abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:05:00 #101
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_55717365
Dat ik hier nog geen tvp heb.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:07:01 #102
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55729495
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat ik hier nog geen tvp heb.
Te Veel Pillen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55740811
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Te Veel Pillen ?
& tevens TVP!
Pain is temporary, pride is forever
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 januari 2008 @ 13:45:33 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55744631
tvp = testosteron voor Patrik (Sinkewitz)
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55870042
quote:
Amfetaminen aangetroffen bij renner Schumacher

STUTTGART - Bij wielerprof Stefan Schumacher zijn kort na de wereldkampioenschappen in Stuttgart sporen van amfetaminen aangetroffen. De Duitse winnaar van een bronzen WK-medaille bracht het nieuws zelf naar buiten via een pr-bureau.

Hij hoeft niet bang te zijn voor een schorsing, aangezien het geen officiële dopingcontrole betrof.
Schumacher ramde in de nacht na de wereldtitelstrijd met zijn auto onder invloed van alcohol een tuinhek. Uit het bloedonderzoek, bedoeld om de hoeveelheid alcohol vast te stellen, kwam de aanwezigheid van het verboden stimulerende middel naar voren. ,,Ik heb geen idee hoe dit kan'', verklaarde Schumacher. ,,Ik weet wel zeker dat ik nooit een verboden middel heb gebruikt.''
pi_55870344
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:21 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Z'n moeder zal wel weer een attestje hebben uitgeschreven
pi_55870379
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Z'n moeder zal wel weer een attestje hebben uitgeschreven
Het was geen dopingcontrole, maar een alcoholcontrole. Ik vermoed dat de UCI weinig kan met een dergelijke controle.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 januari 2008 @ 12:43:44 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55870623
maarja de Duitse media zal hem wel veroordelen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55870939
Hij zal sowieso wel aan de schandpaal worden genageld.

Maar kunnen ze hem omwille van het ethisch charter van competitie buitensluiten, ook al wordt het dan geen officiële dopingschorsing?
pi_55871054
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:57 schreef Leatherface het volgende:
Hij zal sowieso wel aan de schandpaal worden genageld.

Maar kunnen ze hem omwille van het ethisch charter van competitie buitensluiten, ook al wordt het dan geen officiële dopingschorsing?
aangezien het geen betrekking heeft op de sport zelf kunnen ze juridisch niks alleen zijn imago heeft een flinke deuk gekregen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:13:09 #111
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_55871250
Da's toch ook niet de eerste keer voor Schumacher?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_55871322
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Da's toch ook niet de eerste keer voor Schumacher?
3x al maar al 3x niks gebeurd. Eerste keer in 2005 vrijgesproken, tijdens het WK kwam het zogenaamd door de diarree en nu de 3x
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:31:21 #113
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55874862
Dan had Floyd Landis toch ook de Tour in 2006 gewonnen als je door 'ongelukjes' wat meer medicijnen moet slikken?
pi_55878737
Ik wou al zeggen: Alweer?!

Maar Ullrich werd anders ook flink gepakt voor het gebruik van een pretpil (een zelfde als die Schumi wellicht tot zich nam na zijn bronzen plak ) in de disco
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:22:39 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55889266
Hopen dat Der Jan nog eens finaal vernederd wordt door de UCI. Hij stapte niet zomaar van de fiets.
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:27:30 #116
pi_55889302
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:10 schreef Gitanki het volgende:
Ik wou al zeggen: Alweer?!

Maar Ullrich werd anders ook flink gepakt voor het gebruik van een pretpil (een zelfde als die Schumi wellicht tot zich nam na zijn bronzen plak ) in de disco
Bij Ullrich werd die XTC ontdekt bij een out of competition dopingcontrole. Bij Schumacher niet. Gerechtelijk gezien een énorm verschil ...
pi_55896776
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bij Ullrich werd die XTC ontdekt bij een out of competition dopingcontrole. Bij Schumacher niet. Gerechtelijk gezien een énorm verschil ...
Dat wel ja.

Maar het neemt niet weg dat het oerstom is om daarna te gaan rijden.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_55898930
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Hopen dat Der Jan nog eens finaal vernederd wordt door de UCI. Hij stapte niet zomaar van de fiets.
Ik las anaal
pi_55928103
Nieuwe ontwikkelingen schijnen op komst te zijn:
quote:
Italië wil weer renners ondervragen
wo 09/01/08 - De Italiaanse antidopingprocureur buigt zich opnieuw over de zaak-Fuentes. Er zouden nieuwe elementen opgedoken zijn.
De antidopingprocureur van het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft beslist om zich opnieuw over "Operacion Puerto" te buigen. Er zijn nieuwe elementen opgedoken die onderzoek vragen.

Het CONI heeft de nieuwe elementen al overgedragen aan het parket van Rome, zonder te zeggen waar het precies over gaat.

Dit betekent wel dat renners, dokters en ploegleiders de komende weken opnieuw kunnen worden ondervraagd.

Operacion Puerto of de zaak-Fuentes ging in mei 2006 aan het rollen toen in Madrid vijf mensen werden opgepakt. Onder hen dokter Fuentes, die als dopingarts bekend staat.
Iets uitgebreider (maar wel Duits), hier hebben ze het ook weer over niet-wielrenners.
quote:
Italien ermittelt gegen Fuentes

Auch Fußball und Tennis unter Verdacht

Der Chefermittler vom Olympischen Komitee Italiens, Ettore Torri, hat weitere Ermittlungen in der Dopingaffäre "Operacion Puerto" angekündigt. Es liege neues belastendes Material gegen die Ärzte Eufemiano Fuenres und Merino Batres vor.

Beide sollen in den vergangenen Jahren Hunderte von Radsportler, Fußballer und Tennnisspieler aus ganz Europa mit Dopingmitteln beliefert haben.

Laut der "Gazzetta dello Sport" habe das Olympischen Komitee Italiens (CONI) ein Ermittlungsverfahren eingeleitet und bereits die Staatsanwaltschaft eingeschaltet.

Strafandrohung
Die Antidopingkommission des CONI werde in den nächsten Tagen zunächst Fuentes, Batres, Fuentes Schwester Yolanda sowie die Sportlichen Leiter Alberto Leon und Manolo Saiz vorladen. Danach sollen alle in den Doping-Skandal verwickelten Radprofis zum Verhör nach Rom eingeladen werden. Darunter auch Tour de France-Gewinner Alberto Contador und Alejandro Valverde (beide Spanien).

Wer die Aussage verweigert, wird nach den italienischen Dopingregeln mit sofortiger Wirkung für alle italienischen Radrennen gesperrt. Ärzte und Sportfunktionäre werden in Italien mit Berufsverbot belegt. Im Falle einer Verurteilung durch das CONI würden ausländische Radprofis nur für Rennen auf italienischem Boden gesperrt werden. Einen Start bei Rennen außerhalb Italiens kann das CONI nicht verhindern.

Fuentes steckt mitten drin
Die spanischen Ermittler hatten bei Fuentes im Rahmen einer Razzia im Mai 2006 mehr als 200 Blutbeutel beschlagnahmt und diese rund 50 Profis zugeordnet. Der frühere Giro-Sieger Ivan Basso hat seinen Dopingversuch bei Fuentes bereits gestanden, ebenso Michele Scarponi (beide Italien).

Dem inzwischen zurückgetretenen Jan Ullrich wirft die Staatsanwaltschaft Bonn nach einem DNA-Vergleich und belegten Kontobewegungen zwischen ihm und Fuentes vor, dass neun bei dem spanischen Gynäkologen beschlagnahmte Blutbeutel eindeutig dem deutschen Ex-Radprofi zuzuordnen sind.
Oh, en:
quote:
Sevilla naar Rock RacingOscar Sevilla (foto hierboven), wiens naam valt in de zaak-Fuentes, heeft een nieuwe ploeg gevonden. De 31-jarige Spanjaard tekent bij de Amerikaanse ploeg Rock Racing.

Die ploeg recruteert wel meer "verbrande" namen. Zo gaan ook Santiago Botero en Tyler Hamilton naar Rock Racing. De ploeg nodigde ook Floyd Landis uit op trainingskamp.
  donderdag 10 januari 2008 @ 21:41:03 #120
pi_55935291
quote:
Advocaat Leukemans vraagt vrijspraak

do 10/01/08 - De advocaat van Björn Leukemans heeft donderdag voor de disciplinaire commissie van de Vlaamse Gemeenschap de vrijspraak geëist voor zijn cliënt. Op 24 januari doet de commissie een uitspraak.

Leukemans, die ondertussen bij Silence-Lotto moest opstappen, testte kort voor het WK positief op lichaamsvreemd testosteron.

Meester Maeschalck voert het bewuste doosje Prasteron aan als bewijsmateriaal.

Dat middel werd door ploegdokter Sam Vermeire voorgeschreven, in wie Leukemans het volste vertrouwen had.

Volgens de WADA-code kan Leukemans (foto) een straf ontlopen als de mogelijkheid van onschuld aangetoond kan worden, in dit geval het voorschrijfgedrag van de arts.

"Met een officieel voorschrift van de officiële ploegdokter trok hij naar een officiële apotheker, wat wil je nog meer", zei meester Maeschalck, die liefst 75 minuten pleitte.

De advocaat merkte trouwens ook op dat Prasteron niet bij de lijst van geneesmiddelen op de website www.dopinglijn.be van de Vlaamse Gemeenschap staat.

Leukemans: "Uitspraak is veel te laat"

Björn Leukemans mocht zelf ook zijn verhaal doen. De renner zei dat hij het product nam voor zijn vermoeidheid.

Enkele jaren geleden sukkelde hij met klierkoorts en het cytomegalievirus.

"Ik wist al lang hoe de zaak in elkaar zat", vertelt Leukemans aan Sporza.

"Ik weet dat ik onschuldig ben, dat is voor mij genoeg", herhaalde de ontslagen renner nog maar eens zijn standpunt.

"In een normaal onderzoek zou dat doosje moeten volstaan om mij vrij te spreken. Nu weet ik het niet."

Op 24 januari valt de uitspraak. "Dat is eigenlijk veel te laat."

"Als het goed uitdraait, heb ik dan niet veel tijd meer om naar een ploeg te zoeken."

Maeschalck: "Dit is bijna een unicum"

"Vrijspraak lijkt me de enige mogelijkheid", zegt advocaat Johnny Maeschalck.

"Als we bewijzen dat het testosteron door "een vreemde oorzaak" in het lichaam is geraakt, gaat hij vrijuit."

"Normaal kun je dat in geen enkele zaak bewijzen, maar wij hebben wél het bewijs (het doosje, red)."

"Dat is bijna een unicum. Wanneer kun je nog meer bewijs leveren dan in deze zaak?"

"Het is erg moeilijk om in deze tijden van dopingfundamentalisme je onschuld aan te tonen."

"Als Leukemans wordt vrijgesproken, dan mag hij dat doosje wel inkaderen", zegt Maeschalck (foto) aan Sporza.
Vanavond zit trouwens Marc Coucke van Silence/Omega Pharma in de nieuwe talkshow "Phara" (23h05) op Canvas over deze zaak.
pi_56052272
quote:
ARD BESCHULDIGT RASMUSSEN EN BOOGERD
De Duitse tv-zender ARD heeft renners Michael Rasmussen, Michael Boogerd Denis Mentsjov (Rabobank) en Georg Totschnig (Gerolsteiner) onder vuur genomen. De 4 worden ervan beschuldigd dat ze in Wenen bij een 'bloedbank' illegale bloedtransfusies ondergingen.

De ARD stelt dat minstens 30 atleten de bloedbank in Wenen gebruikten. De meeste klanten waren Duitse wintersporters. Maar dus ook wielrenners zouden klant geweest zijn in Wenen. De Oostenrijker Totschnig en de
Nederlander Boogerd, beiden al gestopt, hebben alvast elke betrokkenheid bij deze zaak ontkend.
Aldus Sporza en Nos tt

Pfieuw, in principe vertrouw ik Boogerd wel, mocht het wel waar zijn dan kijk ik, heel naief misschien, voorlopig echt geen wielrennen meer...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 17:25:16 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56052376
Hopelijk hangt ie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56052481
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 17:20 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Aldus Sporza en Nos tt

Pfieuw, in principe vertrouw ik Boogerd wel, mocht het wel waar zijn dan kijk ik, heel naief misschien, voorlopig echt geen wielrennen meer...
Tot maart waarschijnlijk
pi_56052575
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 17:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tot maart waarschijnlijk
Juist
Boogerd is natuurlijk wel een held, maar je moet ook niet naief zijn.
pi_56052699
Dat zou toch wel een schok zijn als dit waar is

Nu maar wachten tot Joost hier vingertje komt wijzen en gaat roepen dat hij het altijd heeft geweten.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_56052704
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 17:20 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Aldus Sporza en Nos tt

In principe vertrouw ik Boogerd niet, omdat ik geen enkele renner vertrouw. Maar ook: Als Boogerd betrapt wordt, stinkt echt iedere topper, en weten we meteen dat de competitie wel zo'n beetje eerlijk was. Dan heeft Rebellin/VdB/Bartoli/... gewoon op waarde gewonnen.

Kortom, het zou mijn vertrouwen in de sport wel weer herstellen. Niet in de renners/ploegen, wel in de sport.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 17:46:14 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56052806
Ze moeten eens de straffen omhoog gaan doen, opdat Menchov nooit meer professioneel kan fietsen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 januari 2008 @ 17:48:11 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56052855
eerst maar eens kijken of de ARD het hard krijgt
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56052934
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 17:41 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

In principe vertrouw ik Boogerd niet, omdat ik geen enkele renner vertrouw. Maar ook: Als Boogerd betrapt wordt, stinkt echt iedere topper, en weten we meteen dat de competitie wel zo'n beetje eerlijk was. Dan heeft Rebellin/VdB/Bartoli/... gewoon op waarde gewonnen.

Kortom, het zou mijn vertrouwen in de sport wel weer herstellen. Niet in de renners/ploegen, wel in de sport.
Daar heb je een heel goed punt.
pi_56053235
Wel weer toevallig dat de namen van (buitenlandse) wielrenners uitlekken en die van Duitse wintersporters niet
pi_56053972
Eens afwachten wat dit weer gaat worden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_56054128
Zie het nog best waarheid worden
pi_56054147
Boogerd heeft zijn hele carriere weten te volbrengen zonder in opspraak te komen en nu komt het toch naar boven door het gedoe rond Rasmussen, pech gehad wellicht.

Maar de wintersporters gaan weer lekker de doofpot in inderdaad..

[ Bericht 23% gewijzigd door Gitanki op 15-01-2008 19:08:30 (zin wat hersteld) ]
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:50:29 #134
127004 maril
Smeetsfan
pi_56054278
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_56054386
Bah, ik laat even in het midden of het nou waar blijkt te zijn of niet, maar ik neem het sowieso al amper serieus. Die pokke Duitse zenders zijn zo selectief in hun berichtgeving. Zo zouden veel meer biathleten en langlaufers klant zijn daar dan wielrenners en welke namen hoor je? Exact ja, die van de wielrenners. Dit omdat de wintersporten voor de Duitse zenders veel belangrijker zijn. Belachelijk.

Nogmaals, er zal heus wel iets van waar zijn (sterker nog, ik geloof het best), maar eerst maar eens bewijzen dit. Tot nu toe zijn het weer losse flodders.
pi_56054607
Naief van me maar het zou me wel tegenvallen van Boogerd.
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:06 schreef wimderon het volgende:
Wel weer toevallig dat de namen van (buitenlandse) wielrenners uitlekken en die van Duitse wintersporters niet
Dit kwam ook direct bij me op.
pi_56054722
Okay, nou iedereen gebruikte dope. Period.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:12:27 #138
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56054817
Ah, om het even te houden bij het niet noemen van namen bij andere sporten.
Tadaaa!!
quote:
Forse boete Le Monde voor dopingverhaal
Uitgegeven: 15 januari 2008 14:33

MADRID - Het Franse dagblad Le Monde moet een boete van 300 duizend euro betalen aan de Spaanse voetbalclub Barcelona. Het is de schadevergoeding voor een smadelijk artikel dat Le Monde publiceerde over dopingpraktijken bij Barcelona.

In het vonnis van de rechter staat ook dat Le Monde een rectificatie moet plaatsen in een van zijn volgende edities. De krant plaatste in december 2006 een verhaal over de beruchte Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes en beweerde daarin dat niet alleen wielrenners, maar ook voetballers van onder meer Barcelona en Real Madrid gebruik maakten van de diensten van Fuentes.

De Spaanse topclubs reageerden furieus op de aantijgingen en beiden sleepten Le Monde voor de rechter. Barcelona heeft zijn zaak gewonnen. In de zaak van Real Madrid is nog geen uitspraak gedaan.
Kost wat, van die advocaten, maar dan kan je wel onbeperkt inspuiten
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 januari 2008 @ 19:27:52 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56055240
kun je nagaan hoelang die rechtzaken gelopen hebben
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56055719
quote:
[..]

De Kurier meldde ook dat de woordvoerder van de bloedbank de praktijken ontkent. De onderneming, die zijn sportklanten “buiten de kantooruren om, op zondag, zou opfrissen”, zou niet eens beschikken over de apparatuur om plasma van bloedcellen te scheiden en kan ook geen transfusies geven.

“Bloeddoping is hier helemaal niet mogelijk”, aldus bedrijfsleider Lothar Baumgartner.

[..]
Bron

Tja, van alle dopinggeruchten vind ik dit voorlopig nog niet zo'n geloofwaardig verhaal. Als er iets van waar is, zullen we vast wel een vervolg horen... Ik wacht nog even af.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:10:20 #141
pi_56056414
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 17:41 schreef vingerplant het volgende:
Dat zou toch wel een schok zijn als dit waar is

Nu maar wachten tot Joost hier vingertje komt wijzen en gaat roepen dat hij het altijd heeft geweten.
Ik heb het niet altijd al geweten , ik heb het hier altijd al gezegd.

En overigens slikken Boonen en de andere Belgische toppers net zo hard mee hoor ...
pi_56056840

Ik zou toch wel eens het hele lijstje van 30 willen zien, maar dat zou wel eens lang kunnen duren, áls we het al te zien krijgen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:29:46 #143
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56056925
Erg ongeloofwaardig allemaal, een Vuelta-winnaar die dope zou nemen, yeah right.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56056999
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Erg ongeloofwaardig allemaal, een Vuelta-winnaar die dope zou nemen, yeah right.
Nee, dergelijke geruchten neem ik ook niet serieus..
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:33:48 #145
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_56057011
Dick Pound is een corrupte hond. De wielerwerld staat bol van beschuldigingen maar er wordt niks bewezen. Dit moddergooien is kenmerkend voor de periode waar de wielerwereld zich in bevindt. Als je ook maar genoemd wordt in één of andere roddel ben je voor je leven getekend. Behalve als je Stefan Schumacher heet natuurlijk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:42:45 #146
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_56057216
quote:
De ARD stelt dat minstens 30 atleten de bloedbank in Wenen gebruikten. De meeste klanten waren Duitse wintersporters.

dinsdag 15 januari 2008 @ 20:42:47 #147
67640 SaintOfKillers
pi_56057219
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:33 schreef Szura het volgende:
Dick Pound is een corrupte hond. De wielerwerld staat bol van beschuldigingen maar er wordt niks bewezen. Dit moddergooien is kenmerkend voor de periode waar de wielerwereld zich in bevindt. Als je ook maar genoemd wordt in één of andere roddel ben je voor je leven getekend. Behalve als je Stefan Schumacher heet natuurlijk
Ik vind het wel meevallen op 't vlak van loze beschuldigingen. Het duurt soms erg lang, er moeten soms erg veel domino-steentjes omvallen, maar uiteindelijk blijkt er in bijna elke kast toch wel ergens een lijk te zitten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56058995
Boogerd was in wat was het 1996 ook vierde in de Tour. Het is enkel naïef om te denken dat de beste man toen als enige in het hele peloton niet aan de EPO zat.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_56059333
Tuurlijk heeft Boogerd ook gebruikt. Maar ik wil het gewoon niet weten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56059631
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:51 schreef JohnDDD het volgende:
Boogerd was in wat was het 1996 ook vierde in de Tour. Het is enkel naïef om te denken dat de beste man toen als enige in het hele peloton niet aan de EPO zat.
Hij was vijfde in de dope-Tour van 1998. Ken je klassiekers.
pi_56060335
Smeets staat er nu over te praten bij het Sportjournaal trouwens.
sig verwijderd door FA
pi_56060795
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:40 schreef Ambrosius het volgende:
Smeets staat er nu over te praten bij het Sportjournaal trouwens.
Net gemist, wat zei Smeets erover?
pi_56060974
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:15 schreef TheArt het volgende:

[..]

Inderdaad, en daarmee is dat argument weg. Het was een knappe prestatie toen van hem dat hij 5e werd, maar iedereen weet dat dit voornamelijk kwam doordat het halve peleton uit te tour werd gezet of stapte.

Misschien heeft hij toen ook wel ooit wat gebruikt, maar afgelopen 2 jaar denk ik zeker niet.
pi_56061660
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:15 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nou ja het begint bij mij wat te vervagen, maar ik heb jullie hier jaren geleden al gezegd dat ze allemaal gebruikten!!! Ik heb het met logica aangetoond...
Geloof er maar eens aan, ALLEMAAL!!!
pi_56062120
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 23:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nou ja het begint bij mij wat te vervagen, maar ik heb jullie hier jaren geleden al gezegd dat ze allemaal gebruikten!!! Ik heb het met logica aangetoond...
Geloof er maar eens aan, ALLEMAAL!!!
Hoe zit het met de kunstblaas van Armstrong trouwens
pi_56063916
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Net gemist, wat zei Smeets erover?
Dat we vooral moeten wachten tot het bewezen is. Verder niet heel veel nieuws.
sig verwijderd door FA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 januari 2008 @ 02:22:53 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56064754
Boogerd is onschuldig dat heb ik besloten en is beter voor mijn vaderalndsliefde tijdens de sport
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56078429
Oke, de beschuldigingen mogen al niet serieus genomen meer worden. De langlaufers en biathleten zijn namelijk alweer vrijgepleit van enig dopinggebruik. De dopingexpert van de ARD noemde op WDR radio nu alleen nog maar wielrenners en atleten. Het wordt steeds lachwekkender

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 16-01-2008 17:56:01 ]
pi_56078809
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 17:41 schreef TheArt het volgende:
Oke, de beschuldigingen mogen al niet serieus genomen weer worden. De langlaufers en biathleten zijn namelijk alweer vrijgepleit van enig dopinggebruik. De dopingexpert van de ARD noemde op WDR radio nu alleen nog maar wielrenners en atleten. Het wordt steeds lachwekkender
Lekker geloofwaardig dan
pi_56080331
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 17:41 schreef TheArt het volgende:
Oke, de beschuldigingen mogen al niet serieus genomen meer worden. De langlaufers en biathleten zijn namelijk alweer vrijgepleit van enig dopinggebruik. De dopingexpert van de ARD noemde op WDR radio nu alleen nog maar wielrenners en atleten. Het wordt steeds lachwekkender
Serieus? Wielrennen heeft toch al een slechte naam dus beschuldigen is makkelijk.
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:19:30 #161
67640 SaintOfKillers
pi_56080866
Ik zie niet in waarom dit de beschuldigingen minder geloofwaardig maakt Werd de zaak Fuentes minder geloofwaardig toen Alonso en Nadal van het lijstje werden gehaald?

De wintersportbonden dekken zichzelf (net als voetbal- en tennisbonden) netjes in, het wielrennen en in iets mindere mate de atletiek worden wel aangepakt. Business as usual dus.

Verder weet ik nog niet helemaal of ik dit verhaaltje wel geloof, maar dat schrappen van die namen heeft daar totaal geen impact op.
pi_56081759
Ondertussen heeft de DSV (Duitse skibond) de ARD al aangeklaagd...
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:23:38 #163
pi_56082911
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 02:22 schreef rubbereend het volgende:
Boogerd is onschuldig dat heb ik besloten en is beter voor mijn vaderalndsliefde tijdens de sport
Ach vaderlandsliefde. In mijn geval: Museeuw en VDB waren ook zwaar gedopeerd , maar maakt dat hen nu mindere helden ? Ik vind van niet hoor ...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 januari 2008 @ 20:29:58 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56083095
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ach vaderlandsliefde. In mijn geval: Museeuw en VDB waren ook zwaar gedopeerd , maar maakt dat hen nu mindere helden ? Ik vind van niet hoor ...
VDB wel, maar vooral omdat meer een zielige man is geworden
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 16 januari 2008 @ 22:47:16 #165
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56088546
Tja, blijft vreemd dat er nooit namen uit andere sporten worden genoemd. Of dat ze snel weer van de lijst verdwijnen. Het maakt het er, wat mij betreft, niet geloofwaardiger op. Ik wil graag echt bewijs zien. Hebben ze iets van papieren hierover gepubliceerd?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_56091014
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 23:41 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hoe zit het met de kunstblaas van Armstrong trouwens
Ik geloof dat nu niet meer, voglens mij heeft Armstrong er ook zonder kunstblaas mee weg kunnen komen
pi_56091181
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 00:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik geloof dat nu niet meer, voglens mij heeft Armstrong er ook zonder kunstblaas mee weg kunnen komen
ow het leeft weer . En waarom denk je dat? Lance had nu 1001 attesten waardoor hij er dus mee wegkwam. Anders had hij die niet of minder en was die misschien wel gepakt
pi_56100266
243 Teletekst do 17 jan
**************************** NED.2

21.25-22.00 uur ANDERE TIJDEN

Geschiedenisprogramma met reportages
over de actualiteit in de 20ste eeuw.

De bedorven kip van PDM Het zou de Tour
de France van Erik Breukink worden:
1991.Maar de hele Nederlandse PDM-
ploeg,inclusief Breukink met zicht op
de gele trui,werd ziek.

Bedorven Kip was het verhaal,maar een
voedingssupplement bleek de boosdoener.
De ploegarts geeft in Andere Tijden
voor het eerst toe dat hij meerdere
keren uit één fles heeft getapt en
daardoor wellicht een bacteriële
infectie heeft veroorzaakt.
index tv 200 radio 250 NPS/VPRO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_56110201
quote:
ARD VERONTSCHULDIGT ZICH VOOR BERICHT
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Duitse televisiezender ARD heeft
afstand genomen van zijn eigen bericht-
geving rond de "bloedbank" in Wenen.

Dinsdag beschuldigde de ARD zo'n 30
sporters van bloeddoping. Vooral Duitse
wintersporters werden geviseerd, maar
ook (gewezen) renners zoals Boogerd,
Totschnig, Rasmussen en Mensjov.

Nu trekt de ARD zijn staart in. "Het is
niet te rechtvaardigen en niet met onze
beroepsopvattingen te verenigen dat die
verdachtmakingen gedaan worden zonder
bewijsbare en verifieerbare feiten",
zei een ARD-presentator. De zender ver-
ontschuldigt zich bij de wintersporters.
quote:
KASJETSJKIN BEDANKT ADVOCAAT MISSON
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Andrej Kasjetsjkin heeft de samenwer-
king met zijn Belgische advocaat Luc
Misson stopgezet. "De reden van de
breuk valt onder het beroepsgeheim",
zegt een medewerker van meester Misson.

Kasjetsjkin werd afgelopen zomer be-
trapt op bloeddoping. De Kazak nam
meester Misson, die zijn sporen al had
verdiend met de zaak-Bosman, in de
arm. Misson voert aan dat elke doping-
controle een inbreuk is op de privacy.

"We zijn ontgoocheld, want we weten dat
we gelijk hebben. De UCI was bang van
ons dossier. Daarom is het spijtig dat
het hierbij zal blijven", luidt het.
pi_56110278
Kut moffen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 januari 2008 @ 19:39:27 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56111007
zie je wel, Boogerd heeft altijd dope vrijgereden
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:41:50 #172
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56111064
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:39 schreef rubbereend het volgende:
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:41:59 #173
pi_56111070
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:39 schreef rubbereend het volgende:

Vervang dat maar door "hij haalde zijn dope niet uit Oostenrijk" ?
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:55:43 #174
pi_56117959
quote:
Ivan Basso: "Ik droom van de Tour"

do 17/01/08 - "Deze schorsing is het beste dat mij overkomen is in mijn loopbaan", zijn de verrassende woorden van de Italiaan Ivan Basso.

De 30-jarige renner zit een schorsing uit van twee jaar voor zijn rol in de zaak-Fuentes.

"Ik voel me een beter mens nu. Ik heb tijd om na te denken."

"Zo'n schorsing verandert je leven en nu ben ik klaar om terug te keren."

Ivan Basso (foto) mag pas in oktober 2008 weer koersen, maar is niet gestopt met te leven als een profrenner.

De Giro-winnaar van 2006 traint dagelijks meerdere uren.

En hij blijft dromen van de gele trui. "De Tour is mijn ultieme droom."

"Ik wil er stap voor stap weer geraken", zegt Basso nog.
pi_56121445
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:59 schreef maril het volgende:
243 Teletekst do 17 jan
**************************** NED.2

21.25-22.00 uur ANDERE TIJDEN
vergeten.
pi_56121512
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 08:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

vergeten.
Niet vergeten

Wel leuk om de beelden uit die tijd weer te zien.
Verder weinig echt bijzonders.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 januari 2008 @ 12:13:10 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56126192
hoort ook niet in het doping topic

maar verder een onwaarschijnlijke blunder, het had de Tour van PDM geworden en dan verprutsen door wat geexperimenteer met een middeltje. Wat uiteindelijk verkeerd werd toegediend, verkeerd werd bewaard en in verkeerde hoeveelheden werd gebruikt
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56127201
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:13 schreef rubbereend het volgende:
hoort ook niet in het doping topic

maar verder een onwaarschijnlijke blunder, het had de Tour van PDM geworden en dan verprutsen door wat geexperimenteer met een middeltje. Wat uiteindelijk verkeerd werd toegediend, verkeerd werd bewaard en in verkeerde hoeveelheden werd gebruikt
Ik vond het ook best om te janken dat die arts op het einde zei dat je liters van dat spul moet gebruiken om echt effect te hebben en dat een Bossche Bol nog meer effect had. Triest dat ze door die blunder de grootste kans ooit op Tourwinst hebben vergooid.

Verder weinig nieuws onder de zon, maar wel apart om die beelden na zoveel jaren weer eens terug te zien.
pi_56151785
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 08:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

vergeten.
Nu herhaling op Ned2
pi_56159537

kan wel een pilleke gebruiken....toch?
janneman
pi_56200693
Wat was er dan precies gebeurt met dat PDM verhaal?
Was dat met dat 'bedorven' infuus, waardoor iedereen ziek werd? En dat de ploegleider vervolgend zelf dat middel ook nam om zeker te weten dat het daaraan lag?
  maandag 21 januari 2008 @ 15:30:00 #182
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56200731
De ploegleider zat alles bij elkaar te liegen. Zei dat 'ie ook last had, door de kip enzo
Infuus was gewoon reglementair, maar ze durfden het niet te zeggen omdat naalden in het wielrennen bij de n00bs gelijk staat doping...
LastFM
pi_56202760
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:46 schreef horstjan het volgende:
[ afbeelding ]
kan wel een pilleke gebruiken....toch?
  maandag 21 januari 2008 @ 19:16:34 #184
pi_56205661
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:30 schreef -skippybal- het volgende:
De ploegleider zat alles bij elkaar te liegen. Zei dat 'ie ook last had, door de kip enzo
Infuus was gewoon reglementair, maar ze durfden het niet te zeggen omdat naalden in het wielrennen bij de n00bs gelijk staat doping...
Intrapilid was op dat moment héél erg omstreden hoor. Het zat toen in de schemerzone waar EPO een hele tijd in zat: op papier verboden , maar wegens nog niet op te sporen kon je het probleemloos gebruiken.
pi_56206683
?

Ik dacht dat Intrapilid op zich niet verboden was maar wel omstreden omdat het eventueel als maskeringsmiddel gebruikt kon worden.

Die ploegdokter kwam overigens ook niet echt snugger over.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:52:49 #186
pi_56232471
Mazzoleni moet twee jaar schorsing vrezen

di 22/01/08 - Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft een schorsing van twee jaar geëist tegen Eddy Mazzoleni. De Italiaanse renner zou betrokken zijn in de "Oil for drug"-zaak rond dokter Santuccione.
In 2004 begon het parket van Rome met een onderzoek naar een vermeend epo-netwerk rond dokter Carlo Santuccione.

Het onderzoek kreeg de naam "Oil for drug" mee.

Eind vorig jaar kreeg Giro-winnaar Danilo Di Luca al een schorsing van drie maanden voor zijn aandeel in de zaak.

Ook zijn landgenoot Eddy Mazzoleni (foto) moet nu een sanctie vrezen. De 34-jarige Italiaan eindigde vorig jaar nog derde in de Giro.

Maar op 29 juni zette zijn team Astana hem op non-actief. Enkele dagen later volgde zijn ontslag.

De Italiaanse wielerbond moet zich nu uitspreken over de zaak. Mazzoleni kan maximum twee jaar krijgen.
pi_56232896
Was hij niet gewoon geheel gestopt met wielrennen?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 20:14:35 #188
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56233056
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 20:08 schreef Gitanki het volgende:
Was hij niet gewoon geheel gestopt met wielrennen?
Dat was toen toch zo heel vaag? Media, prominenten en volgens mij zelfs vrienden zeiden dat 'ie gestopt was maar zelfs zei doodleuk dat 'ie nog ging koersen.

Ik weet niet meer precies
LastFM
pi_56233060
Waarom Di Luca maar 3 maanden?

Volgens mij wordt Mazzoleni gewoon opgeoffert daar
pi_56233365
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 20:14 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Dat was toen toch zo heel vaag? Media, prominenten en volgens mij zelfs vrienden zeiden dat 'ie gestopt was maar zelfs zei doodleuk dat 'ie nog ging koersen.

Ik weet niet meer precies
Hij blijkt laatst inderdaad weer gezegd te hebben dat hij niet gestopt is...

Twee jaar schorsing en hij gaat rentenieren van z'n geld verdiend met "Elisa for drugs"
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:31:17 #191
14505 OProg
A Life in Music
pi_56236977
Hij was bij mijn weten zelf ook opgestapt bij Astana.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_56277822
Leukemans voor 2 jaar geschorst na zijn positieve plas
pi_56279036
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:24 schreef Bartoli het volgende:
Leukemans voor 2 jaar geschorst na zijn positieve plas
Is al wel in beroep gegaan...
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:42:01 #194
14505 OProg
A Life in Music
pi_56280620
quote:
‘Tour weert Contador’
Uitgegeven: 24 januari 2008 14:34
Laatst gewijzigd: 24 januari 2008 14:34

AMSTERDAM - Alberto Contador kan volgens diverse Spaanse media deelname aan de Tour de France van 2008 vergeten. De ploeg van de Spaanse Tourwinnaar van afgelopen zomer, Astana, zou geweerd worden uit de prestigieuze ronde.

De Franse organisator, ASO, wil Astana weren vanwege de grote hoeveelheid dopingschandalen die de Kazachstaanse formatie vorige zomer veroorzaakte. Zo werd ondermeer kopman Alexandre Vinokourov positief getest op het gebruik van doping.

Contador kreeg het geel in de schoot geworpen nadat de Raboploeg besloot Michael Rasmussen, op dat moment leider in het algemeen klassement, uit de Tour te halen. Overigens is de Spanjaard zelf ook niet vrij van alle dopinggeruchten. De naam van Cotnador wordt al geruime tijd in verband gebracht met de Spaanse doping dokter Eufemiano Fuentes.

(c)NU Sport/Anne Joldersma
Nu dit weer.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_56280657
En terecht.
pi_56280726
Niet verwonderlijk na alle schandalen (het was al een ""wondertje"" dat ze aan de afgelopen tour mochten deelnemen).

Al zie ik Bruyneel het toch weten te flikken om ze (na wellicht een juridisch steekspelletje) in de tour te krijgen.
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:56:08 #197
67640 SaintOfKillers
pi_56280932
Het was sowieso dom van Bruyneel om te proberen op die basis en met die naam een nieuwe ploeg te bouwen.

Ik zie niet meteen op welke manier of om welke reden Bruyneel startrecht zou kunnen claimen of eisen, nu de Tour niet meer in de Pro-Tour zit.
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:17:51 #198
pi_56284603
Wat meer info :

Kan Johan Bruyneel een negende Tourzege als manager nu al op de buik schrijven? De organisatoren van de Tour de France denken er immers aan Astana, de ploeg van Bruyneel en de laatste Tourwinnaar Alberto Contador, niet te laten starten. Binnen twee weken zal de Tourdirectie de officiële lijst met 18 ploegen bekendmaken die straks aan de start van Tour zullen staan. De UCI gaat ervan uit dat er straks geopteerd wordt voor de 18 ProTourploegen, maar tijdens de voorstelling van de Tour 2008 lieten de organisatoren duidelijk verstaan dat zij de deelnemende ploegen bepalen.

CONI
En dan zou Astana weleens uit de boot kunnen vallen. De Tourdirectie is de dopingschandalen rond zijn jongste edities (Landis in 2006, Rasmussen vorig jaar) danig beu en wil straks alle dopinginsinuaties vermijden. In Spanje is de naam van Contador gezuiverd uit de 'Operación Puerto', maar in Italië zijn ze nog niet klaar met de Spanjaard. Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) wil van zijn kant de affaire bestuderen en is van plan de Madrileen in Italië enkele verklaringen te laten afleggen.

Pratonevoso
Weigert Contador dat, of wordt hij wel degelijk schuldig bevonden, kan hij een verbod opgelegd krijgen om in Italië te koersen. Bovendien ligt de finish van de 15de Touretappe in het Italiaanse Pratonevoso. Voor Contador zou dat bijzonder sneu zijn, zeker omdat hij heel wat andere aanbiedingen naast zich had neergelegd om bij Astana de ervaring van Johan Bruyneel terug te vinden en er als absolute kopman aan de Tour te starten.
pi_56285004
Nou ja, sowieso al niet slim om naar een ploeg te gaan met een dergelijk besmette naam, ook al is de 'basisopstelling' anders.
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:39:53 #200
pi_56285349
Uiteraard. Zou mij trouwens nog niks verbazen als die hele ploeg nog als een kaartenhuisje in elkaar zakt ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')