quote:
Vijf jaar lang was Joris Luyendijk correspondent voor het Midden-Oosten. Hij sprak met stenengooiers en terroristen, met taxichauffeurs en professoren, met slachtoffers, daders en hun familie. Hij ondervond aan den lijve dictatuur, bezetting, terreur en oorlog. Hoe meer hij meemaakte, hoe verbaasder hij raakte. Wat gaapte er een kloof tussen wat hij als correspondent ter plekke waarnam, en wat hij daarvan terugzag in de media. In Het zijn net mensen laat Luyendijk met pakkende voorbeelden en vol humor zien hoe de media ons een gefilterd, vervormd en gemanipuleerd beeld van het Midden-Oosten geven.
quote:
Hugh Pope schildert in Zonen van de veroveraars een levendig portret van het Turkse volk: afstammelingen van de nomadische soldaten die het Byzantijnse rijk veroverden en die de regio eeuwenlang domineerden. Tegenwoordig bewonen zij een gebied dat veel groter is dan de politieke grenzen van Turkije, een gebied dat reikt van West-China, via Centraal-Azië, Duitsland en Nederland naar de Appalachen in de Verenigde Staten.
Pope reisde meer dan tien jaar over de hele wereld om onderzoek te doen tot aan de geschiedenis van deze etnische groep. Naarmate hij meer verhalen en legenden hoorde, verbaasde hij zich er steeds meer over dat hun geschiedenis zo lang onderbelicht is gebleven.
Met dit boek brengt hij daar nu definitief verandering in. Pope eert in Zonen van de veroveraars een volk dat de loop van de geschiedenis op verschillende plaatsen en op verschillende momenten ingrijpend heeft bepaald.
Dat is een van de mooiste boeken die ik kenquote:
hehe en ook op die van mij. Is dat de paperbackversie? Ik wil of die versie of de 7 boeken in een hardcover.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
ooh die staan ook nog op mn lijstje appelsientje!
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:17 schreef No-P het volgende:
[..]
hehe en ook op die van mij. Is dat de paperbackversie? Ik wil of die versie of de 7 boeken in een hardcover.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
ooh die staan ook nog op mn lijstje appelsientje!
Waarom trek je een vergelijking tussen die twee? His Dark Materials is weer heel anders dan Narnia.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:25 schreef Marble het volgende:
His Dark Materials is beter en toffer dan Narnia.
afbeeldingquote:
en een populair-wetenschappelijk boek:quote:De Bhagavad-gita is de veelgelezen tekst over de wetenschap van God en ze werd door grote denkers van de hele wereld altijd beschouwd als een zeer belangrijk filosofisch en literair werk. Deze vijfduizend jaar oude tekst bevat alles wat ook in andere heilige geschriften te vinden is, maar daarnaast zal de lezer er ook dingen in aantreffen die nergens anders te vinden zijn. Dat is de speciale positie die de Bhagavad-gita inneemt.
In de Bhagavad-gita zoals ze is wordt de boodschap van deze tijdloze klassieker weergegeven in al haar volledigheid en zuiverheid.
quote:Cosmic Jackpot differentiates between what the universe is interpreted to be. In the general context, it is regarded as the entirety of matter, energy, and spacetime. Davies discusses the possibility that the universe is infinite as well as the possibility it is finite. If it is finite, Davies tells of the multiverse argument: that the collective "multiverse" is a combination of possibly infinite universes. He leads the reader through many well-construed reasons for this theory and continues with many other possibilities.
Symmetry Breaking
Much like a pencil falling to the ground from its tip in a trade off of symmetry for stability, Davies writes that the Big Bang could have established a complex but stable universe (or multiverse) from the symmetry-breaking as the heat radiation in "space" lowered abruptly past the Curie Point.
Heh, dat had ik ook:quote:Op maandag 18 februari 2008 21:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben nu bezig in Ship of Magic van Robin Hobb, en ik kan niet meer stoppenHad ik ook erg met de Farseer Trilogy
Ik heb het gelezen over Jordan, dat zijn weduwe iemand heeft uitgekozen om het huidige deel af te maken. Maar, zover ben ik nog lang nietquote:Op maandag 18 februari 2008 21:55 schreef Guppyfriend het volgende:
The Eye of the World is een mooi boek! Bedenk alleen wel voor je begint dat de serie niet af is, en de schrijver overleden. Het wordt afgemaakt door een andere schrijver, die samenwerkt met de weduwe van Jordan. Ik heb de serie in ieder geval 'uit' tot en met het laatste boek wat verschenen is. Er komt als het goed is nog één deel. Dat zou dan deel 12 zijn.
Creatief afstudeerproject heb jij, Chinese beeldcultuur en de Deltametropool..quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Voor mn afstudeerproject
Wonen in de Deltametropool door U.B. Urhahn & L. Vrolijks
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Creatief afstudeerproject heb jij, Chinese beeldcultuur en de Deltametropool..
Sterkte (met niet-lezen)!quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, en ik ben nu heel braaf niet aan het lezen, want ik moet eigenlijk afstuderen, en daar dus aan werken
Jij bent archeoloog (in spé)? Toevallig gekocht bij Atleest in Leiden (zomaar een gok)?quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:14 schreef De_Hertog het volgende:
The Treasures of the Valley of the Kings
Prachtig mooi (en enorm groot) boek over alle tombes in de vallei der kongingen. Met een hoop uitleg, schitterende platen, en bij de meeste graven een mooie uitklapkaart en reconstructie. Het was even sjouwen, maar het is het waard
thanks! ik zal het nodig hebben (op beide vlakken).quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:02 schreef Falalalan het volgende:
[..]
Sterkte (met niet-lezen)!
En veel succes met afstuderen.
Nee en nee.quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:02 schreef Falalalan het volgende:
[..]
Jij bent archeoloog (in spé)? Toevallig gekocht bij Atleest in Leiden (zomaar een gok)?
dat is al door verschillende mensen uit de groep geprobeerd. de studieleidster zei toen dat ze de cijfers nog niet van iedereen (= die mensen die de scripties lezen) binnen had. ze zou er achteraan gaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:42 schreef De_Hertog het volgende:
Guppyfriend; balen van die uitslag, kun je niet gewoon de verantwoordelijke mailen of bellen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |