Op zich niet zo vreemd aangezien het ene na het andere onzalige onderwijsplan voor ze bedacht wordt terwijl ze zelf geen stemrecht hebben.quote:
Ik val gelukkig buiten die regeling want ik zit in havo 5 maar 20 uur? eerder 28 uur + 5 standaard tussenuren van 45 min.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:35 schreef maniack28 het volgende:
Ik lach nu ff heel hardTe druk op de middelbare school? Met wat? neuspeuteren? In die jarend at ik daar gezeten heb (5 jaar havo, 2jaar vwo) heb ik minder gedaan dan in 1 jaar universiteit..
Kutkoters.... dat ik klaag als ik 40 uur per week les heb ok... maar op de middelbare school heb je 20 "lesuren" van 45 min
Ik lach me echt kapot hierom.. werkelijk waar
Ik heb 32 uur per week les, daar komen nog 5 tussenuren bij, dus 37 lesuren. Een lesuur duurt hier 50 minuten. Om een voorbeeld te geven, ik ben woensdag, donderdag én vrijdag pas rond 16:45 thuis. Daar komt dan nog huiswerk bij.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:35 schreef maniack28 het volgende:
Ik lach nu ff heel hardTe druk op de middelbare school? Met wat? neuspeuteren? In die jarend at ik daar gezeten heb (5 jaar havo, 2jaar vwo) heb ik minder gedaan dan in 1 jaar universiteit..
Kutkoters.... dat ik klaag als ik 40 uur per week les heb ok... maar op de middelbare school heb je 20 "lesuren" van 45 min
Ik lach me echt kapot hierom.. werkelijk waar
Wel als je aangenomen wordt als jurist voor 40 uur, vervolgens voor 30 uur werk krijgt en 10 uur de plee moet boenen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:21 schreef maniack28 het volgende:
Oh.... en dan nog.. is het zo erg als je 37 lesuren hebt? Een normaal persoon werkt 40 hele uren per week... dus tjsa.... mag je dan klagen?
Dit en als de reistijd ook nog eens 45-60 min is en je daarna nog dik een uur aan je huiswerk zou moeten zitten, dan hou je niet veel vrije tijd meer over...quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wel als je aangenomen wordt als jurist voor 40 uur, vervolgens voor 30 uur werk krijgt en 10 uur de plee moet boenen.
Les krijgen is doel van het onderwijs. Niet het schoolplein schoonkrabben of doelloos in een mediatheek gedropt worden alsof het een kindercreche is.
Nee 32 lesuren, plus 5 uren waarin je dan mooi je huiswerk kunt maken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:14 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Ik heb 32 uur per week les, daar komen nog 5 tussenuren bij, dus 37 lesuren. Een lesuur duurt hier 50 minuten. Om een voorbeeld te geven, ik ben woensdag, donderdag én vrijdag pas rond 16:45 thuis. Daar komt dan nog huiswerk bij.
Ja er is zoveel verandert... ben blij dat al die zooi nog niet ( geheel dan) voor mij geld zeg...quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:36 schreef dikkedoelie het volgende:
[..]
Nee 32 lesuren, plus 5 uren waarin je dan mooi je huiswerk kunt maken.
Ik snap werkelijk niets van al dit gezeur. Ik ben 2 jaar geleden geslaagd, is er in die tijd dan zoveel veranderd? Wat ik me kan herinneren van de middelbare school is dat het weinig voorstelde qua werkdruk en huiswerk.
Nou wow. 3 eieren gooien om een gebouw te bekogelen en dan per ongeluk 1 knie van n agent raken. Oei oei oei, daar moet een wapenstok tegenin.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:37 schreef popolon het volgende:
Stakende scholieren.'t Wordt steeds gekker.
What's next? Stakende mods?
Ach ja, als je dingen naar de politie gooit kun je op je klompen aanvoelen dat je een paar klappen krijgt. Accepteer dat dan ook jullie stakende scholieren!
Ik snap niet waarom men niet gewoon het normale systeem kan hanteren als een geleverde dienst achterblijft bij de prestaties die overeengekomen zijn. Het zijn dus niet de leerlingen die een probleem hebben, het is de school die een probleem heeft omdat zijn niet voldoet aan de diensten die afgesproken zijn. Als het goed is staan dit soort eisen in het leerlingenstatuut of examenreglement, je kunt de school dus wijzen op zijn verplichting. Het zou best interessant zijn dat eens aan een rechter voor te leggen, als de stakende leerling zich daar nou eens voor in zou zetten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:23 schreef Yildiz het volgende:
leerlingen moeten 1040 uur per jaar op school zitten. Dat idee is an sich goed.
Maar als leerlingen dan die tijd gevuld krijgen door o.a. het kauwgomkrabben van het schoolplein en het niksen in een half gare mediatheek, dan lijkt het mij erg terecht dat ze demonstreren.
Lesuren.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Even voor wat betreft die 1040 uur. Zijn dat lesuren of studielasturen?
Dan is de school dus net zo goed foutief bezig als zij de leerlingen op school houdt maar geen les geeft. Een belangrijke eigenschap van lesuren is dat er les wordt gegeven lijkt mij.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:50 schreef Yildiz het volgende:
Lesuren.
Dat denk jij, dat denk ik, en dat denken die leerlingen ook.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan is de school dus net zo goed foutief bezig als zij de leerlingen op school houdt maar geen les geeft. Een belangrijke eigenschap van lesuren is dat er les wordt gegeven lijkt mij.
Kennelijk bestaat die eis vanuit wetgeving. Sla de overheid met haar eigen wetgeving om de oren.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:58 schreef MouzurX het volgende:
sowieso CSW elzenlaan is een van de beste scholen van nederland en nog moeten de leerlingen meer naar school Waarom???
Ik vraag mij serieus af of je de school op grond van de wetgeving of statuten zou kunnen verplichten tot het geven van 1040 uur les. Laat die stakers daar nou eens hun energie in steken. Ga met een advocaat praten, dikke kans dat zij gratis de zaak op willen pakken vanwege de publieke belangstelling.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:59 schreef Yildiz het volgende:
Dat denk jij, dat denk ik, en dat denken die leerlingen ook.
Vandaar dat ze gaan demonstreren als de lesuren dan voor een behoorlijk deel bestaan uit mediatheek-hangen en kauwgom-krabben-als-lesuur.
Sommige scholen hebben niet genoeg docenten, en sommige scholen wel. Vandaar dat er ook reacties tussen zitten dat het op sommige scholen -gelukkig- wel goed geregeld is.
Het ziekenhuis in knuppelen is wat overdreven, maar een kind van 14 die niet naar een agent luisterd vind ik ook vrij triestquote:Op vrijdag 23 november 2007 18:24 schreef Kingstown het volgende:
Een kind van 14 het ziekenhuis in knuppelen, omdat het ergens op straat staat de demonstreren....way to go!![]()
Ja, ze waren redelijk agressief, maar wat moet je anders tegen honderden leerlingen?quote:
Het zijn kinderen die de politie voor zich heeft... Moet je dan maar zo met je knuppel gaan staan wapperen? Dat kan ook best anders, maar dat snapt oom agent weer niet. Niet vreemd overigens, met de witte baardjes... En maar door blijven slaan, zelfs kin tegen kin gaan staan. Belachelijk...quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Het ziekenhuis in knuppelen is wat overdreven, maar een kind van 14 die niet naar een agent luisterd vind ik ook vrij triest
[..]
Ja, ze waren redelijk agressief, maar wat moet je anders tegen honderden leerlingen?
Wachten tot ze ook ruiten in gaan gooien?
U wint de onzin-award van de dag!quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:24 schreef Kingstown het volgende:
Het is tijdsgeest dat er buitenproportioneel hard opgetreden wordt tegen kinderen....dank de Wildersen en Verdonken maar van deze wereld dat er bij dit soort acties de knuppel over gaat.
Een kind van 14 het ziekenhuis in knuppelen, omdat het ergens op straat staat de demonstreren....way to go!![]()
ja hoor, het is er de laatste jaren niet beter op geworden, iig hier in de buurt niet .. minder leraren voor meer kinderen, boeken die er niet op tijd zijn, op vmbo-niveau lesmateriaal dat een keuring op een normale arbeidsplaats niet zou doorstaan, bij vlagen meer tussen- dan lesuren .. en in die omstandigheden moet je die hormonenbundels gemotiveerd zien te houden .. een vrijwel onmogelijke taak die op zijn beurt weer zorgt voor nog een paar meer leraren die met een burn out in de ziektewet zitten ergo nog meer tussenuren ..quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:36 schreef dikkedoelie het volgende:
[..]
Nee 32 lesuren, plus 5 uren waarin je dan mooi je huiswerk kunt maken.
Ik snap werkelijk niets van al dit gezeur. Ik ben 2 jaar geleden geslaagd, is er in die tijd dan zoveel veranderd? Wat ik me kan herinneren van de middelbare school is dat het weinig voorstelde qua werkdruk en huiswerk.
Er staat nu een actueler filmpje op, met uitleg van de politie. Dat slaan viel heus wel mee, behalve als je niet luistert of een grote bek teruggeeft. Dan vraag je er gewoon om lijkt mequote:Op vrijdag 23 november 2007 18:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Het zijn kinderen die de politie voor zich heeft... Moet je dan maar zo met je knuppel gaan staan wapperen? Dat kan ook best anders, maar dat snapt oom agent weer niet. Niet vreemd overigens, met de witte baardjes... En maar door blijven slaan, zelfs kin tegen kin gaan staan. Belachelijk...
Eens, maar dat is nog geen reden om auto's te vernielen, ruiten in te gooien, enz.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:45 schreef moussie het volgende:
zolang de voorzieningen er niet zijn zodat er aan die eis voldaan kan worden is het gezwam in de ruimte
Een simpel duwtje volstaat in eerste instantie. Dat slaan viel niet mee. Mensen die weglopen in de rug alsnog een paar tikken geven is gewoon machtsmisbruik. Niet geheel toevallig dat dit soort dingen vaak bij de politie voorkomen..quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Er staat nu een actueler filmpje op, met uitleg van de politie. Dat slaan viel heus wel mee, behalve als je niet luistert of een grote bek teruggeeft. Dan vraag je er gewoon om lijkt me![]()
En als je een aantal keren dringend verzocht wordt op te rotten, en je doet dat niet, wat verwacht je dan dat de politie doet? "Nou, laat dan maar doen"
[..]
Eens, maar dat is nog geen reden om auto's te vernielen, ruiten in te gooien, enz.![]()
Mossos D'esquadraquote:Op vrijdag 23 november 2007 18:54 schreef Dagonet het volgende:
Blijkbaar moet er ingeramd worden dat wanneer de politie zegt je te gaan dat je dan maar moet gaan. Begint het eindelijk ergens op te lijken met de politie in Nederland. Misschien moeten we wat Guardia Civil laten overkomen.
Ik vond dat zwaaien toch wel goed werken. Sommige bleven na een duwtje ook gewoon staan...quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Een simpel duwtje volstaat in eerste instantie.
Ze hebben het niet voor niets over "opdrijven", ze willen de meute wel in beweging houden lijkt me.quote:Dat slaan viel niet mee. Mensen die weglopen in de rug alsnog een paar tikken geven is gewoon machtsmisbruik.
Jij werkt dus ook gewoon 52 weken per jaar?quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:58 schreef Lyrebird het volgende:
Wacht even. 1040 uur. Met 52 weken per jaar zitten we dan op ... 20 uur per week.
Waar klaagt men over? Misschien moeten die leraren eens wat minder op vakantie gaan en de werkdruk verspreiden over het hele jaar.
Hier in de VS wordt ook zo door leraren geklaagd (die overigens vaak twee keer zo veel verdienen als hun Nederlandse collega's). Ze vergeten erbij te vertellen dat ze maar voor 9 maanden betaald worden. Die lui hebben 3 maanden per jaar vakantie.
In Middelburg viel het allemaal wel mee idd.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:07 schreef MouzurX het volgende:
Lezen alle tegenstanders nou niet verder dan 1040 norm, auto's bekrast ( foto's ???) en eieren gegooit(2 eieren wordt er gezegd .. directeur die erbij stond heeft niks gezien) ?
En in die andere steden hebben ze juist niet opgetredenquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:08 schreef Piles het volgende:
[..]
In Middelburg viel het allemaal wel mee idd.
In andere steden was het een teringzooi, en dat is in Middelburg voorkomen (misschien wel door politie-optreden)
Is het nou echt zo moeilijk te begrijpenquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:11 schreef MouzurX het volgende:
Je kan beter gaan rellen luisteren anders wordt je in elkaar gemept door de politie
Mijn god. Ga jij 'es 2000 uur per jaar op school zitten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En in die andere steden hebben ze juist niet opgetreden![]()
Je kan beter gaan rellen anders wordt je in elkaar gemept door de politie
Ik heb het dan niet speciaal over Middelburg, maar ik neem aan dat je weet wat er in andere steden is gebeurtquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef MouzurX het volgende:
"Vernielingen zijn natuurlijk helemaal te gek voor woorden "
Allemachtig, je snapt het echt niet hequote:Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef MouzurX het volgende:
En die gast die achteruit loopt en met de politie probeer te praten wordt in elkaar gemept en daarna opgepakt.
Ja kom laten we allemaal gaan rennen! dan vallen er mensen en raken die (zwaar)gewond of gaan ze zelfs dood![]()
Ja, maar iedereen gebruikt dat als argument om het hardhandige optreden in Middelburg te rechtvaardigen maar ik wil dan wel eerst foto's zien, of buurtbewoners horen klagen over dat er dingen vernield zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb het dan niet speciaal over Middelburg, maar ik neem aan dat je weet wat er in andere steden is gebeurt![]()
dat is idd heel simpel gedacht, het betekend namelijk dat iedere demonstrant vrijwild is, de politie heeft immers per definitie gelijk .. birmeese toestandenquote:Op vrijdag 23 november 2007 18:56 schreef Piles het volgende:
Ik denk misschien heel simpel, maar als je niet meer naar de politie luistert, dan heb je niet meer zoveel krediet bij mij![]()
Wat dacht je van preventie?quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:16 schreef MouzurX het volgende:
Ja, maar iedereen gebruikt dat als argument om het hardhandige optreden in Middelburg te rechtvaardigen maar ik wil dan wel eerst foto's zien, of buurtbewoners horen klagen over dat er dingen vernield zijn.
Hij liep toch achteruit of niet dan? een duw zou al genoeg zijn, maar nee, lekker slaan .. lekker die agressie kwijt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Allemachtig, je snapt het echt niet he
Alsof die gozer niet genoeg gewaarschuwd is![]()
Zo bedoel ik het toch nietquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:18 schreef moussie het volgende:
dat is idd heel simpel gedacht, het betekend namelijk dat iedere demonstrant vrijwild is, de politie heeft immers per definitie gelijk .. birmeese toestanden
Oke kan je gebruiken als argument, wat wel een beetje raar is aangezien die groep scholieren van de Elzenlaan eerst langs de Churchillaan is gelopen en toen naar de Nehalenia en er daar geen een vernieling is aangericht. En dan moeten ze niet zeggen dat ze ingrepen omdat er vernielingen werden aangericht maar om die te voorkomen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |