Kaiser Franz ?quote:Op woensdag 28 november 2007 00:11 schreef tong80 het volgende:
De laatste vraag van Deo :
Welke ex-voetballer zei ooit dit over de Bayern Munchen-spelers:
"Ze zijn net prostituees, ze roken, zijn lui, en zitten de hele dag in bed."
Correct.quote:
Het kleine tikkie opzij was van Bakero, de knal was van Koeman.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:33 schreef Elftalleider het volgende:
Wie nam de vrije trap waardoor Barcelona voor het eerst de EC-1 won ?
Bakero ??
ja ik trapte zoals volgens mij zovelen in de valkuil van tongquote:Op woensdag 28 november 2007 10:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het kleine tikkie opzij was van Bakero, de knal was van Koeman.
In Nederland ? Zou ik 1970 gokken.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:50 schreef Elftalleider het volgende:
Welk WK Voetbal was voor het eerst live te volgen op televisie ??
quote:Op woensdag 28 november 2007 15:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
In Nederland ? Zou ik 1970 gokken.
Dat is de ontgroeningsvraagquote:Op woensdag 28 november 2007 10:49 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
ja ik trapte zoals volgens mij zovelen in de valkuil van tong
Ik snap de vraag nog steeds niet helemaal.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:04 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Sorry stelde de vraag fout van welk wk waren er beelden op tv te zien soms live of in samenvatting en er was nog iets bijzonders met dat wk ??
De vraag is welk wk werd voor het eerst live en sommige wedstrijden gedeeltelijk op tv uitgezonden en op dat toernooi werd er ook een ander fenomeen bekend ?? kom op tong moet je weten ditquote:Op woensdag 28 november 2007 22:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik snap de vraag nog steeds niet helemaal.
Maar bedoel je het WK-62 in Chili ?
Of het WK 1950 het WK zonder finale ?
Toppertjequote:Op donderdag 29 november 2007 10:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
dan wk 1958, met Pele ?
Speelde beide hun eerste wk in 58quote:Op donderdag 29 november 2007 17:09 schreef tong80 het volgende:
Wat is het unieke aan het duo Garrincha/Pele ?
Michel.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:46 schreef methodmich het volgende:
Welke speler van Real Madrid kneep ooit Carlos Valderrama in de ballen?
Correct. Meer dan 30 Xquote:Op vrijdag 30 november 2007 00:36 schreef Radegast het volgende:
verloren nooit een wedstrijd waarin ze samenspeelden.
George Weahquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:27 schreef tong80 het volgende:
Welke speler deed mee aan de presidentsverkiezingen ?
Beetje late reactie van je tong, had ik niet van je verwachtquote:
Dat was goed uiteraard.quote:
Ronaldo?quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:43 schreef AminBen het volgende:
Hij speelde wel op een WK waar Klose ook meedeed.
Shearerquote:Op zondag 2 december 2007 19:26 schreef tong80 het volgende:
Wie scoorde op een toernooi ooit 3 keer tegen Nederland ?
volgens mij bijna een jaar....quote:Op woensdag 5 december 2007 19:24 schreef Mr_Scofield het volgende:
was het glockner niet?
Hoelang werd hij geschorst?
Beetje jammer dat je er zaterdag niet was tong !!!!quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:08 schreef tong80 het volgende:
Tong een weekje weg en het hele topic is dood
had graag mee gedaan mich maar mijn zoontje is dit weekend bij me en we moeten zaterdag naar Hoek toe dus helaas....neem aan dat tong toch wel mee doet ??!!quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:48 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebber, je kan nog inschrijven: http://www.aswh.nl/index.php?iframe=news.php&nid=1529
Ik had een vriend uit Almelo te logeren. Klaas die ooit bij Jan van Hees heeft gewoond.quote:Op woensdag 12 december 2007 08:32 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je er zaterdag niet was tong !!!!
Wie naaide Kalou toen een rode kaart aan?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:32 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Bona kalou natuurlijk, de voetballer die veel te vroeg naar het buitenland ging.
Nee. Speelt nu nog. In Brabant.quote:Op zondag 16 december 2007 21:48 schreef Radegast het volgende:
Van den Hoorn?
Juist. Was tijdens Heerenveen-Feyenoord.quote:Op zondag 16 december 2007 21:52 schreef dndiek het volgende:
Lurling
Deze meneerquote:Op zondag 16 december 2007 22:39 schreef tong80 het volgende:
Wie werd als speler der weltmeister genoemd ?
quote:Op maandag 17 december 2007 16:43 schreef Elftalleider het volgende:
Wie kreeg het voor elkaar om 2x achter elkaar niet naar zijn favoriete club te gaan kijken tegen ijsselmeervogels en Hoek ???
Was even een onderonsjuquote:
toevallig net gelezen bij het opzoeken van iets anders..... Brown van Celticquote:Op maandag 17 december 2007 20:24 schreef methodmich het volgende:
Welke speler heeft in dit seizoen de meeste overtredingen gemaakt in de Champions League?
quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:26 schreef Beschouw het volgende:
Scheveningen
quote:Op maandag 17 december 2007 21:50 schreef Bjoro het volgende:
[..]
toevallig net gelezen bij het opzoeken van iets anders..... Brown van Celtic
FC Twentequote:Op dinsdag 18 december 2007 23:59 schreef Beschouw het volgende:
Tegen wie speelde Ajax toen Beenhakker trainer was en Cruijff van de tribune afdaalde om in te grijpen?
"Das habe ich nicht gewürzt..."quote:Op woensdag 19 december 2007 00:05 schreef Beschouw het volgende:
Twente ja.
Wat zei Beenhakker jaren later na dit voorval?
Dat 'ie hem een klap op z'n smoel had moeten gevenquote:Op woensdag 19 december 2007 00:05 schreef Beschouw het volgende:
Twente ja.
Wat zei Beenhakker jaren later na dit voorval?
Meeste goals op WK'squote:Op woensdag 19 december 2007 16:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Welk record voor het Nederlands Elftal heeft Rep op zijn naam staan?
Klopt, en scoorde inderdaad in de CL zoals Vaduz al wist te meldenquote:Op donderdag 20 december 2007 21:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
enige die me te binnen schiet is Pique
Ligt niet aan jou, Beschouw.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:06 schreef Beschouw het volgende:
Ik snap deze vraag niet, maar dat kan aan mij liggen
sukkels, dat ze niet scoordenquote:Op donderdag 20 december 2007 22:32 schreef tong80 het volgende:
Wat zijn de enige twee voetballers die in een Nederlands team speelden dat geen doelpunten maakte op een WK ?
Rinus Israel speelde niet tegen Zweden. Viel een wedstrijd later in, tegen Bulgarije (4-1)quote:Op vrijdag 21 december 2007 00:23 schreef tong80 het volgende:
Juist en ik dacht Rinus ook maar omdat jij hem niet noemt ga ik twijfelen
Juist.quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:50 schreef fanneke het volgende:
PEC Zwolle
Der Fritz?quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:43 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Juist.
Wie was toen trainer daar?
Nottingham Forrest, Benfica, Fenerbahce, Celticquote:Op vrijdag 21 december 2007 16:06 schreef methodmich het volgende:
Voor welke vier buitenlandse clubs speelde Pierre van Hooijdonk?
Sowieso St. Étienne en PSG, maar dan die derde nog... Bastia?quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:23 schreef Elftalleider het volgende:
Bij welke 3 Franse clubs speelde Pierre Vermeulen ??
PSG, Tours en ???quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:23 schreef Elftalleider het volgende:
Bij welke 3 Franse clubs speelde Pierre Vermeulen ??
Marilla?quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:23 schreef methodmich het volgende:
Klopt!
Welke Braziliaan speelde ooit voor Sparta Rotterdam?
quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Sowieso St. Étienne en PSG, maar dan die derde nog... Bastia?
Ik kom ook niet op de derdequote:
Havelange. Toendertijd FIFA-Baas en Braziliaan en dus tegen Argentiniequote:Op maandag 24 december 2007 20:39 schreef tong80 het volgende:
Van wie was de scheidsrechter in de WK-90 finale toevallig familie ?
Ik ben al deels begonnen Ray. Na de kerstdagen ga ik de blanco's proberen te vinden.quote:Op maandag 24 december 2007 20:48 schreef RayMania het volgende:
Hier ook even een soort van reclame.
De VBL KerstQuiz 2008!
Niet de antwoorden hier plaatsen hè.
Dan mag ik ook wel reclame maken.quote:Op maandag 24 december 2007 20:48 schreef RayMania het volgende:
Hier ook even een soort van reclame.
De VBL KerstQuiz 2008!
Joop Hiele?quote:Op dinsdag 25 december 2007 18:22 schreef tong80 het volgende:
Welke doelman was het vaakst reserve bij het Nederlands elftal ?
En we zijn compleet.quote:Op dinsdag 25 december 2007 19:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Vierchowod, Pagliuca?
Dat was van Duivenbode ookquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:39 schreef methodmich het volgende:
Nee, het was een back tong.
Gert-Jan Duifquote:Op vrijdag 28 december 2007 19:33 schreef Beschouw het volgende:
Van Duivenbode. Noem nog een Nederlandse voetballer met diezelfde vogelnaam (met voornaam graag, anders is het iets te gemakkelijk).
Volendam, Tong !quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:27 schreef Bos81 het volgende:
Volgens mij herken ik
Peeper, Roelofs, ?, ?, Paus, Wilfred Elzinga (dacht ik), ?,Robin Schmidt?
?,?, Karnebeek, Gaasbeek (?), BOschker, ?, Rutten, Duif, ?,
Spelbos, Huistra, De Koning, Liponen, Vonk
Ik dacht Alex van Duijvenbode (oud-Sparta en Dordt).quote:
Inderdaad meegedaan in Maassluis. Er deden 137 koppels mee, die in de eerste ronde 2 x 40 vragen kregen voorgelegd waar in totaal 97 punten mee te verdienen waren. De laagste score was 9 punten, de beste 76. Wij hadden er 27 en drongen daarmee niet door tot de halve finale waarin de beste 30 koppels mochten uitkomen. Ik dacht dat ik wel een beetje wist, maar nee dus. Ontzttend moeilijk, die quiz. Maar toch leuk om mee te doen. Volgend jaar gaan we weer.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:29 schreef methodmich het volgende:
Overigens is Beschouw nu denk ik quizzende in Maassluis. Had er bijna heengegaan met de chefsport van AD / De Dordtenaar, maar kwam donderdag spontaan bij ons op en bleek helaas 's middags. Daarbij was de inschrijving al gesloten.
Volgend jaar dan maar.
Is dat niet met het volkslied van Kroatie? Waar ze lul zeiden in plaats van berg?quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:52 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Inderdaad meegedaan in Maassluis. Er deden 137 koppels mee, die in de eerste ronde 2 x 40 vragen kregen voorgelegd waar in totaal 97 punten mee te verdienen waren. De laagste score was 9 punten, de beste 76. Wij hadden er 27 en drongen daarmee niet door tot de halve finale waarin de beste 30 koppels mochten uitkomen. Ik dacht dat ik wel een beetje wist, maar nee dus. Ontzttend moeilijk, die quiz. Maar toch leuk om mee te doen. Volgend jaar gaan we weer.
Openingsvraag uit Maassluis: Wat betekent 'Mila kura si planina'?
Dat is het.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Is dat niet met het volkslied van Kroatie? Waar ze lul zeiden in plaats van berg?
Meegenomen heb ik ze niet. Dat kon niet. Ik zal er een paar stellen die ik nog weet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:26 schreef tong80 het volgende:
Heb je de vragen meegenomen ? Post ze hier dan
Rijsbergen, Koeman (Pa), Koevermans en ???quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:56 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Noem 4 trainers van FC Groningen die in het Ned. elftal hebben gespeeld.
Jazeker!quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:04 schreef tong80 het volgende:
Fanneke is me voor met de twee Wimmen. Was Jan Notermans international ?
1-0 was het, dat weet ik nog wel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:19 schreef Beschouw het volgende:
Dat zijn er vier
Noem 2 spelers van PSV wiens achternamen met een K beginnen en in 1999 in de Champions League can Valencia verloren.
Dmitri Khokhlov bedoel jequote:Op zaterdag 29 december 2007 21:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
1-0 was het, dat weet ik nog wel.
Werden toen pas gestopt in de finale
Ik ga voor Kolkka en die Rus die er toen speelde
Ja, die was het.quote:
Klopt.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ja, die was het.
Klopt dat een beetje Beschouw? Kolkka en Khoklov?
Dat was een makkie.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:57 schreef fanneke het volgende:
Joe Jordan natuurlijk
Jaquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:03 schreef fanneke het volgende:
Shoukov?
Ja, zover kwamen wij vanavond ook.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:16 schreef fanneke het volgende:
Ergens volgend jaar. 2008 dus. De preciese datum moet ik je schuldig blijven.
editquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:14 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Ja
De laatste voor vanavond dan: De exacte datum waarop Feyenoord 100 jaar bestaat.
quote:Op zondag 30 december 2007 16:52 schreef fanneke het volgende:
Kessler toch?
Organisatie had andere naam als antwoord.quote:Op zondag 30 december 2007 18:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Luis Suarez?
Met Barcelona en Inter meen ik
Een wit paardquote:Op maandag 31 december 2007 02:02 schreef tong80 het volgende:
Welk dier speelde ooit een hoofdrol in een FA-cup finale ?
Lijkt me toch wel duidelijk dat een combinatie van een jongere en oudere speler daar het beste is. Iemand die de jaren zeventig en tachtig goed weet en iemand die de jaren negentig tot nu grotendeels weet.quote:Op zondag 30 december 2007 17:57 schreef Beschouw het volgende:
[..]
![]()
En verder uit Maassluis:
Welke speler verloor in de zestiger jaren (vd vorige eeuw) 2 Europa Cup I finales met twee verschillende clubs?
Advocaat?quote:Op maandag 31 december 2007 18:10 schreef tong80 het volgende:
Wat was het andere beroep van Vasovic ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |