abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2007 @ 14:24:24 #1
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_54823904
Goed, hiermee gooi ik volgens mij een enorme knuppel in dit hoenderhok, maar ach... na een dag zonder FOK! kunnen we er dan ook weer tegenaan denk ik...

Ik ben benieuwd naar meningen van anderen over open relaties, polyamory en swingen. Drie verschillende dingen die toch ook raakvlakken hebben.

Zelf ben ik bijna 9 jaar samen met m'n man, een bijzonder goed huwelijk kan ik eigenlijk wel zeggen. In die 9 jaar zijn er echt wel momenten geweest dat ik 'm eigenlijk buiten had willen gooien, en hij heeft die momenten naar mij toe vast ook wel gekend. Door vooral respect voor elkaar boven alles te stellen en soms te praten tot we een ons wogen, zijn we de nodige hobbels te boven gekomen en is onze relatie nu echt heel sterk.

Zo sterk, dat we na jaren wikken en wegen ons nu op het swingerspad hebben begeven. Via wat profielen-sites voor swingers hebben we wat mensen leren kennen, met wat stellen koffie gedronken. Die contacten verlopen heel leuk tot nog toe, het is spannend en ook al is er dan niet altijd een erotische klik, je leert gelijkgestemde mensen kennen die je anders misschien nooit had leren kennen. Met één stel hebben we inmiddels 'n afspraak staan om naar 'n parenclub te gaan. We zien dan wel wat er gebeurt, hoeft niet persé met elkaar te zijn maar zo hebben we in ieder geval iemand om mee aan de bar te hangen als 't verder echt niks is

Met een ander stel loopt het contact heel anders. Tussen de vrouw van dat koppel en mijn man is geen erotische klik, van beide zijden niet. Die klik is er wel tussen die vrouw en ondergetekende. Die klik is nu zelfs aan het ontwikkelen naar een liefdesrelatie. Beide mannen zeggen het alleen maar prachtig voor ons te vinden, en nee... ze mogen echt niet iedere keer kijken
Allebei hebben we onze eigen levens waar we het druk mee hebben, en voor ons allebei staat onze vaste partner voorop. Maar daarnaast is zich dus een heel mooi iets aan het ontwikkelen.
Ik kan mijn huwelijk nu niet anders omschrijven als een open huwelijk, mezelf als polyamorisch / polyamoreus, m'n man en ik swingen ook vrolijk verder, net als m'n vriendin en haar partner en iedereen lijkt heel gelukkig te zijn hiermee.

Ik ben benieuwd naar verhalen en ervaringen van anderen over open relaties, polyamory en swingen. Valkuilen te over natuurlijk, net als rampscenario's. En nee, je moet hier niet aan beginnen om je relatie op te peppen of zelfs te redden, maar zo is het bij ons dan ook niet gegaan.
Wat zijn voor anderen redenen geweest om verder te kijken, hoe is de overgang naar een open relatie gelopen? Ben heel benieuwd!
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_54824114
hmm dit wil ik wel volgen in ieder geval heel veel succes en plezier TS
  zondag 25 november 2007 @ 14:33:59 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54824174
Heb je ook een samenvatting?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 25 november 2007 @ 14:39:01 #4
33969 babsjuh
pi_54824305
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:33 schreef Rosbief het volgende:
Heb je ook een samenvatting?
Ja hoor: ben gelukkig getrouwd met m'n man, heb daarnaast een liefdesrelatie met m'n vriendin, we bezoeken parenclubs en swingen ook nog. Comments anyone?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_54824338
Ik heb die mega op niet helemaal gelezen
Maar als je mensen wil tegen komen die het zelfde doen en tips en zo wil moet je denk ik in sex zijn en niet hier
Als je meningen er over wil horen nou dan alvast die van mij:
Polyamory snap ik persoonlijk niet omdat ik voor mijn gevoel altijd maar verliefd ben op een iemand... Je denkt dan toch dat die persoon de enige en de geweldigste etc in de wereld is? Hoe kun je dat dan voor 2 mensen voelen?
Swingen snap ik dan beter hoewel het niks voor mij is... Ik kan best begrijpen dat je een keer gewoon puur sex met een ander wil hebben of dat het je geil lijkt
Maar dan zie ik sex en liefde dus wel los
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_54824349
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:39 schreef babsjuh het volgende:

[..]

Ja hoor: ben gelukkig getrouwd met m'n man, heb daarnaast een liefdesrelatie met m'n vriendin, we bezoeken parenclubs en swingen ook nog. Comments anyone?
Zolang je man op de hoogte is en het goed keurt en je hem het zelfde zou gunnen do your thing zou ik zeggen
  zondag 25 november 2007 @ 14:48:16 #7
33969 babsjuh
pi_54824495
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:40 schreef liefie_ het volgende:
Maar als je mensen wil tegen komen die het zelfde doen en tips en zo wil moet je denk ik in sex zijn en niet hier
Polyamory snap ik persoonlijk niet omdat ik voor mijn gevoel altijd maar verliefd ben op een iemand... Je denkt dan toch dat die persoon de enige en de geweldigste etc in de wereld is? Hoe kun je dat dan voor 2 mensen voelen?
Swingen snap ik dan beter hoewel het niks voor mij is... Ik kan best begrijpen dat je een keer gewoon puur sex met een ander wil hebben of dat het je geil lijkt
Ik heb lang nagedacht over of ik dit in sex of r&p zou posten en bewust voor r&p gekozen omdat het me vooral gaat om de reacties en ervaringen van anderen wat de relaties betreft

Wat polyamory betreft: ik heb dat ook heel lang niet goed kunnen begrijpen. Maar nu merk ik dat ik nog altijd enorm veel van m'n man hou, hem ook absoluut niet kwijt wil, en toch hoteldebotel verliefd aan 't worden ben op een ander.
Naar mijn mening kan verliefd worden op een ander altijd gebeuren, zeker als je een lange relatie hebt, en ligt het er maar net aan wat je vervolgens met die gevoelens doet. Ik ben getrouwd, niet blind geworden voor wat er voorbij komt lopen.
En nu is de situatie dus zo dat die verliefde gevoelens wel een plaats mogen en kunnen krijgen, dat ik daar wel wat mee mag en kan doen. Al zal ik ook meteen toegeven dat dat waarschijnlijk heel anders zou zijn als ik verliefd was geworden op een andere man in plaats van op een vrouw. M'n man geeft zelf ook aan dat hij er dan waarschijnlijk anders over zou denken. Maar nu is "de ander" voor hem geen concurrentie.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_54824557
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:48 schreef babsjuh het volgende:

[..]

Ik heb lang nagedacht over of ik dit in sex of r&p zou posten en bewust voor r&p gekozen omdat het me vooral gaat om de reacties en ervaringen van anderen wat de relaties betreft
Maar mensen die het zelfde mee maken zul je hier niet snel vinden en in sex wel denk ik vandaar dat ik je de tip gaaf daar te zoeken
quote:
Wat polyamory betreft: ik heb dat ook heel lang niet goed kunnen begrijpen. Maar nu merk ik dat ik nog altijd enorm veel van m'n man hou, hem ook absoluut niet kwijt wil, en toch hoteldebotel verliefd aan 't worden ben op een ander.
Naar mijn mening kan verliefd worden op een ander altijd gebeuren, zeker als je een lange relatie hebt, en ligt het er maar net aan wat je vervolgens met die gevoelens doet. Ik ben getrouwd, niet blind geworden voor wat er voorbij komt lopen.
En nu is de situatie dus zo dat die verliefde gevoelens wel een plaats mogen en kunnen krijgen, dat ik daar wel wat mee mag en kan doen. Al zal ik ook meteen toegeven dat dat waarschijnlijk heel anders zou zijn als ik verliefd was geworden op een andere man in plaats van op een vrouw. M'n man geeft zelf ook aan dat hij er dan waarschijnlijk anders over zou denken. Maar nu is "de ander" voor hem geen concurrentie.
Maar de ander is toch net zo goed concurentie?
Ik bedoel ik ben ook bi maar ik hou niet minder of meer of op een andere manier van mannen dan van vrouwen... Ik neem aan jij ook niet dus dan is er toch net zo goed een risico zeg maar
en daarom zou ik er zelf niet voor kiezen om met 2 mensen tegelijk een relatie aan te gaan omdat dat in mijn hart niet eerlijk voelt
Hoewel ik natuurlijk wel snap dat je na een huwlijk niet blind word
  zondag 25 november 2007 @ 14:53:39 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54824640
quote:
Maar nu is "de ander" voor hem geen concurrentie.

Dat dachten er velen voor hem.......

Naar mijn mening gaat het nooit goed op lange termijn. Ach ja ieder zo z'n ding he als je maar lol hebt.
Maar voor mij is je relatie dan niet meer oprecht als je dingen zoekt bij anderen.
pi_54824723
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:53 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dat dachten er velen voor hem.......

Naar mijn mening gaat het nooit goed op lange termijn. Ach ja ieder zo z'n ding he als je maar lol hebt.
Maar voor mij is je relatie dan niet meer oprecht als je dingen zoekt bij anderen.
Ja dat is toch ook wel mijn mening...
Nou ja dat je verliefde gevoelens kunt krijgen voor een ander is natuurlijk vrij redelijk na een aantal jaar... De keus is dan alleen of je er op in gaat of niet... Wil je dat dan toch perse doen dan liever op de manier van TS dan wanneer het vreemdgaan is
Hoewel ik bij allebei denk: als je de behoefte hebt om er op in te gaan is er iets mis in je huidige relatie
Maar dat zal TS en andere mensen die er polyhupseflupsen wel niet vinden
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 15:01:03 #11
5428 crew  miss_sly
pi_54824832
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:48 schreef babsjuh het volgende:

Maar nu is "de ander" voor hem geen concurrentie.
Omdat "de ander" van een ander geslacht is, is er geen mogelijkheid om een concurrentiestrijd aan te gaan, omdat ze beiden iets anders te bieden hebben. Een ongelijke strijd, zeg maar.
Een concurrente kan ze natuurlijk altijd alsnog worden, als jullie relatie uiteindelijk toch meer blijkt te bieden dan de relatie van jou met je man.

Verder zou het allemaal niets voor mij zijn. Voor mij is juist het exclusieve dat je hebt het grote verschil tov relaties met andere mensen. Ik heb echter geen enkel probleem met mensen die hun relatie anders in wensen te delen, maar kan me er niets bij voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 25 november 2007 @ 15:03:49 #12
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54824882
Schopje SEX
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_54824895
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat "de ander" van een ander geslacht is, is er geen mogelijkheid om een concurrentiestrijd aan te gaan, omdat ze beiden iets anders te bieden hebben. Een ongelijke strijd, zeg maar.
Maar het enige verschil zit hem in de geslachtsdelendingen dus dat staat los van liefde en daar ging het toch om? Dan is ze toch juist concurentie
Anders ging het wel om pure geilheid en sprak TS niet over liefde
Hoewel dat natuurlijk best te verwarren is
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 15:07:59 #14
5428 crew  miss_sly
pi_54824963
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:04 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Maar het enige verschil zit hem in de geslachtsdelendingen dus dat staat los van liefde en daar ging het toch om? Dan is ze toch juist concurentie
Zoals ik het lees, gaat het om liefde en lust. En als het om het tweede gaat is het dus een ongelijke strijd, want beiden biedt iets anders.

Maar zoals ik al zei: eigenlijk kan ze dus wel degelijk een concurrente worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_54824991
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals ik het lees, gaat het om liefde en lust. En als het om het tweede gaat is het dus een ongelijke strijd, want beiden biedt iets anders.

Maar zoals ik al zei: eigenlijk kan ze dus wel degelijk een concurrente worden.
Ik reageerde ook niet omdat ik het met je oneens was hoor Meer als een aanvulling of zo
  zondag 25 november 2007 @ 15:14:05 #16
33969 babsjuh
pi_54825092
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:04 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Wat hier ook verward wordt is hoe ik 't voel (verliefdheid, liefdesrelatie) en hoe m'n man er tegenover staat (geen concurrentie).

M'n man weet van m'n gevoelens voor haar, daar hebben we al uren en uren over gepraat en daar zal nog wel veel meer over gepraat worden. Eerlijkheid staat voorop, voor ons allebei. Op het moment dat m'n man aangeeft problemen te zien of ergens mee te zitten, dan gaat hij gewoonweg voor, hoe verliefd ik ook ben.
Natuurlijk is dat nu makkelijk roepen voor mij, dat weet ik ook wel.
Maar we zijn hier niet aan begonnen omdat onze relatie slecht was en we 'n manier zochten om er toch nog wat leuks van te maken. Als dat je vertrekpunt is, is het risico veel groter natuurlijk.
Wij zijn er aan begonnen vanuit een relatie die heel sterk is, en zien het als extraatje.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_54844055
Hoi Babsjuh,
FF iets van onze kant. Wij swingen nu zo´n jaar of 6, het ene jaar actiever dan het andere.
Hierbij gaan we af en toe naar clubs, ander keren zijn het thuisdates. Wij doen dat met andere stellen en single mannen. Zij is gek op een extra vent in het spel, daanaast zijn wij allebei bi.

Zodra het liefde wordt, is het wat ons betreft anders. Onze relatie is sterk, we hebben samen 2 superkids en dat (de relatie) willen we zo houden. Het gevaar voor verleifdheid is natuurlijk altijd aanwezig, het gaat er alleen om hoe je dat samen oppakt. Wij hebben afgesproken dat we, zodra er zoals als (echte?) liefde ontstaat, we ons terugtrekken uit DIE relatie. Voor de rest staan we overal voor open en zien wel wat er van komt. Inderdaad heb je soms met anderen een erg goed gevoel, maar is de sexuele aantrekkingskracht er niet.

Een ander stel waarmee je over swingen en je sexbeleving kan praten is ook veel waard. Onze ervaring is dat het lastig is om een stel te vinden waarmee je het ALLEBEI hebt. Tenslotte zijn er dan 4 mensen in het spel.

Zo, ook dit is een heel verhaal, maar wilde ik ff kwijt
pi_54846687
Genoeg herkenning hier, dus laat ik ook even mijn zegje doen.
Even kort mijn achtergrond: begin dit jaar gescheiden, relatie gehad van 10 jaar, waarvan 6 jaar swingen, reden scheiding: ex bleek meer lesbisch dan bi en hield niet meer van me als liefdes-partner maar meer als broer...

Bij ons absoluut geen jaloersigheid, bij ons ging het ook om de sex, niet relaties met anderen.
We gingen bij stellen op bezoek, of bezochten parenclubs. Sinds een paar maand doe ik dat na een klein jaar pauze weer. Echter nu alleen. Sex zie ik los van liefde. We hadden er ook beiden genoeg plezier in.
Het was een extraatje. Het mooie is ook de openheid, je kunt over van alles praten met andere swingers. Niks is te gek. Je praat met "normale" stellen niet zo snel over sex. ;-) Met swingersstellen is dat geen probleem en geen taboe.
Tot vlak voor de scheiding dacht mijn vrouw bi te zijn. Dat vond ik ook geen probleem, ze heeft vaak genoeg sex gehad met andere vrouwen. Ik zag dat niet als concurrentie. Maar na persoonlijke problemen en twijfelingen bleek dus dat ze toch meer lesbische neigingen had en ze werd verliefd op een andere vrouw.
Ik heb het mij nooit persoonlijk aangetrokken. Ze heeft niet express wat verzwegen, maar kon niet om haar gevoelens heen. We hebben nog steeds vriendschappelijk kontakt.
Ik ben dus na pauze weer begonnen met swingen en beleef leuke tijden :-) a.s. zaterdag ga ik weer naar Le Baron A6. Ik hoef me niet te vervelen ;-)
pi_54846968
Als het goed gaat, gewoon doorgaan toch.
pi_54847461
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:40 schreef liefie_ het volgende:
Liefde komt in vele vormen, als je 2 ouders hebt houdt je toch ook van beiden, of van je broers en zussen, of je kinderen....
Waarom denk je dat je maar van 1 iemand kan houden en niet van meer?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 26 november 2007 @ 16:47:37 #21
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_54849619
tja, je moet toch iets doen om de tijd te verdrijven hé
Screw you guys, I'm going home.
pi_54850121
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Liefde komt in vele vormen, als je 2 ouders hebt houdt je toch ook van beiden, of van je broers en zussen, of je kinderen....
Waarom denk je dat je maar van 1 iemand kan houden en niet van meer?
Gelukkig hou ik op een andere manier van een partner dan van mijn zus
pi_54853256
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:14 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Gelukkig hou ik op een andere manier van een partner dan van mijn zus
Ik neem aan dat je je enigszins kunt indenken wat ze bedoelt?

Je kunt namelijk best van twee mensen houden, op dezelfde manier. Dat wil niet zeggen dat dan je relatie minder is. Ik zie niet in hoe het één het ander uit zou kunnen sluiten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_54853496
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je enigszins kunt indenken wat ze bedoelt?

Je kunt namelijk best van twee mensen houden, op dezelfde manier. Dat wil niet zeggen dat dan je relatie minder is. Ik zie niet in hoe het één het ander uit zou kunnen sluiten.
Ik wel
Een van de "symptomen" van de manier waarop ik van een partner hou is denken dat die persoon de geweldigste op aarde is etc
pi_54853598
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:10 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Ik wel
Een van de "symptomen" van de manier waarop ik van een partner hou is denken dat die persoon de geweldigste op aarde is etc
Jij, ja. Dat is dan ook jouw mening. Die is (gelukkig) niet universeel, net zoals de mijne. Dan nog: Mijn vrouw is de meest fantastische echtgenote , de beste moeder die ik voor mijn kinderen zou willen hebben én de beste minnares die ik ooit zal hebben. Die mening en het houden van iemand anders zegt niets over hoeveel ik van Loena-tik- hou.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')