abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54816538
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
Ir's kom ik vooral tegen als managers...
Na de ontwerpfase (door ir ingenieurs) is feedback van de afnemer van groot belang, maar als die feedback niet op één of andere manier dusdanig beheerst wordt (door ir managers) dat de informatiestroom goed aankomt en ook weer dat de informatie goed teruggaat, dan raakt de afnemer een beetje gedemotiveerd.
Misschien dat hier vroeger nog niet zo op werd gelet, maar mijn ervaring is dat men in de hudige ingenieursopleidingen het belang van het structureren van informatie als zeer belangrijk acht. Een ontwerp waarin geen feedback wordt opgenomen van de klant is per definitie zelfs een slecht ontwerp. De kunst van het ontwerpen is dat het iteratieve ontwerpproces telkens zekerheden ontleent aan de feedback die het op die ontwerpcycli heeft gekregen.
quote:
Voor het in goede banen leiden van die informatiestromen kun je ook best een alfa inschakelen, met wat kennis van zaken.
Ik denk toch het ontwerpproces ook beter door een ingenieur kan worden geleid. De ingenieur heeft in zijn opleiding vaak al 6 jaar lang ervaring opgedaan met het maken van ontwerpen en het uitvoering geven aan die ontwerpen, en na die 6 jaar houdt het door constante werkzaamheid in de ontwerpsector niet op. Ik denk niet dat alfa's de vereiste creativiteit en inzicht in het ontwerpproces hebben om de ingenieur in de functie van (technisch) projectleider te kunnen verslaan.
  zaterdag 24 november 2007 @ 01:21:37 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54816564
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Extremisten zijn vaak absolutisten, niet bereid tot compromis. Misschien is dat de link met iemand die harde wetenschap heeft gedaan???
Beetje zwakke link though. Ik weet waar je naar toe doelt, maar om beta's af te doen als personen die harde wetenschap en politiek in al zijn kleuren, vormen en maten niet uit elkaar weet te houden, is toch te simpel en een onderschatting van de geestelijke vermogens van een beta.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54816593
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Misschien dat hier vroeger nog niet zo op werd gelet, maar mijn ervaring is dat men in de hudige ingenieursopleidingen het belang van het structureren van informatie als zeer belangrijk acht. Een ontwerp waarin geen feedback wordt opgenomen van de klant is per definitie zelfs een slecht ontwerp. De kunst van het ontwerpen is dat het iteratieve ontwerpproces telkens zekerheden ontleent aan de feedback die het op die ontwerpcycli heeft gekregen.
[..]
Ja, ik heb het nu over ook technische afnemers hè. Daar schort het aan hoor en dat is een managerial probleem.
quote:
Ik denk toch het ontwerpproces ook beter door een ingenieur kan worden geleid. De ingenieur heeft in zijn opleiding vaak al 6 jaar lang ervaring opgedaan met het maken van ontwerpen en het uitvoering geven aan die ontwerpen, en na die 6 jaar houdt het door constante werkzaamheid in de ontwerpsector niet op. Ik denk niet dat alfa's de vereiste creativiteit en inzicht in het ontwerpproces hebben om de ingenieur in de functie van (technisch) projectleider te kunnen verslaan.
Ik heb het ooit geopperd, maar de tijd is nog niet rijp.
I´m back.
pi_54816620
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Beetje zwakke link though. Ik weet waar je naar toe doelt, maar om beta's af te doen als personen die harde wetenschap en politiek in al zijn kleuren, vormen en maten niet uit elkaar weet te houden, is toch te simpel en een onderschatting van de geestelijke vermogens van een beta.
Nee, precies, kijk naar de reactie van mij aan Zwaardvisch, het is natuurlijk wel zo dat een harde wetenschapper de zachte absolutistische aanspraken van de religie zo omver keilt. Maar goed er blijft wel een verklaringsleemte.
I´m back.
pi_54816677
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, precies, kijk naar de reactie van mij aan Zwaardvisch, het is natuurlijk wel zo dat een harde wetenschapper de zachte absolutistische aanspraken van de religie zo omver keilt. Maar goed er blijft wel een verklaringsleemte.
PS er was een user die stelde dat behoorlijk wat van de 9/11 aanslagplegers een bèta studie hadden gedaan... De leider Mohammed Atta iig, dacht ik.
I´m back.
pi_54816745
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:28 schreef Ryan3 het volgende:
PS er was een user die stelde dat behoorlijk wat van de 9/11 aanslagplegers een bèta studie hadden gedaan... De leider Mohammed Atta iig, dacht ik.
Alsof voor die aanslagen geen goede managementcapaciteiten vereist zijn. Zelfs met slapende veiligheidsdiensten is een iedere fout een hachelijke zaak. Voordeel is wel weer dat het personeel vrij gemotiveerd is.
pi_54816883
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof voor die aanslagen geen goede managementcapaciteiten vereist zijn. Zelfs met slapende veiligheidsdiensten is een iedere fout een hachelijke zaak.
Mm, ik denk dat het redelijk meevalt. Een rekening openen bij een willekeurige bank. Paar jongens die ergens in Miami een opleiding volgen voor piloot. De dienstregeling van het vliegverkeer napluizen op 11 september. Vervolgens instappen op tijd, op de juiste vliegtuigen, met de juiste crew en de rest is geschiedenis. En vergeet niet dat voor 9/11 de veiligheidmaatstaven nog niet zo aangescherpt waren als erna hè.

Het recruteren van die jongens zal ook geen probleem zijn geweest; HBO/WO jongens van moslim afkomst, in het buitenland studerende, met een bèta opleiding...
I´m back.
  zaterdag 24 november 2007 @ 01:39:36 #158
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54816884
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen met een alfa-studie hebben niet het ruimtelijk inzicht om een vliegtuig te besturen . Je begint nu wel een beetje te zwammen heb ik het idee , wederom op wikipeudia heb ik lopen neuzelen en tot nu toe is Mohammed Atta de enige beta, samen een ander die lucht- en ruimtevaarttechniek studeerde. Twee andere kapers studeerden talen, twee anderen gingen voor het onderwijzerschap en eentje studeerde... Shariaaah. Er valt geen zinnig woord hierover dus te zeggen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54816903
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Mensen met een alfa-studie hebben niet het ruimtelijk inzicht om een vliegtuig te besturen . Je begint nu wel een beetje te zwammen heb ik het idee , wederom op wikipeudia heb ik lopen neuzelen en tot nu toe is Mohammed Atta de enige beta, samen een ander die lucht- en ruimtevaarttechniek studeerde. Andere kapers studeerden talen of gingen voor het onderwijzerschap en eentje studeerde... Shariaaah. Er valt geen zinnig woord hierover dus te zeggen.
Ja, okee, ik ging af van wat die user schreef. Maar de leider was een bèta iig.
I´m back.
pi_54816993
Bin Laden is civiel ingenieur en econoom. Ook beta dus. Ik ben best benieuwd of ze nog het een en ander doorgerekend hebben alvorens de aanslagen te plegen.
pi_54817025
Weet je wie ook een alfa was?

Adolf Hitler
pi_54817052
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:48 schreef Evil_Jur het volgende:

Adolf Hitler
Hitler was meer een autodidact.
I´m back.
pi_54817104
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hitler was meer een autodidact.
Het was ook maar een grapje om de belachelijkheid aan te tonen van de discussie over de 9/11 kapers...
pi_54817199
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:52 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het was ook maar een grapje om de belachelijkheid aan te tonen van de discussie over de 9/11 kapers...
Nou ja, waarom zouden alfa's niet een grotere neiging kunnen vertonen extreemrechts te worden?
Of extreemlinks?
In extremisme gaat het niet alleen om absolutistische aanspraken, ook om gevoel. Gevoel kan absoluut zijn als je wilt dat het absoluut is.

Je kunt dus alle kanten uit en wrs in stelling van TS dus niet per se waar.
I´m back.
pi_54818411
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:53 schreef Fastmatti het volgende:
Als ik zo om me heen kijk lijkt het er vaak op dat alfa's zich aan de linkerkant van het politieke spectrum bevinden en beta's aan de rechterkant. Vraag is natuurlijk hoe waardoor dit veroorzaakt wordt.

Alfa's zijn mensen die zich bezig houden met de softe studies. Deze softe studies zijn vrijwel alleen maar gebaseerd op ideologische grond en hebben weinig te maken met wetenschap. Hun stellingen zijn vaak amper te onderbouwen en spelen vaak in op het gevoel. Dat laatste zie je bij linkse mensen ook erg vaak. Zie hier dus ook het verband waarom alfa's meestal links zijn.

Beta's daarentegen zijn mensen die zich bezig houden met de harde studies. Die hebben geen zin in gezwets en willen vooral stellingen echt kunnen onderbouwen. Oplossingen voor (sociale) problemen moeten dus aantoonbaar werken en daar gaat het dus mis. Daarom geloven beta's niet in overheidsingrijpen dus bevinden ze zich vaak aan de rechterkant van het politieke spectrum.
Weet je wat zo mal is? Dit is het geven van een sociologische verklaring bij een volstrekt onwetenschappelijk geformuleerde stelling, onderbouwd met vaag geleuter.

Kortom: precies datgene wat bedoeld wordt met onwetenschappelijk dom alfa-geleuter.
Een academisch geschoolde alfa zal niet snel met dit soort quatsch komen aanzetten.

Is dit een beta die zich laat voorstaan het echt kunnen onderbouwen van een stelling? Dat *kan* niet waar zijn; zie OP. Kortom: dit moet geschreven zijn door een alfa (want de stelling & de verklaring zijn alfa), maar dan zonder een schijn van kans op een universitaire opleiding (bij vreselijk gebrek aan niveau).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_54818501
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 08:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Weet je wat zo mal is? Dit is het geven van een sociologische verklaring bij een volstrekt onwetenschappelijk geformuleerde stelling, onderbouwd met vaag geleuter.
Je kunt het toch poneren als vraagstelling? En dan een steekproef nemen en turven. Je kunt er iig over theoretiseren, zo blijkt, alleen de uitkomst blijft vaag, want zonder strakke definities kun je met de associaties die je overhoudt alle kanten uit.
quote:
Kortom: precies datgene wat bedoeld wordt met onwetenschappelijk dom alfa-geleuter.
Een academisch geschoolde alfa zal niet snel met dit soort quatsch komen aanzetten.

Is dit een beta die zich laat voorstaan het echt kunnen onderbouwen van een stelling? Dat *kan* niet waar zijn; zie OP. Kortom: dit moet geschreven zijn door een alfa (want de stelling & de verklaring zijn alfa), maar dan zonder een schijn van kans op een universitaire opleiding (bij vreselijk gebrek aan niveau).
. Ik zie dat nu pas idd: echt onderbouwen.
PS overigens vermoed ik dat-ie bedoelt dat bèta's zich bezighouden met kwantificeerbaar bewijs. Meten = weten.
Nu proberen alfawetenschappers natuurlijk ook altijd hun conclusies zoveel mogelijk om te zetten in kwantificeerbaar bewijs. Dat hebben ze geleerd van de harde wetenschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 24-11-2007 09:14:27 ]
I´m back.
pi_54818550
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 09:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt het toch poneren als vraagstelling? En dan een steekproef nemen en turven. Je kunt er iig over theoretiseren, zo blijkt, alleen de uitkomst blijft vaag, want zonder strakke definities kun je met de associaties die je overhoudt alle kanten uit.
Dat lijkt me prima kunnen. Maar wel typisch alfa. Wat uiteraard uitstekend is, maar een beetje mal als bewijs van de stelling dat alfa's waardeloze stellingen hebben en waardeloze onderbouwingen leveren.
quote:
[..]

. Ik zie dat nu pas idd: echt onderbouwen.
PS overigens vermoed ik dat-ie bedoelt dat bèta's zich bezighouden met kwantificeerbaar bewijs. Meten = weten.
Nu proberen alfawetenschappers natuurlijk ook altijd hun conclusies zoveel mogelijk om te zetten in kwantificeerbaar bewijs. Dat hebben ze geleerd van de harde wetenschap.
Zo zie je maar. Bêta's zijn blijkbaar prima in staat daaruit verkeerde conclusies te trekken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_54818653
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 09:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat lijkt me prima kunnen. Maar wel typisch alfa. Wat uiteraard uitstekend is, maar een beetje mal als bewijs van de stelling dat alfa's waardeloze stellingen hebben en waardeloze onderbouwingen leveren.
[..]
Het is iig zo dat een mogelijke verklaring mbt een gevonden correlatie zich zal onttrekken meetbaarheid ook en dus verificatie.
quote:
Zo zie je maar. Bêta's zijn blijkbaar prima in staat daaruit verkeerde conclusies te trekken.
Ik zie nu pas hoe beperkt die OP is eigenlijk.
I´m back.
  zondag 25 november 2007 @ 10:45:56 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54819795
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:48 schreef Evil_Jur het volgende:

Adolf Hitler
Ik wou hetzelfde zeggen, maar toen lag ik al in bed . Waarschijnlijk is er een licht verband tussen de alfa-beta en links-rechts of extremisme, maar is het niet zo overdreven zoals in dit topic beweerd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 25-11-2007 14:04:14 ]
  zondag 25 november 2007 @ 11:29:29 #170
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_54820659
quote:
Ik zie nu pas hoe beperkt die OP is eigenlijk.
Welcome to the club

Sigme weet het mooi te verwoorden
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 25 november 2007 @ 12:07:26 #171
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_54821381
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik wou hetzelfde zeggen, maar toen lag ik al in bed . Waarschijnlijk is er een licht verband tussen de politieke voorkeur en links-rechts of extremisme, maar is het niet zo overdreven zoals in dit topic beweerd wordt.
Anton Mussert was dan weer een beta .
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_54822241
De Chinese regering schijnt overigens ook meerendeels uit beta's te bestaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')