Iemand anders haalt weer heel wat anders uit de Koran. De meesten zelf. Waarom zou je hun hun boek afpakken?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is hun verantwoordelijkheid, maar daardoor blijven wij moslims niet buitenspel, ze gaan er wel aan de haal met onze geloof en boek, sterker nog de meeste dode moslims gebeurt aan de hand van andere moslims. Als je weet dat een boek tot een bepaalde manier inspireert in bepaalde omstandigheden en je doet er niets aan dan laat je het mijn inziens gewoon zwijgend gebeuren.
Meningen..hoe triest je die mening dan kunt vinden, worden niet weggehaald. Nutteloos medeusergebash om een mening de mond te snoeren dus wel. Rest in feedback.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Heel goed, als je dan ook zorgt dat zo'n R@b, notabene crewlid, neit van die domme teksten plaatst.
Thanx
Helaas heb je ongelijk, maak kennis met de gedogmatiseerde lui.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:18 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Volgens mij kun je daar als mens nooit vanuitgaan?
Nee, dat is ook niet zo. Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je beseft dat als er in de Koran beschreven stond dat aarde vierkant was dat meeste moslims dat zouden geloven alleen omdat het in de Koran stond, alle wetenschappelijke experimenten zouden uitgevoerd worden met de aanname dat aarde vierkant is? Of zie je het echt niet in?
Dat ben ik helemaal met je eens, alleen dat zou voor alle vormen van meningsuiting moeten gelden. Natuurlijk ben ik voor vrijheid van meningsuiting, maar niet voor haatzaaierij. En molotovcocktails op moskeeen en hakenkruizen op moskeemuren komen ook niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuurlijk mogen ze kritiek hebben. Maar dat mag niet leiden naar geweldadig gedrag.
Het is van de zotte als hier een politicus een film uitbrengt, dat dan iedere Nederlander in Irak moet vrezen voor zijn leven.
Dat is geen vrijheid van meningsuiting meer.
Oproepen tot het doden van homo's is ook geen vrijheid van meningsuiting.
Als in die film wordt opgeroepen tot het doden van Moslims, dan ben ik de eerste die roept dat het verboden moet worden.
Je wilt het uit de hand laten lopen en FOK duperen? Hij schrijft teksten die juridisch niet kunnen en dat moet je als mod niet willen.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Meningen..hoe triest je die mening dan kunt vinden, worden niet weggehaald. Nutteloos medeusergebash om een mening de mond te snoeren dus wel. Rest in feedback.
Het is wellicht van de zotte, maar in Iraq gelden nu eenmaal andere regels dan in Nederland. Films gaan tegenwoordig de wereld over, ik bedoel moslims alhier worden verantwoordelijk gehouden voor wandaden van andere in het buitenland. Is het dan vreemd dat de moslims in het buitenland de Nederlands verantwoordelijk houden voor het gedrag van Wilders?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuurlijk mogen ze kritiek hebben. Maar dat mag niet leiden naar geweldadig gedrag.
Het is van de zotte als hier een politicus een film uitbrengt, dat dan iedere Nederlander in Irak moet vrezen voor zijn leven.
Dat is geen vrijheid van meningsuiting meer.
Oproepen tot het doden van homo's is ook geen vrijheid van meningsuiting.
Als in die film wordt opgeroepen tot het doden van Moslims, dan ben ik de eerste die roept dat het verboden moet worden.
Ja toe maar. In de rechts extremistische hoek plaatsen als je niet gecharmeerd bent van een religie.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik lees jouw extremistische teksten en concludeer dat je scherpere en hardere en haatdragender teksten hebt dan de meeste moslims en dus in de extremistische hoek thuishoort.
Ik voel wel wat voor een extremistisch speelveldje voor al die extremisten: autonomen, extreemrechts, moslimhaters, moslimfundamentalisten etc.
Ja dat lijkt me eenzelfde soort logicaquote:Op woensdag 28 november 2007 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is wellicht van de zotte, maar in Iraq gelden nu eenmaal andere regels dan in Nederland. Films gaan tegenwoordig de wereld over, ik bedoel moslims alhier worden verantwoordelijk gehouden voor wandaden van andere in het buitenland. Is het dan vreemd dat de moslims in het buitenland de Nederlands verantwoordelijk houden voor het gedrag van Wilders?
Daarin kan je Wilder geen ongelijk geven in zijn aanpak, want hij heeft geen ander uitweg, hij is blijven hangen in een paradoxaal catch 22, hij heeft namelijk alles te danken aan de extremistische interpretatie van de Koran, zeker meer dan de helft van zijn zetels, als hij de problemen oplost gaat zijn reden voor aanwezigheid afnemen en is hij niet succesvol gaat zijn populariteit afnemen. Hij blijft door acties als deze in de spotlights, neemt niet weg dat mensen geïnspireerd worden door een boek en de manier van Wilders en de extremisten geeft alleen maar aan dat het de luidste stem is in de moslimwereld.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Het punt is nu juist de eigen verantwoordelijkheid. Het punt is tevens dat Wilders in weze de extremistische moslims gelijk geeft. Ageer je tegen de perceptie van de extremistische moslims, dan moet je ook tegen de perceptie van Wilders ageren, aangezien die in een lijn loopt met die van de extremistische moslims.
Homo's vergelijken met varkens die vernietigd zouden moeten worden, is ook haatzaaierij.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:23 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, alleen dat zou voor alle vormen van meningsuiting moeten gelden. Natuurlijk ben ik voor vrijheid van meningsuiting, maar niet voor haatzaaierij. En molotovcocktails op moskeeen en hakenkruizen op moskeemuren komen ook niet zomaar uit de lucht vallen.
Die laatste conclusie kun je zo niet trekken. Waar haal je dat uit?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:26 schreef Triggershot het volgende:
Hij blijft door acties als deze in de spotlights, neemt niet weg dat mensen geïnspireerd worden door een boek en de manier van Wilders en de extremisten geeft alleen maar aan dat het de luidste stem is in de moslimwereld.
Er wordt hier geen enkele moslim geëxecuteerd vanwege wantoestanden in Irak.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is wellicht van de zotte, maar in Iraq gelden nu eenmaal andere regels dan in Nederland. Films gaan tegenwoordig de wereld over, ik bedoel moslims alhier worden verantwoordelijk gehouden voor wandaden van andere in het buitenland. Is het dan vreemd dat de moslims in het buitenland de Nederlands verantwoordelijk houden voor het gedrag van Wilders?
Afpakken? Met de harde hand heropvoeden. Als dat niet helpt en ze blijven radicaal gewoon ze het boek afnemen die ze inspireert tot geweld. Als zoals jij zei ook een DD ze inspireert dan ligt het idd aan de mens.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Iemand anders haalt weer heel wat anders uit de Koran. De meesten zelf. Waarom zou je hun hun boek afpakken?
Sterker nog: de islam heeft hier nauwelijks invloed. Wilders en veel anderen doen alsof de islam zo'n enorme rol speelt in het publieke domein maar dat is een gotspe, dat blijkt helemaal nergens uit.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt hier geen enkele moslim geëxecuteerd vanwege wantoestanden in Irak.
Hooguit wordt geageerd tegen moslims die het eens zijn met die wantoestanden.
Ik geef hem geen ongelijk in zijn aanpak, ik geef hem ongelijk in zijn standpunten. Dat neemt niet weg dat er aan de andere kant ook sprake is met eenzelfde discussie met de extremisten binnen de moslimwereld. Alhoewel daar heb ik persoonlijk minder last van, die hebben namelijk geen podium om op te staan en te schreeuwen dat ze gelijk hebben. Dat doet Wilders al voor ze.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarin kan je Wilder geen ongelijk geven in zijn aanpak, want hij heeft geen ander uitweg, hij is blijven hangen in een paradoxaal catch 22, hij heeft namelijk alles te danken aan de extremistische interpretatie van de Koran, zeker meer dan de helft van zijn zetels, als hij de problemen oplost gaat zijn reden voor aanwezigheid afnemen en is hij niet succesvol gaat zijn populariteit afnemen. Hij blijft door acties als deze in de spotlights, neemt niet weg dat mensen geïnspireerd worden door een boek en de manier van Wilders en de extremisten geeft alleen maar aan dat het de luidste stem is in de moslimwereld.
Je denkt dat er iets verandert als je ze dat boek afneemt? Extremisten verander je niet op die manier. Je moet die mensen heropvoeden inderdaad, en ze juridisch bestrijden - onzin om een boek de schuld te geven.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Afpakken? Met de harde hand heropvoeden. Als dat niet helpt en ze blijven radicaal gewoon ze het boek afnemen die ze inspireert tot geweld. Als zoals jij zei ook een DD ze inspireert dan ligt het idd aan de mens.
Sinds wanneer ben jij juridisch expert?quote:Op woensdag 28 november 2007 12:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt het uit de hand laten lopen en FOK duperen? Hij schrijft teksten die juridisch niet kunnen en dat moet je als mod niet willen.
Beste SCH,quote:Op woensdag 28 november 2007 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet zo. Hoe kom je daarbij?
Het grappige is dat de meeste moslims juist helemaal niet doen wat in die Koran staat. Dat weet je toch wel? Of zie dat echt neit in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |