abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54801738
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:26 schreef Pikkebaas het volgende:
Kijk, zo had het gemoeten:

[ afbeelding ]
Aan de haren
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:28:51 #103
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_54801743
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:22 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dan nog: je had zelf de keuze en de vrijheid of je dat wilde doen of niet. Nu is het blijkbaar zo dat als de school je niets te bieden heeft de school je wel verplicht om in een lokaal te gaan zitten doen alsof je les krijgt zodat de 1040 uren norm gehaald wordt. Louter fictief, want leerlingen verplichten in een les- en leraarloos lokaal te zetten werkt natuurlijk volkomen contraproductief, dat kan iedereen op zijn klompen aanvoelen.
Die heb je nog steeds... als jij dat uur of die uren nutteloos wilt besteden moet je dat vooral doen
maar loop dan niet op de overheid te zeiken maar of op je zelf, of op je luidruchtige medescholieren
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:29:32 #104
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_54801752
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Haha echt grappig
Hier in de buurt hebben ze dingen in de fik gezet tegenover de school, en ruiten van de school ingegooid
Haha, kansloze mogolen
en juist daarom worden ze niet serieus genomen
Ecosia
pi_54801753
Waarom hebben die agenten allemaal een dildo bij zich?
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:29:39 #106
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54801756
O wacht!
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:16 schreef BigKahuna het volgende:
Hier in Purmerend gingen kluisjes door 't raam, stoelen op de politie en dansende mensen op vrachtwagens. Ben met een knuppel geklapt en weggesleept door een agent !
Gek, dat de politie optreedt.
pi_54801762
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nooit weg geweest
Oh, dan ben ik je een beetje uit het oog verloren in VBL.
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:30:44 #108
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_54801775
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:29 schreef dubidub het volgende:
O wacht!
[..]

Ja want dat zei ik ook
><(({°>
pi_54801800
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:29 schreef dubidub het volgende:
O wacht!
[..]

Toch mooi dat dat in Middelburg is voorkomen
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:33:13 #110
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54801832
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:30 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Ja want dat zei ik ook
Klopt. Zelfreflectie is , de blindheid van sommigen is
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:33:48 #111
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_54801843
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:33 schreef dubidub het volgende:

[..]

Klopt.
><(({°>
pi_54801846
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:29 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Oh, dan ben ik je een beetje uit het oog verloren in VBL.
Verschillende kloons gehad, maar telkens gepakt.
Maar ik mag het vanaf nu weer proberen onder mijn eigen naam. Na dik een jaar een ban
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:35:22 #114
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_54801868
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Verschillende kloons gehad,
Malibu-06 toevallig?
><(({°>
pi_54801884
terecht dat dat tuig slaag krijgt van de politie. Zit hier te genieten van de filmpjes
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_54801921
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:35 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Malibu-06 toevallig?
Nee, zo triest ben ik nou ook weer niet
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:39:38 #117
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_54801967
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee, zo triest ben ik nou ook weer niet
><(({°>
pi_54802031
Wat een kankerjankerds zitten er hier tussen joh

Het is toch mooi dat er eens een keertje wat wordt gereld tegen beslissingen van de regering? Keihard zitten janken over Balkenende tegenwoordig, hoe slecht het gaat met de energieprijzen, huizenprijzen en zorgtoestanden en maar zitten janken achter je beeldscherm in KLB. En als er een keer eens een demonstratie is met van die fluitjes, oranje hoedjes en rateldingen rondrennen om vervolgens weer de volgende dag vergeten te worden.

Nee, maak er maar lekker een teringzooi van, gelijk hebben die scholieren. Nu worden ze toch niet serieus genomen, zeker als er geen herhaling plaatsvind. Dus maak volgende week maar die hele kankerzooi kapot ( ) dan is de onvrede tenminste een keertje geuit in plaats van slikken en overgaan tot de orde van de dag.

De meeste mensen begrijpen niet eens waar het probleem hem in zit, die scholieren natuurlijk grotendeels ook niet, maar wat maakt dat uit. Dat je tegenwoordig urenlang op school moet zitten zonder leraar of semi "zelfstandig" werken gaat nergens over. Scholieren zijn nou eenmaal ook gewoon speels en willen zo nu en dan ook gewoon een tussenuur niks doen. Iets met kwaliteit boven kwantiteit? Zorg er eerst maar eens voor dat de leraar gewoon weer voor de klas gaat staan en zijn lessen invult, want aan die lessen heb ik nog altijd het meest gehad.
pi_54802044
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:28 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Die heb je nog steeds... als jij dat uur of die uren nutteloos wilt besteden moet je dat vooral doen
maar loop dan niet op de overheid te zeiken maar of op je zelf, of op je luidruchtige medescholieren
De laatste keer dat ik in de schoolbanken heb gezeten is al een tijdje ( ) geleden... Maar ik weet wel dat als mijn school me vroeger had gedwongen om tijdens uren waarin men mij geen dienst (les of begeleiding) aan kon bieden wel verplicht in een lokaal te gaan zitten zodat de school aan zijn lesuren norm kan voldoen dat ik ook in protest zou zijn gekomen.

De kwaliteit van een school meet je niet in het aantal lesuren maar in de resultaten en dus is zo'n urennorm een wassen neus, waar niemand beter van wordt.
pi_54802127
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:42 schreef worldpimber het volgende:
De meeste mensen begrijpen niet eens waar het probleem hem in zit, die scholieren natuurlijk grotendeels ook niet, maar wat maakt dat uit.
pi_54802138
quote:

Het is toch mooi dat er eens een keertje wat wordt gereld tegen beslissingen van de regering? Keihard zitten janken over Balkenende tegenwoordig, hoe slecht het gaat met de energieprijzen, huizenprijzen en zorgtoestanden en maar zitten janken achter je beeldscherm in KLB. En als er een keer eens een demonstratie is met van die fluitjes, oranje hoedjes en rateldingen rondrennen om vervolgens weer de volgende dag vergeten te worden.
Al het volk wat staakt is tuig.. arbeidersvolk, linkse bomenknuffelaars, nazi's en kutscholiertjes. Die dienen dan ook hard aangepakt te worden. Mag ik dat niet toejuichen?

pi_54802156
De manier hoe het demonstreren is gegaan, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Terecht dan ook dat er scholieren worden opgepakt cq. geslagen bij erge feiten. Alleen de reden waarom ze demonstreren, begrijp ik volkomen. Er moet in het onderwijs echt wat veranderen. En dan als regering zijnde klagen dat er te weinig kwalitatief geschoold personeel is. Nou dat probleem kent dus met het onderwijs op de middelbare scholen zijn eerste oorzaak.
pi_54802236
http://www.hvzeeland.nl/nieuws.php?id=6659

Is het filmpje al langsgeweest?
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:51:07 #124
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_54802248
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:42 schreef Jalu het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in de schoolbanken heb gezeten is al een tijdje ( ) geleden... Maar ik weet wel dat als mijn school me vroeger had gedwongen om tijdens uren waarin men mij geen dienst (les of begeleiding) aan kon bieden wel verplicht in een lokaal te gaan zitten zodat de school aan zijn lesuren norm kan voldoen dat ik ook in protest zou zijn gekomen.

De kwaliteit van een school meet je niet in het aantal lesuren maar in de resultaten en dus is zo'n urennorm een wassen neus, waar niemand beter van wordt.
Dus dan maar zo?
hehe, dat belooft wat voor het bedrijfsleven of zelfs maar de HBO
Ik denk dat als deze kleuters door gaan stromen ze een stuk beter voorbereid zijn dan dat ik was
Ecosia
pi_54802273
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:45 schreef Piles het volgende:
Nah, de meesten zullen waarschijnlijk wel weten dat het te maken heeft met 1040 lesuren en onzinnige OLC/zelfstandige werkuren. Maar misschien wordt dat vertaald in simpelweg: MEER VRIJ!!~~!@! EEinzewei

pi_54802311
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:51 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Dus dan maar zo?
Ik denk dat als deze kleuters door gaan stromen ze een stuk beter voorbereid zijn dan dat ik was
Een stuk beter voorbereid waarop? De tijd doden als je ergens zit waar je niets nuttigs kunt doen?
pi_54802312
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:50 schreef Devrim_ het volgende:

Ik vind dat daar best wel onverwacht stevig wordt ingegrepen voor Nederlandse begrippen, enkeltje Slotveraart voor die agenten?
pi_54802318
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:50 schreef Devrim_ het volgende:

Ja, in mijn bericht (boven de foto's)
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:57:59 #129
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_54802417
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:53 schreef Jalu het volgende:

[..]

Een stuk beter voorbereid waarop? De tijd doden als je ergens zit waar je niets nuttigs kunt doen?
Tja, dat is jou perceptie
Verder zijn er uiteraard steekhoudende argumenten om het anders te doen, maar met vernielingen en kinderachtig gedrag gaan ze geen potten breken
Ecosia
pi_54802499
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:57 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Tja, dat is jou perceptie
Verder zijn er uiteraard steekhoudende argumenten om het anders te doen, maar met vernielingen en kinderachtig gedrag gaan ze geen potten breken
Dat laatste ben ik op zich wel met je eens, maar anderzijds vraag ik me af hoeveel aandacht in de media deze protesten gekregen hadden als er niets gebeurd was wat niet door de beugel kan. Vermoedelijk erg weinig...
pi_54802512
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:51 schreef Jumparound het volgende:

Dat argument is inderdaad een reden geweest om die hele 2de fase in te gaan voeren. Maar in de praktijk zitten veel leerlingen gewoon hersenloos voor zich uit te staren terwijl de leraar een boekje leest of toetsen nakijkt in de hoop dat er een leerlingen zelf opstaat en wat vraagt over de lesstof.

Het werkt gewoon niet, veel scholieren willen helemaal niet naar school en "met plezier leren", tegen de tijd dat je naar het HBO of Universiteit gaat kies je misschien een richting waar je interesses liggen en dan zou je misschien wel zelfstandiger gaan werken omdat je ouder bent en doelgerichter naar je toekomst werkt.

Niet per se negatief bedoeld, maar jij was gewoon een NERD in je middelbare schooltijd, zo eentje die samen met wat andere nerds in de vrije lesuren de boeken indook in plaats van het lesuur van tevoren voor een toets nog wat woordjes leren. Het grootste deel van de scholieren is NIET zo, dus hoef je je eigen ervaringen daar niet naar te projecteren. (En nee, het is ook niet: Als ik het kan, kunnen zij het ook )
pi_54802578
quote:

Nee, maak er maar lekker een teringzooi van, gelijk hebben die scholieren. Nu worden ze toch niet serieus genomen, zeker als er geen herhaling plaatsvind. Dus maak volgende week maar die hele kankerzooi kapot ( ) dan is de onvrede tenminste een keertje geuit in plaats van slikken en overgaan tot de orde van de dag.

De meeste mensen begrijpen niet eens waar het probleem hem in zit, die scholieren natuurlijk grotendeels ook niet, maar wat maakt dat uit. Dat je tegenwoordig urenlang op school moet zitten zonder leraar of semi "zelfstandig" werken gaat nergens over. Scholieren zijn nou eenmaal ook gewoon speels en willen zo nu en dan ook gewoon een tussenuur niks doen. Iets met kwaliteit boven kwantiteit? Zorg er eerst maar eens voor dat de leraar gewoon weer voor de klas gaat staan en zijn lessen invult, want aan die lessen heb ik nog altijd het meest gehad.
Maar daar staken ze niet voor..
Door de bezuinigingen is er gekort op leraren en daarna op lesuren.
Nu gaan ze dat terugdraaien, leraren krijgen meer geld en leerlingen krijgen een 9 en 10e uur op school.

Om dan zo grote rel te schoppen, demonstreren is wat anders, een beetje overdreven.
Hell To The Liars
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:08:10 #133
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_54802636
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:01 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik op zich wel met je eens, maar anderzijds vraag ik me af hoeveel aandacht in de media deze protesten gekregen hadden als er niets gebeurd was wat niet door de beugel kan. Vermoedelijk erg weinig...
En je denkt dat het nederlandse volk zich achter deze jongetjes gaan scharen omdat ze op het museumplein autoruiten ingooien?

neuh, dat denk ik niet

Zoals een andere poster het al stelde... het meerendeel wil gewoon meer vrij
Ecosia
pi_54802665
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:05 schreef Droopie het volgende:
Maar daar staken ze niet voor..
Door de bezuinigingen is er gekort op leraren en daarna op lesuren.
Nu gaan ze dat terugdraaien, leraren krijgen meer geld en leerlingen krijgen een 9 en 10e uur op school.

Om dan zo grote rel te schoppen, demonstreren is wat anders, een beetje overdreven.
Scholieren eisen kwaliteit en willen geen nutteloze uren op school doorbrengen om maar aan de 1040 uren norm te komen."

En de rest van de lijst: http://stop1040.nl/2007/11/23/landelijke-acties-2/
pi_54802719
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:09 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Scholieren eisen kwaliteit en willen geen nutteloze uren op school doorbrengen om maar aan de 1040 uren norm te komen."

En de rest van de lijst: http://stop1040.nl/2007/11/23/landelijke-acties-2/
Alsof die rellende scholieren daarvan op de hoogte zijn
Die krijgen een msn-bericht: "Vrijdag om 10 uur rellen, doe ook mee". En al die meelopers doen dat
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:13:34 #136
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_54802720
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:01 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Dat argument is inderdaad een reden geweest om die hele 2de fase in te gaan voeren. Maar in de praktijk zitten veel leerlingen gewoon hersenloos voor zich uit te staren terwijl de leraar een boekje leest of toetsen nakijkt in de hoop dat er een leerlingen zelf opstaat en wat vraagt over de lesstof.

Het werkt gewoon niet, veel scholieren willen helemaal niet naar school en "met plezier leren", tegen de tijd dat je naar het HBO of Universiteit gaat kies je misschien een richting waar je interesses liggen en dan zou je misschien wel zelfstandiger gaan werken omdat je ouder bent en doelgerichter naar je toekomst werkt.

Niet per se negatief bedoeld, maar jij was gewoon een NERD in je middelbare schooltijd, zo eentje die samen met wat andere nerds in de vrije lesuren de boeken indook in plaats van het lesuur van tevoren voor een toets nog wat woordjes leren. Het grootste deel van de scholieren is NIET zo, dus hoef je je eigen ervaringen daar niet naar te projecteren. (En nee, het is ook niet: Als ik het kan, kunnen zij het ook )
Dat was ik niet, juist ik niet! ik zonderde me af en was het meest verlegen kind dat er was... ik ben pas na school geworden wie ik ben omdat ik mijzelf altijd als de underdog zag...

Haha, hoevaak heb ik in een loos uur nog snel ff de aanleiding van de beeldenstorm zitten leren, of wiskunde tijdens engels zitten doen
Ecosia
pi_54802752
http://www.hvzeeland.nl/videoitem.php?video=272

Zoals je al op de video hoort, die gast stond daar gewoon.. deed helemaal niks en wordt gewoon geslagen door die agent. Hij loopt achteruit en nog wordt hij geslagen... die gasten sloegen gewoon om te slaan ging nergens over.

Maandag weer.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_54802771
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:15 schreef MouzurX het volgende:
die gast stond daar gewoon.. deed helemaal niks
Dat was het probleem lijkt me, hij moest weg daar, en dat deed ie niet
pi_54802794
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:13 schreef Jumparound het volgende:
Dat was ik niet, juist ik niet! ik zonderde me af en was het meest verlegen kind dat er was... ik ben pas na school geworden wie ik ben omdat ik mijzelf altijd als de underdog zag...

Haha, hoevaak heb ik in een loos uur nog snel ff de aanleiding van de beeldenstorm zitten leren, of wiskunde tijdens engels zitten doen
Ik doelde op dit gedeelte:
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:16 schreef Jumparound het volgende:
Tussenuren besteedde ik vrijwel altijd nuttig aangezien ik altijd moeite heb gehad met nederlands
Lezen, wiskunde maken, economie natuurkunde huiswerk, genoeg te doen hoor
Daarom ben ik ook van vmbo naar Havo gegaan.. niet omdat mn leraren zo fantastisch waren
En de scholieren demonstreren inderdaad voor meer vrij, maar in de zin van minder zinloze lesuren.

Voor de rest zeg ik 1 ding tegen die scholieren...

MAANDAG REWIINAAAA

pi_54802813
Tja, als ze nou Marokkaan waren en auto's in de brand hadden gestoken was er weinig aan de hand geweest. Dat mag namelijk gewoon!

Mag een agent trouwens gewoon een minderjarige slaan, volgens de wet? Ook als deze geen wapens draagt?
pi_54802819
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:08 schreef Jumparound het volgende:

[..]

En je denkt dat het nederlandse volk zich achter deze jongetjes gaan scharen omdat ze op het museumplein autoruiten ingooien?
Raddraaiers heb je overal. Ik krijg aan de hand van de berichten in de media nou niet de indruk dat er werkelijk op heel grote schaal gereld is. Daarnaast moet je de provocerende rol van de politie in dit soort gevallen zeker niet onderschatten.
pi_54802864
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:18 schreef Jalu het volgende:
Daarnaast moet je de provocerende rol van de politie in dit soort gevallen zeker niet onderschatten.
Dat is tegenwoordig echt een probleem in NL. Zo gauw er politie bij een demonstratie of iets dergelijks staat wordt dat gezien als uitdaging om te gaan rellen
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:22:25 #143
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_54802888
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:17 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ik doelde op dit gedeelte:
[..]

En de scholieren demonstreren inderdaad voor meer vrij, maar in de zin van minder zinloze lesuren.

Voor de rest zeg ik 1 ding tegen die scholieren...

MAANDAG REWIINAAAA

En daarmee bedoelde ik: trieste mongool ik probeerde mn best te doen

maareh, maandag dan maar een knuppel in je nek?
hoop dat ze er een paar breken
Ecosia
pi_54802954
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig echt een probleem in NL. Zo gauw er politie bij een demonstratie of iets dergelijks staat wordt dat gezien als uitdaging om te gaan rellen
Nee. De politie is vaak geneigd om uit te gaan dagen. Dat is inderdaad een probleem, dienders met een drang om hun agressie een keer van zich af te kunnen slaan en dus graag proberen om vreedzame demonstraties uit te laten lopen op rellen. Vreemd genoeg vaak bij studenten en scholierenprotesten en een stuk minder als het gaat om Marokkanen of ander echt tuig...
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:28:10 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_54803000
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:18 schreef Tarabass het volgende:
Tja, als ze nou Marokkaan waren en auto's in de brand hadden gestoken was er weinig aan de hand geweest. Dat mag namelijk gewoon!
Dat ligt 'gevoelig'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_54803021
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat ligt 'gevoelig'.
Dan worden de agenten aangeklaagd voor discriminatie
pi_54803046
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:22 schreef Jumparound het volgende:

En daarmee bedoelde ik: trieste mongool ik probeerde mn best te doen
Je probeerde je best te doen, ergo nerd.

quote:
maareh, maandag dan maar een knuppel in je nek?
hoop dat ze er een paar breken
Ben zelf geen scholier meer, maar mijn sympathie hebben ze gewonnen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:32:24 #148
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_54803091
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:30 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Je probeerde je best te doen, ergo nerd.

[..]

Ben zelf geen scholier meer, maar mijn sympathie hebben ze gewonnen.
dat was ook de reactie van mn klasgenoten... Raar dat dat eigelijk ontmoedigd werd
Ecosia
pi_54803164
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:18 schreef Jalu het volgende:

[..]

Raddraaiers heb je overal. Ik krijg aan de hand van de berichten in de media nou niet de indruk dat er werkelijk op heel grote schaal gereld is. Daarnaast moet je de provocerende rol van de politie in dit soort gevallen zeker niet onderschatten.
Het lijkt me inderdaad relevant in hoeverre er daadwerkelijk sprake was van grootschalig gerel. Als er een enkel individu een ei gooit of vuurwerk afsteekt, dan lijken ME charges me wat overdreven. Zeker aangezien die gewoon getraind zijn volgens de eerst slaan, vragen stellen overslaan methode. Dat werkt natuurlijk prima bij menigtes die puur uit zijn op rellen, maar het gaat natuurlijk ook nog wel regelmatig mis wanneer de ME wordt ingezet bij grote groepen mensen met een paar relschoppers ertussen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54803919
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:34 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Knul, op jouw leeftijd hoor je het nog in je broek te doen als een agent tegen je praat. En zeker als je gesommeert wordt om de weg vrij te maken.
Klappen waren dus terecht en van mij hadden ze de honden en het traangas ook mogen inzetten.
Dat inzetten van honden is van alle tijden en bij de Arena zijn ze nog steeds actief.
Sportieve inbreng
pi_54804109
stakende scholieren.
pi_54804132
De lat erover !
pi_54804159
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:20 schreef F04 het volgende:
stakende scholieren.
Op zich niet zo vreemd aangezien het ene na het andere onzalige onderwijsplan voor ze bedacht wordt terwijl ze zelf geen stemrecht hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:35:00 #154
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54804494
Ik lach nu ff heel hard Te druk op de middelbare school? Met wat? neuspeuteren? In die jarend at ik daar gezeten heb (5 jaar havo, 2jaar vwo) heb ik minder gedaan dan in 1 jaar universiteit.. Kutkoters.... dat ik klaag als ik 40 uur per week les heb ok... maar op de middelbare school heb je 20 "lesuren" van 45 min

Ik lach me echt kapot hierom.. werkelijk waar
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54804840
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:35 schreef maniack28 het volgende:
Ik lach nu ff heel hard Te druk op de middelbare school? Met wat? neuspeuteren? In die jarend at ik daar gezeten heb (5 jaar havo, 2jaar vwo) heb ik minder gedaan dan in 1 jaar universiteit.. Kutkoters.... dat ik klaag als ik 40 uur per week les heb ok... maar op de middelbare school heb je 20 "lesuren" van 45 min

Ik val gelukkig buiten die regeling want ik zit in havo 5 maar 20 uur? eerder 28 uur + 5 standaard tussenuren van 45 min.

Het is te druk voor de leraren, niet voor de leerlingen ... de leerlingen moeten nu gewoon die lessen die de school eigenlijk niet zou geven op school zitten terwijl ze ook andere dingen zouden kunnen doen om zichzelf te ontwikkelen zoals sport enz.
pi_54805100
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:35 schreef maniack28 het volgende:

Ik heb 32 uur per week les, daar komen nog 5 tussenuren bij, dus 37 lesuren. Een lesuur duurt hier 50 minuten. Om een voorbeeld te geven, ik ben woensdag, donderdag én vrijdag pas rond 16:45 thuis. Daar komt dan nog huiswerk bij.

In Eindhoven is gelukkig alles wél rustig verlopen. Zover ik weet hebben alleen een aantal een boete gekregen wegens een hitlergebaar en iemand wegens het kloppen tegen de ramen van het gemeentehuis.
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:21:45 #157
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54805197
Oh.... en dan nog.. is het zo erg als je 37 lesuren hebt? Een normaal persoon werkt 40 hele uren per week... dus tjsa.... mag je dan klagen?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:23:53 #158
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54805230
leerlingen moeten 1040 uur per jaar op school zitten. Dat idee is an sich goed.

Maar als leerlingen dan die tijd gevuld krijgen door o.a. het kauwgomkrabben van het schoolplein en het niksen in een half gare mediatheek, dan lijkt het mij erg terecht dat ze demonstreren.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:25:28 #159
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54805241
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:21 schreef maniack28 het volgende:
Oh.... en dan nog.. is het zo erg als je 37 lesuren hebt? Een normaal persoon werkt 40 hele uren per week... dus tjsa.... mag je dan klagen?
Wel als je aangenomen wordt als jurist voor 40 uur, vervolgens voor 30 uur werk krijgt en 10 uur de plee moet boenen.

Les krijgen is doel van het onderwijs. Niet het schoolplein schoonkrabben of doelloos in een mediatheek gedropt worden alsof het een kindercreche is.
pi_54805269
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wel als je aangenomen wordt als jurist voor 40 uur, vervolgens voor 30 uur werk krijgt en 10 uur de plee moet boenen.

Les krijgen is doel van het onderwijs. Niet het schoolplein schoonkrabben of doelloos in een mediatheek gedropt worden alsof het een kindercreche is.
Dit en als de reistijd ook nog eens 45-60 min is en je daarna nog dik een uur aan je huiswerk zou moeten zitten, dan hou je niet veel vrije tijd meer over...
pi_54805283
Als het toch al een zooitje is, maak er dan een goed zooitje van.
Hoe noem je piloten?: Vlieg-tuig
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:36:45 #162
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_54805435
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:14 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Ik heb 32 uur per week les, daar komen nog 5 tussenuren bij, dus 37 lesuren. Een lesuur duurt hier 50 minuten. Om een voorbeeld te geven, ik ben woensdag, donderdag én vrijdag pas rond 16:45 thuis. Daar komt dan nog huiswerk bij.
Nee 32 lesuren, plus 5 uren waarin je dan mooi je huiswerk kunt maken.

Ik snap werkelijk niets van al dit gezeur. Ik ben 2 jaar geleden geslaagd, is er in die tijd dan zoveel veranderd? Wat ik me kan herinneren van de middelbare school is dat het weinig voorstelde qua werkdruk en huiswerk.
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:37:15 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54805444
Stakende scholieren. 't Wordt steeds gekker.

What's next? Stakende mods?

Ach ja, als je dingen naar de politie gooit kun je op je klompen aanvoelen dat je een paar klappen krijgt. Accepteer dat dan ook jullie stakende scholieren!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54805478
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:36 schreef dikkedoelie het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niets van al dit gezeur. Ik ben 2 jaar geleden geslaagd, is er in die tijd dan zoveel veranderd? Wat ik me kan herinneren van de middelbare school is dat het weinig voorstelde qua werkdruk en huiswerk.
Ja er is zoveel verandert... ben blij dat al die zooi nog niet ( geheel dan) voor mij geld zeg...

Als de politie zegt dat er met eieren wordt gegooit en vuurwerk en autos worden bekrast dan geloven jullie dat zomaar? Zelfs de directeur van de nehallenia zei dat hij niks zag gebeuren en wilde de leerlingen tot orde roepen en ze terug sturen naar hun school-> mocht niet, politie ging meteen slaan.
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:39:46 #165
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54805489
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:37 schreef popolon het volgende:
Stakende scholieren. 't Wordt steeds gekker.

What's next? Stakende mods?

Ach ja, als je dingen naar de politie gooit kun je op je klompen aanvoelen dat je een paar klappen krijgt. Accepteer dat dan ook jullie stakende scholieren!
Nou wow. 3 eieren gooien om een gebouw te bekogelen en dan per ongeluk 1 knie van n agent raken. Oei oei oei, daar moet een wapenstok tegenin.
pi_54805628
Even voor wat betreft die 1040 uur. Zijn dat lesuren of studielasturen?
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:23 schreef Yildiz het volgende:
leerlingen moeten 1040 uur per jaar op school zitten. Dat idee is an sich goed.

Maar als leerlingen dan die tijd gevuld krijgen door o.a. het kauwgomkrabben van het schoolplein en het niksen in een half gare mediatheek, dan lijkt het mij erg terecht dat ze demonstreren.
Ik snap niet waarom men niet gewoon het normale systeem kan hanteren als een geleverde dienst achterblijft bij de prestaties die overeengekomen zijn. Het zijn dus niet de leerlingen die een probleem hebben, het is de school die een probleem heeft omdat zijn niet voldoet aan de diensten die afgesproken zijn. Als het goed is staan dit soort eisen in het leerlingenstatuut of examenreglement, je kunt de school dus wijzen op zijn verplichting. Het zou best interessant zijn dat eens aan een rechter voor te leggen, als de stakende leerling zich daar nou eens voor in zou zetten.

[ Bericht 45% gewijzigd door Bolkesteijn op 23-11-2007 17:58:54 ]
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:50:23 #167
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54805646
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Even voor wat betreft die 1040 uur. Zijn dat lesuren of studielasturen?
Lesuren.
pi_54805731
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:50 schreef Yildiz het volgende:
Lesuren.
Dan is de school dus net zo goed foutief bezig als zij de leerlingen op school houdt maar geen les geeft. Een belangrijke eigenschap van lesuren is dat er les wordt gegeven lijkt mij.
pi_54805774
sowieso CSW elzenlaan is een van de beste scholen van nederland en nog moeten de leerlingen meer naar school Waarom???
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:59:24 #170
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54805786
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan is de school dus net zo goed foutief bezig als zij de leerlingen op school houdt maar geen les geeft. Een belangrijke eigenschap van lesuren is dat er les wordt gegeven lijkt mij.
Dat denk jij, dat denk ik, en dat denken die leerlingen ook.

Vandaar dat ze gaan demonstreren als de lesuren dan voor een behoorlijk deel bestaan uit mediatheek-hangen en kauwgom-krabben-als-lesuur.

Sommige scholen hebben niet genoeg docenten, en sommige scholen wel. Vandaar dat er ook reacties tussen zitten dat het op sommige scholen -gelukkig- wel goed geregeld is.
pi_54805798
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:58 schreef MouzurX het volgende:
sowieso CSW elzenlaan is een van de beste scholen van nederland en nog moeten de leerlingen meer naar school Waarom???
Kennelijk bestaat die eis vanuit wetgeving. Sla de overheid met haar eigen wetgeving om de oren.
pi_54805835
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:59 schreef Yildiz het volgende:
Dat denk jij, dat denk ik, en dat denken die leerlingen ook.

Vandaar dat ze gaan demonstreren als de lesuren dan voor een behoorlijk deel bestaan uit mediatheek-hangen en kauwgom-krabben-als-lesuur.

Sommige scholen hebben niet genoeg docenten, en sommige scholen wel. Vandaar dat er ook reacties tussen zitten dat het op sommige scholen -gelukkig- wel goed geregeld is.
Ik vraag mij serieus af of je de school op grond van de wetgeving of statuten zou kunnen verplichten tot het geven van 1040 uur les. Laat die stakers daar nou eens hun energie in steken. Ga met een advocaat praten, dikke kans dat zij gratis de zaak op willen pakken vanwege de publieke belangstelling.
pi_54805866
6 jaar geleden moest ik ook verplicht uren in een studiehok zitten, eerste jaar tweede fase. Ging nergens over, dus ik vind het een goede actie.
Wel uren draaien zodat het op papier mooi uitkomt, maar uiteindelijk krijg je niets uitgelegd, zijn er geen docenten en kan je die uren net zo goed thuis zitten.
pi_54806049
Als je veertig uur werkt, en je hebt 20 uur niks te doen, dan is dat mooi, maar als scholier baal je natuurlijk als je voor nop in en rond zo'n schoolgebouw moet hangen
pi_54806218
Het is tijdsgeest dat er buitenproportioneel hard opgetreden wordt tegen kinderen....dank de Wildersen en Verdonken maar van deze wereld dat er bij dit soort acties de knuppel over gaat.

Een kind van 14 het ziekenhuis in knuppelen, omdat het ergens op straat staat de demonstreren....way to go!
pi_54806268
Die beelden... .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_54806320
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:24 schreef Kingstown het volgende:
Een kind van 14 het ziekenhuis in knuppelen, omdat het ergens op straat staat de demonstreren....way to go!
Het ziekenhuis in knuppelen is wat overdreven, maar een kind van 14 die niet naar een agent luisterd vind ik ook vrij triest
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Die beelden... .
Ja, ze waren redelijk agressief, maar wat moet je anders tegen honderden leerlingen?
Wachten tot ze ook ruiten in gaan gooien?
pi_54806347
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Het ziekenhuis in knuppelen is wat overdreven, maar een kind van 14 die niet naar een agent luisterd vind ik ook vrij triest
[..]

Ja, ze waren redelijk agressief, maar wat moet je anders tegen honderden leerlingen?
Wachten tot ze ook ruiten in gaan gooien?
Het zijn kinderen die de politie voor zich heeft... Moet je dan maar zo met je knuppel gaan staan wapperen? Dat kan ook best anders, maar dat snapt oom agent weer niet. Niet vreemd overigens, met de witte baardjes... En maar door blijven slaan, zelfs kin tegen kin gaan staan. Belachelijk...
In Southern Sun
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:36:49 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_54806420
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:24 schreef Kingstown het volgende:
Het is tijdsgeest dat er buitenproportioneel hard opgetreden wordt tegen kinderen....dank de Wildersen en Verdonken maar van deze wereld dat er bij dit soort acties de knuppel over gaat.

U wint de onzin-award van de dag!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_54806580
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:36 schreef dikkedoelie het volgende:

[..]

ja hoor, het is er de laatste jaren niet beter op geworden, iig hier in de buurt niet .. minder leraren voor meer kinderen, boeken die er niet op tijd zijn, op vmbo-niveau lesmateriaal dat een keuring op een normale arbeidsplaats niet zou doorstaan, bij vlagen meer tussen- dan lesuren .. en in die omstandigheden moet je die hormonenbundels gemotiveerd zien te houden .. een vrijwel onmogelijke taak die op zijn beurt weer zorgt voor nog een paar meer leraren die met een burn out in de ziektewet zitten ergo nog meer tussenuren ..
en op zo'n moment gaan eisen dat je 1040 lesuren moet gaan volgen .. tja, zorg nou maar eerst even dat die leraren er zijn om die lesuren te kunnen geven, dat de boeken er op tijd zijn en niet pas ergens halverwege het schooljaar ..
het is net als dat andere voorstel in het kader van "wat doen we met de jeugd, hoe krijgen wij hun weer in het gareel", kinderen sneller uit huis kunnen plaatsen ..
zolang de voorzieningen er niet zijn zodat er aan die eis voldaan kan worden is het gezwam in de ruimte
pleased to meet you
pi_54806636
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Het zijn kinderen die de politie voor zich heeft... Moet je dan maar zo met je knuppel gaan staan wapperen? Dat kan ook best anders, maar dat snapt oom agent weer niet. Niet vreemd overigens, met de witte baardjes... En maar door blijven slaan, zelfs kin tegen kin gaan staan. Belachelijk...
Er staat nu een actueler filmpje op, met uitleg van de politie. Dat slaan viel heus wel mee, behalve als je niet luistert of een grote bek teruggeeft. Dan vraag je er gewoon om lijkt me
En als je een aantal keren dringend verzocht wordt op te rotten, en je doet dat niet, wat verwacht je dan dat de politie doet? "Nou, laat dan maar doen"
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:45 schreef moussie het volgende:
zolang de voorzieningen er niet zijn zodat er aan die eis voldaan kan worden is het gezwam in de ruimte
Eens, maar dat is nog geen reden om auto's te vernielen, ruiten in te gooien, enz.
pi_54806734
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Er staat nu een actueler filmpje op, met uitleg van de politie. Dat slaan viel heus wel mee, behalve als je niet luistert of een grote bek teruggeeft. Dan vraag je er gewoon om lijkt me
En als je een aantal keren dringend verzocht wordt op te rotten, en je doet dat niet, wat verwacht je dan dat de politie doet? "Nou, laat dan maar doen"
[..]

Eens, maar dat is nog geen reden om auto's te vernielen, ruiten in te gooien, enz.
Een simpel duwtje volstaat in eerste instantie. Dat slaan viel niet mee. Mensen die weglopen in de rug alsnog een paar tikken geven is gewoon machtsmisbruik. Niet geheel toevallig dat dit soort dingen vaak bij de politie voorkomen..
In Southern Sun
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:54:34 #183
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54806783
Blijkbaar moet er ingeramd worden dat wanneer de politie zegt je te gaan dat je dan maar moet gaan. Begint het eindelijk ergens op te lijken met de politie in Nederland. Misschien moeten we wat Guardia Civil laten overkomen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:55:49 #184
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54806809
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:54 schreef Dagonet het volgende:
Blijkbaar moet er ingeramd worden dat wanneer de politie zegt je te gaan dat je dan maar moet gaan. Begint het eindelijk ergens op te lijken met de politie in Nederland. Misschien moeten we wat Guardia Civil laten overkomen.
Mossos D'esquadra

Als je op die verschillende fora de posts van 'n gemiddeld lid leest, dan ben ik voor een verdubbeling voor het aantal lesuren. Mijn god, ik hoop dat ze zelf nog wel door zullen hebben dat makkelijk met 2 k's is en dat geven met een v wordt geschreven en niet met een f.
pi_54806819
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Een simpel duwtje volstaat in eerste instantie.
Ik vond dat zwaaien toch wel goed werken. Sommige bleven na een duwtje ook gewoon staan...
quote:
Dat slaan viel niet mee. Mensen die weglopen in de rug alsnog een paar tikken geven is gewoon machtsmisbruik.
Ze hebben het niet voor niets over "opdrijven", ze willen de meute wel in beweging houden lijkt me.
Maar het is idd vrij agressief ja

Ik denk misschien heel simpel, maar als je niet meer naar de politie luistert, dan heb je niet meer zoveel krediet bij mij
pi_54806880
Wacht even. 1040 uur. Met 52 weken per jaar zitten we dan op ... 20 uur per week.

Waar klaagt men over? Misschien moeten die leraren eens wat minder op vakantie gaan en de werkdruk verspreiden over het hele jaar.

Hier in de VS wordt ook zo door leraren geklaagd (die overigens vaak twee keer zo veel verdienen als hun Nederlandse collega's). Ze vergeten erbij te vertellen dat ze maar voor 9 maanden betaald worden. Die lui hebben 3 maanden per jaar vakantie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_54807071
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:58 schreef Lyrebird het volgende:
Wacht even. 1040 uur. Met 52 weken per jaar zitten we dan op ... 20 uur per week.

Waar klaagt men over? Misschien moeten die leraren eens wat minder op vakantie gaan en de werkdruk verspreiden over het hele jaar.

Hier in de VS wordt ook zo door leraren geklaagd (die overigens vaak twee keer zo veel verdienen als hun Nederlandse collega's). Ze vergeten erbij te vertellen dat ze maar voor 9 maanden betaald worden. Die lui hebben 3 maanden per jaar vakantie.
Jij werkt dus ook gewoon 52 weken per jaar?

Lezen alle tegenstanders nou niet verder dan 1040 norm, auto's bekrast ( foto's ???) en eieren gegooit(2 eieren wordt er gezegd .. directeur die erbij stond heeft niks gezien) ?
pi_54807105
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:07 schreef MouzurX het volgende:
Lezen alle tegenstanders nou niet verder dan 1040 norm, auto's bekrast ( foto's ???) en eieren gegooit(2 eieren wordt er gezegd .. directeur die erbij stond heeft niks gezien) ?
In Middelburg viel het allemaal wel mee idd.
In andere steden was het een teringzooi, en dat is in Middelburg voorkomen (misschien wel door politie-optreden )
pi_54807148
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:08 schreef Piles het volgende:

[..]

In Middelburg viel het allemaal wel mee idd.
In andere steden was het een teringzooi, en dat is in Middelburg voorkomen (misschien wel door politie-optreden )
En in die andere steden hebben ze juist niet opgetreden
Je kan beter gaan rellen anders wordt je in elkaar gemept door de politie
pi_54807200
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:11 schreef MouzurX het volgende:
Je kan beter gaan rellen luisteren anders wordt je in elkaar gemept door de politie
Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen

Begrijp me goed: ik ben niet tegen de staking, kan het wel begrijpen. Maaaarr:
- Weet wel waar het over gaat, en ga in discussie (geen meelopers dus )
- Niet rellen voor een dagje vrij
- Vernielingen zijn natuurlijk helemaal te gek voor woorden
- Als je politie zegt dat je op moet rotten doe je dat
- Als je niet oprot, ga dan niet huilen dat je een wapenstok in je nek krijgt
pi_54807211
"Vernielingen zijn natuurlijk helemaal te gek voor woorden "

F O T O ' S aub

En die gast die achteruit loopt en met de politie probeer te praten wordt in elkaar gemept en daarna opgepakt.
Ja kom laten we allemaal gaan rennen! dan vallen er mensen en raken die (zwaar)gewond of gaan ze zelfs dood
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:13:54 #192
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54807212
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:11 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En in die andere steden hebben ze juist niet opgetreden
Je kan beter gaan rellen anders wordt je in elkaar gemept door de politie
Mijn god. Ga jij 'es 2000 uur per jaar op school zitten.

pi_54807242
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef MouzurX het volgende:
"Vernielingen zijn natuurlijk helemaal te gek voor woorden "
Ik heb het dan niet speciaal over Middelburg, maar ik neem aan dat je weet wat er in andere steden is gebeurt
pi_54807263
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef MouzurX het volgende:
En die gast die achteruit loopt en met de politie probeer te praten wordt in elkaar gemept en daarna opgepakt.
Ja kom laten we allemaal gaan rennen! dan vallen er mensen en raken die (zwaar)gewond of gaan ze zelfs dood
Allemachtig, je snapt het echt niet he
Alsof die gozer niet genoeg gewaarschuwd is
pi_54807280
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb het dan niet speciaal over Middelburg, maar ik neem aan dat je weet wat er in andere steden is gebeurt
Ja, maar iedereen gebruikt dat als argument om het hardhandige optreden in Middelburg te rechtvaardigen maar ik wil dan wel eerst foto's zien, of buurtbewoners horen klagen over dat er dingen vernield zijn.
pi_54807310
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:56 schreef Piles het volgende:
Ik denk misschien heel simpel, maar als je niet meer naar de politie luistert, dan heb je niet meer zoveel krediet bij mij
dat is idd heel simpel gedacht, het betekend namelijk dat iedere demonstrant vrijwild is, de politie heeft immers per definitie gelijk .. birmeese toestanden

maar idd, de vernielingen hadden niet gehoeven .. wel frappant dat die pas gebeurden nadat de politie zich, tegen de wens van de schooldirecties in, ermee ging bemoeien
pleased to meet you
pi_54807317
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:16 schreef MouzurX het volgende:
Ja, maar iedereen gebruikt dat als argument om het hardhandige optreden in Middelburg te rechtvaardigen maar ik wil dan wel eerst foto's zien, of buurtbewoners horen klagen over dat er dingen vernield zijn.
Wat dacht je van preventie?
pi_54807328
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Allemachtig, je snapt het echt niet he
Alsof die gozer niet genoeg gewaarschuwd is
Hij liep toch achteruit of niet dan? een duw zou al genoeg zijn, maar nee, lekker slaan .. lekker die agressie kwijt.
pi_54807387
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:18 schreef moussie het volgende:
dat is idd heel simpel gedacht, het betekend namelijk dat iedere demonstrant vrijwild is, de politie heeft immers per definitie gelijk .. birmeese toestanden
Zo bedoel ik het toch niet
Als die scholieren gewoon netjes op het schoolplein staan te "staken" is er toch niets aan de hand. Als ze een kruispunt blokkeren, en er wordt vriendelijk verzocht om dat niet te doen, en men luistert niet, dan is het opeens fout van de politie dat ze ingrijpen
pi_54807388
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat dacht je van preventie?
Oke kan je gebruiken als argument, wat wel een beetje raar is aangezien die groep scholieren van de Elzenlaan eerst langs de Churchillaan is gelopen en toen naar de Nehalenia en er daar geen een vernieling is aangericht. En dan moeten ze niet zeggen dat ze ingrepen omdat er vernielingen werden aangericht maar om die te voorkomen.
pi_54807408
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:19 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Hij liep toch achteruit of niet dan? een duw zou al genoeg zijn, maar nee, lekker slaan .. lekker die agressie kwijt.
Hang niet de vermoorde onschuld uit man Alsof er bij zo'n 'protest' niet 80% raddraaiers bijlopen die gewoon lekker willen rellen. Maar wel janken als het mis gaat

En er staan geen padvinders tegenover je, die een beetje lafjes gaan staan duwen. Niet luisteren, dan zul het voelen. Ben je 'mans' genoeg om met je grote waffel vooraan te staan, of te eigenwijs om simpelweg te luisteren en te doen wat er gezegd wordt, ook mans genoeg zijn om te incasseren...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_54807418
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:21 schreef MouzurX het volgende:
En dan moeten ze niet zeggen dat ze ingrepen omdat er vernielingen werden aangericht maar om die te voorkomen.
Als er inderdaad geen vernielingen zijn aangericht: eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')