Ik heb zelf nog nooit Manhunt gespeeld of er uberhaubt een review over gelezen behalve het feit dat het onwijs geweldadig zou zijn, persoonlijk ben ik niet zo geïnterreseerd in een game zoals dat, MAAR gezien dat het kabinet het wilt verbieden wekt mij de interresse om dit spel wel te gaan spelen en met mij waarschijnlijk nog honderden jongeren of misschien zelfs duizenden.quote:De Tweede Kamer wil gewelddadige computergames als Manhunt 2 gaan verbieden. Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin gaf eerder aan met de huidige wetten geen games te kunnen verbieden. Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt daarom dat de wet moet veranderen. Een leeftijdsindicatie van 16+ vindt de Kamer niet ver genoeg gaan.
SGP-Kamerlid Kees van der Staaij stelt dat jongeren beschermd moet worden tegen geweld uit videogames. SP, PvdA en VVD steunden zijn motie waarin staat dat de wet aangescherpt moet worden. Het is nog niet duidelijk wat het kabinet met de motie zal doen.
In Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland is het al mogelijk om games te verbieden. De Manhunt-serie is al verboden in deze landen. In Duitsland zijn ook Gears of War, Dead Rising, de Mortal Kombat-serie, Wolfenstein 3D en Commandos: Behind Enemy Lines verboden. In onder andere de Verenigde Staten en Nederland is het met de huidige wetgeving nog niet mogelijk games te verbieden.
Maar we zijn natuurlijk wel hard op weg om 100% realisme te creeren met games.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:47 schreef wise het volgende:
^indeed.
geweld in films ligt hoger, en het ziet er echter uit omdat het met echte mensen "gedaan" wordt en niet met pixel poppetjes.
quote:Op woensdag 28 november 2007 12:04 schreef Gia het volgende:
Ben het wel met een verbod eens. Het gaat om het verbieden van de verkoop van deze games. Iemand die het al heeft mag het gerust spelen.
Spellen als WOW, Guildwars e.d. zijn ook spellen waar je anderen vermoord, maar dat is echt zwaar fantasy.
Als het gaat om een mens, jij in het spel, die andere mensen afslacht, dan mag dat wmb verboden worden.
Ik heb hier GTA 2 en 3 boven in een lade liggen omdat ik dat te geweldadig vind.
Hier staat de pc ook beneden en kan ik zien wat ze spelen. Ik verbied zelf dit soort spelletjes wel.
Maar er zijn gezinnen zat waar de kids zelf mogen bepalen wat ze spelen. De ouders weten niet eens waar het spel om gaat.
Ben ook overtuigd dat geweldadige spellen de jeugd zelf ook geweldadiger maakt.
Klopt, maar aangezien er veel kinderen een pc op de eigen kamer hebben, en ouders niet zien wat daarmee gedaan wordt, mag wmb de regering best ingrijpen en dit soort realistische spellen verbieden. (verkoop dus)quote:Op woensdag 28 november 2007 12:08 schreef murderH het volgende:
dat ligt ook helemaal aan het kind zelf, hoe hij/zij dit opvat
Mijn kinderen wilden die spellen, omdat vriendjes die ook mochten, en 'het was echt helemaal niet geweldadig, mam!'quote:Op woensdag 28 november 2007 12:12 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Ervanuitgaande dat die GTA spellen legaal zijn dan was er dus ooit een moment in je leven dat je je aangetrokken voelde tot het spel en dus graag even wat stress kwijt wilde door de straten van Vice City onveilig te maken. En dus overging tot de aankoop.
Nee, want ik heb het nooit gespeeld.quote:Ik ga ervanuit dat je niet daarna de straat op bent gegaan met een knuppel om de plaatselijke hoeren in elkaar te slaan ?
Dat is toch al verboden!!!quote:Er zijn ook gezinnen waar japie de auto meekrijgt op z'n 16e. Of gezinnen waar Pietje een doosje vuurwerk meekrijgt van pa in November. Of een glas bier op z'n 14e....
Ook maar verbieden dan ?
er is geen lol aan, het is gewoon virtueel je frustatie uiten. dat kinderen dit in real life gaan doen, licht volgens mij aan de opvoeding en hoe het kind er zelf op reageert. De ouder kan dan het beste met het kind praten over 'realiteit' en 'virtualiteit'.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar aangezien er veel kinderen een pc op de eigen kamer hebben, en ouders niet zien wat daarmee gedaan wordt, mag wmb de regering best ingrijpen en dit soort realistische spellen verbieden. (verkoop dus)
Wat is de lol om 100den mensen overhoop te knallen?
Feit dat jij bij de aankoop van dergelijke spellen waar een 16+ label op staat je laat leiden door je kinderen en je omgeving geeft aan dat je een slechte ouder bent. Dat je later hebt ingegrepen door het af te pakken maakt dat niet minder maar je geeft in ieder geval je fouten toe.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen wilden die spellen, omdat vriendjes die ook mochten, en 'het was echt helemaal niet geweldadig, mam!'
Totdat ik het gedrag van de hoofdrolspelers bij mijn kinderen terugzag als ze ruzie hadden.
Heb toen beide spellen weggeborgen. Deel 1 spelen ze nog wel. Is minder realistisch.
[..]
Dat dat dus je fout was geef ik hierboven aan. Als je het wel gespeeld had hadden je kinderen nooit blootgestaan aan spellen die 16+ zijn.quote:Nee, want ik heb het nooit gespeeld.
[..]
quote:Dat is toch al verboden!!!
Nogmaals, alleen de verkoop daarvan gaat dan verboden worden. Als jij het download of al hebt, komt er echt geen politie aan de deur, dus relax.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom voelen mensen altijd de neiging iets wat ze zelf niet leuk vinden/ongeschikt vinden, te moeten verbieden voor andere mensen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |