Het is inderdaad herfst en deze duurt 3 maanden. Hij heeft uitgerekend dit weekend voorspeld dat we op onze tellen moesten passen. Uiteindelijk bleek het zeer mee te vallen, maar het was vandaag onstuimiger dan de rest van de week. Hoe voorspelt deze gast dat? De vorige storm van een paar weken terug wist hij ruimer van te voren te voorspellen dan de rest. Dát vind ik interessant.quote:Op zondag 25 november 2007 18:04 schreef kepler het volgende:
[..]
harder dan normaal? Het is herfst... Nu gaan er dus allemaal mensen het weer goed praten, terwijl hij er dus gewoon helemaal naast zatEen lage drukgebied is geen storm en ook de wind van vandaag is geen storm, en zelfs normaal voor de herfst. Hij voorspelde zware problemen door de storm, met windkracht 10-12 en dijken die eventueel gingen doorbreken. Dat heeft hij (tot nu toe) dus compleet mis. Misschien dat hij die stormen in december wel goed kan voorspellen, die kans wil ik hem nog wel geven
Maar als hij daar ook mis zit, ben ik er wel klaar mee.
Een lage drukgebied en veel wind kan ik ook wel voorspellen in de herfstZeker als je een periode van een week opgeeft
Of juist een voorbeschouwingquote:
Spanning, aantal en mogelijk....jaja. Net zoals in de postcode loterij: "Maak nu kans om te winnen!"quote:Op zondag 25 november 2007 21:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Of juist een voorbeschouwing
De beste man heeft nog een aantal data voorspeld waar een mogelijke superstorm zou kunnen komen.
Spanning en sensatie
Na de bonensoep van vanavond reken ik er wel opquote:Mischien toch superstorm?
Dat zeg ik. Storm voorspellen in November in Nederland is net zoiets als Kerst in December voorspellenquote:Op zondag 25 november 2007 21:12 schreef TR08 het volgende:
Als je vaak genoeg roept dat er onwijze storm komt krijg je vanzelf een keer gelijk.
Das de 29e? Een hele dag te laatquote:Op zondag 25 november 2007 21:19 schreef QBlock het volgende:
[ afbeelding ]
Mischien toch superstorm?
De 30e kan voor de UK nog best interessant worden. Voor ons niet thoquote:Op zondag 25 november 2007 21:19 schreef QBlock het volgende:
[ afbeelding ]
hmmm, is wel vaker gezegd hier maar ik kan het niet terugvinden....... Wat is 'zwart' ook alweer?quote:Op zondag 25 november 2007 21:19 schreef QBlock het volgende:
[ afbeelding ]
"Off the scale"; harder dan de schaalverdeling weer kan geven. Ik heb zo'n groot zwart gebied nog nooit gezien op een dergelijk windkaartje...quote:Op zondag 25 november 2007 22:36 schreef Koen66 het volgende:
[..]
hmmm, is wel vaker gezegd hier maar ik kan het niet terugvinden....... Wat is 'zwart' ook alweer?
1 (international) knot is exactly equal to 1.852 kilometres per hourquote:Op zondag 25 november 2007 22:51 schreef Koen66 het volgende:
'Roze' is 50. Is dat 50 knopen? Hoeveel km/u is dat? (ben echt een weather-rookie zoals je ziet)
Als het kaartje is uitvergroot wel jaquote:Op zondag 25 november 2007 22:56 schreef MissHobje het volgende:
Zo lekker zwart vlak op dat kaartje zeg
Hij noemde meerdere periodes: tussen 26 en 31 oktober, tussen 8 en 13 november en tussen 24 en 28 november. Nu zijn er nog twee periodes bijgekomen: 5/6 december en nog een "moeder der stormen" tijdens Kerst. Dan bestrijk je al 30% van de herfst.quote:Op zondag 25 november 2007 20:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is inderdaad herfst en deze duurt 3 maanden. Hij heeft uitgerekend dit weekend voorspeld dat we op onze tellen moesten passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |