Gaan ze ook makenquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:36 schreef Maidenfan het volgende:
Van Google aan de andere kant weet je dat ze wel eens een serieuze dip kunnen maken...
Uiteraard, maar de vraag is wanneer je moet instappenquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:36 schreef Maidenfan het volgende:
Van Google aan de andere kant weet je dat ze wel eens een serieuze dip kunnen maken...
Uitstappen bedoel je? Ik neem aan dat je enkel in amerika kan gaan shorten? (Shorten is dus aandelen verkopen die je niet hebt, als je een daling verwacht. Gaat 't goed hou je geld over wanneer je ze teruggeeft, stijgen ze moet je de meerprijs betalen)quote:Op zondag 16 december 2007 16:40 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de vraag is wanneer je moet instappen
dat kan hier ook wel hoorquote:Op zondag 16 december 2007 17:28 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Uitstappen bedoel je? Ik neem aan dat je enkel in amerika kan gaan shorten? (Shorten is dus aandelen verkopen die je niet hebt, als je een daling verwacht. Gaat 't goed hou je geld over wanneer je ze teruggeeft, stijgen ze moet je de meerprijs betalen)
Je zou ervan verschieten wat pro's allemaal kunnen dat wij niet kunnen.quote:Op zondag 16 december 2007 19:45 schreef NickeN. het volgende:
[..]
dat kan hier ook wel hoor(hedge fund zien doen, maar particulier kan het vast ook wel) , dit gebeurt hier eigenlijk vrijweinig daarnaast kun je ook een call schrijven..
Je zou ervan verschieten wat pro's allemaal kunnen dat wij niet kunnen.quote:Op zondag 16 december 2007 19:45 schreef NickeN. het volgende:
[..]
dat kan hier ook wel hoor(hedge fund zien doen, maar particulier kan het vast ook wel) , dit gebeurt hier eigenlijk vrijweinig daarnaast kun je ook een call schrijven..
Wat jij noemt, kan als particulier ook wel.quote:Op zondag 16 december 2007 19:58 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Je zou ervan verschieten wat pro's allemaal kunnen dat wij niet kunnen.
Zij kunnen bijvoorbeeld alle details van een orderboek zien (wij zien bijvoorbeeld geen stop orders etc., gewoon omdat die nog niet bestaan voor een koers bereikt is, zij wel).
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar pas op met particulieren vergelijken met hedge funds etc..
Profs kunnen de meeste stops ook niet zien omdat die niet in één systeem staan maar op locale computers. Meestal stuur je stops als market orders vanaf je locale PC op het moment dat je stop is bereikt.quote:Op zondag 16 december 2007 19:58 schreef Maidenfan het volgende:
Zij kunnen bijvoorbeeld alle details van een orderboek zien (wij zien bijvoorbeeld geen stop orders etc., gewoon omdat die nog niet bestaan voor een koers bereikt is, zij wel).
quote:Op zondag 16 december 2007 19:58 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar pas op met particulieren vergelijken met hedge funds etc..
En jij denkt dat het niemand opvalt als iemand aandelen voor 5,6 of cijfers koopt en dat een paar dagen later de koers omhoog gaat?quote:Op maandag 17 december 2007 19:13 schreef Atyla het volgende:
[..]
Verder zie ik veel signalen dat er onderling tussen partijen gesjoemeld word. Een paar dagen voor de overname van een bedrijf gaat de koers vaak een tiental procenten omhoog, terwijl er dan nog niet eens bekend gemaakt is dat het bedrijf word overgenomen.
Ook weet de top van het bestuur precies wat er in de onderneming gaande is, en tijdens een diner tegenover bevriende zakenlieden gaat men dan echt niet de mond op slot houden.
Bovenstaande is alleen lastig te bewijzen.
Tevens de wetenschap: geld = macht. Doorgaans is 90% van het kapitaal in handen van 10% van de bevolking.
Als particulier is het daarom ook lastig opboksen tegen profs in het begin, maar al doende leert men....
nee direct als we het over aantallen hebbenquote:Op woensdag 19 december 2007 17:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En jij denkt dat het niemand opvalt als iemand aandelen voor 5,6 of cijfers koopt en dat een paar dagen later de koers omhoog gaat?
Ik denk dat dit een voorbeeld is van een reverse split, niet? Koers zou dan stijgen idd, je behoudt bij splits altijd dezelfde waarde in een bedrijf.quote:Op zondag 23 december 2007 18:05 schreef Marinus het volgende:
Hoe zit het dan met de koers? Gaat die dan automatisch 67/58e omhoog of blijft de koers gewoon de koers van de vorige handelsdag (en ga ik er dus op achteruit)?
t staat gewoon uitgelegd in het pdfje waar ie zelf naar linktquote:Op maandag 24 december 2007 15:22 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een voorbeeld is van een reverse split, niet? Koers zou dan stijgen idd, je behoudt bij splits altijd dezelfde waarde in een bedrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |