abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55290082
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 12:36 schreef Maidenfan het volgende:
Van Google aan de andere kant weet je dat ze wel eens een serieuze dip kunnen maken...
Gaan ze ook maken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 16 december 2007 @ 12:42:28 #102
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55310728
Ik dacht dat IPO = beursgang. Maar niet dus. Dat bedoelde ik dus. Mijn vraag was dan ook hebben jullie ervaring met het kopen van een aandeel op de eerste dag van notering?
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 16 december 2007 @ 13:04:36 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55311171
De enige IPO's die ik heb gekocht waren KPN (1994) en Vendex (1996 ofzo?).
Indertijd kregen particulieren die aandelen KPN met korting tov instituten (ik dacht 47.50 ipv 50.00). Toen ik wist hoeveel stukken ik had toegewezen gekregen heb ik er direct een calloptie op geschreven en zo was ik de aandelen na een paar dagen weer kwijt met een leuke winst. Beleggers die direct na de IPO verkochten werden vanwege de 2.50 korting ook wel 'knakenjagers' genoemd

Over het algemeen is het kopen van IPOs een slecht idee omdat de meeste fondsen te duur naar de beurs gaan. Historische gegevens laten dit meedogenloos zien.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_55315069
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 12:36 schreef Maidenfan het volgende:
Van Google aan de andere kant weet je dat ze wel eens een serieuze dip kunnen maken...
Uiteraard, maar de vraag is wanneer je moet instappen
pi_55316185
quote:
Op zondag 16 december 2007 16:40 schreef NickeN. het volgende:

[..]

Uiteraard, maar de vraag is wanneer je moet instappen
Uitstappen bedoel je? Ik neem aan dat je enkel in amerika kan gaan shorten? (Shorten is dus aandelen verkopen die je niet hebt, als je een daling verwacht. Gaat 't goed hou je geld over wanneer je ze teruggeeft, stijgen ze moet je de meerprijs betalen)

In ieder geval is goog een van de aandelen die ik niet meer vertrouw. Ze hebben een prima solvabiliteit aangezien ze zo goed als niets materieels hebben, toch moeten ze om hun groei te bestendigen telkens nieuwe markten gaan aanboren. Kijk naar onlangs Android (gsm-operating system), en hun plannen om mee radiofrequenties te gaan aankopen bij die veiling in januari.
Ik schat de kans reëel dat men later terugkijkt en concludeert dat dit de 'bridge too far' was geweest voor Google.
Om nu te zeggen dat 't zéker is dat ze volgend jaar gaan zakken, daar waag ik mij dan weer niet aan...
'T enige dat ik weet over de aandelenbeurzen is dat ik 't allemaal niet weet... Socratesiaans maargoed...

[ Bericht 18% gewijzigd door Maidenfan op 16-12-2007 17:33:30 ]
  zondag 16 december 2007 @ 18:52:45 #106
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55317918
Als je denk dat goog gaat dalen, moet je eens naar de P/E van yahoo kijken.
pi_55319139
quote:
Op zondag 16 december 2007 17:28 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Uitstappen bedoel je? Ik neem aan dat je enkel in amerika kan gaan shorten? (Shorten is dus aandelen verkopen die je niet hebt, als je een daling verwacht. Gaat 't goed hou je geld over wanneer je ze teruggeeft, stijgen ze moet je de meerprijs betalen)
dat kan hier ook wel hoor (hedge fund zien doen, maar particulier kan het vast ook wel) , dit gebeurt hier eigenlijk vrijweinig daarnaast kun je ook een call schrijven..
pi_55319464
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:45 schreef NickeN. het volgende:

[..]

dat kan hier ook wel hoor (hedge fund zien doen, maar particulier kan het vast ook wel) , dit gebeurt hier eigenlijk vrijweinig daarnaast kun je ook een call schrijven..
Je zou ervan verschieten wat pro's allemaal kunnen dat wij niet kunnen.
Zij kunnen bijvoorbeeld alle details van een orderboek zien (wij zien bijvoorbeeld geen stop orders etc., gewoon omdat die nog niet bestaan voor een koers bereikt is, zij wel).

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar pas op met particulieren vergelijken met hedge funds etc. .
pi_55319465
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:45 schreef NickeN. het volgende:

[..]

Zij kunnen bijvoorbeeld alle details van een orderboek zien (wij zien bijvoorbeeld geen stop orders etc., gewoon omdat die nog niet bestaan voor een koers bereikt is, zij wel).

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar pas op met particulieren vergelijken met hedge funds etc. .

Plus, een call kan je maar op 1 datum uitoefenen dus die vergelijking gaat ook niet echt op... Op een maand kan veel gebeuren!
pi_55319558
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:58 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Wat jij noemt, kan als particulier ook wel.

Je denkt wel dat je veel weet omdat je zoveel voordelen e.d. noemt

owja wat betreft die call je kunt hem natuurlik ook terugkopen of hedgen
  zondag 16 december 2007 @ 20:11:11 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55319814
quote:
Profs kunnen de meeste stops ook niet zien omdat die niet in één systeem staan maar op locale computers. Meestal stuur je stops als market orders vanaf je locale PC op het moment dat je stop is bereikt.

Om dezelfde reden het nut van het orderboek erg beperkt: zeker de partijen die ertoe doen monitoren zelf de koers en sturen orders als marketorder naar de beurs. Zo doe ik het zelf ook trouwens.
Mijn reisverslagen
pi_55342298
Voor beginners (zoals ik) die nog een goed boek willen lezen over beleggen:
The intelligent investor - Benjamin Graham (docent van Warren Buffet)

Dit boek gaat over value beleggen en is eigenlijk verplichte kost voor iedere belegger. Het is oorspronkelijk geschreven in 1947, maar eigenlijk tijdloos.
Het eerste hoofdstuk gaat over het verschil tussen een speculant en een belegger. Nou zou je denken dat iedereen het verschil weet tussen deze twee termen, maar het benoemen in dit hoofstuk maakt je wel een stuk bewuster van de verschillen.
Verder staan in dit boek veel zaken die zich keer op keer herhalen in de geschiedenis.
pi_55342840
quote:

[..]

Verder zie ik veel signalen dat er onderling tussen partijen gesjoemeld word. Een paar dagen voor de overname van een bedrijf gaat de koers vaak een tiental procenten omhoog, terwijl er dan nog niet eens bekend gemaakt is dat het bedrijf word overgenomen.
Ook weet de top van het bestuur precies wat er in de onderneming gaande is, en tijdens een diner tegenover bevriende zakenlieden gaat men dan echt niet de mond op slot houden.
Bovenstaande is alleen lastig te bewijzen.
Tevens de wetenschap: geld = macht. Doorgaans is 90% van het kapitaal in handen van 10% van de bevolking.
Als particulier is het daarom ook lastig opboksen tegen profs in het begin, maar al doende leert men....
  woensdag 19 december 2007 @ 17:21:59 #114
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_55392431
wow, ik kijk net weer eens naar de koers van een aantal fondsen die in China belggen.... die zijn flink gedaald de afgelopen tijd. Ik ben blij dat ik er al een tijdje niet meer in zit, want ik heb bijvoorbeeld Intereffekt China een lange tijd gehad. Deze is sinds 1 november meer dan 30% gedaald!

Ik ben al een tijd eerder overgestapt naar India, want dat fonds deed en doet het veel beter.
pi_55393054
quote:
Op maandag 17 december 2007 19:13 schreef Atyla het volgende:

[..]

Verder zie ik veel signalen dat er onderling tussen partijen gesjoemeld word. Een paar dagen voor de overname van een bedrijf gaat de koers vaak een tiental procenten omhoog, terwijl er dan nog niet eens bekend gemaakt is dat het bedrijf word overgenomen.
Ook weet de top van het bestuur precies wat er in de onderneming gaande is, en tijdens een diner tegenover bevriende zakenlieden gaat men dan echt niet de mond op slot houden.
Bovenstaande is alleen lastig te bewijzen.
Tevens de wetenschap: geld = macht. Doorgaans is 90% van het kapitaal in handen van 10% van de bevolking.
Als particulier is het daarom ook lastig opboksen tegen profs in het begin, maar al doende leert men....
En jij denkt dat het niemand opvalt als iemand aandelen voor 5,6 of cijfers koopt en dat een paar dagen later de koers omhoog gaat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_55429198
Kick

Ik zie er geen echte conspiracies in, maar manipulatie zal er altijd wel een beetje zijn... Nuja, ik zie beleggen meer als een lange-termijngebeuren waarbij je een goed aandeel moet uitkiezen en eventuele pijn kunnen verdragen. Ik zal nooit geld dat ik niet kan missen 'vergokken'.

Het gaat de laatste dagen weer wat beter zie ik, is mooi...
Heb de dip van de afgelopen weken gebruikt om een klein pakketje aandelen te kopen, hopen dat de stijgende lijn een beetje behouden blijft.
pi_55442889
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En jij denkt dat het niemand opvalt als iemand aandelen voor 5,6 of cijfers koopt en dat een paar dagen later de koers omhoog gaat?
nee direct als we het over aantallen hebben
pi_55444529
Hangt af van het aandeel ook, eentje waarvan miljoenen stuks per dag verkocht worden zal nauwelijks beinvloedbaar zijn door een enkele particulier die met voorkennis kan handelen.

Maar inderdaad, voor miljoenen aandelen kopen beïnvloedt de koers meestal direct, maar dan komt 't van fondsen en/of boardmembers, en die staan onder controle van de SEC.
  zaterdag 22 december 2007 @ 21:50:47 #119
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55473953
Nu het eind van het jaar nadert, wil ik jullie graag vragen hoe jullie het beleggingsjaar 2008 zien? Gaan we down, up of zijwaarts? Wat zullen de belangrijkste thema's zijn? Op welke bedrijven gaan jullie mikken?

Ik denk dat de Chinese en groene bubbels uitelkaar zullen spatten. Verder zal de AEX herstellen maar niet fors en met name de financials zullen het goed doen. 2008 wordt een funest jaar voor TomTom met het standard-feature worden van de GPS bij mobieltjes.
pi_55475781
Vandaag de 'eindejaarsspecial' van de Tijd gekocht (goede economische/politieke krant in België).

Verwacht wordt -zoals je reeds zei- dat de financiële sector na de afstraffingen van de kredietcrisis gaat recoveren. Ook voor technologie zou het een goed jaar worden.
Bij verwachte groeiers voor 2008 stonden veel banken in de top-zoveel, dus ze moeten 't wel zien zitten. Persoonlijk blijf ik voorzichtig ermee.

Bovendien zal de economische groei van de US ongeveer 3 à 4% bedragen, tegenover 1,5% voor België of Europa. Geen idee meer welke precies, maar ik gok dat dat voor NL ook zo zal zijn.

Bovendien verwacht men dat aandelen het sowieso goed gaan doen (renteverlagingen in Amerika en nog een factor, iets met fondsen die duurder gaan worden ofzo, enfin, iets waardoor aandelen nog extra aantrekkelijk worden). Elke keer dat de fed zoiets aankondigt kan je toch een rally van een paar procent verwachten dus ik denk dat 't er niet zo slecht uitziet.

Er zijn analysten die geloven dat de dollar terug naar 1,35 euro gaat.
Door de huidige stand van de dollar is het trouwens voordelig aandelen te kopen in de US stond er ook bij, dus daardoor kunnen aandelen daar nog extra groeien.

Wat ik vreemd vind is dat KO (coca-cola company) het afgelopen jaar bijna 25% gestegen is. Waarom eigenlijk? Dat is toch een gevestigde waarde zonder veel groei? Of beginnen ze China 'binnen te vallen ofzo'?
  zondag 23 december 2007 @ 14:43:13 #121
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55490433
McDonalds is in dezelfde tijdspanne met 1/3 gestegen.
  zondag 23 december 2007 @ 18:05:37 #122
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_55495174
Reed Elsevier gaat in januari zijn aandelen aanpassen waardoor je voor iedere 67 aandelen die je nu bezit er 58 terugkrijgt. Zie ook Share Consolidation op http://www.reed-elsevier.(...)ated_13_Dec_2007.pdf

Hoe zit het dan met de koers? Gaat die dan automatisch 67/58e omhoog of blijft de koers gewoon de koers van de vorige handelsdag (en ga ik er dus op achteruit)?
pi_55504764
tvp
pi_55515279
quote:
Op zondag 23 december 2007 18:05 schreef Marinus het volgende:

Hoe zit het dan met de koers? Gaat die dan automatisch 67/58e omhoog of blijft de koers gewoon de koers van de vorige handelsdag (en ga ik er dus op achteruit)?
Ik denk dat dit een voorbeeld is van een reverse split, niet? Koers zou dan stijgen idd, je behoudt bij splits altijd dezelfde waarde in een bedrijf.
pi_55518777
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:22 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een voorbeeld is van een reverse split, niet? Koers zou dan stijgen idd, je behoudt bij splits altijd dezelfde waarde in een bedrijf.
t staat gewoon uitgelegd in het pdfje waar ie zelf naar linkt Ze verkopen een deel van de toko, keren de opbrengst uit, daarna voegen ze aandelen samen. Je behoud hetzelfde deel van de toko. Wat de aandelen daarna waard zijn is gewoon wat de gek er voor geeft.
  maandag 24 december 2007 @ 20:04:55 #126
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_55519081
quote:
Op maandag 24 december 2007 19:56 schreef blix het volgende:

[..]

t staat gewoon uitgelegd in het pdfje waar ie zelf naar linkt Ze verkopen een deel van de toko, keren de opbrengst uit, daarna voegen ze aandelen samen. Je behoud hetzelfde deel van de toko. Wat de aandelen daarna waard zijn is gewoon wat de gek er voor geeft.
Ja dat is me duidelijk. En dat ik dezelfde totale par value houd is ook duidelijk.

Maar wat er met de koers gebeurd dus niet. Die wordt dus niet automatisch opgehoogd?
pi_55523481
tvp
  vrijdag 28 december 2007 @ 15:16:32 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55601997
quote:
Berkshire to buy ING unit for $441 million

Fri Dec 28, 2007 8:34am ET
NEW YORK/AMSTERDAM (Reuters) - Warren Buffett's Berkshire Hathaway Inc, in its second acquisition this week, agreed to buy the NRG NV reinsurance unit of ING Group NV for about 300 million euros ($441 million).

ING, the Dutch financial services company, said on Friday it is selling its Dutch reinsurance unit to an insurance unit of Berkshire so it can focus on its own insurance, banking and asset management businesses.

On Tuesday, Berkshire agreed to pay Chicago's Pritzker family $4.5 billion for 60 percent of Marmon Holdings Inc, whose products include railroad tank cars, pipes, wiring and water treatment systems. Berkshire plans to buy the rest of Marmon by 2014.

Omaha, Nebraska-based Berkshire owns more than 70 businesses. It is best known for its insurance holdings, such as the Geico Corp auto insurer as well as Buffett investments. Berkshire's main reinsurance operations include General Re Corp and the Berkshire Hathaway Reinsurance Group.

ING expects the sale to result in a 100 million euro ($147 million) aftertax loss in 2007, and an improvement of 0.47 percentage points in its debt-to-equity ratio in 2008.

ING plans to use sale proceeds to fund operations, previously announced acquisitions and a 5 billion euro share buyback program, an ING spokesman said.

The NRG transaction is subject to regulatory approval and expected to close in the first half of 2008, ING said.

(1 euro = US$1.47)

(Reporting by Gilbert Kreijger and Jonathan Stempel; Editing by Erica Billingham/Jeffrey Benkoe)

© Reuters 2007. All Rights Reserved.
ING verkoopt die unit dus met verlies aan Warren Buffett.
Toch altijd leuk om te weten.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:58:35 #129
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55605547
@SeLang Wat denk je over China? Kunnen we alleen maar up?
pi_55605677
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:58 schreef JimmyJames het volgende:

Nee, nee en nog eens nee!

Beurs = nooit zeker, zeker niet in 't huidige klimaat
+
China = altijd oppassen

Maargoed, ik ben SeLang niet, heb niks gezegd

[ Bericht 7% gewijzigd door Maidenfan op 28-12-2007 18:21:02 ]
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:59:05 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55606832
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:58 schreef JimmyJames het volgende:
Ik kan de markt helaas niet voorspellen, maar als je de waardering van de Chinese markt afzet tegen de vooruitzichten dan zou ik eerder rekening houden met een crash.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:31:42 #132
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55608870
Stocks picken valt eigk niet mee. In het begin leek het me nog tamelijk overzichtelijk (banken kopen, tot nu toe een redelijk rendement) maar nu begin ik door de bomen het boos niet meer te zien: China? Groene Energie? Afgestrafte NL of US aandelen?

Groene Enerige gaat vroeg of laat op z'n bek, daar ben ik van overtuigd. Een stuk of 30 zonne-energie bedrijven met alle een PE boven de 100 of 150? Dat gaat niet lang meer goed, vrees ik.
China? Dan wel op de Hang Sen want op het mainland schijnen de totale winsten lager te zijn dan de totale transactiekosten....
Afgestrafte AEX-AMX aandelen? USG? Randstad? Erg conjunctuur gevoelig, en mss wordt 2008 wel net zo'n slecht jaar als 2007. En uitzenders kunnen IMHO nog veeel verder dalen.

De principes van Buffet bieden me nu nog enig houdvast, namelijk:
-Onderwaardeerde bedrijven kopen (= lage PE en PEG)
-Never lose money (dus niet verkopen als de koers daalt)
-Buy & Hold.

Ik kijk de kat dus nog even uit de boom.

Trouwens, nog leuk leesvoer: http://www.fool.com/inves(...)stocks-revealed.aspx
quote:
Buy the best
This list makes one key investing lesson explicitly clear. If you want to buy the best stocks of the next 10 years, you need be looking at stocks today that are:

1. Obscure.
2. Ignored.
3. Small.
pi_55614701
Ik zou aanraden om in redelijk veilige markten gebroken aandelen uit te zoeken van gezonde bedrijven. Denk aan een P/E < 15.
Voorbeeld met dollars:
De P/E duidt aan hoeveel men wil betalen voor elke dollar winst dat een bedrijf maakt.
Bij een aandeel dat spectaculair stijgt is deze heel hoog, dus betekent dat dat er veel speculatie in de prijs verrekend is. Wanneer zo'n bedrijven hun winst niet halen kan de koers gemakkelijk tot 50% zakken op een dag...
Ook is het mogelijk dat men verwachtingen als basis voor de koers-winstverhouding gebruikt, nog extra speculatief.

Neem bijvoorbeeld Dexia, een bank; P/E = ongeveer 7 à 8. Dit is geen slecht draaiend bedrijf, maar 't aandeel is door de kredietcrisis van de laatste tijd zwaar afgestraft, bovendien is het ook relatief klein (niet vergelijkbaar met ING/ABN) dus mogelijk overnamedoelwit.
Ik kan niet voorspellen maar ik zie dit in 2008 sterk terugkomen indien men die kredietproblemen in de US of A collectief gaat aanpakken zoals ze gezegd hebben.

Overigens, SeLang heeft groot gelijk als hij afraadt om met China te beginnen.
Bijkomende argumenten (vind ik): In opkomende economieën zijn veel bedrijven die naar de beurs trekken en het niet halen. Beursgangen dienen om geld op te halen, en vaak zijn ze dan nog niet uit de schulden of hebben ze geen hopen cash om een kleine tegenslag (beurscrash/natuurramp/...) te boven te komen.
Bovendien moet je weten dat de SEC (de Amerikaanse beurswaakhond) alles binnen haar 'jurisdictie' nog niet kan controleren, dus dat de kans groot is dat de controle in China ook niet alles is, om maar niet te zeggen slecht.
Dat, en natuurlijk de hype die errond hangt: wanneer ergens een hype rond ontstaat brengt 't bij mij eerder een alarmbel-effect teweeg.

[ Bericht 15% gewijzigd door Maidenfan op 29-12-2007 00:20:01 ]
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:38:45 #134
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55615533
Oh ik was ook niet van plan in individuele chinese aandelen te stappen hoor. Ik heb al een paar fondsen op het oog.
pi_55625473
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 00:38 schreef JimmyJames het volgende:
Oh ik was ook niet van plan in individuele chinese aandelen te stappen hoor. Ik heb al een paar fondsen op het oog.
Je doet maar hoor, daar niet van

Vergeet niet dat fondsen bestaan uit bedrijven dus als er failliet gaan worden fondsen ook geraakt, alleen minder.

(ben trouwens dezelfde als van dat verhaal hierboven, heb een nieuwe account aangemaakt )
pi_55721693
*kick*
Nieuwe jaar is begonnen.
Nikkei dicht, rest van Azië overwegend lager. De Dow -100 pnt van 31 december wordt niet meer verwerkt op de eerst dag van het jaar... futures staan nauwelijks hoger. AEX en DAX vrijwel onveranderd; CAC, FTSE toch behoorlijk hoger.
Ik verwacht nog wel een herstelletje van Wall Street vandaag want die zijn het jaar niet echt geweldig geëindigd. Daarna mooie kans voor poetjes ... we zullen het zien.
pi_55725763
Ja niet dus. 't Is al begonnen. DRAMATISCHE cijfers uit de VS om 16 uur:

DJ US ISM Dec Inventories Index 45.5 Vs Nov 46.9
DJ US ISM Dec Mfg Business Index 47.7
DJ US ISM Dec Mfg Business Index Expected 51.0
DJ US ISM Dec Mfg Business Index 47.7 Vs Nov 50.8
DJ US ISM Dec Prices Index 68.0 Vs Nov 67.5
DJ US ISM Dec Employment Index 48.0 Vs Nov 47.8
DJ US ISM Dec New Orders Index 45.7 Vs Nov 52.6
DJ US ISM Dec Production Index 47.3 Vs Nov 51.9
DJ US ISM Dec Inventories Index 45.5 Vs Nov 46.9

Amerikaanse economie is op z'n retour... en niet zo'n beetje ook. Wisten we natuurlijk al, maar ja, om daar nu meteen het nieuwe jaar mee te beginnen... AEX houdt nog wel redelijk stand vind ik...

[ Bericht 30% gewijzigd door ItaloDancer op 02-01-2008 16:36:54 (lol, geen smilies graag) ]
pi_55730020
Ziet er niet lekker uit.

YEN stijgt bijna 2%. Japan zal morgen een tik krijgen na 2 dagen gesloten
Olie bijna op record met +3%
Goud op record met +3%
Situatie in Pakistan (en Kenia, weging hiervan weet ik niet precies)
Zelfs de Yuan wint 0,12% Dat is vrij uitzonderlijk toch ?
En de VS ziet er ook niet rooskleurig uit...
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_55731347
Japan is morgen ook dicht en vrijdag maar een paar uurtjes open ... die vieren pas echt een oud&nieuw feestje
pi_55731799
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Japan is morgen ook dicht en vrijdag maar een paar uurtjes open ... die vieren pas echt een oud&nieuw feestje
Zo hallo zeg. Nouja uitstel van betaling dan maar
pi_55734368
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:31 schreef mikezwet het volgende:

Olie bijna op record met +3%
Zeg maar > 100 USD dus.

Wel verwacht dat deze barriere genomen zou worden de 1e helft van dit jaar, maar niet al zo rap.
(Oorzaak trouwens met name Nigeria & weer in de golf van Mexico)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_55749241
TomTom calls januari gekocht. Casino gokje. Of nou ja, de daling van vandaag slaat nergens op.
Als Wall Street vandaag hoger sluit dan komt er morgen een paar procent bij en dan doe ik ze meteen weer weg.
pi_55750456
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef ItaloDancer het volgende:
TomTom calls januari gekocht. Casino gokje. Of nou ja, de daling van vandaag slaat nergens op.
Als Wall Street vandaag hoger sluit dan komt er morgen een paar procent bij en dan doe ik ze meteen weer weg.
AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom noteert omstreeks 12.50 8,6% lager op EUR47,25, terwijl de AEX 0,9% verliest. Vermogensbeheerder Rene Bastiaenen van Eureffect noemt als verklaring de tegenvallende kerstverkopen van de Britse retailer DSG International plc. 'De cijfers vielen tegen. Het gaat om een keten die vooral consumentenelektronica verkoopt, in meerdere Europese landen. Nu bestaat de angst dat de verkopen voor TomTom ook tegen zullen vallen', aldus Bastiaenen. DSG meldde donderdag dat het verwacht dat de winst voor belastingen in 2007 GBP50 miljoen lager zal uitvallen dan de verwachtingen van analisten, vanwege teleurstellende kerstverkopen. (INK)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31 20 5890270, amsterdam@dowjones.com
pi_55750462
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Slaat dus wel ergens op .

Alhoewel het gokje wel kansrijk is

AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom noteert omstreeks 12.50 8,6% lager op EUR47,25, terwijl de AEX 0,9% verliest. Vermogensbeheerder Rene Bastiaenen van Eureffect noemt als verklaring de tegenvallende kerstverkopen van de Britse retailer DSG International plc. 'De cijfers vielen tegen. Het gaat om een keten die vooral consumentenelektronica verkoopt, in meerdere Europese landen. Nu bestaat de angst dat de verkopen voor TomTom ook tegen zullen vallen', aldus Bastiaenen. DSG meldde donderdag dat het verwacht dat de winst voor belastingen in 2007 GBP50 miljoen lager zal uitvallen dan de verwachtingen van analisten, vanwege teleurstellende kerstverkopen. (INK)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31 20 5890270, amsterdam@dowjones.com
pi_55750870
Nee, dat is dus geen reden om 8% te zakken.
Als Ahold een winstwaarschuwing afgeeft dan gaat Unilever ook niet 8% omlaag.
pi_55751095
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar men verkoopt wel
pi_55751356
Ik zit momenteel ook in een casino-situatie; Apple verkopen voor of na MacWorld.
Ben zelf verre van onder de indruk van de geruchtenmolen, dus ben eerder geneigd om ze ervoor weg te doen.

Wat denken jullie; zit de markt te wachten op een 3G iPhone, een TabletPC en een subnotebook (indien de geruchten waar zijn)?
Dit lijken mij respectievelijk gewoon een update van een iPod, een intro kaliber AppleTV (weinig spectaculair) en een produkt dat het mogelijk goed kan doen, maar altijd in de schaduw van de #1 zal staan (de MacBook).

Ben 't aandeel een beetje beu aan't worden, hoewel ik Apple nog een paar jaar zie groeien, hetzij trager.
Doordat ze niks van roadmaps hebben blijft 't gokken, en hoe meer speculatie hoe riskanter dusja...
Houden of eieren voor geld verhaal... dilemma
pi_55767913
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Binnen gehaald? echt belachelijk deze stijging (aex)
pi_55768121
Net precies op (tot nu toe) het hoogste punt van de dag TomTom weggedaan (lukt me natuurlijk ook zelden). Misschien dat ie nog wat hoger gaat maar vwb januari ben ik een beer en denk ik dat we hard gaan zakken. Zeker de Dow. Maar nu al of pas volgende week?

Toch meteen maar een AEX put ervoor in de plaats gekocht. Zo duur zijn ze nog niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door ItaloDancer op 04-01-2008 12:12:58 ]
pi_55768240
Ik wil wat beleggingsfondsen via fundix kopen en heb een selectie gemaakt. Misschien willen de kenners hun licht er eens op laten schijnen?

Goud: MLIIF World Gold Fund A2 (EUR)
Mijnen: MLIIF World Mining Fund A2 (EUR)
Eco-Energie: SAM Smart Energy Fund OF Merrill LIIF New Energy
Agrari: DWS Invest Global Agribusiness LC (EUR)
Infrastructuur Azie INVESCO Asia Infrastructure Fund (heb al india en china warrant)
Landen: MEI-Roemenië en Bulgarije Fds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')