Achter het stuur zitten niks mogen doen lijkt mij heel eng. Ik heb eens in een engelse (RHD dus) sport auto op de Nederlandse snelweg gezeten, dat is al redelijk engquote:Op maandag 3 december 2007 14:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook jammer. Jeremy leek te vinden alsof het nogal hard ging. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat hij achter het stuur zat en niets mocht doen, lijkt me toch best eng
Ik vertrouw die tijd niet helemaal. 3sec sneller dan webber in het nat? sneller dan de anderen in het droog? No way dat er zoveel rek in die auto en de baan zit.quote:
is ook vooral een kwestie van hoe snel je de auto door hebt en hoe snel je er wat uit kan halen. Ook reed hij op een aantal punten andere lijnen dan bijvoorbeeld Webberquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:25 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ik vertrouw die tijd niet helemaal. 3sec sneller dan webber in het nat? sneller dan de anderen in het droog? No way dat er zoveel rek in die auto en de baan zit.
Ik denk dat jij F1 coureurs een beetje onderschat... Die gasten rijden in auto's waarmee wij geeneens een bocht om komen, die hebben echt zo door hoe zo'n standaard auto rijd.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is ook vooral een kwestie van hoe snel je de auto door hebt en hoe snel je er wat uit kan halen. Ook reed hij op een aantal punten andere lijnen dan bijvoorbeeld Webber
dan is er nog wel een verschil tussen de courreurs, bewijs is het beroemde verhaal van Schumacher en Frentzenquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:13 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ik denk dat jij F1 coureurs een beetje onderschat... Die gasten rijden in auto's waarmee wij geeneens een bocht om komen, die hebben echt zo door hoe zo'n standaard auto rijd.
Goede vraag, misschien moeten we een keer een handtekeningenaktie houden en opsturen naar Top Gear.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe snel zou Schumacher eigenlijk zijn in de Liana, dat zou pas eens een richtpunt zijn.
Heb je ooit geraced of iig "sportief" gereden? Misschien eens doen, merk je dat elke auto anders reageert..quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:13 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ik denk dat jij F1 coureurs een beetje onderschat... Die gasten rijden in auto's waarmee wij geeneens een bocht om komen, die hebben echt zo door hoe zo'n standaard auto rijd.
De een ligt die auto ook allicht beter dan de andere. Als ze geen Liana maar een willekeurige Opel hadden ofzo dan was er misschien wel een andere coureur die sneller zou zijn omdat die auto hem beter ligt ...quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:34 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Heb je ooit geraced of iig "sportief" gereden? Misschien eens doen, merk je dat elke auto anders reageert..
En juist dat is het probleem bij die liana, totaal anders dan een f1 coureur gewend is, daar moet je je snel op aan kunnen passen en de een is daar beter in dan de ander..
Schumacher is iemand die een auto welke auto dan ook tot op de uiterste limiet kan rijden gedurende 99% van de tijd dat hij rijd.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe snel zou Schumacher eigenlijk zijn in de Liana, dat zou pas eens een richtpunt zijn.
Rallyrijders rijden eigenlijk feitelijk zowat blind afgaand op de instructies van hun navigator.quote:Op woensdag 5 december 2007 00:03 schreef tupolev141 het volgende:
Rally is denk ik toch nog wat anders. De navigator speelt daar een onderschatte rol. Niet dat ik twijfel aan schumi's communicatiekwaliteiten want die waren ook super tijdens het rijden maar niemand die hem zei hoe hij precies moest sturen.
en F1 coureur moet ook de reactievermogen van een straaljagerpiloot hebbenquote:Op woensdag 5 december 2007 02:01 schreef VjenneKloetn het volgende:
Tering, zie hem dan in dat 2de filmpje onmeunig hard rijden vanaf 17 seconden
Vliegt gewoon bochten door enzo. Dan snap je pas echt dat Hamster roept dat die het in z'n hoofd niet bij kan houden toen die 2 rondjes mocht doen en de F1 car.
Dat lijkt me erg stug.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Schumacher is dan ook wel een klasse apart. Die hebben ze eens bewust op pad gestuurd met een formule 1-wagen met in één van de banden een kwart-tiende (dus 0,025) minder bar (druk) dan de de rest van z'n banden. Hij kwam binnen één of twee ronden terug met het verzoek even de luchtdruk in die ene band na te kijken, want die klopte niet. Dan heb je het pas over minimale verschillen.
het lijkt me inderdaad erg onwaarschijnlijk, echter is al jaren lang bekend dat hij een F1 auto tot in de kleinste puntjes perfect kan afstellen. Tot op soms een schroefje iets meer aandraaien bij wijs van spreken. Banden en bandenspanning is zeker in de F1 zeer belangrijk. Dus het kan mogelijk zijn dat hij dit verschil wel merkt.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:15 schreef NED het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg stug.
Heb je hier een betrouwbare bron voor?
Een tiende bar zou ik eventueel nog in kunnen komen, maar 0,025 bar verschil?
Ik geloof niet dat hij dat merkt.
Dat is hetzelfde als dat je 1:20.975 rijd of 1:20.805 ofzo.
Dat verschil merk je als coureur ook niet.
Nogmaals, heb je daar een bron van, want mij lijkt het ERG onwaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt
ik ook niet laat dat duidelijk zijn.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:43 schreef NED het volgende:
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, het lijkt me alleen onwaaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt.
Wat zou zo een verschilletje nou helemaal uitmaken in rondetijden?
Een paar honderdsten op zn meest denk ik. Dat merk je als coureur echt niet denk ik
Vandaar dat ik om een bron vroeg
en cc naar m.schumacher@ferrari.itquote:Op woensdag 5 december 2007 13:04 schreef NED het volgende:
Ik stuur hem wel ff een mailtje.
schumacher@ferrari.it zal het nog wel doen denk ik
Misschien komen ze wel bij McClaren aanquote:Op woensdag 5 december 2007 13:56 schreef NED het volgende:
En nog voor de zekerheid een cc'tje naar der.schumi@ferrari.it en der.michael@ferrari.it
Nou als dát mailtje niet aankomt dan weet ik het ook niet meer
Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen dat je zo'n klein verschil kan merken, zeker als je al jaren ervaring hebt.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:15 schreef NED het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg stug.
Heb je hier een betrouwbare bron voor?
Een tiende bar zou ik eventueel nog in kunnen komen, maar 0,025 bar verschil?
Ik geloof niet dat hij dat merkt.
Dat is hetzelfde als dat je 1:20.975 rijd of 1:20.805 ofzo.
Dat verschil merk je als coureur ook niet.
Nogmaals, heb je daar een bron van, want mij lijkt het ERG onwaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt
0,025 en 0,25 is nog al even een verschil hequote:maar 0,25 bar verschil zou Schumacher best kunnen merken denk ik.
Als het goed is wel jaquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Was het niet in die 24 waarin Hammond weer gecrashed was ?
Dat laatste mag niet van Bugatti, niet de fout van TG dusquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:06 schreef Rosbief het volgende:
Dat is zo laf om die tijd van de BMW niet op te geven![]()
Bijna net zo laf als de Veyron niet op de test track laten rijden
Laffe honden...![]()
is dat niet die aflevering waarin hij die Enzo constant vergelijkt met het boek dat die man net had geschreven?quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:08 schreef SiGNe het volgende:
Ze hadden wel gevraagd of mensen wilden reageren als ze een Veyron hadden staan en die wel eventjes uit wilden lenen.
Dat hebben ze destijds ook met de Enzo gedaan, Ferrari wilde die ook niet laten testen.
Roger Daltrey van The Who (de wie?) heeft toen zijn Enzo uitgeleend.
Alleen wordt Maserati toch ook gewoon door dezelfde fabrikant (Ferrari) gemaakt ?quote:Op zaterdag 8 december 2007 03:33 schreef SiGNe het volgende:
De Enzo werd gezien als de ultieme racewagen, vervolgens komt Maserati met een goedkopere wagen die sneller blijkt te zijn, dat vind een fabrikant natuurlijk ook niet leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |