In principe vertrouw ik Boogerd niet, omdat ik geen enkele renner vertrouw. Maar ook: Als Boogerd betrapt wordt, stinkt echt iedere topper, en weten we meteen dat de competitie wel zo'n beetje eerlijk was. Dan heeft Rebellin/VdB/Bartoli/... gewoon op waarde gewonnen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:20 schreef Tommeke het volgende:![]()
[..]
Aldus Sporza en Nos tt
Pfieuw, in principe vertrouw ik Boogerd wel, mocht het wel waar zijn dan kijk ik, heel naief misschien, voorlopig echt geen wielrennen meer...
Daar heb je een heel goed punt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:41 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
In principe vertrouw ik Boogerd niet, omdat ik geen enkele renner vertrouw. Maar ook: Als Boogerd betrapt wordt, stinkt echt iedere topper, en weten we meteen dat de competitie wel zo'n beetje eerlijk was. Dan heeft Rebellin/VdB/Bartoli/... gewoon op waarde gewonnen.
Kortom, het zou mijn vertrouwen in de sport wel weer herstellen. Niet in de renners/ploegen, wel in de sport.
Dit kwam ook direct bij me op.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:06 schreef wimderon het volgende:
Wel weer toevallig dat de namen van (buitenlandse) wielrenners uitlekken en die van Duitse wintersporters niet
Kost wat, van die advocaten, maar dan kan je wel onbeperkt inspuitenquote:Forse boete Le Monde voor dopingverhaal
Uitgegeven: 15 januari 2008 14:33
MADRID - Het Franse dagblad Le Monde moet een boete van 300 duizend euro betalen aan de Spaanse voetbalclub Barcelona. Het is de schadevergoeding voor een smadelijk artikel dat Le Monde publiceerde over dopingpraktijken bij Barcelona.
In het vonnis van de rechter staat ook dat Le Monde een rectificatie moet plaatsen in een van zijn volgende edities. De krant plaatste in december 2006 een verhaal over de beruchte Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes en beweerde daarin dat niet alleen wielrenners, maar ook voetballers van onder meer Barcelona en Real Madrid gebruik maakten van de diensten van Fuentes.
De Spaanse topclubs reageerden furieus op de aantijgingen en beiden sleepten Le Monde voor de rechter. Barcelona heeft zijn zaak gewonnen. In de zaak van Real Madrid is nog geen uitspraak gedaan.
Bronquote:[..]
De Kurier meldde ook dat de woordvoerder van de bloedbank de praktijken ontkent. De onderneming, die zijn sportklanten “buiten de kantooruren om, op zondag, zou opfrissen”, zou niet eens beschikken over de apparatuur om plasma van bloedcellen te scheiden en kan ook geen transfusies geven.
“Bloeddoping is hier helemaal niet mogelijk”, aldus bedrijfsleider Lothar Baumgartner.
[..]
Ik heb het niet altijd al geweten , ik heb het hier altijd al gezegd.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:41 schreef vingerplant het volgende:
Dat zou toch wel een schok zijn als dit waar is![]()
Nu maar wachten tot Joost hier vingertje komt wijzen en gaat roepen dat hij het altijd heeft geweten.
Nee, dergelijke geruchten neem ik ook niet serieus..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Erg ongeloofwaardig allemaal, een Vuelta-winnaar die dope zou nemen, yeah right.
quote:De ARD stelt dat minstens 30 atleten de bloedbank in Wenen gebruikten. De meeste klanten waren Duitse wintersporters.
Ik vind het wel meevallen op 't vlak van loze beschuldigingen. Het duurt soms erg lang, er moeten soms erg veel domino-steentjes omvallen, maar uiteindelijk blijkt er in bijna elke kast toch wel ergens een lijk te zitten.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:33 schreef Szura het volgende:
Dick Pound is een corrupte hond. De wielerwerld staat bol van beschuldigingen maar er wordt niks bewezen. Dit moddergooien is kenmerkend voor de periode waar de wielerwereld zich in bevindt. Als je ook maar genoemd wordt in één of andere roddel ben je voor je leven getekend. Behalve als je Stefan Schumacher heet natuurlijk
Hij was vijfde in de dope-Tour van 1998. Ken je klassiekers.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:51 schreef JohnDDD het volgende:
Boogerd was in wat was het 1996 ook vierde in de Tour. Het is enkel naïef om te denken dat de beste man toen als enige in het hele peloton niet aan de EPO zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |