quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Omdat American Gangster gewoon goed was en voor de rest niks bijzonders, prima awardmateriaal dus
quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:00 schreef JelleS het volgende:
[quote]Op donderdag 17 januari 2008 13:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Omdat American Gangster gewoon goed was en voor de rest niks bijzonders, prima awardmateriaal en door velen hier sterk is onderschat en gelukkig hebben ze bij de BAFTAs wel verstand van films.
Is BBC World eventueel ook online live te ontvangen?quote:Op maandag 21 januari 2008 23:10 schreef California het volgende:
Morgenochtend worden de Oscarnominaties dan eindelijk bekend (om half zes 's ochtends lokale tijd, hier op BBC World live te bewonderen om half drie).
En dat betekent ook dat vandaag de Razzienominaties bekend zijn gemaakt. Je zou kunnen stellen dat die ook in dit topic thuishoren, maar dat laat ik over aan de weledele TS. (Uit luiheid natuurlijk, niet uit respect.)
Moet er een apart voorspellingstopic komen voor de nominaties, voor die drie mensen die zich daar mee bezighouden? Ik heb er nog niet erg over nagedacht moet ik zeggen.
Dat is idd verrassend. Juno en Atonementzijn ook een beetje verrassend.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:52 schreef Gillingham het volgende:
Tommy Lee Jones als Best Actor voor In the Valley of Elah is trouwens wel best verrassend.
Daar had ik hem eerder voor No Country verwacht.
Supporting Actress is imo al zo goed als binnen voor Blanchett.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:49 schreef Marble het volgende:
De spannendste categorie is dit jaar zonder meer Best Supporting Actress. De andere zijn vrij voorspelbaar afgaande op de buzz (Daniel Day Lewis, Julie Christie en Javier Bardem), al kan er natuurlijk altijd nog een verrassing komen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:22 schreef California het volgende:
ik was even bang voor een nominatie voor Washington, wat nog veel onterechter zou zijn.
Ik vond 'm beter in The Great Debaters. American Gangster vond ik op elk front wat gewoontjes.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:45 schreef Marble het volgende:
[..]. Vanwege Great Debaters of American Gangster? Want hij was echt verpletterend goed in American Gangster, absoluut Oscarwaardig. Zo creepy en echt, gewoon ronduit perfect neergezet die rol.
Great Debaters heb ik niet gezien (en maakte ook geen realistische kans op een Oscarnominatiequote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:45 schreef Marble het volgende:. Vanwege Great Debaters of American Gangster? Want hij was echt verpletterend goed in American Gangster, absoluut Oscarwaardig. Zo creepy en echt, gewoon ronduit perfect neergezet die rol.
Die Fälscher vind ik absoluut geen film om een oscar te winnen. Zeker niet slecht, maar een niveau lager dan de genomineerden van vorig jaar naar mijn mening. Leuk voor Once, wel jammer dat ze tegen 3 Enchanted nummers staan, dat gaan ze niet halen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:23 schreef JelleS het volgende:
Uhu. Rest van de nominaties is vooral meer van hetzelfde. update jij de lijst Gillingham?
Foreign Language is net als de nominaties nogal nietszeggend, met Die Fälscher als enige bekende. Persepolis gelukkig voor animatie.No End in Sight bij documentaires, echt een geweldige film. "Falling Slowly"; uit Once gelukkig nog bij de liedjes. De screenplay nominaties zijn zoals altijd kwalitatief het beste.
Vorig jaar waren er 3 nummers uit Dreamgirls bij en dacht iedereen dat een van die drie ging winnen, maar uiteindelijk ging An Inconvenient Truth er mee vandoor. Once maakt dus nog best kans.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Leuk voor Once, wel jammer dat ze tegen 3 Enchanted nummers staan, dat gaan ze niet halen.
Alhoewel, 0 nominaties voor Zodiac is wel erg weinig. De cinematography van Harris Savides verdiende op z'n minst wat aandacht, of desnoods alleen de visuele effecten.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:22 schreef California het volgende:
Er ontbreekt geloof ik niks waar ik wel op rekende.
Gouden regel bij documentaires: de beste wint nooit. Meestal juist de slechtste. Waarschijnlijk zal het wel Sicko worden.....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:27 schreef cwk het volgende:
De docu's lijkt me een gedane zaak. No End in Sight
Bij de docu wint idd degene die Hollywood het meest bevestigd in hun liberale wereldbeeld.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:59 schreef JelleS het volgende:
[..]
Gouden regel bij documentaires: de beste wint nooit. Meestal juist de slechtste. Waarschijnlijk zal het wel Sicko worden.....
En Atonement gaat idd Beste Film winnen SoK
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:45 schreef Marble het volgende:
[..]. Vanwege Great Debaters of American Gangster? Want hij was echt verpletterend goed in American Gangster, absoluut Oscarwaardig. Zo creepy en echt, gewoon ronduit perfect neergezet die rol.
Werkelijk niemand heeft gezegd dat hij slecht was in American Gangster, hij deed gewoon wat hij al veel vaker heeft gedaan. Dat doet hij inderdaad best goed. Hij deed het echter reeds in Training Day al beter en heeft daar zelfs een oscar voor gekregen. Als hij nog eens voor een oscar in aanmerking wil komen mag hij wel eens iets uitdagenders doen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 00:13 schreef Marble het volgende:
Ik denk dat jullie overdrijven hoe slecht jullie hem vonden in AG.
Niet elke 5 minuten die grijns van Nicholson met zonnebril in het hoofd zou ik wel een verademing vinden.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:57 schreef California het volgende:
De producers van de show zijn van plan door te gaan ongeacht of de staking nog loopt, wat wel te verwachten was.
Als alle schrijvers en acteurs wegblijven, krijgen we dan ipv Jack Nicholson Harvey Weinstein op de eerste rij? De zaal vol met cameramensen, editors, geluidsvolk en effectsnerds, en een paar regisseurs waar daarna geen enkele schrijver meer mee wil werken?
Dat kan nog leuk worden.
Maar is dit echt een beter uitzicht?quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Niet elke 5 minuten die grijns van Nicholson met zonnebril in het hoofd zou ik wel een verademing vinden.
Een WGA-award wordt dus moeilijkquote:I have a new favorite hobby: listening to smart young L.A. comedy writers complain about Juno, this year’s “sleeper” Best Picture nominee. It's not just that these hipsters hate Diablo Cody’s movie for what they see as its calculated quirk and fakety-fake dialogue. It's that they hate it so much. I've heard writers on the WGA picket lines describe the experience of watching the movie's trailer with such horror, such operatic grief, that you'd think Juno belonged in a realm of revulsion alongside Triumph of the Will (without the filmmaking genius) or a snuff movie (without the emotional honesty).
Of course, a lot of this ire is exaggerated for effect—we are talking about comedy writers, after all—but beneath the bluster lies a deadly serious hate-crush. And I kind of understand it: a lot of the dialogue, especially in the first thirty minutes, is pretty tough to love. Take the scene with Rainn Wilson in the drug store. I really like Wilson, so I choose to believe Cody forced him at gunpoint to say “This is one doodle that can’t be undone, home-skillet,” the same way that the Viet Cong forced John McCain to admit to “committing the crimes of an air pirate.”
Yet somehow I can't hate on Juno as much as my comedy-writing peers. I largely ascribe that to something I call the Collective Anger Quota. It works like this: every offending cultural object -movie, TV show, ice-cream flavor, what have you- demands that a certain amount of anger be generated in response to it. If tons of people despise something -like, say, the comedy of Carlos Mencia- the Anger Quota has already been filled, and I don't have to feel strongly about it one way or another. But if I dislike something that pretty much everyone loves -Some Like It Hot, or OK Computer- then I really have my hating cut out for me. In the case of Juno, so many people I know dislike it that I'm off the hook. I didn't even flinch at the worst line in the movie -when Juno's friend reacts to news of the pregnancy by exclaiming "Honest to blog?!"- because I knew that at that moment, mushroom clouds were exploding all over Silver Lake and Los Feliz. In effect, my peers were doing the hating for me. Thanks, peers!
That in turn freed me up to enjoy the good things about Juno: Ellen Page’s and (especially) Michael Cera’s performances; Jason Reitman's steady direction; and, yes, a lot of the script after about the 30-minute mark, when the story took at least one surprising turn and the jokes got a lot better. So I guess I sort of—gulp—liked the movie.
But I’m not telling that to the guy who wrote my favorite review of Juno, in the “User” section of metacritic.com: “If you have a penis, do NOT see this movie. It will fall off. Also, worst soundtrack ever.”
En de ASC (Cinematographers) award is naar Robert Elswit (There Will Be Blood) gegaan.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Coens hebben de DGA award gewonnen, dat is vrij belangrijk. Die award bestaat al 60 jaar en 54 keer won de winnaar van de DGA later ook de oscar (al zaten ze 'r in de 21e eeuw al 2 keer naast).
quote:Op maandag 28 januari 2008 08:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Outstanding Performance by a Male Actor in a Comedy Series
_ ALEC BALDWIN / Jack Donaghy – “30 Rock” (NBC)
Outstanding Performance by a Female Actor in a Comedy Series
_ TINA FEY / Liz Lemon – “30 Rock” (NBC)
Hij is anders wel tweede geworden in deze poll.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:22 schreef California het volgende:
ik was even bang voor een nominatie voor Washington, wat nog veel onterechter zou zijn.
Ik vind het sowieso wel wat vreemd dat die film volledig genegeerd is. Desnoods voor cinematografie ofzo...quote:Op maandag 28 januari 2008 15:44 schreef JelleS het volgende:
Christian Bale for Rescue Dawn is de enige uit dat lijstje die wat mij betreft wel genomineerd had mogen worden.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ afbeelding ]
Een groepsfoto van een hoop mensen die net geen oscar gaan winnen en dus maar iets anders krijgen.
Let ook op hoe Michael Moore zijn buurvrouw links weet weg te drukken met zijn dikke aarsquote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een nog groepsere foto.
Opvallendste onderdelen:
- de ontzettend foute bril van Ruby Dee
- de hoge "ik ben de opa van Ellen Page"-factor van Hal Holbrook
- de ene Coen die op zoek lijkt naar de andere
- Julian Schnabel die in zijn pyjama is gekomen
- het Once-duo wat nogal starstruck lijkt
- het duel tussen Clooney en Mortensen om achter Marion te staan
Die zal onderhand wel op knappen staan en ergens in een ziekenhuis alvast wat voor liggen puffenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ligt het aan mij of staat Cate niet op de foto?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |