abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 december 2006 @ 16:24:26 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_44226505
Bonjour .

Zo tegen het einde van het jaar beginnen ze meestal met uitdelen van allerlei awards. Hiermee bedoel ik niet de FTR-awards (daar is al een topic voor), noch de Academy Awards (ook al een topic voor) .

Nee, ik heb het natuurlijk over prijskes zoals de Golden Globes en de BAFTA's. Verder heb je natuurlijk ook nog de verschillende Guilds (Screen Actors, Directors, Writers, Boom boys, etc....) en de plaatselijke Critics Awards (LA, Boston, NY, San Francisco, Poughkeepsie,....). Tenslotte heb je ook nog Golden Satellites en Independent Spirit awards en zo. In dit topic worden ze allemaal gecentraliseerd, voor degenen die dit allemaal erg boeiend vinden (vooral Califo, Mike en mezelf ).

Califo zal hier een aantal van die prijswinnaars posten (de nominaties zal hij grotendeels overslaan, tenzij iemand daar ook in geïnteresseerd is), al dan niet voorzien van zijn eigen, totaal ongefundeerde mening.

Als Califo er niet is, zal ik het even overnemen (zo meteen dus).

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:28:49 #2
67640 SaintOfKillers
pi_44226649
Aanschouw de prijzen van de National Board of Review of Motion Pictures!!!!!

Best Film
Letters From Iwo Jima

Top Ten Films
Letters From Iwo Jima, (and, in alphabetical order) Babel, Blood Diamond, The Departed, The Devil Wears Prada, Flags Of Our Fathers, The History Boys, Little Miss Sunshine, Notes On A Scandal, The Painted Veil

Best Foreign Film
Volver

Top Five Foreign Films
Volver, (and, in alphabetical order) Curse Of The Golden Flower, Days Of Glory, Pan's Labyrinth, Water

Top Five Documentaries
An Inconvenient Truth, (and, in alphabetical order) 51 Birch Street, Iraq In Fragments, Shut Up & Sing, Wordplay

Top Independent Films
(in alphabetical order) Akeelah And The Bee, Bobby, Catch A Fire, Copying Beethoven, A Guide To Recognizing Your Saints, Half Nelson, The Illusionist, Lonesome Jim, Sherrybaby, 10 Items Or Less, Thank You For Smoking

Best Actor
Forest Whitaker, The Last King Of Scotland

Best Actress
Helen Mirren, The Queen

Best Supporting Actor
Djimon Hounsou, Blood Diamond

Best Supporting Actress
Catherine O'Hara, For Your Consideration

Best Acting By An Ensemble
The Departed

Breakthrough Performance - Male
Ryan Gosling, Half Nelson

Breakthrough Performance - Female
(2) Jennifer Hudson, Dreamgirls and Rinko Kikuchi, Babel

Best Director
Martin Scorsese, The Departed

Best Directorial Debut
Jason Reitman, Thank You For Smoking

Best Adapted Screenplay
Ron Nyswaner, The Painted Veil

Best Original Screenplay
Zach Helm, Stranger Than Fiction

Best Documentary
An Inconvenient Truth

Best Animated Feature
Cars

Career Achievement Award
Eli Wallach

Billy Wilder Award For Excellence In Directing
Jonathan Demme

William K. Everson Award For Film History
Donald Krim

Career Achievement in Producing
Irwin Winkler

The Bvlgari Award for NBR Freedom of Expression
Water and World Trade Center
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:36:15 #3
67640 SaintOfKillers
pi_44226956
De beste film vind ik erg verrassend, al kun je daar niet zo veel uit concluderen.

Er moet wel worden gezegd dat ze de 5 oscargenomineerden vorig jaar alle 5 in hun top 10 hadden en dat de winnaars van beste acteur en mannelijke bijrol vorig jaar ook bijna alle andere prijzen wonnen.
  † In Memoriam † donderdag 7 december 2006 @ 16:56:21 #4
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_44227815
Van vier uit die top-10 heb ik nog nooit gehoord. Net als van die Frans/Marokkaanse. En wat is die rare award voor WTC?
Sheridana +1
  donderdag 7 december 2006 @ 17:02:17 #5
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_44228036
Ten eerste: hier verdien je minstens twee awards voor .

Ik wist niet dat de NBR er al aankwam, maar ze willen wel altijd de eerste zijn. Ze worden er ook wel van verdacht zo te stemmen dat ze als toonaangevend gezien worden.
Dan nog verbaast de beste film me, met de tegenhanger ook in de top 10. Dat Scorsese dan toch de beste regiseur is lijkt wat tegenstrijdig, of ligt dat aan mij? Net als iemand uit een typische ensemblefilm uitzonderen voor een bijrolprijs en dan The Departed voor ensemble onderscheiden. (Niet dat ik klaag, Scorsese verdient 't en O'Hara is meestal inderdaad goed.) Hounsou en Blood Diamond in de top 10 verbaast me ook. Weinig eenheid in deze lijst.
The short weekend begins with longing...
  donderdag 7 december 2006 @ 17:15:57 #6
67640 SaintOfKillers
pi_44228485
Van die top 10 zegt The History Boys me ook niets, opvallend dat Little Children daar niet tussen zit. Indigènes zat een maand geleden al bij mijn favorieten voor Best Foreign, dus dat was een goede gok .

Sherrybaby bij de Independents, misschien weet Maggie wel hier en daar een nominatie mee te pikken .

De prestatie van Whitaker wordt enorm gehyped, misschien wint hij verder niets, maar ik verwacht dat hij wel overal zal meedoen bij de laatste 5. Mirren zal wel een Bafta krijgen .
  donderdag 7 december 2006 @ 17:16:42 #7
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44228513
filmprijzen zijn interessant.
  donderdag 7 december 2006 @ 17:32:48 #8
30408 California
pi_44229023
Ik ging zeggen 'Mirren krijgt al een BAFTA als ze een scheet laat', maar dat blijkt erg mee te vallen. Ze heeft er voor een film nog nooit een gewonnen. Dus inderdaad, ze zou er een kunnen krijgen, en een Oscar-nominatie is waarschijnlijk op dit moment.
Whitaker is ook nog niet klaar, word is dat hij net als Mirren een overigens wat saaie film draagt (in een biografische rol).
Voor de independents kijk ik even wat de Spirits doen, hoe veel Little Miss Sunshine gaat winnen bijvoorbeeld.
pi_44229817
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
filmprijzen zijn interessant.
Hoezo?
  donderdag 7 december 2006 @ 18:04:27 #10
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44229959
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:58 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Hoezo?
Daarom.
  donderdag 7 december 2006 @ 18:08:59 #11
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44230085
In mijn review, die nog niet online staat omdat de film hier pas in februari ofzo uitkomt, heb ik Whitaker al genoemd als Oscar-winnaar. Echt een rol van hele grote klasse. En The Last King of Scotland is al helemaal niet saai Cali, ook geen typische 'genocide-film', als je daarvan kan spreken.

Dat An Inconvenient Truth wint bij de docu's is natuurlijk voorspelbaar maar wel weer erg raar. De invloed en de boodschap zijn goed, maar voor de rest is er weinig te beleven.
  donderdag 7 december 2006 @ 18:13:02 #12
67640 SaintOfKillers
pi_44230185
Whitaker staat soms zwaar te overacteren (niet noodzakelijk in deze film, meer in het algemeen), maar dat doet het altijd goed bij degenen die op dit soort dingen stemmen.
  donderdag 7 december 2006 @ 18:15:37 #13
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44230244
Meestal ben ik het ook helemaal niet eens met degenen die op dit soort dingen stemmen. The Last King of Scotland heeft trouwens ook absoluut geen grote release gehad, dus het valt me best mee van ze.
  donderdag 7 december 2006 @ 18:18:22 #14
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44230327
Whitaker en overacteren, vind ik nou eigenlijk totaal niet samen gaan. Eerder onderacteren. Meestal is het enige wat die doet als een soort van grote doofstomme beer sip voor zich uitstaren, om dan af en toe wijze levensles uit te slaan.
  donderdag 7 december 2006 @ 18:25:45 #15
67640 SaintOfKillers
pi_44230499
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Whitaker en overacteren, vind ik nou eigenlijk totaal niet samen gaan. Eerder onderacteren. Meestal is het enige wat die doet als een soort van grote doofstomme beer sip voor zich uitstaren, om dan af en toe wijze levensles uit te slaan.
Misschien ligt het aan het laatste wat ik van hem heb gezien, maar in The Shield en Mary doet hij toch serieus zijn best (en ik las gelijkaardige meningen over zijn Idi Amin, maar dat moet ik dan eerst zien).
  zaterdag 9 december 2006 @ 13:20:50 #16
30408 California
pi_44273848
Ik snap eigenlijk nu pas wat de National Board of Review eigenlijk precies is en wat die prijzen voorstellen.
In tegenstelling tot de andere groepen die jaarlijks prijzen uitreiken zijn dit geen gepubliceerde recensenten of andere vakmensen. Betaal namelijk $600 en je bent lid van de NBR! Dit zijn dus gewoon rijke fans die door de maatschappijen vertroeteld worden: ze bekijken de films in besloten screenings die voor ze worden gehouden, soms nog in combinatie met een Q&A of een lunch/diner met de sterren.
Waarom prijzen die door zo'n groep worden uitgereikt toch nog enig gewicht hebben (naast dat de maatschappijen dat eraan geven; staat toch leuk op de poster bij de andere awards) is dat ze opvallend goed zijn in de Oscarnominaties voorspellen, beter dan die critici die een eigen mening hebben. Daarom is de afwezigheid van een paar films hier wel interessant.
Maar nu blijkt ook nog dat de voorziter familie is van de baas van Warner Bros of zo, dus misschien zijn ze nu helemaal niet meer serieus te nemen.
  zondag 10 december 2006 @ 22:33:26 #17
67640 SaintOfKillers
pi_44314384
Ondertussen wordt er vrij veel kabaal gemaakt over de prestatie van ene Jennifer Hudson (schijnt iets of iemand uit Idols te zijn) in Dreamgirls. Die zou vrij goed zijn.

Er gaan echter geruchten dat ze die Hudson in de supporting categorie willen dumpen omdat ze Beyonce ( ) als lead willen. Anderzijds heeft ze met een blijkbaar erg dominante performance veel meer kans in supporting.

Tot zover dit nieuws.

By the way: The Good German en Inland Empire doen het niet zo goed op RT. Blood Diamond ook niet. .
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 22:35:45 #18
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_44314464
Ik las ergens dat het zelfs contractueel was vastgelegd dat Hudson tweede viool zou spelen.

Eigenlijk zou daar eens een fatsoenlijke regel voor moeten komen zodat maatschappijen niet zomaar elke rol kunnen opgeven voor de categorie Beste Bijrol.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 10 december 2006 @ 22:39:00 #19
67640 SaintOfKillers
pi_44314576
Zoals hoofdrolspeler Jamie Foxx in Collateral .
  Moderator zondag 10 december 2006 @ 22:40:52 #20
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_44314642
Bijvoorbeeld. Dat gaat toch helemaal nergens over?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 10 december 2006 @ 23:55:50 #21
30408 California
pi_44316786
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen wordt er vrij veel kabaal gemaakt over de prestatie van ene Jennifer Hudson (schijnt iets of iemand uit Idols te zijn) in Dreamgirls. Die zou vrij goed zijn.
Sterker nog: ik heb al verscheidene mensen zien beweren dat Dreamgirls op dit moment de voorloper voor Best Picture is.
Of dat nu is in de trant van 'dit is typisch een film waar de Academy van houdt, hij heeft alle jjuiste elementen' of dat dit echt (in hujn ogen) de beste film is, weet ik niet echt. Maar hij is voor gewone stervelingen nog niet te zien geweest, dus mischien is dat alleen gebaseerd op de naam van de maker.
pi_44317672
Kan de prijzen van vorig jaar nog goed herinneren, jaar gaat snel.
  maandag 11 december 2006 @ 00:40:27 #23
30408 California
pi_44317896
Ik heb in de aanbieding Boston, New York en LA.
Boston Film Critics

Picture: The Departed
Runner-Up: United 93
Director: Martin Scorsese - The Departed
Runner-Up: Paul Greengrass - United 93
Actor: Forest Whitaker - The Last King of Scotland
Runner-Up: Ryan Gosling - Half Nelson
Actress: Helen Mirren - The Queen
Runner-Up: Judi Dench - Notes on a Scandal
Supp. Actor: Mark Wahlberg - The Departed
Runner-Up: Michael Sheen - The Queen en Alec Baldwin - The Departed/Running with Scissors/The Good Shepherd
Supp. Actress: Shareeka Epps - Half Nelson
Runner-Up: Meryl Streep - The Devil Wears Prada
Ensemble: United 93
Runner-Up: The Departed
Screenplay: The Departed, William Monahan
Runner-Up: The Queen, Peter Morgan
Foreign Language Film: Pan's Labyrinth
Runner-Up: Volver
Documentary: Deliver Us From Evil en Shut Up & Sing
Runner-Up: 51 Birch Street
New Filmmaker: Ryan Fleck - Half Nelson
Runner-Up: Jonathan Dayton & Valerie Faris - Little Miss Sunshine
Cinematography: Pan's Labyrinth, Guillermo Navarro
Runner-Up: The Painted Veil, Stuart Dryburgh en Curse of the Golden Flower, Xiaoding Zhao
  maandag 11 december 2006 @ 00:43:31 #24
30408 California
pi_44317961
Veel Departed hier, zou 't toeval zijn dat de film in Boston is gemaakt en zich er afspeelt?
Of nee, hij is gewoon echt zo goed .

NY en LA onderweg. Ik moet toch een keer een praktischer layout verzinnen .
  maandag 11 december 2006 @ 01:09:37 #25
30408 California
pi_44318415
LA Film Critics

Picture: Letters From Iwo Jima
Runner-up: The Queen
Director: Paul Greengrass - United 93
Runner-up: Clint Eastwood - Flags of Our Fathers en Letters From Iwo Jima
Actor: Sacha Baron Cohen - Borat en Forest Whitaker - The Last King of Scotland
Runner-up: -
Actress: Helen Mirren - The Queen
Runner-up: Penelope Cruz - Volver
Supp. Actor: Michael Sheen - The Queen
Runner-up: Sergi Lopez - Pan's Labyrinth
Supp. Actress: Luminita Gheorghiu - The Death of Mr. Lazarescu
Runner-up: Jennifer Hudson - Dreamgirls
Screenplay: Peter Morgan - The Queen
Runner-up: Michael Arndt - Little Miss Sunshine
Cinematography: Emmanuel Lubezki - Children of Men
Runner-up: Tom Stern - Flags of Our Fathers en Letters From Iwo Jima
Production Design: Pan's Labyrinth
Runner-up: Children of Men
Music Score: Alexandre Desplat - The Queen en The Painted Veil
Runner-up: Thomas Newman - The Good German en Little Children
Foreign-Language Film: Das Leben der Anderen
Runner-up: Volver
Documentary/Non-Fiction Film: An Inconvenient Truth
Runner-up: Darwin's Nightmare
Animation: Happy Feet
Runner-up: Cars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')