abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54871820
Ok
gem
Ik heb iets nogal doms gedaan
Er staan hier 2 pc's in huis, eentje die mijn moeders vriend gebruikt en eentje die ik gebruik. Die die ik gebruik is op sterven na dood, loopt vaak vast of start zichzelf opnieuw op onder het mom 'hersteld van een ernstige fout' en het is dus een kutcomputer.
Nu is mijn moeder met haar vriend 5 dagen op vakantie, dus heb ik snel een nieuw account gemaakt op zijn pc, zodat ik tenminste een snelle(re) pc heb voor deze 5 dagen.

Maar ik moest het nogal snel doen allemaal dus ik heb een nieuw account aangemaakt, dit account admin rechten gegeven, en toen de pc uitgezet. Maar nu zette ik hem dus aan en kwam erachter dat het account van mijn moeders vriend helemaal weg is, omdat er maar 1 admin account kan zijn?

Oh god, als dit waar is ben ik zo de lul, al die gegevens kunnen toch niet weg zijn? Kan ik zijn account nog terug halen? Ik kan niet gewoon inloggen met zijn naam, want ik weet zijn wachtworod niet. Dus ik kan het ook niet checken. En als ik dit account nu verwijder, is dat dan nog terug te vinden? Hij weet best veel van pc's en ik heb zoveel spijt van mijn actie, als het uitkomt gaat ie me echt ophangen denk ik

Ik ben zo de sjaak
Vivre
pi_54871906
Wat wil je nu? Adminaccount terugzetten? Dat gaat niet werken.

Ik kan me niet voorstellen dat alle gegevens weg zijn (of heb je tig meldingen weggeklikt?).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54871946
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat wil je nu? Adminaccount terugzetten? Dat gaat niet werken.

Ik kan me niet voorstellen dat alle gegevens weg zijn (of heb je tig meldingen weggeklikt?).
Nouja de vraag is eigenlijk gewoon, bestaat zijn account nu nog. Als ik druk op gebruikers in configuratiescherm dan zie ik zijn windows account er helemaal niet meer staan. Ik heb alleen een nieuwe gebruiker aangemaakt die zich bij windows aan kan melden en administrator rechten heeft en toen de pc uitgeschakeld, dus geen meldingen weg geklikt oid. Het is gewoon puur dat ik zijn account nergens meer zie, en me niet voor kan stellen dat dat hele windows account weg is.
Vivre
pi_54871987
Kijk in de map C:/Gebruikers/ of iets dergelijks (heb hier Vista dus kan 't pad niet geven) en kijk wat voor mappen daar allemaal staan.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54872188
Ga naar dos.

Typ daar :

Net user [de-naam-van-de-admin] *

Hiermee kan je het password resetten van accounts in XP.

Als het account weg is, of niet meer bestaat... tja, nieuw account aanmaken of formateren
Lambo of Rekt
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:43:15 #6
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_54872210
Als er een gebruiker is die admin is, wordt het administrator account (die ook met die naam, dus "administrator") niet meer weergegeven als icoontje op het welkomstscherm.
Het account is er nog wel. Even met het welkomstscherm voor je, tweemaal op ctrl-alt-del drukken en je krijgt het normale inlogscherm te zien, waar administrator dan weer gewoon kan inloggen.
Zodra jij jouw account uit de administrators-groep mikt, staat administrator weer gewoon in het welkomstscherm.
The worst day diving is better than the best day working
pi_54872214
Stap 1 de controle:

Mijn computer > Rechtermuisknop > Beheren > lokale gebruikers en groepen > Gebruikers
Staat daar nog het administrators account?

Als deze er nog staat uitloggen en inloggen door eerst 2 keer ctrl, alt en del in te drukken.
Dan komt het oude username en pw scherm. Deze adminstrator gegevens invullen en inloggen.
Dan kan je controleren of alles er nog is.

Is bij het bovenste gedeelte de admin user er niet meer dan heb je idd iets verneukt.

Dan kan je altijd nog kijken in:
C:\Documents and Settings\Administrator of daar nog iets staat.
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:47:11 #8
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_54872273
haha.. zo herkenbaar... even iets doen op iemands pc zonder toestemming, en je bent de sjaak.

hoop voor je dat je dit weer kan fixen, anders veel sterkte met het uitleggen / zijn reet likken
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_54872297
Ja maar dat kan ik dus niet echt controleren, want ik weet alleen de gebruikersnaam, niet het wachtwoord...
Hij staat nog wel in de c map en bij mijn netwerklocaties.
Vivre
pi_54872304
ach ff getdataback eroverheen en dan heb je de gegevens wel weer terug.
Bla Bla Bla Blaadjes aan de boom
pi_54872321
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:47 schreef RoodWitBlauw het volgende:
haha.. zo herkenbaar... even iets doen op iemands pc zonder toestemming, en je bent de sjaak.

hoop voor je dat je dit weer kan fixen, anders veel sterkte met het uitleggen / zijn reet likken
Jaaaa
Oh god ik heb altijd dit soort acties, en ik leer er echt nooit van. Aan de andere kant zit ik al een half jaar met een kapotte pc en staat deze pc (deze van mijn meoders vriend dus waar ik nu op zit )er al een jaar en ben ik nooit eerder in de verleiding gekomen
Maar die andere pc loopt echt een aantal keer per uur gewoon vast, dat is echt heel vervelend
Vivre
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:51:41 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54872336
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:47 schreef RoodWitBlauw het volgende:

Of als de tip van DigiPire niet mocht helpen de pc verder de vernieling in helpen en iemand / iets anders de schuld geven. (Even 220 volt op een paar pinnetjes van de harde schijf zetten en zeggen dat het een keer fink gestormd heeft met onweer.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:52:46 #13
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:53:24 #14
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_54872363
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:48 schreef Strychnine het volgende:
Ja maar dat kan ik dus niet echt controleren, want ik weet alleen de gebruikersnaam, niet het wachtwoord...
Als jij zelf admin priveleges hebt, kun je dat wel controleren:
Zoals al geschreven: Mijn computer > Rechtermuisknop > Beheren > lokale gebruikers en groepen > Gebruikers
Staat daar nog het administrators account? Dan is er dus niets aan de hand. Zie ook m'n eerdere post, voorzover je dat nog niet gelezen had.
pi_54872364
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:48 schreef Strychnine het volgende:
Staat die nog bij het gebruikers overzicht wat ik zei??
Dan is er niks aan de hand en dan moet je gewoon dag voor ze terug komen je eigen user weggooien.
Dat kan je nu al testen als je het niet vertrouwd uiteraard.
pi_54872379
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:51 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Of als de tip van DigiPire niet mocht helpen de pc verder de vernieling in helpen en iemand / iets anders de schuld geven. (Even 220 volt op een paar pinnetjes van de harde schijf zetten en zeggen dat het een keer fink gestormd heeft met onweer.)
JIj bent erg
(Al zou ik er bijna toe in staat zijn om dat te doen, daar niet van, gelukkig heb ik nog tot zondag om dit probleem op te lossen )

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;281992
Helpt inderdaad, maar, om het een uitdaging te houden en zo, zit er een wachtwoord op dat ik niet ken
Vivre
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:55:05 #17
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_54872382
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:51 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

pi_54872390
quote:
Dat staat al drie keer vernoemd in dit topic.
pi_54872413
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:54 schreef Strychnine het volgende:

[..]

JIj bent erg
(Al zou ik er bijna toe in staat zijn om dat te doen, daar niet van, gelukkig heb ik nog tot zondag om dit probleem op te lossen )

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;281992
Helpt inderdaad, maar, om het een uitdaging te houden en zo, zit er een wachtwoord op dat ik niet ken
Hoe heb je een account aangemaakt zonder admin rechten?
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:58:03 #20
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_54872421
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:55 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dat staat al drie keer vernoemd in dit topic.
Ach, je moet zo'n m$-kb-artikel vaak ook minimaal drie keer lezen voor je´t snapt....
pi_54872430
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:53 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Staat die nog bij het gebruikers overzicht wat ik zei??
Dan is er niks aan de hand en dan moet je gewoon dag voor ze terug komen je eigen user weggooien.
Dat kan je nu al testen als je het niet vertrouwd uiteraard.
Mijn computer -> rechtermuisknop -> ik kan beheren niet vinden (win xp)
En als ik deze user weg gooi, blijft er dan geen geheugen van mijn sites en zo zitten in het andere account? En hoe kan ik het testen precies want als ik dit account weg gooi en geen wachtwoord heb voor het andere account wat dan mogelijk weer tevoorschijn komt, kan ik het nog niet controleren toch?
Vivre
pi_54872450
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:57 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Hoe heb je een account aangemaakt zonder admin rechten?
Mijn moeder was boven en deze pc stond nog aan (zij had er even opgezeten) en omdat ik wist dat ze zo op vakantie ging heb ik dus bij gebruikers een nieuw account aangemaakt
Eigenlijk heel sneaky dus
Vivre
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:00:52 #23
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_54872461
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:59 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Mijn computer -> rechtermuisknop -> ik kan beheren niet vinden (win xp)
Mijn computer icoontje op de desktop, niet in het start menu.
pi_54872502
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:58 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Ach, je moet zo'n m$-kb-artikel vaak ook minimaal drie keer lezen voor je´t snapt....
sure... gewoon 2 keer CTRL-ALT-DEL indrukken, dan kan je gewoon inloggen met administrator.
pi_54872505
Aanvulling:
Ik wilde gewoon het wachtwoord uit de pc halen en dan de browser gebruiken van zijn account en aan het eind gewoon cookies/geschiedenis/de hele zooi verwijderen. Maar omdat je dan ook eerst het wachtwoord in moet typen kon dat niet, en toen kwam ik dus op het heldere idee van een nieuw account.
Vivre
pi_54872531
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:00 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Mijn computer icoontje op de desktop, niet in het start menu.
Got it
Ja daar staat hij nog
Vivre
pi_54872608
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:06 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Got it
Ja daar staat hij nog
Niks aan de hand dus.
Je eigen account verwijderen wanneer je klaar bent en weer opstarten dan komt het admin account weer.
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:13:01 #28
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_54872647
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:04 schreef L0we het volgende:

[..]

sure... gewoon 2 keer CTRL-ALT-DEL indrukken, dan kan je gewoon inloggen met administrator.
Ik bedoelde dat dan ook in ´t algemeen. Dit specifieke artikel heb ik niet bekeken, daar ik al wist dat je 2x ctrl-alt-del moest kloppen.
pi_54872907
vrouwen en pc's..............................het zou verboden moeten worden!!!
pi_54875709
Lieve schat,

(Ik neem aan dat je XP hebt?)
TweakUI van Microsoft zelf downloaden, even de instellingen langslopen, ergens kun instellen welke usernames je bij het loginscherm getoond wil zien. Even administrator aanvinken. Je hoeft niets te verwijderen.

Als je het wachtwoord terug wil halen, lukt dat ook wel, als zijn password alfanumeriek is. Even zeggen.

[Ik start XP even voor je op, voor een screenshot].

[ Bericht 5% gewijzigd door Maki-maki. op 27-11-2007 20:14:16 ]
Horikita Maki, O+.
pi_54876021

Onder Logon dus. Aanvinken welke usernames jij in het logischerm wil zien.

.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maki-maki. op 27-11-2007 20:12:50 ]
Horikita Maki, O+.
pi_54877055
Thanks zG. Ik ga er wel van uit dat het alfanumeriek is. Ik had al van iemand een tip gekregen maar ik heb geen download programma en durf niks te downloaden op deze pc ivm zijn account en wat daar straks nog zichtbaar op is
Vivre
pi_54877520
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:51 schreef Strychnine het volgende:
Thanks zG. Ik ga er wel van uit dat het alfanumeriek is. Ik had al van iemand een tip gekregen maar ik heb geen download programma en durf niks te downloaden op deze pc ivm zijn account en wat daar straks nog zichtbaar op is
Je wil toch alleen dat zijn username zichtbaar wordt op het loginscherm? Dat kun je regelen via jouw eigen account, aangezien je adminrechten hebt. Of heb jij dat al gedaan? .

Wat wil je precies? Als je zijn wachtwoord wil achterhalen, moet je even een PM sturen. Er is een simpele manier hoe ik je daarbij kan helpen. Sporen kun je makkelijk verwijderen, later.
Horikita Maki, O+.
pi_63455775
Mijn computer > Rechtermuisknop > Beheren > lokale gebruikers en groepen > Gebruikers

Ik zit te kijken want ik probeer mijn password terug te krijgen maar dat lukt niet. en ik zie wel de username maar de password is verandert en ik heb alles al geprobeert maar de Lokale gebruikers en groepen dat is er nu niet kun je misschien mij helpen? danku
pi_63473812
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 16:41 schreef EggsTC het volgende:
Ga naar dos.

Typ daar :

Net user [de-naam-van-de-admin] *

Hiermee kan je het password resetten van accounts in XP.

Als het account weg is, of niet meer bestaat... tja, nieuw account aanmaken of formateren
Lambo of Rekt
  maandag 24 november 2008 @ 11:48:59 #36
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_63473869
Hehe, dit heb ik ook een keer gehad (op een computer van een ander, waar ik dacht netjes te zijn door het guest account te gebruiken)

Schrok me lam

Maar het is weer op te lossen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')