abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2007 @ 14:24:24 #1
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_54823904
Goed, hiermee gooi ik volgens mij een enorme knuppel in dit hoenderhok, maar ach... na een dag zonder FOK! kunnen we er dan ook weer tegenaan denk ik...

Ik ben benieuwd naar meningen van anderen over open relaties, polyamory en swingen. Drie verschillende dingen die toch ook raakvlakken hebben.

Zelf ben ik bijna 9 jaar samen met m'n man, een bijzonder goed huwelijk kan ik eigenlijk wel zeggen. In die 9 jaar zijn er echt wel momenten geweest dat ik 'm eigenlijk buiten had willen gooien, en hij heeft die momenten naar mij toe vast ook wel gekend. Door vooral respect voor elkaar boven alles te stellen en soms te praten tot we een ons wogen, zijn we de nodige hobbels te boven gekomen en is onze relatie nu echt heel sterk.

Zo sterk, dat we na jaren wikken en wegen ons nu op het swingerspad hebben begeven. Via wat profielen-sites voor swingers hebben we wat mensen leren kennen, met wat stellen koffie gedronken. Die contacten verlopen heel leuk tot nog toe, het is spannend en ook al is er dan niet altijd een erotische klik, je leert gelijkgestemde mensen kennen die je anders misschien nooit had leren kennen. Met één stel hebben we inmiddels 'n afspraak staan om naar 'n parenclub te gaan. We zien dan wel wat er gebeurt, hoeft niet persé met elkaar te zijn maar zo hebben we in ieder geval iemand om mee aan de bar te hangen als 't verder echt niks is

Met een ander stel loopt het contact heel anders. Tussen de vrouw van dat koppel en mijn man is geen erotische klik, van beide zijden niet. Die klik is er wel tussen die vrouw en ondergetekende. Die klik is nu zelfs aan het ontwikkelen naar een liefdesrelatie. Beide mannen zeggen het alleen maar prachtig voor ons te vinden, en nee... ze mogen echt niet iedere keer kijken
Allebei hebben we onze eigen levens waar we het druk mee hebben, en voor ons allebei staat onze vaste partner voorop. Maar daarnaast is zich dus een heel mooi iets aan het ontwikkelen.
Ik kan mijn huwelijk nu niet anders omschrijven als een open huwelijk, mezelf als polyamorisch / polyamoreus, m'n man en ik swingen ook vrolijk verder, net als m'n vriendin en haar partner en iedereen lijkt heel gelukkig te zijn hiermee.

Ik ben benieuwd naar verhalen en ervaringen van anderen over open relaties, polyamory en swingen. Valkuilen te over natuurlijk, net als rampscenario's. En nee, je moet hier niet aan beginnen om je relatie op te peppen of zelfs te redden, maar zo is het bij ons dan ook niet gegaan.
Wat zijn voor anderen redenen geweest om verder te kijken, hoe is de overgang naar een open relatie gelopen? Ben heel benieuwd!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_54824114
hmm dit wil ik wel volgen in ieder geval heel veel succes en plezier TS
  zondag 25 november 2007 @ 14:33:59 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54824174
Heb je ook een samenvatting?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 25 november 2007 @ 14:39:01 #4
33969 babsjuh
pi_54824305
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:33 schreef Rosbief het volgende:
Heb je ook een samenvatting?
Ja hoor: ben gelukkig getrouwd met m'n man, heb daarnaast een liefdesrelatie met m'n vriendin, we bezoeken parenclubs en swingen ook nog. Comments anyone?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_54824338
Ik heb die mega op niet helemaal gelezen
Maar als je mensen wil tegen komen die het zelfde doen en tips en zo wil moet je denk ik in sex zijn en niet hier
Als je meningen er over wil horen nou dan alvast die van mij:
Polyamory snap ik persoonlijk niet omdat ik voor mijn gevoel altijd maar verliefd ben op een iemand... Je denkt dan toch dat die persoon de enige en de geweldigste etc in de wereld is? Hoe kun je dat dan voor 2 mensen voelen?
Swingen snap ik dan beter hoewel het niks voor mij is... Ik kan best begrijpen dat je een keer gewoon puur sex met een ander wil hebben of dat het je geil lijkt
Maar dan zie ik sex en liefde dus wel los
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_54824349
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:39 schreef babsjuh het volgende:

[..]

Ja hoor: ben gelukkig getrouwd met m'n man, heb daarnaast een liefdesrelatie met m'n vriendin, we bezoeken parenclubs en swingen ook nog. Comments anyone?
Zolang je man op de hoogte is en het goed keurt en je hem het zelfde zou gunnen do your thing zou ik zeggen
  zondag 25 november 2007 @ 14:48:16 #7
33969 babsjuh
pi_54824495
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:40 schreef liefie_ het volgende:
Maar als je mensen wil tegen komen die het zelfde doen en tips en zo wil moet je denk ik in sex zijn en niet hier
Polyamory snap ik persoonlijk niet omdat ik voor mijn gevoel altijd maar verliefd ben op een iemand... Je denkt dan toch dat die persoon de enige en de geweldigste etc in de wereld is? Hoe kun je dat dan voor 2 mensen voelen?
Swingen snap ik dan beter hoewel het niks voor mij is... Ik kan best begrijpen dat je een keer gewoon puur sex met een ander wil hebben of dat het je geil lijkt
Ik heb lang nagedacht over of ik dit in sex of r&p zou posten en bewust voor r&p gekozen omdat het me vooral gaat om de reacties en ervaringen van anderen wat de relaties betreft

Wat polyamory betreft: ik heb dat ook heel lang niet goed kunnen begrijpen. Maar nu merk ik dat ik nog altijd enorm veel van m'n man hou, hem ook absoluut niet kwijt wil, en toch hoteldebotel verliefd aan 't worden ben op een ander.
Naar mijn mening kan verliefd worden op een ander altijd gebeuren, zeker als je een lange relatie hebt, en ligt het er maar net aan wat je vervolgens met die gevoelens doet. Ik ben getrouwd, niet blind geworden voor wat er voorbij komt lopen.
En nu is de situatie dus zo dat die verliefde gevoelens wel een plaats mogen en kunnen krijgen, dat ik daar wel wat mee mag en kan doen. Al zal ik ook meteen toegeven dat dat waarschijnlijk heel anders zou zijn als ik verliefd was geworden op een andere man in plaats van op een vrouw. M'n man geeft zelf ook aan dat hij er dan waarschijnlijk anders over zou denken. Maar nu is "de ander" voor hem geen concurrentie.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_54824557
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:48 schreef babsjuh het volgende:

[..]

Ik heb lang nagedacht over of ik dit in sex of r&p zou posten en bewust voor r&p gekozen omdat het me vooral gaat om de reacties en ervaringen van anderen wat de relaties betreft
Maar mensen die het zelfde mee maken zul je hier niet snel vinden en in sex wel denk ik vandaar dat ik je de tip gaaf daar te zoeken
quote:
Wat polyamory betreft: ik heb dat ook heel lang niet goed kunnen begrijpen. Maar nu merk ik dat ik nog altijd enorm veel van m'n man hou, hem ook absoluut niet kwijt wil, en toch hoteldebotel verliefd aan 't worden ben op een ander.
Naar mijn mening kan verliefd worden op een ander altijd gebeuren, zeker als je een lange relatie hebt, en ligt het er maar net aan wat je vervolgens met die gevoelens doet. Ik ben getrouwd, niet blind geworden voor wat er voorbij komt lopen.
En nu is de situatie dus zo dat die verliefde gevoelens wel een plaats mogen en kunnen krijgen, dat ik daar wel wat mee mag en kan doen. Al zal ik ook meteen toegeven dat dat waarschijnlijk heel anders zou zijn als ik verliefd was geworden op een andere man in plaats van op een vrouw. M'n man geeft zelf ook aan dat hij er dan waarschijnlijk anders over zou denken. Maar nu is "de ander" voor hem geen concurrentie.
Maar de ander is toch net zo goed concurentie?
Ik bedoel ik ben ook bi maar ik hou niet minder of meer of op een andere manier van mannen dan van vrouwen... Ik neem aan jij ook niet dus dan is er toch net zo goed een risico zeg maar
en daarom zou ik er zelf niet voor kiezen om met 2 mensen tegelijk een relatie aan te gaan omdat dat in mijn hart niet eerlijk voelt
Hoewel ik natuurlijk wel snap dat je na een huwlijk niet blind word
  zondag 25 november 2007 @ 14:53:39 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54824640
quote:
Maar nu is "de ander" voor hem geen concurrentie.

Dat dachten er velen voor hem.......

Naar mijn mening gaat het nooit goed op lange termijn. Ach ja ieder zo z'n ding he als je maar lol hebt.
Maar voor mij is je relatie dan niet meer oprecht als je dingen zoekt bij anderen.
pi_54824723
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:53 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dat dachten er velen voor hem.......

Naar mijn mening gaat het nooit goed op lange termijn. Ach ja ieder zo z'n ding he als je maar lol hebt.
Maar voor mij is je relatie dan niet meer oprecht als je dingen zoekt bij anderen.
Ja dat is toch ook wel mijn mening...
Nou ja dat je verliefde gevoelens kunt krijgen voor een ander is natuurlijk vrij redelijk na een aantal jaar... De keus is dan alleen of je er op in gaat of niet... Wil je dat dan toch perse doen dan liever op de manier van TS dan wanneer het vreemdgaan is
Hoewel ik bij allebei denk: als je de behoefte hebt om er op in te gaan is er iets mis in je huidige relatie
Maar dat zal TS en andere mensen die er polyhupseflupsen wel niet vinden
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 15:01:03 #11
5428 crew  miss_sly
pi_54824832
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:48 schreef babsjuh het volgende:

Maar nu is "de ander" voor hem geen concurrentie.
Omdat "de ander" van een ander geslacht is, is er geen mogelijkheid om een concurrentiestrijd aan te gaan, omdat ze beiden iets anders te bieden hebben. Een ongelijke strijd, zeg maar.
Een concurrente kan ze natuurlijk altijd alsnog worden, als jullie relatie uiteindelijk toch meer blijkt te bieden dan de relatie van jou met je man.

Verder zou het allemaal niets voor mij zijn. Voor mij is juist het exclusieve dat je hebt het grote verschil tov relaties met andere mensen. Ik heb echter geen enkel probleem met mensen die hun relatie anders in wensen te delen, maar kan me er niets bij voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 25 november 2007 @ 15:03:49 #12
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54824882
Schopje SEX
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_54824895
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat "de ander" van een ander geslacht is, is er geen mogelijkheid om een concurrentiestrijd aan te gaan, omdat ze beiden iets anders te bieden hebben. Een ongelijke strijd, zeg maar.
Maar het enige verschil zit hem in de geslachtsdelendingen dus dat staat los van liefde en daar ging het toch om? Dan is ze toch juist concurentie
Anders ging het wel om pure geilheid en sprak TS niet over liefde
Hoewel dat natuurlijk best te verwarren is
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 15:07:59 #14
5428 crew  miss_sly
pi_54824963
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:04 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Maar het enige verschil zit hem in de geslachtsdelendingen dus dat staat los van liefde en daar ging het toch om? Dan is ze toch juist concurentie
Zoals ik het lees, gaat het om liefde en lust. En als het om het tweede gaat is het dus een ongelijke strijd, want beiden biedt iets anders.

Maar zoals ik al zei: eigenlijk kan ze dus wel degelijk een concurrente worden.
pi_54824991
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals ik het lees, gaat het om liefde en lust. En als het om het tweede gaat is het dus een ongelijke strijd, want beiden biedt iets anders.

Maar zoals ik al zei: eigenlijk kan ze dus wel degelijk een concurrente worden.
Ik reageerde ook niet omdat ik het met je oneens was hoor Meer als een aanvulling of zo
  zondag 25 november 2007 @ 15:14:05 #16
33969 babsjuh
pi_54825092
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:04 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Wat hier ook verward wordt is hoe ik 't voel (verliefdheid, liefdesrelatie) en hoe m'n man er tegenover staat (geen concurrentie).

M'n man weet van m'n gevoelens voor haar, daar hebben we al uren en uren over gepraat en daar zal nog wel veel meer over gepraat worden. Eerlijkheid staat voorop, voor ons allebei. Op het moment dat m'n man aangeeft problemen te zien of ergens mee te zitten, dan gaat hij gewoonweg voor, hoe verliefd ik ook ben.
Natuurlijk is dat nu makkelijk roepen voor mij, dat weet ik ook wel.
Maar we zijn hier niet aan begonnen omdat onze relatie slecht was en we 'n manier zochten om er toch nog wat leuks van te maken. Als dat je vertrekpunt is, is het risico veel groter natuurlijk.
Wij zijn er aan begonnen vanuit een relatie die heel sterk is, en zien het als extraatje.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_54844055
Hoi Babsjuh,
FF iets van onze kant. Wij swingen nu zo´n jaar of 6, het ene jaar actiever dan het andere.
Hierbij gaan we af en toe naar clubs, ander keren zijn het thuisdates. Wij doen dat met andere stellen en single mannen. Zij is gek op een extra vent in het spel, daanaast zijn wij allebei bi.

Zodra het liefde wordt, is het wat ons betreft anders. Onze relatie is sterk, we hebben samen 2 superkids en dat (de relatie) willen we zo houden. Het gevaar voor verleifdheid is natuurlijk altijd aanwezig, het gaat er alleen om hoe je dat samen oppakt. Wij hebben afgesproken dat we, zodra er zoals als (echte?) liefde ontstaat, we ons terugtrekken uit DIE relatie. Voor de rest staan we overal voor open en zien wel wat er van komt. Inderdaad heb je soms met anderen een erg goed gevoel, maar is de sexuele aantrekkingskracht er niet.

Een ander stel waarmee je over swingen en je sexbeleving kan praten is ook veel waard. Onze ervaring is dat het lastig is om een stel te vinden waarmee je het ALLEBEI hebt. Tenslotte zijn er dan 4 mensen in het spel.

Zo, ook dit is een heel verhaal, maar wilde ik ff kwijt
pi_54846687
Genoeg herkenning hier, dus laat ik ook even mijn zegje doen.
Even kort mijn achtergrond: begin dit jaar gescheiden, relatie gehad van 10 jaar, waarvan 6 jaar swingen, reden scheiding: ex bleek meer lesbisch dan bi en hield niet meer van me als liefdes-partner maar meer als broer...

Bij ons absoluut geen jaloersigheid, bij ons ging het ook om de sex, niet relaties met anderen.
We gingen bij stellen op bezoek, of bezochten parenclubs. Sinds een paar maand doe ik dat na een klein jaar pauze weer. Echter nu alleen. Sex zie ik los van liefde. We hadden er ook beiden genoeg plezier in.
Het was een extraatje. Het mooie is ook de openheid, je kunt over van alles praten met andere swingers. Niks is te gek. Je praat met "normale" stellen niet zo snel over sex. ;-) Met swingersstellen is dat geen probleem en geen taboe.
Tot vlak voor de scheiding dacht mijn vrouw bi te zijn. Dat vond ik ook geen probleem, ze heeft vaak genoeg sex gehad met andere vrouwen. Ik zag dat niet als concurrentie. Maar na persoonlijke problemen en twijfelingen bleek dus dat ze toch meer lesbische neigingen had en ze werd verliefd op een andere vrouw.
Ik heb het mij nooit persoonlijk aangetrokken. Ze heeft niet express wat verzwegen, maar kon niet om haar gevoelens heen. We hebben nog steeds vriendschappelijk kontakt.
Ik ben dus na pauze weer begonnen met swingen en beleef leuke tijden :-) a.s. zaterdag ga ik weer naar Le Baron A6. Ik hoef me niet te vervelen ;-)
pi_54846968
Als het goed gaat, gewoon doorgaan toch.
pi_54847461
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:40 schreef liefie_ het volgende:
Liefde komt in vele vormen, als je 2 ouders hebt houdt je toch ook van beiden, of van je broers en zussen, of je kinderen....
Waarom denk je dat je maar van 1 iemand kan houden en niet van meer?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 26 november 2007 @ 16:47:37 #21
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_54849619
tja, je moet toch iets doen om de tijd te verdrijven hé
Screw you guys, I'm going home.
pi_54850121
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Liefde komt in vele vormen, als je 2 ouders hebt houdt je toch ook van beiden, of van je broers en zussen, of je kinderen....
Waarom denk je dat je maar van 1 iemand kan houden en niet van meer?
Gelukkig hou ik op een andere manier van een partner dan van mijn zus
pi_54853256
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:14 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Gelukkig hou ik op een andere manier van een partner dan van mijn zus
Ik neem aan dat je je enigszins kunt indenken wat ze bedoelt?

Je kunt namelijk best van twee mensen houden, op dezelfde manier. Dat wil niet zeggen dat dan je relatie minder is. Ik zie niet in hoe het één het ander uit zou kunnen sluiten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_54853496
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je enigszins kunt indenken wat ze bedoelt?

Je kunt namelijk best van twee mensen houden, op dezelfde manier. Dat wil niet zeggen dat dan je relatie minder is. Ik zie niet in hoe het één het ander uit zou kunnen sluiten.
Ik wel
Een van de "symptomen" van de manier waarop ik van een partner hou is denken dat die persoon de geweldigste op aarde is etc
pi_54853598
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:10 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Ik wel
Een van de "symptomen" van de manier waarop ik van een partner hou is denken dat die persoon de geweldigste op aarde is etc
Jij, ja. Dat is dan ook jouw mening. Die is (gelukkig) niet universeel, net zoals de mijne. Dan nog: Mijn vrouw is de meest fantastische echtgenote , de beste moeder die ik voor mijn kinderen zou willen hebben én de beste minnares die ik ooit zal hebben. Die mening en het houden van iemand anders zegt niets over hoeveel ik van Loena-tik- hou.
pi_54853658
Daarom stond er ook boven dat het mijn mening is
pi_54853887
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:17 schreef liefie_ het volgende:
Daarom stond er ook boven dat het mijn mening is
Dat had ik gelezen, maar je " " stond daar nogal haaks op.

Anyway: als je de dingen goed kunt scheiden van elkaar (wat je nooit van tevoren kunt aangeven) kan het volgens mij een verrijking van je relatie betekenen. (let wel: persoonlijke mening) Hoe zonde moet het zijn als je jezelf beperkt, omdat je je partner nooit vertelt over je verlangens die je op dat gebied hebt. Misschien heb je maar één of twee partners gehad en zou je wel meer willen ontdekken. Gewoon om te voelen hoe dat is. Het zou een hoop problemen in de toekomst kunnen schelen als je daar duidelijk in kunt zijn. Bijvoorbeeld dat een slippertje niet het einde van het huwelijk betekent en dat je elkaar kunt vrijlaten, omdat je daar de lichamelijke behoefte aan hebt.
pi_54853957
Zoals ik al zei, lichamelijke lust zeg maar kan ik best begrijpen
pi_54855163
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:10 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Ik wel
Wat nu als je iemand tegenkomt die op zijn eigen manier ook helemaal geweldig is?

Een andere liefde hoeft niet even diep te gaan, kan wel, hoeft niet, maar kan gewoon erg waardevol zijn, je kan dingen met de een hebben die je niet met de ander hebt op die manier(ander mens, andere dingen, zo gaat dat).
Je kan vriendschap met een beetje extra hebben met iemand, je kan een volledige driehoeksrelatie hebben.

Je kan alle kanten op, maar liefde komt in vele vormen en maten, je kan van vele verschillende mensen houden op vele verschillende manieren, het een sluit het andere niet uit.

Je zegt ik hou niet van mijn partner zoals ik van mijn zus hou, laten we ervanuit gaan dat er een goede relatie is met die zus, anders moet je maar iemand anders in gedachte nemen waar je veel om geeft.
Die zus kan uiteindelijk meer maken als een partner, meer fouten maken, meer van dat soort dingen, de liefde is veel meer richting onvoorwaardelijk als die tussen partners vaak.

Maakt dat de liefde tussen partners minder, welnee, die blijft hetzelfde, even waardevol, je zal niet willen ruilen tussen partner en zus, want met je partner heb je weer andere dingen die je deelt.

Zo is het ook als meerdere mensen van elkaar houden als zijnde partners, het een maakt het ander niet minder, er is alleen wat anders bij.

Zelf zou ik er geen volledige driehoeksverhouding van maken, het is me te ingewikkeld dat met een gezin te doen en ook gewoon om het feit dat het afschuwelijk lastig is om iedereen bij elkaar te passen, er zou geen scheefheid mogen bestaan namelijk.
Dat zie ik dus gewoon niet gebeuren, maar ik ken wel een zekere liefde voor anderen buiten mijn huwelijk om.
Ik ken die mensen dan ook al jaren en jaren, het is vriendschap met een beetje meer, een zekere vorm van liefde, maar ze zijn niet mijn levenspartners zoals mijn man dat is, dat is dan weer net een andere vorm van liefde, die gaat nog veel dieper.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_55073957
Als alle mensen liefde en sex nou eens los vanelkaar zouden kunnen zien dan waren er heel wat relatieproblemen minder.
Besef nou eens dat monogamie niet bestaat.... iedereen wil wel eens iets anders dan wat hij heeft (en diegene hoeft niet dan ontevreden te zijn met wat hij heeft).
Ik bedoel welke vent kijkt geen porno of filmpjes/foto's op de computer.... en loopt zich daarbij te rukken als vrouwlief niet thuis is....
pi_55074334
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:58 schreef -moppie- het volgende:
Als alle mensen liefde en sex nou eens los vanelkaar zouden kunnen zien dan waren er heel wat relatieproblemen minder.
Besef nou eens dat monogamie niet bestaat.... iedereen wil wel eens iets anders dan wat hij heeft (en diegene hoeft niet dan ontevreden te zijn met wat hij heeft).
Ik bedoel welke vent kijkt geen porno of filmpjes/foto's op de computer.... en loopt zich daarbij te rukken als vrouwlief niet thuis is....
Monogamie is een keuze, net als niet monogaam zijn.
Als iemand wel eens van een ander denkt: hmm, lekker ding, dan is het alsnog een keuze om er wel of niet iets mee te doen. Ieder zijn eigen beslissing daarin, lijkt me. Het een is niet beter dan het andere.
Porno kijken en masturberen (doen vrouwen ook, hoor) heeft dan wewer niets met monogamie te maken, imo.
pi_55074481
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Porno kijken en masturberen (doen vrouwen ook, hoor) heeft dan wewer niets met monogamie te maken, imo.
Klopt, maar wel met de gedachtengang erachter...
Ik moet er niet aan denken dat ik sex met mn vent heb terwijl hij aan een ander denkt....
pi_55074511
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:23 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Klopt, maar wel met de gedachtengang erachter...
Ik moet er niet aan denken dat ik sex met mn vent heb terwijl hij aan een ander denkt....
Dus jou vent mag geen porno kijken omdat ie dan aan een ander denkt terwijl ie sex met je heeft?
Ik snap de gedachten gang niet
Dan moet je ook films met angelina jolie verbieden of zo
pi_55074771
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:25 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Dus jou vent mag geen porno kijken omdat ie dan aan een ander denkt terwijl ie sex met je heeft?
Ik snap de gedachten gang niet
Dan moet je ook films met angelina jolie verbieden of zo
Nee hoor, dat mag hij!
Maar ik heb liever dat hij het doet met degene aan wie die denkt dan dat hij zijn lusten voor die persoon op mij botviert...
  donderdag 6 december 2007 @ 12:03:24 #35
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_55075319
quote:
'Als alle mensen...' wishlist.
quote:
Besef nou eens dat monogamie niet bestaat....
En of monogamie bestaat! Het bestaat met mij en met mij vele anderen. Vele anderen die , zoals Miss_Sly zo mooi zegt, de keuze maken om monogaam te zijn.

Net zoals swingen of trio's of op een andere manier je partner met iemand anders delen een keuze is.
quote:
iedereen wil wel eens iets anders dan wat hij heeft (en diegene hoeft niet dan ontevreden te zijn met wat hij heeft).
Maar daar hoef je toch niets mee te doen? En daarbij voor iedereen praten is ook makkelijk!

Er zijn zelfs mensen die nooit sex hoeven, dus die hoeven ook nooit een ander. Toch?
quote:
Of als vrouwlief wel thuis is! Maar dat is beside the point.

En verder werd er gevraagd om een mening! Niet om voor anderen te denken en antwoord te geven! Jou opvattingen hoeven gelukkig niet die van de buurman te zijn!

Mijn mening is dat het niet mijn ding is. Mijn partner is voor mij en ik ben voor mijn partner.

En dat er een hoop relatieproblemen bespaard zouden worden als elke kerel/vrouw eens nadacht over de consequenties ipv. meteen te handelen (niet eens allen op sex gebied )! Maar dat is mijn mening en die hoef je niet te delen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_55077099
quote:
Los van dat niet iedereen daar iets mee doet, heeft ook lang niet iedereen die gevoelens. Jij doet het nu voorkomen alsof mensen die niet vreemdgaan wel willen maar bijvoorbeeld niet durven. Sommige mensen willen gewoon niet vreemd gaan.
pi_55081484
Mja... sommige mensen denken daar anders over dan hun partner. Die durft daar niets mee te doen uit angst voor onbegrip of erger.
pi_55155805
Uit eigen ervaring weet ik dat polyamorie heel goed kan werken. Ik heb zelf ruim 2,5 jaar een relatie gehad naast mijn huwelijk. De voorwaarde is dat je open en eerlijk met elkaar blijft communiceren.
Praat over je gevoel, je ervaringen en er blijkt dan heel veel te kunnen. Mijn man heeft het vanaf dag één gezien hoe veel het mij extra gaf. Het deed niets af aan onze relatie. Ik zocht geen vervanging of zo, maar ik kwam iemand tegen die mij op een andere manier ook heel veel liefde en genegenheid gaf. Dat was wederzijds.
Inmiddels heb ik die relatie verbroken, maar ik weet nu dat ik in staat ben om gelijktijdig van 2 mannen te houden, daar echte liefde voor kan voelen, en een intieme relatie mee kan hebben.
Of het ooit nog eens zal gebeuren........time will tell.
Ik sluit het niet uit, maar ga ook niet op zoek.
Mijn huwelijk is er in ieder geval alleen maar beter van geworden,
pi_55167104
Ik geloof nog steeds in de visie dat je iemand bij je moet hebben die aan al je behoeftes kan voorzien. Daarin kan best een fantasie van een partner uitgesponnen worden met een derde, maar blijft de basis het tweetal. Ik denk dat je er wijs aan doet de eerste jaren je op elkaar te focussen, elkaar te leren kennen en begrijpen en je dan dit soort dingen pas in overweging moet gaan nemen. Ik heb teveel gezien dat men het gebruikt als vlucht voor een partner die, ondanks dat hij zo 'lief' is, niet kan voldoen aan de wensen van de ander.
Verbaal terrorist
pi_55175453
quote:
Op maandag 10 december 2007 13:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik geloof nog steeds in de visie dat je iemand bij je moet hebben die aan al je behoeftes kan voorzien.
En juist daar gaat het vaak mis.

Cultuur heeft deze visie grotendeels bepaald. Dat is niet erg, zolang je maar beseft dat jouw (evt. toekomstige) partner na jaren van een fantastische relatie met jou, tot de ontdekking komt dat jij niet aan al haar wensen kan voldoen. (dat kan ook helemaal niet: je partner zal waarschijnlijk altijd concessies doen, om jou te plezieren of niet te kwetsen, net zoals jij dat zult doen, ook dat geeft overigens allemaal niets, wat mij betreft)

Als jullie een relatie vol liefde en genegenheid hebben, maar jouw partner mist de spanning van sex met een ander of wordt verliefd/gaat houden van een andere man, zonder dat de liefde voor jou minder wordt. Zul jij haar dan uiteindelijk laten vallen? De vrouw die jij met alles dat je hebt, liefhebt?

Dat kan, omdat je het misschien als verraad zult zien of als falen van jezelf. Of je wilt dat niet weten van haar. Nuchter beschouwd is het gewoon één van de wensen van je partner. Ik denk niet dat je je partner gelukkiger maakt als ze daardoor haar eigen eerste man moet missen, omdat hij er niet mee kan omgaan of het er niet mee eens is.

(let wel: geen waardeoordeel over je visie, wel een visie zoals het ook zou kunnen. )
pi_55175609
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:13 schreef Joye het volgende:
Uit eigen ervaring weet ik dat polyamorie heel goed kan werken. Ik heb zelf ruim 2,5 jaar een relatie gehad naast mijn huwelijk.
Wat ik me dan afvraag (in alle oprechtheid, niet om te bashen ofzo, hoor): waar haal je de tijd vandaan voor twee relaties tegelijk? Ik neem aan dat je neit bij alletwee die mannen samenwoonde? En wat hield die relatie dan in? Een relatie is voor mij meer dan seks, maar ook er voor elkaar zijn, samen leuke dingen doen, samen met vrienden of familie dingen doen. Hoe kun je dat combineren, want naar mijn idee van een relatie leef je dan twee levens tegelijk...
pi_55177197
quote:
Op maandag 10 december 2007 13:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik geloof nog steeds in de visie dat je iemand bij je moet hebben die aan al je behoeftes kan voorzien.
Vrijere relatie's werken ook niet goed als het gaat om tekortkomingen compenseren met andere dingen.
als de seks slecht is gaat die niet beter worden van een vrijere relatie, als er relatieproblemen zijn gaan die niet oplossen door een vrijere relatie enz enz.

Sterker nog een insteek vanuit een gemis is meestal geen goed begin en dan druk ik me lievelijk uit.

Er bestaan ook wel vrijere relatie's, soms zelfs eenzijdig met wel zo'n insteek, denk bv aan een partner die door lichamelijke problemen niet aan behoefte's kan voldoen of wat dan ook, maar daar gaat een boel aan vooraf, een heleboel gepraat en begrip voor elkaars standpunt.
Dat zijn de uitzonderingen.

Over het algemeen moet het gewoon goed zitten in je relatie, moet je niet het idee hebben dat het ergens anders wel beter zal zijn, moet je het niet doen om wat je thuis niet krijgt, zijn er dingen die je thuis mist, los dat dan thuis op, het buiten de deur zoeken zal het gebeuren binnenshuis niet oplossen, eerder erger maken.

Elkaar goed kennen, goed comminuceren, begrip hebben voor elkaar, rekening willen houden met zijn belangerijk in elke relatie en al zeker als je het vrijer wil gooien, je moet van elkaar op aan kunnen, op elkaar kunnen vertrouwen.
Als je nog geen ervaring hebt op dat gebied, je grensen nog moet gaan verkennen en alles is het idd vaak beter als je eerst die basis echt goed zet voor je eigen relatie.
Heb je al wel een bergje ervaring en je komt iemand tegen die dat ook heeft, die grensen al kent van zichzelf dan kan je evt gelijk doorschieten naar die vrije insteek, maar zelfs daar zal de basis goed moeten zitten en om dat echt goed te krijgen is er tijd nodig.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:01:41 #43
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_55186021
Ik denk dat monogamie of polygamie een vorm van GELOOF is. Je kunt niet stellen dat de mens monogaam HOORT te zijn omdat jij dat zo voelt/gelooft of niet. De cultuur waarin je opgroeit bepaalt doorgaans dat geloof. En dat de MEESTE mensen in de praktijk monogaam zijn betekent alleen maar dat polygamie veel ingewikkelder in om succesvol te laten werken. Tenslotte moet je als mensen zeer ver ontwikkeld zijn. Gooi er een paar onzekerheden of elementen als jaloezie tussen en voila, het werkt al niet meer.

Wat verliefd op twee mensen tegelijk betreft: verliefdheid is een puur chemische 'aandoening'. Dus is het technisch mogelijk dat mensen verliefd worden op 2 mensen tegelijk, of telkens weer verliefd worden op iemand anders. Hell, je kunt zelfs verslaafd raken aan het verliefd worden op iemand.
En wat dan HELEMAAL mogelijk is is dat je intens houd van iemand (je perfecte partner) maar verliefd word op een ander, zelfs al is die ander minder perfect voor jou dan je partner. Mensen die dat ontkennen is dat gewoon nooit overkomen of doen hun uiterste best om te voorkomen dat ze in zo'n situatie terecht komen. Simpelweg door zich daar niet voor open te stellen (DAARIN ligt wel een keuze!)

Maar dat is just mijn net bedachte mening
pi_55210196
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Zul jij haar dan uiteindelijk laten vallen? De vrouw die jij met alles dat je hebt, liefhebt?

Dat kan, omdat je het misschien als verraad zult zien of als falen van jezelf. Of je wilt dat niet weten van haar. Nuchter beschouwd is het gewoon één van de wensen van je partner. Ik denk niet dat je je partner gelukkiger maakt als ze daardoor haar eigen eerste man moet missen, omdat hij er niet mee kan omgaan of het er niet mee eens is.

(let wel: geen waardeoordeel over je visie, wel een visie zoals het ook zou kunnen. )
Dus eigenlijk zeg je dat het een prima oplossing is voor mensen die angst voor de toekomst hebben in combinatie met verlatingsangst? Ikzelf hou liever mijn voetjes op de grond. Diegene past dan gewoon minder bij je dan je denkt, maar er zijn vele manieren om dat te ontkennen.

Ik denk dat een groot deel respect en onderlinge communicatie betreft. Het lijkt mij echter gevoelsmatig niet in orde als je constant wensen hebt naar anderen, dan doe je jezelf tekort in je relatie en is dat een onderbewust signaal dat je eens verder moet kijken. Het blijven hangen aan een partner in de zin van 'ik heb liefde bij hem en seks bij vele anderen' vind ik eerder een teken van gebrek aan perspectief dan een gezond klinkende afspraak tussen twee partners.

Maar goed, in liefde en oorlog is alles geoorloofd. Het is allemaal maar wat je jezelf wijsmaakt IMHO. Daarentegen kan ik me best voorstellen dat je als man of vrouw een trio-fantasie hebt. In een goede relatie zou je het daar over kunnen hebben en afspraken over kunt maken.

Ik geloof alleen persoonlijk dat er vaak niet kritisch genoeg wordt gekeken wat er met de eigen partner is en uit een soort van medelijden/ eerste vriendje/etc etc (noem alle redenen maar op)-perspectief relaties in stand worden gehouden. Binnen dit soort brakke relaties gaat men dan stoer experimenteren, sja zo hoef je inderdaad niets te concluderen.

Maar ik vind overigens wel dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Als je het jezelf wijs kunt maken en je bent er gelukkig mee, wie ben ik dan om te zeggen dat 'gelukkig' relatief is.
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:01 schreef EdPowers het volgende:
En dat de MEESTE mensen in de praktijk monogaam zijn betekent alleen maar dat polygamie veel ingewikkelder in om succesvol te laten werken. Tenslotte moet je als mensen zeer ver ontwikkeld zijn. Gooi er een paar onzekerheden of elementen als jaloezie tussen en voila, het werkt al niet meer.
Hier krijg ik dus een beetje kotsneigingen van. De polygame mens als verontwikkeld exemplaar, beter en verder dan de rest.
Verbaal terrorist
pi_55212719
tvp

[ Bericht 99% gewijzigd door LaTiNo op 12-12-2007 13:52:07 ]
  woensdag 12 december 2007 @ 13:52:33 #46
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_55216425
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:38 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Hier krijg ik dus een beetje kotsneigingen van. De polygame mens als verontwikkeld exemplaar, beter en verder dan de rest.
tut tut tut! Ruim je braaksel even op, het is niet wat je denkt
Wat ik bedoel is dat je als mens eigenschappen als jaloezie, onzekerheid etc. al achter je hebt moeten laten om polygamie uberhaupt te kunnen laten werken. Ik zeg dus niet dat je verder ontwikkeld bent als mens ALS je polygaam bent
pi_55246366
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:52 schreef EdPowers het volgende:

[..]

tut tut tut! Ruim je braaksel even op, het is niet wat je denkt
Wat ik bedoel is dat je als mens eigenschappen als jaloezie, onzekerheid etc. al achter je hebt moeten laten om polygamie uberhaupt te kunnen laten werken. Ik zeg dus niet dat je verder ontwikkeld bent als mens ALS je polygaam bent
Ik vind een sterk ontwikkeld gevoelsleven een ontwikkeling die een 'ontwikkeld mens' maakt. Swingers kiezen daarbij voor het uitschakelen van compleet menselijke eigenschappen als jaloezie en onzekerheid om te komen tot een rationele wereld waarin gevoelens een mindere rol spelen. Ik weet niet of dat zo goed of slecht is.
Verbaal terrorist
pi_55246872
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:35 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik weet niet of dat zo goed of slecht is.
Dat kan alleen de persoon in kwestie voor zichzelf beoordelen.
pi_55251668
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:35 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik vind een sterk ontwikkeld gevoelsleven een ontwikkeling die een 'ontwikkeld mens' maakt. Swingers kiezen daarbij voor het uitschakelen van compleet menselijke eigenschappen als jaloezie en onzekerheid om te komen tot een rationele wereld waarin gevoelens een mindere rol spelen. Ik weet niet of dat zo goed of slecht is.

Dat is dus persoonlijke groei....onzekerheid is idd een menselijke eigenschap, maar als je daar op je dertigste nog net zoveel last van hebt als op je veertiende, dan ben je dus stil blijven staan in je emotionele ontwikkeling.
pi_55253485
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:38 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat het een prima oplossing is voor mensen die angst voor de toekomst hebben in combinatie met verlatingsangst? Ikzelf hou liever mijn voetjes op de grond. Diegene past dan gewoon minder bij je dan je denkt, maar er zijn vele manieren om dat te ontkennen.
Ik weet niet hoe je bij die interpretatie komt, maar goed, dat kan natuurlijk.

Wat ik zeg is het volgende: jij bent al een flinke tijd met de liefde van je leven *bloemen overal, hartjes hieperdepiep*, dat soort liefde van je leven. Nu blijkt dat je partner over zichzelf ontdekt heeft dat ze gevoelens kan hebben voor andere mensen. Gewoon liefdesgevoelens, houden van. (dat is feitelijk wat polyamory is). Stel dat jouw partner iemand tegenkomt waar zij ook van is gaan houden.

Ga jij dan je partner vertellen dat het mooiste dat er is (van iemand houden/iemand liefde kunnen geven) niet goed is of ga je proberen een weg te vinden om ermee om te gaan? Juist omdat je van je partner houdt en vindt dat jouw partner gelukkig zou moeten zijn? Het is namelijk geen kwestie van: en nu ben ik dus niet meer belangrijk. Nee, jouw partner kiest voor beiden. Sterker: voor drieën. Je kunt namelijk meer liefde geven dan er partners zijn. Het is niet op, ofzo.

Als jij je partner dan verlaat, maak je volgens mij twee mensen ongelukkig. Als je bij je partner blijft en er een weg in kan vinden (en dat kan misschien wel jaren duren), dan kun je nog gelukkiger worden, dan daarvoor, omdat dit je relatie kan verdiepen.
quote:
Ik denk dat een groot deel respect en onderlinge communicatie betreft. Het lijkt mij echter gevoelsmatig niet in orde als je constant wensen hebt naar anderen, dan doe je jezelf tekort in je relatie en is dat een onderbewust signaal dat je eens verder moet kijken. Het blijven hangen aan een partner in de zin van 'ik heb liefde bij hem en seks bij vele anderen' vind ik eerder een teken van gebrek aan perspectief dan een gezond klinkende afspraak tussen twee partners.

Kun je vinden. Is jouw mening en daar heb ik niets van te vinden, verder. Alleen: is het niet een beetje kort door de bocht? Wie heeft bepaald dat sex iets is tussen 'maar' twee mensen? Volgens mij is dat cultuur gebonden. Sterker: christelijk-joodse cultuur heeft dat 'opgelegd'. Er zijn religies waar dat helemaal niet gewoon is. Daar is iets anders opgelegd. Maar evolutionair is sex tussen twee mensen helemaal niet logisch. In de basis zouden mensen gewoon met zoveel mogelijk mensen sex moeten hebben, om zo de sterkste soort te krijgen.
quote:
Maar goed, in liefde en oorlog is alles geoorloofd. Het is allemaal maar wat je jezelf wijsmaakt IMHO. Daarentegen kan ik me best voorstellen dat je als man of vrouw een trio-fantasie hebt. In een goede relatie zou je het daar over kunnen hebben en afspraken over kunt maken.
Maar dan nog kan het lang duren of moeilijk zijn. Juist omdat er iets in je systeem zit, dat zegt: dit is niet juist.
quote:
Ik geloof alleen persoonlijk dat er vaak niet kritisch genoeg wordt gekeken wat er met de eigen partner is en uit een soort van medelijden/ eerste vriendje/etc etc (noem alle redenen maar op)-perspectief relaties in stand worden gehouden. Binnen dit soort brakke relaties gaat men dan stoer experimenteren, sja zo hoef je inderdaad niets te concluderen.
Een erg fataistische manier van denken, moet ik zeggen.
quote:
Maar ik vind overigens wel dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Als je het jezelf wijs kunt maken en je bent er gelukkig mee, wie ben ik dan om te zeggen dat 'gelukkig' relatief is.
Doe wat je niet laten kan, inderdaad. Maar veroordeel mensen niet. (en ik lees "wijs kunt maken" als negatief, vandaar)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')