Shit m'n moeder had een buskaart gekocht. En ze kreeg er 1 of ander enquete formulier bij. Als je die invulde kreeg je 3,50 op je rekening gestort, of voor een goed doel.
Vroeg ze of ik die wilde invullen.
Zo gezegd zo gedaan, ik vul die shit in, wat best veel moeite koste, want je moest vertrektijd opgeven, plaats vertrek en of het een bus/trein/tram was en welk nummer hij had. Hoeveel strippen het koste en of je de reis in omgekeerde richting ook deed
Ik vul al die shit dus in voor een reis die ik had gedaan en ik vul m'n rekening nr. in, me van geen kwaad bewust.
Ik vraag m'n moeder of ze die shit wil op de post doen. Doet ze die envelop open (Ik had hem niet dichtgelikt want dat vind ik vies) en leest ze alles door, zegt ze dat ze't oneerlijk vindt dat ik m'n rekening nr. erop had gezet en niet die van haar en nu wil ze dat ik haar 3,50 betaal.
Ik vind dat ik recht heb op die 3,50 want ik vulde die enquete toch in, het maakt toch niet uit dat zij degene was die de buskaart kocht, of wel?
Verder wil ik ook weten of ik een civiele procedure o.i.d. kan starten tegen haar omdat ze volgens mij het briefgeheim heeft geschonden, m'n brief opengemaakt met die enquete erin en doorlezen.
Wat zijn m'n opties hier, en heb ik gelijk?
mvg.