren, kijkt weg, rent weg, probeert me weleens te schoppen ('t is een klein driftig jongetje, maar verder volledig normaal volgens juffen en doktersquote:Op donderdag 29 november 2007 16:56 schreef Moonah het volgende:
...Evenals stevig bij de arm pakken of iets anders ..
Zo realiseerde ik me een tijdje terug dat mijn kinderen de enige mensen zijn tegen wie ik kan zeggen: "Lekker windje, he?" zónder dat ik dat flauwe mopje als reactie krijg. Wat een verademing!!!quote:Op donderdag 29 november 2007 19:00 schreef DarkElf het volgende:
[..]
kan je nagaan hoe geconditioneerd iedereen is
vind ik ook niet, slaan doe ik niet, ja een tik op de luier, maar zodra je met ze kan praten, echt praten snap ik niet waarom dat nodig zou zijn.quote:Op donderdag 29 november 2007 19:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oh, ik doe dat weleens hoor. Niet bij mijn dochter, maar wel bij mijn zoon. Die wil namelijk niet luisteren, kijkt weg, rent weg, probeert me weleens te schoppen ('t is een klein driftig jongetje, maar verder volledig normaal volgens juffen en dokters). In sommige situaties, als hij doordraait, is dit de enige manier om zijn aandacht te krijgen.
En nee, ik voel me er niet schuldig over. En ja, ik ben er van overtuigd dat ik in dit geval juist handel.
Ik heb mezelf voorgenomen mijn kinderen nooit te slaan zoals ik zelf ben geslagen, en dat zal ik ook nooit doen. Maar mijn stem verheffen of even stevig vastpakken zijn wat mij betreft niet "not done".
Oh ja! Wat een dooddoener is dat zegquote:Op donderdag 29 november 2007 23:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wat ik ooit niet hoop te gaan doen is (samen met veel dingen die hier staan) zo'n standaard opmerking maken dat het iedere dag kinderdag is (op de vraag waarom dat niet bestaat oid).
Echt ALLE ouders van vriendinnetjes van mij zeiden dat... echt heel irritantGa ik later hopelijk dus niet doen
Daarom wordt er hier in huis wel kinderdag gevierd.quote:Op donderdag 29 november 2007 23:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wat ik ooit niet hoop te gaan doen is (samen met veel dingen die hier staan) zo'n standaard opmerking maken dat het iedere dag kinderdag is (op de vraag waarom dat niet bestaat oid).
Echt ALLE ouders van vriendinnetjes van mij zeiden dat... echt heel irritantGa ik later hopelijk dus niet doen
Leukquote:Op vrijdag 30 november 2007 08:49 schreef MUUS het volgende:
[..]
Daarom wordt er hier in huis wel kinderdag gevierd.
De eerste dag van de zomervakantie natuurlijk.quote:
Who cares, het is gezellig.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:42 schreef Suzanna het volgende:
Die vraag heb ik als kind voor zover ik weet nooit gesteld. Ik begreep als kind dat moederdag een speciale dag was omdat mama veel voor ons deed, en we veel van haar hielden. Ik heb nooit behoefte gehad aan kinderdag. Met kerst en Sinterklaas kregen de kinderen ook (bijna) alleen maar cadeautjes... en papa en mama veel minder!
Ik vind het trouwens ook wel heel erg politiek-correct om een kinderdag te vieren... moet iedereen altijd gelijk behandeld worden en alles hetzelfde hebben? Als je je kind dat leert, waar stopt het dan uiteindelijk?
Oh ja, dat feestje op de eerste dag van de zomervakantie doen wij ook al alleen dan zonder het kinderdag etiket maar wel heel erg leuk bedacht, ik hou het even in mijn achterhoofdquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:59 schreef MUUS het volgende:
[..]
De eerste dag van de zomervakantie natuurlijk..
Goed je best gedaan op school, hard gewerkt, eindelijk vakantie, kadootje, de hort op om iets leuks te gaan doen en mogen kiezen wat je wil eten.. Feestje.
.
Alsof ze de rest van het jaar nooit ergens naartoe gaat of mag kiezen wat ze wil eten.. Maar goed, dán kan je heel hard: 'JAAAAAAAAAAAAAAAA, het is kinderrrrrrrrrdag!!' brullen en dat geeft het net dat beetje extra.
.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:59 schreef MUUS het volgende:
[..]
De eerste dag van de zomervakantie natuurlijk..
Goed je best gedaan op school, hard gewerkt, eindelijk vakantie, kadootje, de hort op om iets leuks te gaan doen en mogen kiezen wat je wil eten.. Feestje.
.
Alsof ze de rest van het jaar nooit ergens naartoe gaat of mag kiezen wat ze wil eten.. Maar goed, dán kan je heel hard: 'JAAAAAAAAAAAAAAAA, het is kinderrrrrrrrrdag!!' brullen en dat geeft het net dat beetje extra.
.
dat is een goed ideequote:Op vrijdag 30 november 2007 08:49 schreef MUUS het volgende:
[..]
Daarom wordt er hier in huis wel kinderdag gevierd.
Hey, die ken ik, en die andere meiden ookquote:Op woensdag 28 november 2007 19:04 schreef Leah het volgende:
[..]
Nooit gedaan (afkloppen, die van mij kotsen nooit), maar een vriendin van mij zag ik dat idd eens doen.
Dezelfde vriendin die als er iemand over zijn nek ging (we waren jong, en wild, met 5 meiden in 1 apartement), met haar vingers in d'r oren een liedje ging zitten zingen, omdat ze anders zelf meedeed.
Als ik het nou van iemand niet verwacht had. Moederschap is een raar ding
.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:45 schreef Havoc het volgende:
[..]
Hey, die ken ik, en die andere meiden ook.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:53 schreef Leah het volgende:
[..]
Je hebt ze allemaal bloot gezien zelfs
Of met een vaatdoekje... Ik heb mezelf er ook al op betraptquote:
Dat kan ik gelukkig nooit doenquote:Op vrijdag 30 november 2007 15:17 schreef Tan het volgende:
Wat ik trouwens ook nooit wilde doen maar toch steeds doe is de kinderen inwrijven dat ik vroeger veel gehoorzamer was en wél mijn kamer opruimde. 'Vraag maar aan oma', zeg ik er dan ook nog bij.Het is wel waar, daar niet van, maar het is voor een kind zeer irritant om te horen.
Wat ik ook steeds tegen mijn dochter zeg en waar mijn ouders mij mee over de rooie kregen is zeggen dat ze zich gedraagt als een puberVRE-SE-LIJK van mijzelf, maar het helpt wel.
Er is trouwens wel één ding waar ik mij heel goed aan hou tot nu toe: ik plaag de kinderen nooit met hun verliefdheden e.d. Dat vond ik vroeger ZO ERG van mijn ouders, maar ik zal dat nooit doen en ben in al die jaren ook nog niet in de verleiding gekomen moet ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |