Een boek kan inspireren, maar dat gebeurt dan bij mensen. De Donald Duck kan ook inspireren tot een bankoverval.quote:
Dat doen jullie ook niet als het om moslims gaat. Zo hypocriet.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja, als wilders dat wil.
Het is wel weer een mooie test voor de moslims: accepteren ze nou eindelijk eens de vrijheid van meningsuiting.
Zo hé, heb jij even een goede vergelijking gemaakt.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Een boek kan inspireren, maar dat gebeurt dan bij mensen. De Donald Duck kan ook inspireren tot een bankoverval.
So what? Het kan nog steeds inspirerend zijn. Er hoeft maar 1 iemand de Zware Jongens na te gaan doen.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zo hé, heb jij even een goede vergelijking gemaakt.![]()
Meer dan een miljard mensen geloven niet in de DD als absolute waarheid en richten hun leven ook niet in zoals Walt Disney het tekent.
Accepteren ZE? Dus alle moslims zijn tegen vrijheid van meningsuiting? Accepteer jij HUN vrijheid van meningsuiting ook? Ben je het er mee eens dat zij kritiek mogen hebben op Wilders zijn film of mag Wilders slechts kritiek hebben op hun Koran en moeten ze verder hun bek houden?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja, als wilders dat wil.
Het is wel weer een mooie test voor de moslims: accepteren ze nou eindelijk eens de vrijheid van meningsuiting.
Ze mogen prima een mening hebben. Alleen grijpen zij iets sneller ook naar dreigen en geweld.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat doen jullie ook niet als het om moslims gaat. Zo hypocriet.
Ik denk dat je niet helemaal eerlijk bent. Bovendien wil niemand deze film verbieden volgens mij.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze mogen prima een mening hebben. Alleen grijpen zij iets sneller ook naar dreigen en geweld.
Zie je het verschil niet of wil je het niet inzien?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:15 schreef SCH het volgende:
[..]
So what? Het kan nog steeds inspirerend zijn. Er hoeft maar 1 iemand de Zware Jongens na te gaan doen.
De manier waarop ze geinspireerd raken is hun eigen verantwoordelijkheid. God heeft mensen namelijk nog zoiets als eigen gedachtes, handelingen gegeven. Een boek kan een leidraad zijn, hoe jij het invult is aan jezelf.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en boeken inspireren mensen niet?
Je geeft het juist perfect weer. Je legt de verantwoordelijkheid bij de mens en niet bij het boek, daar ging het over!!!quote:Op woensdag 28 november 2007 12:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zie je het verschil niet of wil je het niet inzien?
Er is een groot verschil tussen geïnspireerd raken van een ander auteur en door iets waar je bij voorbaat al voor je het leest vanuit gaat dat het de ultieme waarheid is.
Nogal beledigend voor moslims dat je de koran vergelijkt met de donald duck.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Een boek kan inspireren, maar dat gebeurt dan bij mensen. De Donald Duck kan ook inspireren tot een bankoverval.
Volgens mij kun je daar als mens nooit vanuitgaan?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zie je het verschil niet of wil je het niet inzien?
Er is een groot verschil tussen geïnspireerd raken van een ander auteur en door iets waar je bij voorbaat al voor je het leest vanuit gaat dat het de ultieme waarheid is.
Oh, ik zal net als Geert meteen aangifte doen en beveiliging vragen.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nogal beledigend voor moslims dat je de koran vergelijkt met de donald duck.
Mijn standpunt is helemaal niet vooringenomen, dat is gebaeerd op eerdere ervaringen met het fenomeen Wilders en consorten. Onzuiver is mijn standpunt ook al niet; ik heb er volgens mij nooit geheim van gemaakt dat ik de islam net zo achterlijk vind als andere geloven en dogma's.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:01 schreef Elfletterig het volgende:
Je standpunt is vooringenomen en niet zuiver, Ryan3. Het gaat er niet om of ik het inhoudelijk met je eens ben, het gaat erom dat je NU AL aangeeft dat Wilders provoceert om het provoceren. Waarom? Zeg je dat ook over die moslim die weigert een hand te geven aan vrouwen? Nee, dan is de meest gehoorde reactie steeds weer dat we respect moeten hebben voor de levensovertuiging van die man en dat minister Verdonk zich onbeschoft heeft te gedragen, etc...
Een regering moet ALTIJD voorbereid zijn op risico's. En hoe ze daaraan uiting geven is hun zaak (die kan vanuit de TK of de publieke opinie eventueel aan kritiek onderhavig zijn); de conclusie in dit geval zou kunnen zijn dat ze nogal paniekerig reageren.quote:De regering moet NOOIT toegeven aan risico's en al helemaal niet op voorhand. Wat ze achter de schermen voorbereiden of incalculeren, moeten ze niet nalaten, maar naar buiten toe moet de reactie heel anders zijn. Kreten als 'bezorgd' en 'provoceren' zijn niet op zijn plaats.
Is hun verantwoordelijkheid, maar daardoor blijven wij moslims niet buitenspel, ze gaan er wel aan de haal met onze geloof en boek, sterker nog de meeste dode moslims gebeurt aan de hand van andere moslims. Als je weet dat een boek tot een bepaalde manier inspireert in bepaalde omstandigheden en je doet er niets aan dan laat je het mijn inziens gewoon zwijgend gebeuren.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De manier waarop ze geinspireerd raken is hun eigen verantwoordelijkheid. God heeft mensen namelijk nog zoiets als eigen gedachtes, handelingen gegeven. Een boek kan een leidraad zijn, hoe jij het invult is aan jezelf.
Sinds wanneer bepaal jij wat beledigend is voor moslims. Sinds wanneer ben jij begaan met de gevoelens van moslims?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nogal beledigend voor moslims dat je de koran vergelijkt met de donald duck.
Je beseft dat als er in de Koran beschreven stond dat aarde vierkant was dat meeste moslims dat zouden geloven alleen omdat het in de Koran stond, alle wetenschappelijke experimenten zouden uitgevoerd worden met de aanname dat aarde vierkant is? Of zie je het echt niet in?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Je geeft het juist perfect weer. Je legt de verantwoordelijkheid bij de mens en niet bij het boek, daar ging het over!!!
Tuurlijk mogen ze kritiek hebben. Maar dat mag niet leiden naar geweldadig gedrag.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:15 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Accepteren ZE? Dus alle moslims zijn tegen vrijheid van meningsuiting? Accepteer jij HUN vrijheid van meningsuiting ook? Ben je het er mee eens dat zij kritiek mogen hebben op Wilders zijn film of mag Wilders slechts kritiek hebben op hun Koran en moeten ze verder hun bek houden?
Dat is het punt niet. Het punt is nu juist de eigen verantwoordelijkheid. Het punt is tevens dat Wilders in weze de extremistische moslims gelijk geeft. Ageer je tegen de perceptie van de extremistische moslims, dan moet je ook tegen de perceptie van Wilders ageren, aangezien die in een lijn loopt met die van de extremistische moslims.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is hun verantwoordelijkheid, maar daardoor blijven wij moslims niet buitenspel, ze gaan er wel aan de haal met onze geloof en boek, sterker nog de meeste dode moslims gebeurt aan de hand van andere moslims. Als je weet dat een boek tot een bepaalde manier inspireert in bepaalde omstandigheden en je doet er niets aan dan laat je het mijn inziens gewoon zwijgend gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |