abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 november 2007 @ 13:32:53 #201
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54918508
Grappig trouwens, ik hoor mijn kindren nu al vaak zeggen: als ik later groot ben mogen mijn kinderen dit en dat, en doe ik nooit zus en zo
Dan zeg ik wel: ik spreek je wel over een jaar of twintig. Ook al zo'n vreselijke uitspraak waarvan je als kind denkt/of zegt: 'ik weet zeker dat ik er dan nog zo over denk'. En je wéét als ouder op jouw beurt dat je écht gelijk krijgt over twintig jaar
  donderdag 29 november 2007 @ 14:35:52 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54919812
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:22 schreef owlet het volgende:
Ik heb mezelf al jaren voor ik moeder werd voorgenomen om nooit te slaan en tot nu toe heb ik me daar aan kunnen houden.
Maar ik ben wel van mezelf geschrokken toen ik merkte dat ik toch wel sneller dan ik dacht haar even bij haar kin pak of mijn stem verhef. Bijvoorbeeld als ze me wil bijten. Daar schrok ik van want dat wil ik helemaal niet doen maar het is zo'n primaire reactie dat het gebeurt voor ik er bij na kan denken.
Zou dat ook iets zijn van wat je 'gewend' bent? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik mijn kindje snel bij de kin zal pakken, dat deden mijn ouders vroeger ook nooit bij ons. Dat is een gebaar/handeling waar ik me helemaal niets bij voor kan stellen.

Daarentegen kan ik me maar zo voorstellen dat ik idd best eens een tik op de handjes uit zou kunnen delen als iets me echt te ver gaat. Mijn moeder heeft vroeger ook wel eens uitgehaald, maar voor zover ik me kan herinneren ook allemaal volledig terecht, dat we echt het bloed onder haar nagels vandaan haalden, mijn zus en ik.

Oh, enneh...
* Brighteyes heeft net lekker 'gelunched' bij de Mac.
pi_54919886
Ik pak tegenwoordig Anna d'r handje of armpje stevig beet als we aan tafel zitten en ze zit weer eens met eten te smijten. Op iets anders reageert ze gewoon niet, nooit gedaan ook. Uiteraard niet om pijn te doen, maar echt om d'r aandacht te krijgen. Bij een 'Nee!' of 'Mag niet!' kijkt ze gewoon dwars door je heen en doet ze het gelijk weer. Ik kan me voorstellen dat je vanuit zo'n situatie ook een tik(je) op d'r handen zou kunnen geven als ze wat ouder is, maar echt slaan, nee, dat kan ik me niet voorstellen gelukkig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54919949
Ja misschien is dat het wel, al kan ik me niet herinneren dat mijn moeder dat ooit bij mij heeft gedaan. Als ik zo terugdenk dan is het ook niet bij de kin pakken als straf maar meer om haar hoofd weg te halen bij mijn knie (waar ze dan lekker haar tanden in zet). De nadruk leggen op kusjes geven en aaien is prima, maar dan moet ze eerst stoppen met bijten
pi_54919977
quote:
Op donderdag 29 november 2007 14:43 schreef owlet het volgende:
Ja misschien is dat het wel, al kan ik me niet herinneren dat mijn moeder dat ooit bij mij heeft gedaan. Als ik zo terugdenk dan is het ook niet bij de kin pakken als straf maar meer om haar hoofd weg te halen bij mijn knie (waar ze dan lekker haar tanden in zet). De nadruk leggen op kusjes geven en aaien is prima, maar dan moet ze eerst stoppen met bijten
Bijt jouw kindje jou?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 29 november 2007 @ 14:45:56 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54920006
Ja ok, dat snap ik wel.
Ik dacht meer aan het 'Kijk me aan als ik tegen je praat' met van die samengeknepen wangetjes.
pi_54920070
quote:
Op donderdag 29 november 2007 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ja ok, dat snap ik wel.
Ik dacht meer aan het 'Kijk me aan als ik tegen je praat' met van die samengeknepen wangetjes.
Die ken ik!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_54920156
Oh wat een heerlijk herkenbaar topic Ik sluit me aan bij Viev's lijstje

Ik geef Amber wel eens een corrigerende tik op haar vingers hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54920500
quote:
Op donderdag 29 november 2007 14:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bijt jouw kindje jou?
Ja, soms wel. Als ze een reactie wil, of omdat het een leuk gevoel geeft in haar mond. Net zoals sommige kindjes slaan of knijpen, ze heeft nog niet echt door dat het niet mag en dat het pijn doet.
Door er streng en consequent in te zijn dat het Echt. Niet. Mag. en door aan te geven wat wél mag (aaien en kusjes geven) is het al een heel stuk minder geworden. Soms kan ze zich echter toch niet inhouden en dan is het moeilijk om rustig te blijven als het gewoon pijn doet
quote:
Ja ok, dat snap ik wel.
Oh nee, daar heb ik zo'n hekel aan! Jakkes, mijn tante deed dat altijd, brrrr...
  donderdag 29 november 2007 @ 16:12:38 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54921885
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:08 schreef owlet het volgende:
Oh nee, daar heb ik zo'n hekel aan! Jakkes, mijn tante deed dat altijd, brrrr...
Ik kon me het eerlijk gezegd ook niet goed voorstellen bij jou.
pi_54922003
Oh ja ook geen aanrader: met een lepel op een vlakke hand slaan als je iets fout doet aan tafel
en hard bij de bovenarmen vastpakken om te zorgen dat je kind luistert en niet wegloopt...

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54922885
Ik wil mijn kind echt geen tik geven. Ook niet zoals die door sommigen hier is omschreven.
Ik heb wel al eens een situatie meegemaakt dat ik me voor kon stellen dat je als ouder dan je kind een tik geeft. Dat maakt iig dat ik milder aankijk tegen ouders die het wel af en toe doen.
Maar ik wil het écht niet. Evenals stevig bij de arm pakken of iets anders fysiek intimiderends.
Schreeuwen hoop ik ook nooit te gaan doen. gelukkig heb ik zelfs nog nooit mijn stem verheven tegenover mijn kind.

Owlet, Thies bijt mij ook wel eens. En ik hanteer dezelfde manier als die jij omschrijft. Maar wat doet het soms godvergeten pijn...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54922933
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:18 schreef DarkElf het volgende:
Oh ja ook geen aanrader: met een lepel op een vlakke hand slaan als je iets fout doet aan tafel
Mijn moeder tikte altijd met een mes (!!) op mijn vingers als ik in de pan keek wat we gingen eten.
Maar ja, als ik het gewoon vroeg, antwoordde ze altijd: "Hondenneuzen en kattenpoten."
Ja, is weer eens iets anders dan Hussen met je neus ertussen.

Maar goed, dat ga ik dus ook beide nooit doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54923002
Heb laatst met mijn zus het erover gehad: wat zij allemaal anders moet gaan doen volgens haarzelf en mij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 29 november 2007 @ 17:32:13 #215
7074 moussy
kuttekop
pi_54923651
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:58 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mijn moeder tikte altijd met een mes (!!) op mijn vingers als ik in de pan keek wat we gingen eten.
Maar ja, als ik het gewoon vroeg, antwoordde ze altijd: "Hondenneuzen en kattenpoten."
Ja, is weer eens iets anders dan Hussen met je neus ertussen.

Maar goed, dat ga ik dus ook beide nooit doen.
poep van de radja habbekuk met zure worst

standaard vraag van René: Vind ik het lekker? Ik: Nee
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_54923798
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:32 schreef moussy het volgende:

[..]

poep van de radja habbekuk met zure worst

standaard vraag van René: Vind ik het lekker? Ik: Nee

iedereen heeft hier dus hetzelfde : gewoon geen zin om te zeggen wat je aan het maken bent

oh en liegen als er gevraagd werd of 'dat rode' ms paprika was, wat de jongste meende niet te lusten... "nee, da's tomaat"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † donderdag 29 november 2007 @ 18:03:43 #217
7074 moussy
kuttekop
pi_54924354
Ik bewaar het gepiep:

Lust ik niet.
Het is groen.
Kan ik dit ook eten?
Mam, er zit een groen dingetje op, als je dat eet, ga je dan dood?
Is het echt niet giftig?

gewoon gezellig voor aan tafel
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 29 november 2007 @ 18:58:23 #218
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54925581
Ook zo'n leuke waarvan ik altijd dacht dat ik het nooit zou zeggen:

kind: Wat gaan we doen?
ik: Poepen in een oude schoen en dan weer aandoen.

Totaal niet lollig, maar ik flap het er steeds weer uit
pi_54925627
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:58 schreef Tan het volgende:
Ook zo'n leuke waarvan ik altijd dacht dat ik het nooit zou zeggen:

kind: Wat gaan we doen?
ik: Poepen in een oude schoen en dan weer aandoen.

Totaal niet lollig, maar ik flap het er steeds weer uit
kan je nagaan hoe geconditioneerd iedereen is
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 november 2007 @ 19:32:43 #220
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54926535
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:56 schreef Moonah het volgende:

...Evenals stevig bij de arm pakken of iets anders ..
Oh, ik doe dat weleens hoor. Niet bij mijn dochter, maar wel bij mijn zoon. Die wil namelijk niet luisteren, kijkt weg, rent weg, probeert me weleens te schoppen ('t is een klein driftig jongetje, maar verder volledig normaal volgens juffen en dokters ). In sommige situaties, als hij doordraait, is dit de enige manier om zijn aandacht te krijgen.
En nee, ik voel me er niet schuldig over. En ja, ik ben er van overtuigd dat ik in dit geval juist handel.

Ik heb mezelf voorgenomen mijn kinderen nooit te slaan zoals ik zelf ben geslagen, en dat zal ik ook nooit doen. Maar mijn stem verheffen of even stevig vastpakken zijn wat mij betreft niet "not done".
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:07:49 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54927566
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat je het redt tot de puberteit zonder je kind een keer stevig bij zijn arm te pakken. Slaan, (en daarmee bedoel ik niet, uit schrik, een petsje op de vingertjes als die in het stopcontact dreigen te verdwijnen) vind ik ook not done.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 29 november 2007 @ 20:09:11 #222
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54927622
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:00 schreef DarkElf het volgende:

[..]

kan je nagaan hoe geconditioneerd iedereen is
Zo realiseerde ik me een tijdje terug dat mijn kinderen de enige mensen zijn tegen wie ik kan zeggen: "Lekker windje, he?" zónder dat ik dat flauwe mopje als reactie krijg. Wat een verademing!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54928937
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh, ik doe dat weleens hoor. Niet bij mijn dochter, maar wel bij mijn zoon. Die wil namelijk niet luisteren, kijkt weg, rent weg, probeert me weleens te schoppen ('t is een klein driftig jongetje, maar verder volledig normaal volgens juffen en dokters ). In sommige situaties, als hij doordraait, is dit de enige manier om zijn aandacht te krijgen.
En nee, ik voel me er niet schuldig over. En ja, ik ben er van overtuigd dat ik in dit geval juist handel.

Ik heb mezelf voorgenomen mijn kinderen nooit te slaan zoals ik zelf ben geslagen, en dat zal ik ook nooit doen. Maar mijn stem verheffen of even stevig vastpakken zijn wat mij betreft niet "not done".
vind ik ook niet, slaan doe ik niet, ja een tik op de luier, maar zodra je met ze kan praten, echt praten snap ik niet waarom dat nodig zou zijn.

ik kreeg als klein kind geen echte tikken maar als puber wel, en flink ook , en dat vond ik echt zo vernederend, verraad ook, die persoon houdt toch van me, waarom dan zo meppen?

ik zat een keer in de bus (jaaaa echt en zit er een stel dames tegenover en naast me, met 1 dochterte erbij van 1 van die dames, de dames aan het beppen met elkaar, dochterlief er steeds tussendoor "mama, mama mag ik straks etc" , dame geirriteerd "hou nou eens op, ik ben aan het praten!!!!!" , kind , een jaar of 11 of zo gaat door, en opeens haalt die moeder toch uit, echt midden in dat kind haar gezicht, met de vlakke hand , MEP! ... ik zat echt als verstijfd daar, kind huilen, moeder zegt "zo, moet je maar ophouden" en klept weer door met dame 2....

je wil er wat van zeggen, maar doet het niet, durft het niet, het heeft toch geen zin, kind krijgt het ms dan nog meer op haar dak, want ze trekt negatieve aandacht, anyways, je zit er nog een poos mee, verbijsterd over die uithaal en schuldig omdat je er niets van zei..

ik snap daar dus niets van, een kind een tik geven, omdat het ergens aan dreigt te gaan zitten, okay, ook een reflexmatige draai om de oren snap ik nog, al heb ik zelfs die nooit gegeven...maar een kind er echt 'van langs' geven of echt bewust raken, om het te laten voelen wat NEE is.... vernederend... omdat ik het destijds zelf ook zo niet snapte, je zegt van je te houden en dan doe je zoiets?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † donderdag 29 november 2007 @ 21:39:46 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54930693
/edit: laatmaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54930926
Wat naar, ik kan me voorstellen dat je daar echt verdrietig van kan worden als je het ziet. Ik kan ook nog steeds heel boos worden als ik herinner hoe mijn stiefmoeder mijn broertje bij zich riep. Broertje speelde in zee en hoorde haar niet. Uiteindelijk zag hij haar zwaaien, hij kwam meteen en kreeg vervolgens een mep omdat hij "niet luisterde". Oh mijn bloed gaat er nog van koken
Overigens is dat dezelfde vrouw die haar eigen zoon de pollepel uit de keuken liet halen als hij iets had gedaan dat niet mocht. Brrrrr...
Een reflex-tik kan ik me wel voorstellen, al hoop ik dat ik het nooit doe.
pi_54931600
Hmm, dat is met recht een 'kwaadaardige stiefmoeder' dan. Ik kan me dat soort dingen ook niet voorstellen.

En een reflex-tik kan ik me idd wel voorstellen bij het afwenden van gevaar bijvoorbeeld. Net als het stevig beetpakken in het geval van oversteken, terwijl er auto's aankomen oid. Ik hoop het idd ook alleen nooit te doen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 29 november 2007 @ 23:28:33 #228
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54934115
Wat al een paar keer genoemd is: met je eigen spuug het gezicht van je kind schoonmaken. Vond ik als kind zelf niet fijn als mijn moeder het deed en nu doe ik het zelf ook af en toe. Maar meestal doe ik het in die gevallen met hun eigen spuug (ik hoop dat ze dat minder vies vinden).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_54934592
Wat ik ooit niet hoop te gaan doen is (samen met veel dingen die hier staan) zo'n standaard opmerking maken dat het iedere dag kinderdag is (op de vraag waarom dat niet bestaat oid).
Echt ALLE ouders van vriendinnetjes van mij zeiden dat... echt heel irritant Ga ik later hopelijk dus niet doen

En slaan ook niet. Ben gelukkig zelf nooit geslagen (althans kan me t niet herinneren, kan me niet eens herinneren ooit straf te hebben gehad), mijn zus heeft wel s een tik gehad vroeger, maar die is en was ook een wat moeilijker kind dan ik.
pi_54938511
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wat ik ooit niet hoop te gaan doen is (samen met veel dingen die hier staan) zo'n standaard opmerking maken dat het iedere dag kinderdag is (op de vraag waarom dat niet bestaat oid).
Echt ALLE ouders van vriendinnetjes van mij zeiden dat... echt heel irritant Ga ik later hopelijk dus niet doen
Oh ja! Wat een dooddoener is dat zeg
pi_54938584
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Daarom wordt er hier in huis wel kinderdag gevierd.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:42:51 #232
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54942129
Die vraag heb ik als kind voor zover ik weet nooit gesteld. Ik begreep als kind dat moederdag een speciale dag was omdat mama veel voor ons deed, en we veel van haar hielden. Ik heb nooit behoefte gehad aan kinderdag. Met kerst en Sinterklaas kregen de kinderen ook (bijna) alleen maar cadeautjes... en papa en mama veel minder!
Ik vind het trouwens ook wel heel erg politiek-correct om een kinderdag te vieren... moet iedereen altijd gelijk behandeld worden en alles hetzelfde hebben? Als je je kind dat leert, waar stopt het dan uiteindelijk?
  Moderator vrijdag 30 november 2007 @ 11:47:22 #233
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54942245
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 08:49 schreef MUUS het volgende:

[..]

Leuk
Wanneer is dat?

Ik had me altijd voorgenomen om nooit te zeggen: "Omdat ik het zeg!" op een "waarom?".
Maar na drie keer uitleggen waarom wil het me na de vierde en zelfde "Waarom?!" wel eens ontschieten
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54942550
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:47 schreef senesta het volgende:

[..]

Leuk
Wanneer is dat?
De eerste dag van de zomervakantie natuurlijk. .

Goed je best gedaan op school, hard gewerkt, eindelijk vakantie, kadootje, de hort op om iets leuks te gaan doen en mogen kiezen wat je wil eten. . Feestje. .

Alsof ze de rest van het jaar nooit ergens naartoe gaat of mag kiezen wat ze wil eten. . Maar goed, dán kan je heel hard: 'JAAAAAAAAAAAAAAAA, het is kinderrrrrrrrrdag!!' brullen en dat geeft het net dat beetje extra. .
Oi!
pi_54942582
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:42 schreef Suzanna het volgende:
Die vraag heb ik als kind voor zover ik weet nooit gesteld. Ik begreep als kind dat moederdag een speciale dag was omdat mama veel voor ons deed, en we veel van haar hielden. Ik heb nooit behoefte gehad aan kinderdag. Met kerst en Sinterklaas kregen de kinderen ook (bijna) alleen maar cadeautjes... en papa en mama veel minder!
Ik vind het trouwens ook wel heel erg politiek-correct om een kinderdag te vieren... moet iedereen altijd gelijk behandeld worden en alles hetzelfde hebben? Als je je kind dat leert, waar stopt het dan uiteindelijk?
Who cares, het is gezellig.
Oi!
  Moderator vrijdag 30 november 2007 @ 12:06:34 #236
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54942692
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:59 schreef MUUS het volgende:

[..]

Goed je best gedaan op school, hard gewerkt, eindelijk vakantie, kadootje, de hort op om iets leuks te gaan doen en mogen kiezen wat je wil eten. . Feestje. .

Alsof ze de rest van het jaar nooit ergens naartoe gaat of mag kiezen wat ze wil eten. . Maar goed, dán kan je heel hard: 'JAAAAAAAAAAAAAAAA, het is kinderrrrrrrrrdag!!' brullen en dat geeft het net dat beetje extra. .
Oh ja, dat feestje op de eerste dag van de zomervakantie doen wij ook al alleen dan zonder het kinderdag etiket maar wel heel erg leuk bedacht, ik hou het even in mijn achterhoofd
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54943489
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:59 schreef MUUS het volgende:

[..]

leuk idee!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54943554
Wij hadden ook een soort kinderdag, ook de eerste dag van de zomervakantie. We kregen dan een cadeautje (want allemaal in de winter jarig dus dan is het leuk om ook in de zomer een keer wat te krijgen) dat we helemaal zelf uit mochten zoeken in de speelgoedwinkel. Heerlijk, dat is een van de dingen die juist wél zo wil doen als mijn ouders het deden.
We kregen overigens ook een "stroomcadeau". Als we bij de eindafrekening van de energie geld terug kregen dan mochten wij wat uitzoeken. Als stimulans om zuinig te zijn met energie.
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:19:47 #239
28932 tool
Tool the cardboard toolbox.
pi_54944313
Als mogelijk toekomstig vader ben ik mij hel erg bewust van het feit dat ik nu nog niet kan weten wat ik straks als vader wel of niet doe. Wensen heb ik natuurlijk wel:) Voorlopig hou ik de boot nog even af! Ik heb wel respect voor iedereen die de uitdaging is aangegaan. Voorlopig oriënteer ik me eerst even op de taak die aanstaande is.

Het valt me op dat er zoveel dingen worden genoemd die not-done zouden zijn waarvan ik echt het probleem niet van inzie. Tikken op de handen of billen om grenzen aan te geven lijken mij na een waarschuwing echt geen punt. Slaan om je gelijk te krijgen wel. Zeker als je kind op een leeftijd is dat je een gesprek kunt voeren, dan werkt het averechts lijkt mij. Verder zijn dingen als gameboys en TV geen probleem zolang je er maar geen TE voor zet.:) Ik vind het wel erg dat mensen portable DVD spelers en gameboys gebruiken als een soort alternatieve speen om de kinderen hun kop te laten houden. Ik heb mij op de achterbank naar Frankrijk altijd prima weten te vermaken met een walkman, stripboek, vakantieboek en naar buiten kijken. IK ZAL DUS NOOIT EEN DVD SPELER OP DE ACHTERBANK HEBBEN! (:D)

Ik weet uit betrouwbare bronnen (mijn vriendin werkt met moeilijke kinderen) dat kinderen die in de waarom fase zitten, het beste geholpen zijn met een DAAROM! Kunnen jullie zelf nog momenten herinneren waarop je dat antwoord een probleem vond? Ik weet wel dat ik altijd moeilijke vragen stelde aan mijn ouders waarvan ze gewoon het antwoord niet wisten. Toen gaven ze mij een boekje dat helemaal vol stond met dat soort vragen en antwoorden.

Als ik vader mag worden weet ik wat ik wél doe....mijn kind vooral veel duidelijkheid en structuur geven met een gezond vleugje waarden en normen.
Death makes angels of us all, and gives us wings where we had shoulders, smooth as ravens claws.
pi_54944661
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 08:49 schreef MUUS het volgende:

[..]

dat is een goed idee
en ook leuk aan het begin van de vakantie

Wij deden eigenlijk best veel leuke dingen, maar dan zonder titel

DVD speler in de auto, aan de ene kant vind ik het onzin, maar aan de andere kant
Mijn ouders hadden t denk af en toe wel lekker gevonden als mijn zus en ik ruzie hadden.
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:45:40 #241
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_54945006
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:04 schreef Leah het volgende:

[..]

Nooit gedaan (afkloppen, die van mij kotsen nooit ), maar een vriendin van mij zag ik dat idd eens doen.
Dezelfde vriendin die als er iemand over zijn nek ging (we waren jong, en wild, met 5 meiden in 1 apartement), met haar vingers in d'r oren een liedje ging zitten zingen, omdat ze anders zelf meedeed .

Als ik het nou van iemand niet verwacht had . Moederschap is een raar ding .
Hey, die ken ik, en die andere meiden ook .
I'm getting too old for this....
pi_54945162
die dvd-speler leek mij ook echt be-la-che-lijk en niet nodig enz enz. en nu hebben we er toch een. niet dat ie vaak mee gaat hoor (vrijwel nooit), maar op onze lange rit naar frankrijk was het op een gegeven moment echt een uitkomst!
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:53:09 #243
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54945198
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:45 schreef Havoc het volgende:

[..]

Hey, die ken ik, en die andere meiden ook .

Je hebt ze allemaal bloot gezien zelfs
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:58:59 #244
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_54945357
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:53 schreef Leah het volgende:

[..]

Je hebt ze allemaal bloot gezien zelfs

Dat was een goed jaar!

Maar om even verder on topic te gaan.
Ik zal mijn kinderen nooit slaan, vernederen of anderzijds kwaad aandoen.
McDonalds, Snoepen en chips dat krijgt Pauline nog gewoon niet en missen doet ze het ook niet.

Ik heb Tink al wel een paar keer betrapt op het zakdoekje waar even op gespuugd wordt en wrijf, wrijf over het wangetje van Pauline. Ze heeft het zelfs in haar zwangerschap een keer bij mij geflikt . Totaal over de rooie ging ik. Jeugd trauma .
I'm getting too old for this....
pi_54945409
Wat grappig dat je dat 'kinderdag' dingetje aanhaalt Sonnetje! Want dat was inderdaad iets waar ik vroeger als kind een verdrietig gevoel van kreeg.

Mijn vader zei altijd dat het elke dag kinderdag was (met zo'n stom lachje erbij), op zo'n manier dat ik me als kind heel overbodig voelde.

Dat is wel iets wat ik hoop anders te kunnen doen. Ik wil dat mijn kinderen een goed evenwicht krijgen in het gevoel van 'ik doe iets goed' en 'ik doe iets niet zo goed'. Wij als ouders hebben voor hen gekozen en ik wil ze nóóit overbodig laten voelen.

[ Bericht 37% gewijzigd door lcicle op 02-12-2007 13:33:14 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:03:22 #246
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54945480
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:58 schreef Havoc het volgende:

Jeugd trauma .
Of met een vaatdoekje... Ik heb mezelf er ook al op betrapt
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:45:42 #247
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54946566
Mooi gezegd, Icicle. Ik herken het ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:17:34 #248
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54947306
Wat ik trouwens ook nooit wilde doen maar toch steeds doe is de kinderen inwrijven dat ik vroeger veel gehoorzamer was en wél mijn kamer opruimde. 'Vraag maar aan oma', zeg ik er dan ook nog bij. Het is wel waar, daar niet van, maar het is voor een kind zeer irritant om te horen.

Wat ik ook steeds tegen mijn dochter zeg en waar mijn ouders mij mee over de rooie kregen is zeggen dat ze zich gedraagt als een puber VRE-SE-LIJK van mijzelf, maar het helpt wel.

Er is trouwens wel één ding waar ik mij heel goed aan hou tot nu toe: ik plaag de kinderen nooit met hun verliefdheden e.d. Dat vond ik vroeger ZO ERG van mijn ouders, maar ik zal dat nooit doen en ben in al die jaren ook nog niet in de verleiding gekomen moet ik zeggen.
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:22:05 #249
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54947399
@Icicle, ik moet zeggen dat ik mijn kinderen dus wel heel bewust complimenteer als ze het goed doen, maar ik merk dat ze het niet horen. Want ze verwijten mij dus ook dat ik altijd de dingen noem die ze niet goed doen. Wanneer ik dan opsom wat ik allemaal heb gezegd wat ze wel goed doen worden ze stil en stamelen ze iets van 'Oh ja'.

Je zou dus kunnen stellen dat het negatieve altijd meer opvalt. Maar je kinderen nooit berispen om wat ze 'verkeerd' doen, lijkt me ook niet goed.
Het frustreert mij op mijn beurt weer dat ze mijn complimentjes nooit horen en ik maak ze echt vaak. Misschien wel te vaak, dat ze het daarom niet eens horen?

Enfin, je doet het als ouder nooit goed. En daarmee wil ik jouw oud zeer absoluut niet baggetaliseren hoor! (dat je het niet verkeerd opvat )
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 november 2007 @ 15:23:20 #250
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54947424
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:17 schreef Tan het volgende:
Wat ik trouwens ook nooit wilde doen maar toch steeds doe is de kinderen inwrijven dat ik vroeger veel gehoorzamer was en wél mijn kamer opruimde. 'Vraag maar aan oma', zeg ik er dan ook nog bij. Het is wel waar, daar niet van, maar het is voor een kind zeer irritant om te horen.

Wat ik ook steeds tegen mijn dochter zeg en waar mijn ouders mij mee over de rooie kregen is zeggen dat ze zich gedraagt als een puber VRE-SE-LIJK van mijzelf, maar het helpt wel.

Er is trouwens wel één ding waar ik mij heel goed aan hou tot nu toe: ik plaag de kinderen nooit met hun verliefdheden e.d. Dat vond ik vroeger ZO ERG van mijn ouders, maar ik zal dat nooit doen en ben in al die jaren ook nog niet in de verleiding gekomen moet ik zeggen.
Dat kan ik gelukkig nooit doen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')