Nee heb je, ja kun je vergetenquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:30 schreef WillemThe5th het volgende:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
ja, want je moet als sollicitant vooral je bek houden, alles slikken wat je aangeboden wordt, en vooral niet zelf ergens om durven vragen. Ook al ben ik met je eens dat deze kerel zichzelf een beetje overschatquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:28 schreef Miljonair het volgende:
Klacht: pas afgestudeerden die meteen hun eisen op tafel leggen!![]()
Er zijn genoeg werkgevers die arrogante houdingen waarderen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:31 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Nee heb je, ja kun je vergeten
Ik heb hem ook wel verteld dat het niet realistisch is om meteen zulke eisen te stellen! En het is natuurlijk goed om ergens om te vragen, maar daarbij moet je niet te ver doordraven en ook niet heel koppig blijven vasthouden aan je eis...quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
ja, want je moet als sollicitant vooral je bek houden, alles slikken wat je aangeboden wordt, en vooral niet zelf ergens om durven vragen. Ook al ben ik met je eens dat deze kerel zichzelf een beetje overschat
Je kon hem niet gewoon uitleggen dat zn eisen een beetje irreëel zijn, en dat het hooguit bij wensen kan blijven? Dacht dat volk zoals jij de sociale vaardigheden om zo'n gesprek aan te gaan wel bezitten, het is tenslotte je dagelijkse werk....
Het was nog niet eens voor een baan. Het was alleen maar een intakegesprek.quote:
jij hebt geen humor blijkbaar... je snapte m nietquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:36 schreef TNA het volgende:
[..]
Dan had hij wel een auto met chauffeur geëist, sukkel
Ik weet niet wat voor opleiding jij hebt gedaan natuurlijk....quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:40 schreef WillemThe5th het volgende:
Miljonair, wat zou je reactie geweest zijn als hij zei:
"ik wil wel werken voor het minimumloon", ik heb geen eisen, ik wil alleen snel aan de slag?
Dat was mijn reactie na een intakegesprek bij een uitzendbureau.
Jij komt er welquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:50 schreef Oproerkraaier het volgende:
Natuurlijk moet een sollicitant eisen hebben... En dat salaris kan hij best vragen als hij een goede opleiding heeft gedaan, waar veel vraag naar is. Sociale vaardigheden zijn ook niet overal nodig.
Ook voor productiewerk in een fabriek?quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:50 schreef Oproerkraaier het volgende:
Natuurlijk moet een sollicitant eisen hebben... (...)
Dan heeft ie het goed gedaan!quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:56 schreef Sjonnjoop het volgende:
En over 4 jaar kom je deze vriend tegen in de landelijk pers als meest succesvolle starter van de afgelopen 10 jaar met een salaris van 2 ton per jaar
Klacht: Arrogante kut recruiters
Ik denk wel dat er betere starters zijn, met een hoger salaris van 2 ton per jaarquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:56 schreef Sjonnjoop het volgende:
En over 4 jaar kom je deze vriend tegen in de landelijk pers als meest succesvolle starter van de afgelopen 10 jaar met een salaris van 2 ton per jaar
Klacht: Arrogante kut recruiters
De vraag is hoeveel van die wonderboys deze recruitert er door z'n vingers heeft laten glippenquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:02 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er betere starters zijn, met een hoger salaris van 2 ton per jaar
Je eisen hoger leggen is natuurlijk nooit verkeerd, maar daarbij moet je, zoals TS al zegt, de realiteit niet uit het oog verliezen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:01 schreef HarryP het volgende:
Overigens als ik via een wervings en selectie bureau na mijn studie werk had gezocht dan had ik mijn eisen ook hoger gelegd dan als ik direct zou solliciteren.
Maar wellicht horen we juist veel van de jongens (en meisjes) die er wel doorheen zijn gekomen en zich omhoog gewerkt hebben en op die manier in de Quote 500 staanquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:04 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel van die wonderboys deze recruitert er door z'n vingers heeft laten glippen
Preciesquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:06 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Maar wellicht horen we juist veel van de jongens (en meisjes) die er wel doorheen zijn gekomen en zich omhoog gewerkt hebben en op die manier in de Quote 500 staan
Laat je even informeren, wil jequote:Op dinsdag 27 november 2007 10:01 schreef HarryP het volgende:
Een normaal startsalaris voor WO is 2000 / 2200 euro per maand. Krijg je 2200 dan mag je jezelf gelukkig prijzen. ¤3250 p/m is inderdaad een "beetje" aan de hoge kant.
Overigens als ik via een wervings en selectie bureau na mijn studie werk had gezocht dan had ik mijn eisen ook hoger gelegd dan als ik direct zou solliciteren.
Ah, het type, de jaloerse collega.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:09 schreef greatgonzo het volgende:
nog lulliger is als je zelf ergens werkt, je gewoon al blij bent dat je een baan hebt, en er vervolgens achter komt dat een collega die na jou binnen is gekomen, wel eisen op tafel gooit, en ze krijgt...
Dit bedrag heb ik nu ook (uitgaande van een 40-urige werkweek) met mijn partime baan bij een gemeentelijke instelling, waar ze overigens nog nooit naar mijn diploma hebben gevraagd. Ik mag toch hopen, dat als ik straks mijn WO heb afgerond ik hoger ingeschaald wordt dan met deze baan. Voor 2200 kom ik dan echt mijn bed niet meer uitquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:01 schreef HarryP het volgende:
Een normaal startsalaris voor WO is 2000 / 2200 euro per maand. Krijg je 2200 dan mag je jezelf gelukkig prijzen. ¤3250 p/m is inderdaad een "beetje" aan de hoge kant.
Ik zou het persoonlijk niet tegenwerken als ik na mijn studie meteen aan het werk kan voor een riant salaris, maar nog mooier zou ik het vinden dat ik gaandeweg meer ga verdienen omdat de prestaties er naar zijn. Dat is toch ook wat het begrip 'carrière maken' inhoudt?!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:12 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, tijdens je opleiding word je ook wel altijd voorgehouden dat je meteen na je opleiding bakken met geld gaat verdienen. Vandaar dat ze ook altijd zo makkelijk praten over studieleningen. De realiteit is echter minder rooskleurig, maar goed, daar ben je ook snel genoeg achter als je een beetje realistisch om je heen kijkt...
Maar als recruiter heb je toch ook een beetje de taak om zo iemand te helpen? Dan vertel je hem toch gewoon dat zijn eisen krankzinnig zijn voor een starter op de arbeidsmarkt? Ik zou willen dat ik dat na meer dan 3 jaar ervaring al eens zou kunnen verdienen...
En waar heb jij dat op gebaseerd?quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:01 schreef HarryP het volgende:
Ik heb een havo-diploma, maar had vwo-diploma wel jkunnen halen als ik niet zoveel spijbelde.quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:52 schreef Miljonair het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor opleiding jij hebt gedaan natuurlijk....
Stel dat je ook WO (of HBO) hebt gedaan, dan zou ik toch even vragen waarom je zelfs tegen het minimumloon wilt werken, aangezien je dan makkelijk een beter betaalde baan kunt krijgen.![]()
Welke reactie gaf het uzb op jouw reactie?
K vraag me toch af wie degene is die hier niets snaptquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:51 schreef WillemThe5th het volgende:
[..]
jij hebt geen humor blijkbaar... je snapte m niet
ochtendhumeur en gebrek aan inzicht?![]()
![]()
Waarom laat jij je niet even informeren? Je bent dus zelf ook nog niet de arbeidsmarkt op geweest... In mijn vriendenkring zitten een hoop net afgestudeerde HBO-ers, maar er is er maar eentje die met zo'n salaris is begonnen en dat is alleen maar omdat hij een hoge toeslag ontvangt wegens onregelmatige werktijden (vooral 's nachts)quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:09 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Laat je even informeren, wil jeIk ben bijna klaar met HBO en daar is 2200 euro per maand toch echt wel de ondergrens.
inderaad, genoeg aanbieders. Ik werk ook voor een belachelijk bedrag terwijl ik alleen MBO en +- 1.5jaar werkervaring hebquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:09 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Preciesdus deze "mongool" is nu afgewezen maar er zijn nog +/- 20.000 andere werving en selectie toko's waar hij wellicht wel aan de bak komt. voor 3200 + lease + opties + 13e en 14e maand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |