abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:33:22 #226
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815446
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Nee, we voeren bewust geen actie tegen de schoolleiding. Ik heb een aantal gesprekken gehad met onze schooldirectie en telkens gaat het maar om 1 ding; de scholen hebben simpelweg niet genoeg geld om die onderwijstijd goed in te vullen. Dan moeten we dus naar Den Haag. Dat is ook de reden dat we toestemming en verlof kregen van de directie.
Is het zo lastig het te begrijpen?
De directeur van 1 van die scholen in Middelburg zei overigens dat hij absoluut niet gecharmeerd was door het optreden van de politie.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:33:24 #227
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54815447
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nog een paar jaar naar school, dat zou zo relaxed zijn, mits met m'n maten. Weet je hoeveel relaxter naar school gaan is dan studeren? Al zou ik 24 uur per werkdag naar school moeten.
Idd, ik heb me prima vermaakt, laatste jaar. Beetje kaarten/practical jokes uithalen met vrienden, beetje praten met leraren, af en toe een praktische opdracht of tentamen, niks aan de hand.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:33:47 #228
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54815457
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Daar ging mijn OP dan ook over

Weet iemand wat een zwarte pieten diploma is ?
Ja dat kreeg je met sportuurtje op de basisschool in groep 2, als je over een rek kon klimmen met een pakje en deze in de "schoorsteen" kon gooien en dat soort dingen. Ligt hier nog wel ergens.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:34:01 #229
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54815464
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef dubidub het volgende:

[..]

Achja, vorig jaar m'n diploma gehaald. Ik heb nooit, maar dan ook nooit, de behoefte gehad om te klagen over het onderwijssysteem. Ik had tijd zat voor praktische opdrachten, profielwerkstuk en andere taken, dit kon ik allemaal in schooltijd uitvogelen.
"Zelfstandig leren" noemen ze dat he... Nou, fijn dat jij wel blij bent dat ze je een X-aantal uur zelf je zooi laten uitvlooien zodat ze zelf geen les hoeven te geven. Ik had persoonlijk wel graag gehad dat ze me op een school ook echt wat leren.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:35:07 #230
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54815498
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat is mijn hele punt, ik snap dat wat die leerlingen doen niet kan, is ook niet juist maar de politie moet idd ook optreden tegen allochtonen wat dus niet gebeurt.
Klopt. Maar omdat ze tegen het ene niet optreden mogen ze niet optreden tegen het andere? Ik ben met je eens dat ze tegen 'het andere' ook moeten optreden, maar dit gebeurt niet. Dit houdt niet in dat ze zich ook afzijdig meoten houden ten opzichte van overige relschoppers.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:35:15 #231
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815504
quote:

[..]

Dat is mijn hele punt, ik snap dat wat die leerlingen doen niet kan, is ook niet juist maar de politie moet idd ook optreden tegen allochtonen wat dus niet gebeurt.
Heel Marokkaans Nederland komt acuut in opstand als er dit soort beelden op TV zouden komen bij rellen in bijvoorbeeld Amsterdam met Marokkaanse jongeren. Dan komen er kamervragen over het buitensproige politieoptreden .

Denk overigens niet dat er veel jongeren morgen wakker worden met echte blauwe plekken maar dat terzijde.
pi_54815515
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef MouzurX het volgende:
Zoals?
Daar waar die mogelijkheden zich voordoen natuurlijk. Een concreet voorbeeld, de school verbied jou van het terrein af te gaan ook al zijn er tussenuren. Duik in de statuten en wetgeving en vind uit of de school dat recht wel heeft om leerlingen op het terrein vast te houden als ze geen les hebben. Mijn ervaring is dat scholen heel losjes omgaan met de statuten als het hen uitkomt. Soms moet je gewoon terugpesten.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:36:05 #233
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815526
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:33 schreef Bob-B het volgende:

Ja dat kreeg je met sportuurtje op de basisschool in groep 2, als je over een rek kon klimmen met een pakje en deze in de "schoorsteen" kon gooien en dat soort dingen. Ligt hier nog wel ergens.

Geweldig, ik kende het niet.
pi_54815539
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:28 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Je moet de examens van vmbo-b is maken.... kinderen van de basisschool kunnen daar nog een voldoende voor halen .. oke misschien iets overdreven maar met 1 a 2 jaar brugklas is zon examen een eitje.
En? Vroeger kon een beetje slimme leerling van de lagere school ook best een redelijke prestatie neerzetten bij de examens van de LTS (de algemene vakken dan, niet het noeste praktijkwerk)
pi_54815552
quote:

[..]

Heb nu wat beelden bekeken maar het zag er alles behalve dreigend uit voor de agenten.

Je zag ook een wat ''oudere'' agent behoorlijk losgaan. Die was zeker aan zijn laatste kunstje bezig .
pi_54815553
Trouwens, de leraren en scholen(volgens mij gewoon alle scholen) zijn dus ook tegen deze 1040 norm.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_54815613
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Heel Marokkaans Nederland komt acuut in opstand als er dit soort beelden op TV zouden komen bij rellen in bijvoorbeeld Amsterdam met Marokkaanse jongeren. Dan komen er kamervragen over het buitensproige politieoptreden .

Denk overigens niet dat er veel jongeren morgen wakker worden met echte blauwe plekken maar dat terzijde.
Ja en daarom wordt er niet opgetreden tegen die groep, dat kan echt niet.
Ze zijn gewoon bang en dat moet maar is gaan veranderen, daar moet de politie hetzelfde optreden dan waren er misschien niet zoveel auto's in de fik gestoken, die marokkanen lachen Nederland toch keihard uit en ik kan ze geeneens ongelijk geven.
pi_54815624
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:37 schreef MouzurX het volgende:
Trouwens, de leraren en scholen(volgens mij gewoon alle scholen) zijn dus ook tegen deze 1040 norm.
Lafheid alom natuurlijk weer van de scholen, als je het er niet mee eens bent dan voer je die regeling toch gewoon niet uit? Wat jij als leerling kunt doen is de school klem te zetten door hen te wijzen dat zij de plicht hebben om 1040 uur les te geven per jaar, en daarbij mag je gerust drammen. Zorg wel dat je goede cijfers haalt, anders willen de docenten nog wel eens irritant worden.
pi_54815650
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:37 schreef MouzurX het volgende:
Natuurlijk, anders hadden jullie gewoon op school gezeten, ik hoop toch wel de je zo slim bent om dat in te zien.
pi_54815665
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lafheid alom natuurlijk weer van de scholen, als je het er niet mee eens bent dan voer je die regeling toch gewoon niet uit? Wat jij als leerling kunt doen is de school klem te zetten door hen te wijzen dat zij de plicht hebben om 1040 uur les te geven per jaar, en daarbij mag je gerust drammen. Zorg wel dat je goede cijfers haalt, anders willen de docenten nog wel eens irritant worden.
Dan wordt hun subsidie gekort, iets waar je ( corrigeer mij als ik het fout heb) niet een rechtzaak tegen kan beginnen als school.
pi_54815725
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk, anders hadden jullie gewoon op school gezeten, ik hoop toch wel de je zo slim bent om dat in te zien.
Ja, ik wou het alleen ff aangeven voor de tegenstanders van de stakingen, aangezien er nogal vaak opmerkingen vallen die nergens op slaan als je dat erbij pakt.
pi_54815729
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik snap dat je liever met je matties bij het station gaat hangen en werkende mensen lastig vallen en naar meisje gaat roepen van: "hey psssst, meisje, psssssst, psssst, meisje psssst" en als ze je dan negeert dat je der kankerhoer noemt en met je matties der uitlacht. Ja leuke "hobbies" hebben jullie tegenwoordig, maar de samenleving is er in meerdere optieken mee gebaad dat ze je langer op school houden.
Of je bent achterlijk
.mwep
pi_54815737
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:41 schreef MouzurX het volgende:
Dan wordt hun subsidie gekort, iets waar je ( corrigeer me als ik het fout heb) niet een rechtzaak tegen kan beginnen als school.
Ik wil de minister wel eens aan 50 % van de scholen een boete uit zien reiken, dat gaat nooit gebeuren want er is juist de politieke wil om scholen meer geld te geven om docenten meer te kunnen betalen.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:44:42 #244
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54815740
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, en wat krijg je dan als antwoord? "Daar hebben we geen geld voor".

't Is allemaal leuk en aardig dat men nu opeens van scholen verwacht dat ze meer les gaan geven, maar zonder dat daar een zak met geld tegenover staat gaat dat echt niet gebeuren. Dan krijg je dit soort halfgare oplossingen waar uiteindelijk de leerlingen de dupe van zijn.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:44:49 #245
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815741
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:19 schreef Zakje het volgende:
Niet zo zeuren, tussenuren waren juist altijd fijn!
Wij zaten gewoon in een koffieshop tijdens tussen*uren*. We hadden helaas niet heel veel tussen-uren.
pi_54815774
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik wil de minister wel eens aan 50 % van de scholen een boete uit zien reiken, dat gaat nooit gebeuren want er is juist de politieke wil om scholen meer geld te geven om docenten meer te kunnen betalen.
Tsja ga jij met die scholen praten?
Sowieso volgens leraren halen we de 1040 nog steeds niet en dat zal waarschijnlijk op andere scholen niet anders zijn.
pi_54815816
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef HenryHill het volgende:

[..]

't Is allemaal leuk en aardig dat men nu opeens van scholen verwacht dat ze meer les gaan geven, maar zonder dat daar een zak met geld tegenover staat gaat dat echt niet gebeuren. Dan krijg je dit soort halfgare oplossingen waar uiteindelijk de leerlingen de dupe van zijn.
Heb je gelijk in, alleen ik heb ook een paar keer gehoord dat scholen heel wat geld "oppotten" daar zou ik ook meer van willen weten. of ze niet de zaak gewoon aan het beduvelen zijn.
pi_54815835
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:25 schreef AchJa het volgende:
Of is het niveau van het onderwijs dan schrikbarend gekelderd?
Bingo. Heb al meerdere oudere collega's over de VWO-examens van de afgelopen jaren over hun vak horen zeggen: "zoiets als dit was vijftien jaar terug een havo-examen".

Nou is het wel zo dat leerlingen tegenwoordig meer vakken hebben dan de zeven of acht die wij vroeger hadden, dus ergens ook wel logisch dat de stof per vak minder en makkelijker is. Maar minder diepgang en een lagere moeilijkheidsgraad betekent dat ook een heleboel vroegere havisten nu op het vwo zitten, en die moeten wel hard werken, en die kunnen die drie, vier verplichte huiswerkuren per dag goed gebruiken.

Maar de VWO-er van vroeger, die vindt het allemaal doodsimpel, en die kan zichzelf buiten de lesuren wel nuttig bezighouden met debatclubjes, schooltoneel, olympiades...... maar in die inhoudsloze "nee je mag het lokaal niet uit om iets nuttigs te gaan doen want we moeten kunnen opgeven dat je in een lokaal hebt gezeten"-opvuluren wordt ie gillend gek van verveling.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:48:29 #249
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_54815840
Wat een gejank om niks weer.
Wacht maar tot je straks moet studeren, en al die fabeltjes over niks uit te hoeven voeren allemaal niet waar blijken te zijn.
Maak je nou maar eerder druk over de stront doe je als scholier straks krijgt met de gratis studieboeken die tot op het bot uitgekleed zijn omdat ze opeens allemaal uit de staatskas gelapt moeten worden.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_54815888
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef HenryHill het volgende:
Wat heb jij daar als leerling mee te maken? Helemaal niks lijkt mij. Overigens als LAKS zijn naam echt waard was hadden ze nu al een procedure (bij de rechter) gestart om de scholen te dwingen zich te conformeren aan die 1040. Ik snap echt niet waarom het nu weer met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt.
quote:
Precies, en dat zijn de argumenten die bij de rechter nog wel eens hout willen snijden. Het is natuurlijk het toonbeeld van onbehoorlijk bestuur als voor een uitbreiding van het effectief bestaande aantal lesuren er nergens een financieele vergoeding voor plaats vindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')