Ik volg het elk jaar, maar ik ben te lui om alles te postenquote:Op woensdag 28 november 2007 00:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vermoed trouwens dat ik dit jaar dit topic grotendeels in mijn eentje zal moeten volspammen.
Carice van Houten kan trouwens ook nog winnen voor haar rol in Zwartboekquote:Op maandag 10 december 2007 18:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Niet echt. Niet alleen omdat het "maar" een Française is, maar ik vermoed dat ze de biopic-performances beu worden. Ik ook trouwens. Uiteraard gun ik het haar wel, ze was zeker even goed als Foxx, PSH, Witherspoon, Blanchett en al die anderen. Ik denk ook dat Christie een soort rol neerzet die ik meer kan waarderen dan de doorsnee biopicrol.
Ja echt, vooral dat The Tudors erbij staat. Laat dat nou net eens de minste serie van Showtime zijn. Echt historisch belachelijk en totaal niet geloofwaardig. Ik zou het trouwens echt mooi vinden als Mary-Louis Parker wint met Weeds.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Rare nominaties bij de tv-series soms zeg.
Waarom mag Lust, Caution niet meedoen? Overigens gok ik totaal niet op de Roemeen, omdat het totaal geen oscarfilm is. Ik verwacht eerder een winnaar ala Tsotsi.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het leek even een erg open jaar te worden, maar de Coens (ook als producers voor No Country), Amy Ryan, Julie Christie en Daniel Day Lewis mogen toch al overwegen om een plaatsje te gaan zoeken voor hun oscar.
Alleen Bardem/Affleck lijkt nog een duel te worden bij de grotere Oscars.
Bij Foreign zou ik mijn geld toch zetten op de Roemeen, aangezien andere favorieten zoals Lust, Caution, Diving Bell and the Butterfly, The Lives of Others, La Vie en Rose en Zwartboek () om diverse redenen niet mogen meedoen.
De twee screenplayprijzen zouden best wel eens naar No Country en Juno kunnen gaan.
Bij ons eerder van 2008quote:Op woensdag 19 december 2007 18:15 schreef Professional het volgende:
Inderdaad, ik zie overal Juno staan.
Heb ik nog niks van gehoord, is dat dan de grote verrassing van 2007?
Heeft die een operatie ondergaan?quote:Best Supporting Actress
Chiwetel Ejiofor, American Gangster
Omdat Frankrijk Persepolis heeft genomineerd.quote:Op maandag 24 december 2007 15:09 schreef Gillingham het volgende:
Waarom is Scaphandre niet voor Foreign Language genomineerd?
Ik vind Atonement overigens best wel een academy-film.
Vreemd, dat is zelfs een animatiefilm. Eigenlijk is het best stom dat landen maar 1 film mogen nomineren. Wie beslist welke gaat? Bovendien zouden ze zeer zeker een andere keuze hebben gemaakt als ze geweten hadden dat Le Scaphandre zo in de prijzen viel.quote:Op maandag 24 december 2007 15:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat Frankrijk Persepolis heeft genomineerd.
Mijn prognoses zijn trouwens gebaseerd op trends/hypes/andere awards, niet op persoonlijke mening. Alles kan, maar sommige dingen zijn ondertussen al onwaarschijnlijk geworden.
Misschien komen de Globes er niet eens.quote:Golden Globes Not Going To Air?
With less than a fortnight to go, organisers for the Golden Globes have begun to panic as with the writer's strike continuing, awards shows are looking less and less likely to happen this year.
On Wednesday the Hollywood Foreign Press Association issued a statement claiming it had begun discussions with the Writer's Guild to "enter into an interim agreement", much like that David Letterman did which allowed his show to go back into production with its writers.
Not long after, the Guild released its own statement basically saying that such an agreement will not be happening and that members of the Guild will still be picketing the Golden Globe Awards next Sunday.
A few minutes after that, the Screen Actors Guild issued its own statement saying that unless there is an agreement, it will advise our members to not cross the picket lines - in other words major stars (including many of the nominees) are unlikely to show up.
Dat zullen welquote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
De shortlist van de oscars voor visual effects.
The Bourne Ultimatum
Evan Almighty
The Golden Compass
I Am Legend
Pirates of the Caribbean: At World’s End
300
Transformers
Er zullen er uiteindelijk 3 genomineerd worden.
Het is wel vreemd dat Potter en Spider-Man 3 er niet tussen staan en Evan Almighty en I Am Legend (quote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat zullen wel
Transformers
300
Pirates of The Golden Compasss worden.
Logica is ver te zoeken........ Wel opvallend om te zien dat There Will Be Blood op haast elk vlak No Country for Old Men verslaat.quote:BEST PICTURE
*1. There Will Be Blood (48) – Paul Thomas Anderson [Paramount Vantage]
2. The Diving Bell and the Butterfly (28) – Julian Schnabel
BEST FOREIGN-LANGUAGE FILM
*1. 4 Months, 3 Weeks and 2 Days (57) – Cristian Mungiu [IFC]
2. The Diving Bell and the Butterfly (42) – Julian Schnabel
Ik denk dat dit zo gekomen is omdat het karakter van Briony maar liefst door drie verschillende actrices wordt ingevuld, waardoor ze als geheel wellicht de lead zijn, maar ieder afzonderlijk zeker niet. Het karakter van Cecilia daarentegen wordt volledig gespeeld door Knightly. In die zin is de keuze dus best logisch.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Affleck in supporting is natuurlijk de opvallendste (en flagrantste), maar ook Ronan in supporting duwen en Knightley lead... mja, dat vind ik toch ook op het randje.
Die was volgens AMPAS meer dan 50% in 't Engels en mocht niet meedoen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:24 schreef JelleS het volgende:
Snap ook niet waarom Israel niet The Bands Visit heeft ingestuurd.
Ik had de aanwezigheid van Ben X nog verrassender gevonden dat de afwezigheid van Persepolis, The Orphanage en 4 Maandenquote:Op woensdag 16 januari 2008 08:32 schreef JelleS het volgende:
Mis jij overigens Ben X, of had je het wel verwacht?
Een leuk stukje.quote:How Do You Say "Oscar Scandal" in Romanian?
Tuesday, January 15, 2008 — a date that shall live in Academy Awards infamy. Earlier today, the Academy of Motion Picture Arts and Sciences unveiled the nine films that have been shortlisted for this year's Foreign Language Oscar, of which five will comprise the final list of nominees to be announced (along with all Oscar nominations in all categories) one week from today. And here's the rub: The year's most acclaimed foreign-language film, Romanian director Cristian Mungiu's 4 Months, 3 Weeks and 2 Days isn't among them. This isn't, mind you, one of those periodic cases of a film being disqualified on the basis of the Academy's notoriously serpentine rules and regulations, as happened earlier this year with the Israeli film The Band's Visit and two years ago with Michael Haneke's Caché. No, 4 Months has been in this race from the beginning as Romania's official entry, competing against submissions from some 62 other countries, and its failure to advance to this penultimate round of the nominating process is as embarrassing a blunder as any in the Academy's history: You can put it right up there with the Best Picture win by Crash (2004).
To put things into perspective, 4 Months isn't the only significant foreign film shut out by the Academy this year. Of the 63 eligible titles, also failing to make the shortlist were Marjane Satrapi's animated Persepolis (from France), as well as the film with which it shared the Jury Prize at this year's Cannes Film Festival, Mexican director Carlos Reygadas' transfixingly beautiful Mennonite marital drama Silent Light; Hong Kong director Johnnie To's masterful neo-noir Exiled; another Cannes prize-winner, South Korean director Lee Chang-Dong's Secret Sunshine, which also placed first by a wide margin in the “best undistributed film” category of the recent Village Voice/L.A. Weekly film critics poll; and the effortlessly charming two-hander Belle Toujours, by the 99-year-old Portuguese director Manoel de Oliveira.
Each of those omissions, however, is markedly less surprising than that of 4 Months. Persepolis, for example, is considered a shoo-in for a nomination in the Academy's Animated Feature category, and it could be that voters on the Foreign Language committee felt that the film would be sufficiently recognized that way. Genre films like Exiled are almost never acknowledged by the Academy in any non-technical categories. And hardcore art-house directors like Lee, Reygadas and Oliveira are perennial Oscar bridesmaids: Just consider that in the 51 years since the Academy created the competitive Foreign Language category, Theo Angelopoulos, Nuri Bilge Ceylan, the Dardenne brothers, Jean-Luc Godard, Haneke, Abbas Kiarostami and Wong-Kar Wai have failed to amass a single nomination between them, despite having had one or more of their films submitted by their respective countries. (Even Academy favorite Ingmar Bergman, who thrice won the foreign-language Oscar, failed to earn so much as a nomination for arguably his most famous film, The Seventh Seal, in 1957.)
But 4 Months is something different: It's the sort of movie the Academy has often acknowledged in the past, which is to say a film of high artistic merit that it also easily accessible for the general moviegoing audience. (For other, Oscar-winning examples, see Costa-Gavras' Z, Buñuel's The Discreet Charm of the Bourgeoisie, Bertrand Blier's Get Out Your Handkerchiefs, Bergman's Fanny & Alexander, and Pedro Almodovar's All About My Mother.) That's one of the reasons why 4 Months has been a sell-out attraction at film festivals around the world, from highbrow affairs like Cannes (where it won the coveted Palme d'Or of the main competition) to less industry-centric regional events like Telluride and L.A.'s own AFI Fest.
Even my own mother — an elementary school administrator and about as plain-folks a moviegoer as one could hope to find — gushed about the film after seeing it at last year's New York Film Festival, and it's not hard to understand why: Mungiu's film isn't an intellectual exercise but rather a visceral one, holding the audience rapt with its breathlessly intense story of two college roommates attempting to negotiate an illegal abortion in Communist-era Romania. Unfolding in something close to real-time, in long hand-held camera set-ups as confidently executed as anything in the Bourne franchise, the movie gets its hooks into you early and deep, and for the next two hours dares you to break its gaze. And beat for beat, Mungiu's brilliant direction is matched by the performances of his two stars, Anamaria Marinca and Laura Vasiliu, and by the terrifying Vlad Ivanov as the backroom abortionist Mr. Bebe.
Since Cannes, the accolades for 4 Months have been piling up faster than one can count — not just from the Los Angeles Film Critics Association, but from the famously obscurantist National Society of Film Critics and the unapologetically populist Broadcast Film Critics Association too, plus Golden Globe and Independent Spirit Award nominations for foreign-language film, and the European Film and European Director of the year awards at the recent European Film Awards in Berlin. Given all of that, an Oscar nomination might have seemed inevitable, but for several months now there have been rumors (many of them voiced by Hollywood Elsewhere columnist Jeffrey Wells) that Oscar voters had not responded especially strongly to the film at official Academy screenings. Which raises the question: Which Oscar voters exactly are we talking about here?
As explained in the Academy's official press release:
“Foreign Language Film nominations for 2007 are being determined in two phases. The Phase I committee, consisting of several hundred Los Angeles-based members, screened the 63 eligible films and their ballots determined the above shortlist. A Phase II committee, made up of ten randomly selected members from the Phase I group, joined by specially invited ten-member contingents in New York and Los Angeles, will view the shortlisted films and select the five nominees for the category.”
This is the second year now that the Academy has employed this two-phase nominating process for the Foreign Language category — an attempt, Academy president Sid Ganis said in a 2006 press release, “to see if we can permit busy working members to participate in the [nominating] process without them having to commit to several months’ worth of screenings.” In the meantime, those “several months' worth” of Phase I screenings continue to be attended largely by Academy members who have a lot of spare time on their hands, namely retirees. And of those several hundred who serve on the committee, many still fail to see the minimum number of films required in order to nominate — this despite a 1987 Academy rule change that split the nominating committee into three groups, thereby reducing by one-third the number of eligible films any one committee member was required to see. (In a 1989 New York Times interview, Academy spokesman Bruce Davis explained that only 50% of the previous year's 450-member Foreign Language committee had met the minimum nominating requirements.)
"I've had better days," producer and Foreign Language nominating committee chairman Mark Johnson said when reached by phone late Tuesday afternoon, adding that, while he had nothing to say against any of the nine shortlisted titles, he was "stunned" by the omission of "a couple of films" from the roster.
Johnson went on to compare the day's events to the 2003 Foreign Language Oscar nominations, which failed to include the acclaimed Brazilian film City of God, which in turn went on to be nominated in four non-foreign categories (including Director and Adapted Screenplay) at the 2004 Oscars. Alas, such a happy ending will likely elude 4 Months, owing to another arcane Academy rule: While City of God hadn't yet opened commercially in the U.S. at the time of its Foreign Language Oscar veto and could therefore qualify the following year in all other categories, 4 Months played a one-week qualifying engagement in a single Los Angeles theater at the end of 2007, thereby making it eligible for all Oscar categories this year, when relatively few Academy members (outside of those on the Foreign Language committee) are likely to have seen it.
"I thought we had made big strides last year, but apparently not big enough," said Johnson with regard to the two-phase nominating process. Asked if further retooling (including the possible involvement of more active Academy members earlier in the nominating process) may lie in the future, Johnson was unambiguous. "That's what has to be done, because in my mind it can't continue like this," he said. "I don't believe these choices reflect the Academy at large."
That brings us to the nine films that did make this year's Foreign Language shortlist. Of them, I have seen only two — Austrian director Stefan Ruzowitzky's wonderful The Counterfeiters, which has long been considered a likely nominee, and Cinema Paradiso director Giuseppe Tornatore's histrionic and unintentionally hysterical melodrama The Unknown, in which an Eastern European prostitute on the run from her brutal ex-pimp reinvents herself as a cleaning woman in the home of the Italian family she believes has adopted her love child. Check back soon for the Lifetime network remake. Of the remaining seven titles, two (Israel's Beaufort and Kazakhstan's Mongol) come bearing good-to-excellent festival buzz, while two others hail from previous Oscar winners: Canadian director Denys Arcand's Days of Darkness (which closed last year's Cannes Film Festival to scathing reviews) and Nikita Mikhalkov's 12, a Russian remake of Sidney Lumet's 12 Angry Men.
The final voting for the Foreign Language Oscar (Phase III, if you will) is open to any Academy members who can prove they have attended screenings of all five nominated films — a process that has itself resulted in more than a few upset victories over the years, including the insipid Italian travelogue Mediterraneo over Zhang Yimou's Raise the Red Lantern in 1991, and the frothy Spanish comedy Belle Epoque over Chen Kaige's Farewell My Concubine in 1993. But hey, there's no accounting for taste, right? And at least if a film makes it into the final nominee pool and then loses, it can be said to have been fairly judged by the Academy en masse. But how many Academy members ultimately put the kibosh on 4 Months, 3 Weeks and 2 Days? One subset of one committee comprised of — oh, I don't know — the sound guy from Airport '77, the costume designer from Oliver!, and Ernest Borgnine?. If this is the Academy's idea of reform, may I be the first to propose abolition?
quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Omdat American Gangster gewoon goed was en voor de rest niks bijzonders, prima awardmateriaal dus
quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:00 schreef JelleS het volgende:
[quote]Op donderdag 17 januari 2008 13:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Omdat American Gangster gewoon goed was en voor de rest niks bijzonders, prima awardmateriaal en door velen hier sterk is onderschat en gelukkig hebben ze bij de BAFTAs wel verstand van films.
Is BBC World eventueel ook online live te ontvangen?quote:Op maandag 21 januari 2008 23:10 schreef California het volgende:
Morgenochtend worden de Oscarnominaties dan eindelijk bekend (om half zes 's ochtends lokale tijd, hier op BBC World live te bewonderen om half drie).
En dat betekent ook dat vandaag de Razzienominaties bekend zijn gemaakt. Je zou kunnen stellen dat die ook in dit topic thuishoren, maar dat laat ik over aan de weledele TS. (Uit luiheid natuurlijk, niet uit respect.)
Moet er een apart voorspellingstopic komen voor de nominaties, voor die drie mensen die zich daar mee bezighouden? Ik heb er nog niet erg over nagedacht moet ik zeggen.
Dat is idd verrassend. Juno en Atonementzijn ook een beetje verrassend.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:52 schreef Gillingham het volgende:
Tommy Lee Jones als Best Actor voor In the Valley of Elah is trouwens wel best verrassend.
Daar had ik hem eerder voor No Country verwacht.
Supporting Actress is imo al zo goed als binnen voor Blanchett.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:49 schreef Marble het volgende:
De spannendste categorie is dit jaar zonder meer Best Supporting Actress. De andere zijn vrij voorspelbaar afgaande op de buzz (Daniel Day Lewis, Julie Christie en Javier Bardem), al kan er natuurlijk altijd nog een verrassing komen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:22 schreef California het volgende:
ik was even bang voor een nominatie voor Washington, wat nog veel onterechter zou zijn.
Ik vond 'm beter in The Great Debaters. American Gangster vond ik op elk front wat gewoontjes.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:45 schreef Marble het volgende:
[..]. Vanwege Great Debaters of American Gangster? Want hij was echt verpletterend goed in American Gangster, absoluut Oscarwaardig. Zo creepy en echt, gewoon ronduit perfect neergezet die rol.
Great Debaters heb ik niet gezien (en maakte ook geen realistische kans op een Oscarnominatiequote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:45 schreef Marble het volgende:. Vanwege Great Debaters of American Gangster? Want hij was echt verpletterend goed in American Gangster, absoluut Oscarwaardig. Zo creepy en echt, gewoon ronduit perfect neergezet die rol.
Die Fälscher vind ik absoluut geen film om een oscar te winnen. Zeker niet slecht, maar een niveau lager dan de genomineerden van vorig jaar naar mijn mening. Leuk voor Once, wel jammer dat ze tegen 3 Enchanted nummers staan, dat gaan ze niet halen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:23 schreef JelleS het volgende:
Uhu. Rest van de nominaties is vooral meer van hetzelfde. update jij de lijst Gillingham?
Foreign Language is net als de nominaties nogal nietszeggend, met Die Fälscher als enige bekende. Persepolis gelukkig voor animatie.No End in Sight bij documentaires, echt een geweldige film. "Falling Slowly"; uit Once gelukkig nog bij de liedjes. De screenplay nominaties zijn zoals altijd kwalitatief het beste.
Vorig jaar waren er 3 nummers uit Dreamgirls bij en dacht iedereen dat een van die drie ging winnen, maar uiteindelijk ging An Inconvenient Truth er mee vandoor. Once maakt dus nog best kans.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Leuk voor Once, wel jammer dat ze tegen 3 Enchanted nummers staan, dat gaan ze niet halen.
Alhoewel, 0 nominaties voor Zodiac is wel erg weinig. De cinematography van Harris Savides verdiende op z'n minst wat aandacht, of desnoods alleen de visuele effecten.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:22 schreef California het volgende:
Er ontbreekt geloof ik niks waar ik wel op rekende.
Gouden regel bij documentaires: de beste wint nooit. Meestal juist de slechtste. Waarschijnlijk zal het wel Sicko worden.....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:27 schreef cwk het volgende:
De docu's lijkt me een gedane zaak. No End in Sight
Bij de docu wint idd degene die Hollywood het meest bevestigd in hun liberale wereldbeeld.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:59 schreef JelleS het volgende:
[..]
Gouden regel bij documentaires: de beste wint nooit. Meestal juist de slechtste. Waarschijnlijk zal het wel Sicko worden.....
En Atonement gaat idd Beste Film winnen SoK
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:45 schreef Marble het volgende:
[..]. Vanwege Great Debaters of American Gangster? Want hij was echt verpletterend goed in American Gangster, absoluut Oscarwaardig. Zo creepy en echt, gewoon ronduit perfect neergezet die rol.
Werkelijk niemand heeft gezegd dat hij slecht was in American Gangster, hij deed gewoon wat hij al veel vaker heeft gedaan. Dat doet hij inderdaad best goed. Hij deed het echter reeds in Training Day al beter en heeft daar zelfs een oscar voor gekregen. Als hij nog eens voor een oscar in aanmerking wil komen mag hij wel eens iets uitdagenders doen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 00:13 schreef Marble het volgende:
Ik denk dat jullie overdrijven hoe slecht jullie hem vonden in AG.
Niet elke 5 minuten die grijns van Nicholson met zonnebril in het hoofd zou ik wel een verademing vinden.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:57 schreef California het volgende:
De producers van de show zijn van plan door te gaan ongeacht of de staking nog loopt, wat wel te verwachten was.
Als alle schrijvers en acteurs wegblijven, krijgen we dan ipv Jack Nicholson Harvey Weinstein op de eerste rij? De zaal vol met cameramensen, editors, geluidsvolk en effectsnerds, en een paar regisseurs waar daarna geen enkele schrijver meer mee wil werken?
Dat kan nog leuk worden.
Maar is dit echt een beter uitzicht?quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Niet elke 5 minuten die grijns van Nicholson met zonnebril in het hoofd zou ik wel een verademing vinden.
Een WGA-award wordt dus moeilijkquote:I have a new favorite hobby: listening to smart young L.A. comedy writers complain about Juno, this year’s “sleeper” Best Picture nominee. It's not just that these hipsters hate Diablo Cody’s movie for what they see as its calculated quirk and fakety-fake dialogue. It's that they hate it so much. I've heard writers on the WGA picket lines describe the experience of watching the movie's trailer with such horror, such operatic grief, that you'd think Juno belonged in a realm of revulsion alongside Triumph of the Will (without the filmmaking genius) or a snuff movie (without the emotional honesty).
Of course, a lot of this ire is exaggerated for effect—we are talking about comedy writers, after all—but beneath the bluster lies a deadly serious hate-crush. And I kind of understand it: a lot of the dialogue, especially in the first thirty minutes, is pretty tough to love. Take the scene with Rainn Wilson in the drug store. I really like Wilson, so I choose to believe Cody forced him at gunpoint to say “This is one doodle that can’t be undone, home-skillet,” the same way that the Viet Cong forced John McCain to admit to “committing the crimes of an air pirate.”
Yet somehow I can't hate on Juno as much as my comedy-writing peers. I largely ascribe that to something I call the Collective Anger Quota. It works like this: every offending cultural object -movie, TV show, ice-cream flavor, what have you- demands that a certain amount of anger be generated in response to it. If tons of people despise something -like, say, the comedy of Carlos Mencia- the Anger Quota has already been filled, and I don't have to feel strongly about it one way or another. But if I dislike something that pretty much everyone loves -Some Like It Hot, or OK Computer- then I really have my hating cut out for me. In the case of Juno, so many people I know dislike it that I'm off the hook. I didn't even flinch at the worst line in the movie -when Juno's friend reacts to news of the pregnancy by exclaiming "Honest to blog?!"- because I knew that at that moment, mushroom clouds were exploding all over Silver Lake and Los Feliz. In effect, my peers were doing the hating for me. Thanks, peers!
That in turn freed me up to enjoy the good things about Juno: Ellen Page’s and (especially) Michael Cera’s performances; Jason Reitman's steady direction; and, yes, a lot of the script after about the 30-minute mark, when the story took at least one surprising turn and the jokes got a lot better. So I guess I sort of—gulp—liked the movie.
But I’m not telling that to the guy who wrote my favorite review of Juno, in the “User” section of metacritic.com: “If you have a penis, do NOT see this movie. It will fall off. Also, worst soundtrack ever.”
En de ASC (Cinematographers) award is naar Robert Elswit (There Will Be Blood) gegaan.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Coens hebben de DGA award gewonnen, dat is vrij belangrijk. Die award bestaat al 60 jaar en 54 keer won de winnaar van de DGA later ook de oscar (al zaten ze 'r in de 21e eeuw al 2 keer naast).
quote:Op maandag 28 januari 2008 08:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Outstanding Performance by a Male Actor in a Comedy Series
_ ALEC BALDWIN / Jack Donaghy – “30 Rock” (NBC)
Outstanding Performance by a Female Actor in a Comedy Series
_ TINA FEY / Liz Lemon – “30 Rock” (NBC)
Hij is anders wel tweede geworden in deze poll.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:22 schreef California het volgende:
ik was even bang voor een nominatie voor Washington, wat nog veel onterechter zou zijn.
Ik vind het sowieso wel wat vreemd dat die film volledig genegeerd is. Desnoods voor cinematografie ofzo...quote:Op maandag 28 januari 2008 15:44 schreef JelleS het volgende:
Christian Bale for Rescue Dawn is de enige uit dat lijstje die wat mij betreft wel genomineerd had mogen worden.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ afbeelding ]
Een groepsfoto van een hoop mensen die net geen oscar gaan winnen en dus maar iets anders krijgen.
Let ook op hoe Michael Moore zijn buurvrouw links weet weg te drukken met zijn dikke aarsquote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een nog groepsere foto.
Opvallendste onderdelen:
- de ontzettend foute bril van Ruby Dee
- de hoge "ik ben de opa van Ellen Page"-factor van Hal Holbrook
- de ene Coen die op zoek lijkt naar de andere
- Julian Schnabel die in zijn pyjama is gekomen
- het Once-duo wat nogal starstruck lijkt
- het duel tussen Clooney en Mortensen om achter Marion te staan
Die zal onderhand wel op knappen staan en ergens in een ziekenhuis alvast wat voor liggen puffenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ligt het aan mij of staat Cate niet op de foto?
Misschien wordt 't toch nog wat met die Oscaruitreiking.quote:Ontwerpakkoord schrijvers Hollywood
***************************************
` In Hollywood is een voorlopig akkoord
gesloten tussen de scenario-schrijvers
en de tv- en filmmaatschappijen.Door
een geschil over hun salaris staken de
tekstschrijvers al ruim drie maanden.
Daardoor werden series stopgezet.Door
de staking loopt de uitreiking van de
Oscars gevaar omdat de filmsterren zich
solidair tonen met de tekstschrijvers.
Het conflict gaat om de hoogte van de
vergoeding die de schrijvers krijgen
als hun werk wordt doorverkocht op dvd
of wordt gedownload op internet.Morgen
wordt het akkoord voorgelegd aan de
leden.Als die ermee akkoord gaan,kan
de staking maandag voorbij zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |