(ANP/Telegraaf)quote:Het kabinet is verontrust over een tv-film van Geert Wilders over de Koran, die eind januari op tv moet komen. Dat meldt De Telegraaf. De film zou een aanklacht tegen de Koran zijn. De regering is bang voor reacties uit de islamitische wereld. Daarom wordt volgens de krant door drie betrokken departementen (Buitenlandse Zaken, Justitie en Binnenlandse Zaken) op Wilders ingepraat. Wilders wil over de inhoud niets kwijt. ,,Mensen moeten maar kijken.''
En ook jij trapt er weer in. Er is nog helemaal niks, geen film, geen duidelijkheid over de inhoud enz.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:22 schreef SCH het volgende:
Weer zo'n suicidaal plan
[..]
(ANP/Telegraaf)
Ja, idd, en straks laat-ie aan het volk van Nederland weten dat-ie er maar van afziet. Gedwongen door een dictatoriale (s)linkse overheid, die van geen vrijheid van meningsuiting wil weten, omdat ze Nederland wil islamiseren.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
En ook jij trapt er weer in. Er is nog helemaal niks, geen film, geen duidelijkheid over de inhoud enz.
Wilders lacht zich weer eens helemaal slap, politiek en media buitelen allemaal weer over elkaar heen over hoe onvestandig, gevaarlijk het is en Wilders staat weer in de spotlights
Ik zie nergens staan dat ze pleiten voor een verbod. Het is natuurlijk wel een stompzinnige paniekreactie, maar dat is volgens mij niet ongrondwettelijk.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:36 schreef PJORourke het volgende:
Dus de regering buigt nu al openlijk voor de angst voor de islam terwijl d einhoud nog niet bekend is? Dit is toch flirten met ongrondwettelijkheid?
Niemand hoeft vooraf toestemming te vragen om iets te publiceren. Daar wordt nu mee gerommeld: er wordt vooraf druk uitgeoefend om het niet te doen. Kabinet van de angst.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:42 schreef Monolith het volgende:
Ik zie nergens staan dat ze pleiten voor een verbod. Het is natuurlijk wel een stompzinnige paniekreactie, maar dat is volgens mij niet ongrondwettelijk.
Waar lees jij dat Wilders dit wel moet doen?quote:Op woensdag 28 november 2007 10:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Niemand hoeft vooraf toestemming te vragen om iets te publiceren.
Alsof Wilders zich daar wat van gaat aantrekken.quote:Daar wordt nu mee gerommeld: er wordt vooraf druk uitgeoefend om het niet te doen. Kabinet van de angst.
Ja, en de overheid staat ook pal achter dat recht, volgens mij. Hoor het net op de radio.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
Je ziet telkens weer dezelfde stuiptrekkingen. Een politicus die meer aandacht krijgt dan hij verdient, maar VOORAL die paniekreacties... Ministers zijn nu al 'bezorgd' en de angst regeert. Zullen we anders eerst eens die film afwachten? En als -ie straks uit is, zullen we 'm dan eens rustig bekijken en met een heel grote korrel zout nemen?
En: hoewel ik geen Wilders-fan ben, kan niemand hem het recht ontnemen om zijn mening te uiten. Hoe vaak hij ook in herhaling vervalt, hoe simplistisch en generaliserend het ook is, de man heeft recht op zijn mening. Gelovigen mogen in dit land ook van alles zeggen en vinden over anderen, omdat ze zich kunnen beroepen op de Koran of Bijbel en de wijze waarop ze die boeken interpreteren. Wilders MAG de Koran een fascistisch boek vinden. Als een moslim MAG weigeren om vrouwen een hand te geven, als een dominee elke ochtend om 07.15 de hele omgeving met klokgelui MAG wakker maken, als een reformatorische school een leerling MAG weigeren omdat er thuis mogelijk een televisie aanwezig is, als een moslima in het ziekenhuis een mannelijke arts MAG weigeren.... - waarom MAG Wilders dan niet vinden wat hij vindt?
Nogmaals: ik vind Wilders' bijdrage niet zinvol en niet constructief, maar ik sta pal achter zijn recht om een mening te ventileren. Laten we liever iets doen aan de korte lontjes van mensen die straks Wilders weer met de dood gaan bedreigen.
Inderdaad. Maar uit veel reacties komen de nodige reserveringen naar voren. Waarom is de minister al op voorhand 'bezorgd', bijvoorbeeld? Waarom stelt hij niet gewoon: ik neem het bericht voor kennisgeving aan. En ook hier op Fok lees je reacties met als teneur: 'Wilders gaat Ayaan achterna, en vraagt erom om vermoord te worden'. Alsof het geven van een pittige mening over de Koran ooit een vrijbrief kan en mag zijn om iemand te vermoorden.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:00 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, en de overheid staat ook pal achter dat recht, volgens mij. Hoor het net op de radio.
Omdat de regering realistisch is: er zijn risico's aan verbonden.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar uit veel reacties komen de nodige reserveringen naar voren. Waarom is de minister al op voorhand 'bezorgd', bijvoorbeeld? Waarom stelt hij niet gewoon: ik neem het bericht voor kennisgeving aan. En ook hier op Fok lees je reacties met als teneur: 'Wilders gaat Ayaan achterna, en vraagt erom om vermoord te worden'. Alsof het geven van een pittige mening over de Koran ooit een vrijbrief kan en mag zijn om iemand te vermoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |