quote:
Op vrijdag 23 november 2007 21:57 schreef Mammietje het volgende:[knip]
Ik heb bij beide vorige zwangerschappen geen cursus gedaan en bij beide bevallingen kreeg ik een heel andere puftechniek aangereikt door de gyn, die ieder prima werkten.

Mijn vriendin had wel een cursus gedaan, maar er op moment supreme niets aan gehad! Zij was Kortjakje helemaal vergeten!

Bekkenbodemtechnieken krijg ik van mijn bekkenfysio (ik heb een verzakking, dus niet onbelangrijk!

) maar toch wil ik deze keer denk ik wel een cursus doen. En puur eigenlijk om wat contact met medezwangeren uit de buurt te hebben. Lijkt me wel gezellig. Vooral omdat het mijn laatste zwangerschap zal zijn en ik er bewust mee bezig wil zijn.
Borstvoedingscursus lijkt me niet nodig. Heb beide kinders bv gegeven, de 1e 8 maanden en de 2e 18 maanden. Beide zonder begeleiding en dat ging prima gelukkig.
Lewis... straks ben jij de eerste bij wie de baby blijft zitten...
Ik heb vorige keer ook geen cursus gedaan en toen ik mijn zusje belde om te zeggen dat ik bezig was met bevallen en een wee kreeg tussendoor, zei ze: "Wat ben je nou aan het doen? (Doelend op mijn gepuf) Zo ga je hyperventileren, je moet puffen op "Altijd is Kortjakje ziek"." Nou, dat heeft echt enorm geholpen

Achteraf had ik ook wel spijt dat ik niet aan zo'n klasje had meegedaan en dat wil ik deze keer eigenlijk wel, maar er zit hier niet zoveel in de buurt geloof ik... Al weet ik nu natuurlijk wel zo'n beetje hoe het moet

(Niet schreeuwen bijv. dat helpt niet

)
ThaNetRunner en vrouw, gefeliciteerd met Milan!

Wat een flinke vent!

Lewis nog geen baby

Succes meis
Sombie, ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent