abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54884521
Weer zo'n suicidaal plan
quote:
Het kabinet is verontrust over een tv-film van Geert Wilders over de Koran, die eind januari op tv moet komen. Dat meldt De Telegraaf. De film zou een aanklacht tegen de Koran zijn. De regering is bang voor reacties uit de islamitische wereld. Daarom wordt volgens de krant door drie betrokken departementen (Buitenlandse Zaken, Justitie en Binnenlandse Zaken) op Wilders ingepraat. Wilders wil over de inhoud niets kwijt. ,,Mensen moeten maar kijken.''
(ANP/Telegraaf)
pi_54884531
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_54884532
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:23 schreef Dangel het volgende:
Wilders: The Movie
Het hoort natuurlijk in POL.
  woensdag 28 november 2007 @ 09:01:05 #4
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_54884936
Ik heb gisteren net Dumb & Dumber gezien en nu alweer een?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_54885001
Ben benieuwd hoe lang 't nog duurt voordat Geert Wilders een Theo van Gogh doet.
pi_54885414
Het begint een beetje voorspelbaar te worden hè.
I´m back.
  woensdag 28 november 2007 @ 09:34:34 #7
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_54885472
Wilders is echt een one-issue persoon.
How can I make this topic about me?
pi_54885516
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:22 schreef SCH het volgende:
Weer zo'n suicidaal plan
[..]

(ANP/Telegraaf)
En ook jij trapt er weer in. Er is nog helemaal niks, geen film, geen duidelijkheid over de inhoud enz.

Wilders lacht zich weer eens helemaal slap, politiek en media buitelen allemaal weer over elkaar heen over hoe onvestandig, gevaarlijk het is en Wilders staat weer in de spotlights
pi_54885617
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

En ook jij trapt er weer in. Er is nog helemaal niks, geen film, geen duidelijkheid over de inhoud enz.

Wilders lacht zich weer eens helemaal slap, politiek en media buitelen allemaal weer over elkaar heen over hoe onvestandig, gevaarlijk het is en Wilders staat weer in de spotlights
Ja, idd, en straks laat-ie aan het volk van Nederland weten dat-ie er maar van afziet. Gedwongen door een dictatoriale (s)linkse overheid, die van geen vrijheid van meningsuiting wil weten, omdat ze Nederland wil islamiseren.
I´m back.
  woensdag 28 november 2007 @ 10:36:57 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54886747
Dus de regering buigt nu al openlijk voor de angst voor de islam terwijl d einhoud nog niet bekend is? Dit is toch flirten met ongrondwettelijkheid?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_54886857
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:36 schreef PJORourke het volgende:
Dus de regering buigt nu al openlijk voor de angst voor de islam terwijl d einhoud nog niet bekend is? Dit is toch flirten met ongrondwettelijkheid?
Ik zie nergens staan dat ze pleiten voor een verbod. Het is natuurlijk wel een stompzinnige paniekreactie, maar dat is volgens mij niet ongrondwettelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 28 november 2007 @ 10:45:00 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54886899
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:42 schreef Monolith het volgende:
Ik zie nergens staan dat ze pleiten voor een verbod. Het is natuurlijk wel een stompzinnige paniekreactie, maar dat is volgens mij niet ongrondwettelijk.
Niemand hoeft vooraf toestemming te vragen om iets te publiceren. Daar wordt nu mee gerommeld: er wordt vooraf druk uitgeoefend om het niet te doen. Kabinet van de angst.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_54887054
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Niemand hoeft vooraf toestemming te vragen om iets te publiceren.
Waar lees jij dat Wilders dit wel moet doen?
quote:
Daar wordt nu mee gerommeld: er wordt vooraf druk uitgeoefend om het niet te doen. Kabinet van de angst.
Alsof Wilders zich daar wat van gaat aantrekken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54887187
Je ziet telkens weer dezelfde stuiptrekkingen. Een politicus die meer aandacht krijgt dan hij verdient, maar VOORAL die paniekreacties... Ministers zijn nu al 'bezorgd' en de angst regeert. Zullen we anders eerst eens die film afwachten? En als -ie straks uit is, zullen we 'm dan eens rustig bekijken en met een heel grote korrel zout nemen?

En: hoewel ik geen Wilders-fan ben, kan niemand hem het recht ontnemen om zijn mening te uiten. Hoe vaak hij ook in herhaling vervalt, hoe simplistisch en generaliserend het ook is, de man heeft recht op zijn mening. Gelovigen mogen in dit land ook van alles zeggen en vinden over anderen, omdat ze zich kunnen beroepen op de Koran of Bijbel en de wijze waarop ze die boeken interpreteren. Wilders MAG de Koran een fascistisch boek vinden. Als een moslim MAG weigeren om vrouwen een hand te geven, als een dominee elke ochtend om 07.15 de hele omgeving met klokgelui MAG wakker maken, als een reformatorische school een leerling MAG weigeren omdat er thuis mogelijk een televisie aanwezig is, als een moslima in het ziekenhuis een mannelijke arts MAG weigeren.... - waarom MAG Wilders dan niet vinden wat hij vindt?

Nogmaals: ik vind Wilders' bijdrage niet zinvol en niet constructief, maar ik sta pal achter zijn recht om een mening te ventileren. Laten we liever iets doen aan de korte lontjes van mensen die straks Wilders weer met de dood gaan bedreigen.
pi_54887284
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
Je ziet telkens weer dezelfde stuiptrekkingen. Een politicus die meer aandacht krijgt dan hij verdient, maar VOORAL die paniekreacties... Ministers zijn nu al 'bezorgd' en de angst regeert. Zullen we anders eerst eens die film afwachten? En als -ie straks uit is, zullen we 'm dan eens rustig bekijken en met een heel grote korrel zout nemen?

En: hoewel ik geen Wilders-fan ben, kan niemand hem het recht ontnemen om zijn mening te uiten. Hoe vaak hij ook in herhaling vervalt, hoe simplistisch en generaliserend het ook is, de man heeft recht op zijn mening. Gelovigen mogen in dit land ook van alles zeggen en vinden over anderen, omdat ze zich kunnen beroepen op de Koran of Bijbel en de wijze waarop ze die boeken interpreteren. Wilders MAG de Koran een fascistisch boek vinden. Als een moslim MAG weigeren om vrouwen een hand te geven, als een dominee elke ochtend om 07.15 de hele omgeving met klokgelui MAG wakker maken, als een reformatorische school een leerling MAG weigeren omdat er thuis mogelijk een televisie aanwezig is, als een moslima in het ziekenhuis een mannelijke arts MAG weigeren.... - waarom MAG Wilders dan niet vinden wat hij vindt?

Nogmaals: ik vind Wilders' bijdrage niet zinvol en niet constructief, maar ik sta pal achter zijn recht om een mening te ventileren. Laten we liever iets doen aan de korte lontjes van mensen die straks Wilders weer met de dood gaan bedreigen.
Ja, en de overheid staat ook pal achter dat recht, volgens mij. Hoor het net op de radio.
I´m back.
pi_54887935
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:00 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, en de overheid staat ook pal achter dat recht, volgens mij. Hoor het net op de radio.
Inderdaad. Maar uit veel reacties komen de nodige reserveringen naar voren. Waarom is de minister al op voorhand 'bezorgd', bijvoorbeeld? Waarom stelt hij niet gewoon: ik neem het bericht voor kennisgeving aan. En ook hier op Fok lees je reacties met als teneur: 'Wilders gaat Ayaan achterna, en vraagt erom om vermoord te worden'. Alsof het geven van een pittige mening over de Koran ooit een vrijbrief kan en mag zijn om iemand te vermoorden.
pi_54888642
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar uit veel reacties komen de nodige reserveringen naar voren. Waarom is de minister al op voorhand 'bezorgd', bijvoorbeeld? Waarom stelt hij niet gewoon: ik neem het bericht voor kennisgeving aan. En ook hier op Fok lees je reacties met als teneur: 'Wilders gaat Ayaan achterna, en vraagt erom om vermoord te worden'. Alsof het geven van een pittige mening over de Koran ooit een vrijbrief kan en mag zijn om iemand te vermoorden.
Omdat de regering realistisch is: er zijn risico's aan verbonden.
Met een pittige, kritische mening over de Islam, is nl. op zich niets mis; alleen als je gaat 'provoceren om te provoceren', want dat gaat Wilders wrs doen, dan kun je wel wat reactie verwachten natuurlijk. Overigens is het de vraag of het voornemen zo'n film te maken natuurlijk niet al de eigenlijke provocatie is, gelet ook op de reactie van de regering en reacties die je hier dus ook tegenkomt. Indien zo dan scoort Wilders andermaal punten (in eigen optiek dan). Je moet ook niet vergeten dat Wilders misschien zelfs nog meer in gevecht is met de 'vijand van binnen' (i.e. de (s)linkse kerk) dan de 'vijand van buiten'.
I´m back.
pi_54888828
Je standpunt is vooringenomen en niet zuiver, Ryan3. Het gaat er niet om of ik het inhoudelijk met je eens ben, het gaat erom dat je NU AL aangeeft dat Wilders provoceert om het provoceren. Waarom? Zeg je dat ook over die moslim die weigert een hand te geven aan vrouwen? Nee, dan is de meest gehoorde reactie steeds weer dat we respect moeten hebben voor de levensovertuiging van die man en dat minister Verdonk zich onbeschoft heeft [te gedragen, etc...

De regering moet NOOIT toegeven aan risico's en al helemaal niet op voorhand. Wat ze achter de schermen voorbereiden of incalculeren, moeten ze niet nalaten, maar naar buiten toe moet de reactie heel anders zijn. Kreten als 'bezorgd' en 'provoceren' zijn niet op zijn plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2007 00:47:23 (klein tikfoutje, wereld van verschil....) ]
pi_54888927
Tja, vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar kent ook grenzen.

Wilders zou zich eens moeten afvragen wat ie teweeg brengt. Als er inderdaad korans verbrand of verscheurd worden in z'n film is dat provoceren om het provoceren. Iedereen weet dat je daar mensen tot op het bot mee beledigt, terwijl het onnodig is: hij kan vast z'n punt wel maken zonder zulke dingen te doen.

Wilders moet kennelijk geregeld de pers halen met provocaties om de achterban tevreden te houden. Een film die beledigend is voor moslims valt vast goed bij de achterban van mensen met een moslimfobie. Wilders is weer de held. Maar ondertussen krijgen we wel 'Deense toestanden'. Zo'n film zal Nederland internationaal veel problemen opleveren, met protesten, boycots e.d. De vraag is of dat opweegt tegen het lekker zwaar aanzetten van zijn punt - dat toch al wel helder was.

Maar goed, het blijft een attention whore en drama queen natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2007 12:07:41 ]
  woensdag 28 november 2007 @ 12:09:22 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54889006
Dubbel met het topic in NWS, daar kan gevraagd worden om het evt naar POL over te hevelen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')