abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54776597
http://www.nu.nl/news/132(...)elijkheid_geven.html

De laatste jaren is de Wajong stevig toegenomen. Voor een groot deel komt dit voort uit de WWB, de nieuwe bijstandswet die gemeenten financieel prikkelt om zoveel mogelijk mensen uit de bijstand te zwiepen. Veel jongeren die nu in de WWB zitten blijken eigenlijk thuis te horen in de WAJONG en worden nu dus van gemeente naar UWV verkast.

Beetje flauw van Donner om nu de poort dicht te willen doen. Wedden? Straks krijgen we hetzelfde fiasco als bij de WIA: duizenden mensen die goedgekeurd worden terwijl een baan er door jarenlange gebrek aan ondersteuning door UWV, grote afstand tot de arbeidsmarkt, gebrekki ge recente werkervaring en een door het UWV als marginaal geclassificeerde lichamelijke of geestelijke beperking, er toch echt niet in gaat ziiten. Gevolg: enkeltje bijstand maar weer en toename van het 'granieten bestand' bij de gemeenten. Wederom een bezuiniging van rijksoverheid ten koste van de gemeenten.
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
  donderdag 22 november 2007 @ 09:09:11 #2
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54776700
Het Rijk betaalt zowel de WAO als de WWB hoor
Pugna Pro Patria
  donderdag 22 november 2007 @ 09:10:53 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54776723
de 200.000 "kansloze participanten" moeten ergens vandaan komen natuurlijk, anders heb je geen argumenten om een versoepeld ontslagrecht te willen handhaven..
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54776738
De WIA is een doorslaand succes man.
En mensen horen helemaal niet thuis in een uitkering. En je staat de boel om te draaien. Omdat gemeenten wel opdraaien voor de kosten van de bijstand, maar niet van de WAJONG, worden er maar zoveel mogelijk mensen ten onrechte gedumpt in de WAJONG. En dat is slecht voor die mensen en slecht voor de WAJONG-ers die daar wel echt recht op hebben. Donner heeft dus gewoon gelijk.
pi_54776750
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:09 schreef Jurgen21 het volgende:
Het Rijk betaalt zowel de WAO als de WWB hoor
Maar de bijstand slechts indirect.
pi_54776760
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:59 schreef Meneermax het volgende:
Beetje flauw van Donner om nu de poort dicht te willen doen. Wedden? Straks krijgen we hetzelfde fiasco als bij de WIA: duizenden mensen die goedgekeurd worden terwijl een baan er door jarenlange gebrek aan ondersteuning door UWV, grote afstand tot de arbeidsmarkt, gebrekki ge recente werkervaring en een door het UWV als marginaal geclassificeerde lichamelijke of geestelijke beperking, er toch echt niet in gaat ziiten. Gevolg: enkeltje bijstand maar weer en toename van het 'granieten bestand' bij de gemeenten. Wederom een bezuiniging van rijksoverheid ten koste van de gemeenten.
Waarom is dat flauw? Die mensen hebben simpelweg geen recht op die uitkering. Dat ze er wel van konden profiteren in het verleden is geen reden om Sinterklaas te blijven spelen op kosten van de samenleving.
  donderdag 22 november 2007 @ 09:20:02 #7
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54776860
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom is dat flauw? Die mensen hebben simpelweg geen recht op die uitkering. Dat ze er wel van konden profiteren in het verleden is geen reden om Sinterklaas te blijven spelen op kosten van de samenleving.
Pugna Pro Patria
pi_54778846
quote:

[..]

pi_54778883
quote:

[..]

donderdag 22 november 2007 @ 11:46:37 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_54779303
quote:

[..]

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_54779616
quote:

[..]

Schop ze aan het werk!! Oh nee wacht, geen baas wil ze hebben dus pakken wij ze het ietsepietsje meer dat ze met een Wajong uitkering hebben maar weer af. Ze ergens uitschoppen in makkelijk, maar bied ze dan ook een baan aan
pi_54779853
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:00 schreef kriele het volgende:

[..]

Schop ze aan het werk!! Oh nee wacht, geen baas wil ze hebben dus pakken wij ze het ietsepietsje meer dat ze met een Wajong uitkering hebben maar weer af. Ze ergens uitschoppen in makkelijk, maar bied ze dan ook een baan aan
Als je kan werken, moet je werken. Zo simpel is het. Als ze uit de Wajong moeten kunnen ze naar het CWI. Sowieso een vereiste als ze in aanmerking willen komen voor de bijstand. Gelukkig werkt de WWB dusdanig dat het steeds lastiger wordt een beroepssteuntrekker te worden.
  donderdag 22 november 2007 @ 12:36:25 #13
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_54780413
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Als je kan werken, moet je werken. Zo simpel is het. Als ze uit de Wajong moeten kunnen ze naar het CWI. Sowieso een vereiste als ze in aanmerking willen komen voor de bijstand. Gelukkig werkt de WWB dusdanig dat het steeds lastiger wordt een beroepssteuntrekker te worden.
Als geen baas je aan wilt nemen kán je niet werken. Dan kan je wel leuk vanaf de zijkant met je vingertje wijzen dat je moét werken, maar zo gaat dat niet. Ga dan werkgevers verplichten om zulke mensen in dienst te nemen, maar dat wil je ook weer niet. Tis het een of het ander hoor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_54780570
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:36 schreef ethiraseth het volgende:
Als geen baas je aan wilt nemen kán je niet werken.
Genoeg jongeren die geen baas aan wil nemen omdat ze structureel te laat komen, of structureel niet op komen dagen, en die nu in de Wajong zitten wegens psychische klachten ("kan het idee van werken en op tijd je bed uit moeten mentaal niet aan"). Mijn vorige flat zat er vol mee. Die lui konden ECHT wel werken, werden alleen inderdaad nergens aangenomen vanwege hun houding, of vlogen er binnen een week alweer uit. Geen baan kunnen krijgen/houden hoeft niet gelijk te staan aan niet kunnen werken.
  donderdag 22 november 2007 @ 12:47:57 #15
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54780662
Volledig verlamde mensen moeten ook maar eens gaan werken die luie flikkers liggen de hele dag op bed!
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54780730
Ook een mooie: geen zin hebben om te doen wat je chef je opdraagt. In een hoekje blijven roken terwijl er een klant staat te wachten.

Dat is natuurlijk idioot gedrag, dus daar plakken we een persoonlijkheidsstoornis op. Hup, Wajong!
pi_54780839
quote:
Op donderdag 22 november 2007 12:36 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als geen baas je aan wilt nemen kán je niet werken. Dan kan je wel leuk vanaf de zijkant met je vingertje wijzen dat je moét werken, maar zo gaat dat niet. Ga dan werkgevers verplichten om zulke mensen in dienst te nemen, maar dat wil je ook weer niet. Tis het een of het ander hoor.
Garantie op werk heeft niemand. Zolang er geen fysieke of mentale belemmering is om arbeid te verrichten hoor je niet thuis in de Wajong. Zo moeilijk is het niet.
pi_54781426
Dan moeten die jongeren die niet in de Wajong thuis horen dus gewoon meer moeite doen om een baan te krijgen. Als je echt niet kan werken dan wordt je echt niet zomaar uit de Wajong gezet.

Overigens de verstandelijkgehandicapte die recht hebben op 150.000 euro aan zorg per jaar gaan ook gewoon elke werkdag naar hun "werk" (dagbesteding). Daar kunnen de bijstandsuitkeringstrekkers nog iets van leren.
  donderdag 22 november 2007 @ 13:35:29 #19
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54781585
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:29 schreef HarryP het volgende:
Overigens de verstandelijkgehandicapte die recht hebben op 150.000 euro aan zorg per jaar gaan ook gewoon elke werkdag naar hun "werk" (dagbesteding). Daar kunnen de bijstandsuitkeringstrekkers nog iets van leren.
Da's wel ff wat anders natuurlijk. Maar het is inderdaad goed voor mensen om een zinvolle dagbesteding te hebben ja
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_54782266
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:29 schreef HarryP het volgende:
Dan moeten die jongeren die niet in de Wajong thuis horen dus gewoon meer moeite doen om een baan te krijgen. Als je echt niet kan werken dan wordt je echt niet zomaar uit de Wajong gezet.

Nou, zet ze dan aan het werk met behoud van hun (Wajong) uitkering. Dat gebeurt overigens al vrij veel.
pi_54787135
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:59 schreef Meneermax het volgende:
http://www.nu.nl/news/132(...)elijkheid_geven.html

De laatste jaren is de Wajong stevig toegenomen. Voor een groot deel komt dit voort uit de WWB, de nieuwe bijstandswet die gemeenten financieel prikkelt om zoveel mogelijk mensen uit de bijstand te zwiepen. Veel jongeren die nu in de WWB zitten blijken eigenlijk thuis te horen in de WAJONG en worden nu dus van gemeente naar UWV verkast.

Donner gaat verder met hetgeen de Geus eerder op het lijstje had staan; er werden afspraken gemaakt over een streefaantal "klanten" in de bak bij het UWV.
Dat er meer Wajongers kwamen heeft ook te maken met de geitenwollensokken-instanties die hun eigen werkgelegenheid in stand hielden. Gemeenten krijgen in de eerste instantie de "gehandicapte" aan de bali die of een vroege schoolverlater werd door het onderwijs-systeem van nu óf als ex-sleutelkind van het beleid uit ooit. Dit laatste wil zeggen dat alleenstaande ouders geen oppas konden vinden echter wél verplicht werden om te werken. ( de kinder-oppas-centrale stond nog in de steigers indertijd) Jongeren werden in het diepe gegooid middels plaatsing bij de WSW in afwachting van een medische-sociale test. Daar menig WSW'r ook een handicap heeft op welk gebied dan óók leek men voor het eigen gemak te denken want menig potenciele Wajonger "trok het niet" op zo'n plek. Dus ook uitval en in sommige gevallen zelfs direct stopzetten van nood-uitkering. Tussentijds werd uiteraard de Wajong aangevraagd; gezien de lange termijnen van de procedure was de WWB een noodvoorziening ivm ziektekosten/premie verzekering.

De bezuinigingen gaan inderdaad langs slinkse wegen daar er afspraken liggen op Europees Niveau
Angst is de Hoogtevrees van de Vrijheid
pi_65686608
Schop

ik ben een wajonger ik kon een baan krijgen in de zorg ja eindelijk dacht ik maar ja ik kom daarmee nooit boven mijn wajong uitkering uit maar ik kan daar niks van missen. Daar konden ze mij niet genoeg reiskosten vergoeding geven. Nu ik naar het UWV opgebeld afdeling wajong of hun mijn reiskosten konden vergoeden. En dat doen ze gewoon niet. Dus houd voor mij dat alweer op en kan ik dus niet gaan werken.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:48:13 #23
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_65688573
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:43 schreef Riann het volgende:
Schop

ik ben een wajonger ik kon een baan krijgen in de zorg ja eindelijk dacht ik maar ja ik kom daarmee nooit boven mijn wajong uitkering uit maar ik kan daar niks van missen. Daar konden ze mij niet genoeg reiskosten vergoeding geven. Nu ik naar het UWV opgebeld afdeling wajong of hun mijn reiskosten konden vergoeden. En dat doen ze gewoon niet. Dus houd voor mij dat alweer op en kan ik dus niet gaan werken.
Kortom de wajong uitkering is veel te hoog.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_65690753
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:43 schreef Riann het volgende:
Schop

De wajong uitkering is hoger dan het minimumloon? Dus je krijgt met thuiszitten meer betaald dan sommige mensen die aan het werk zijn? Dat is idd belachelijk, daar mag wel op gekort worden. Als je daar niks van kan missen dan moet je eerst maar eens kijken naar je uitgaven ipv je inkomsten.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:28:05 #25
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_65691859
Als het aantrekkelijker is om lekker in je uitkering te blijven zitten dan om te gaan werken krijg je mensen dus inderdaad nooit meer aan het werk

Maar Riann, waar heb je zoveel geld voor nodig dan?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')