abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54733753
quote:
Eredivisieclubs werken aan nieuwe tv-plannen

14/11/2007 08:05

EXCLUSIEF - Met Feyenoord-directeur Chris Woerts als inspirator werken de Eredivisieclubs aan nieuwe televisieplannen, die het bord op schoot om zeven uur verleden tijd gaan maken.

Voetbal International legde beslag op een onderzoek uitgevoerd in opdracht van het Eredivisie CV (ECV) naar het kijkgedrag van de Nederlandse voetballiefhebber. Daaruit blijkt dat bijna een miljoen Nederlanders bereid zijn om te betalen voor voetbal op tv.

Vijftien euro voor een maandabonnement op alle wedstrijden of 2,50 per wedstrijd zijn daarbij de eerste richtbedragen. Voorwaarde daarbij is wel dat de aandacht op het open net voor voetbal minder wordt. De zondaguitzending van zeven uur 's avonds komt daarmee op de tocht te staan. Verder willen de kijkers minder analisten en geen erotiekkanaal naast de voetbalzender. Daarmee lijkt Nederland definitief rijp voor digitale tv.

De Eredivisie-clubs onderzoeken nu of ze niet samen een eigen BV op kunnen richten om zo zelf de rechten te exploiteren. Feyenoord-directeur Chris Woerts is achter de schermen de grote inspirator achter de innovatieve plannen van de Nederlandse voetbalclubs.

In de nieuwe Voetbal International zijn andere uitkomsten van het onderzoek te vinden, die de basis kunnen worden onder een nieuwe systeem van voetbal op de televisie.
quote:
'Voetbal kijken tijdens 't eten verdwijnt'
Door PETER VAN DUYL

EINDHOVEN - Als het aan PSV ligt, worden de samenvattingen van de eredivisie volgend seizoen ingekort én zijn ze later op de avond te zien. Volgens de clubleiding van de landskampioen is dat noodzakelijk om de liverechten van het nationale voetbal optimaal te kunnen benutten.

Als PSV en de andere topclubs in Nederland hun zin krijgen, verdwijnt het tradionele voetbalprogramma van zondagavond zeven uur. Voetbal kijken met het bord op schoot wordt dan een relikwie uit het verleden.

,,Als je,’’ zegt Marcel van den Bunder, commercieel directeur van PSV, ,,de live-wedstrijden meer de ruimte wil geven, dan móet je iets doen aan de samenvattingen. Als je ervoor wil zorgen dat meer mensen een abonnement nemen op een voetbalkanaal zul je het aanbod op het open net moeten verminderen. Sommige mensen noemen het ‘bord op schoot’ onderdeel van onze cultuur. Ik noem het een gewoonte en gewoontes kun je veranderen.’’

Aan het einde van dit seizoen loopt het contract over de tv-rechten af, dat drie jaar geleden werd afgesloten met John de Mol. Inmiddels zijn de rechten overgedaan aan RTL. De clubs verwachten vooral veel meer geld te halen uit de liveregistratie van ons voetbal. ,,Nederland is het enige land waar de samenvattingen meer opleveren dan de live-rechten,’’ zegt Van den Bunder.

Volgens de PSV-directeur zal het Nederlandse voetbal even door de zure appel moeten heen bijten. ,,Misschien zul je eerst, een jaar of twee, je verlies moeten nemen. Daarbij zal PSV de solidariteitsgedachte blijven uitdragen. Maar we moeten naar een betere exploitatie van de live-rechten: dát is de toekomst.’’
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 november 2007 @ 10:42:15 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54733843
Ik merk wel als ik al om half 1 of half 3 het live heb gezien, dat ik de wedstrijd niet perse nog eens in samenvatting wil zien.

Maar toch hoop ik dat het 7 uur blijft.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_54733940
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:42 schreef borisz het volgende:
Ik merk wel als ik al om half 1 of half 3 het live heb gezien, dat ik de wedstrijd niet perse nog eens in samenvatting wil zien.

eens.
Sportieve inbreng
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:49:54 #4
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54734018
Eens. Maar ik kijk zelden wedstrijden live.

Ik heb m'n Tele2 kanalen via Digitenne maar opgezegd. Ik heb in totaal 4 livewedstrijden gekeken in 1 jaar kwam ik tot de ontdekking. Waarvan 1 een uitwedstrijd van Sparta was die ook op RTL5 te zien was.

Jammer dat die paar miezerige rotcenten van livewedstrijden (volgens mij zal dat nooit echt storm gaan lopen in Nederland) zwaarder wegen dan het voetbal met de massa delen.
pi_54734154
Ik kijk bijna nooit meer om 19.00u naar het voetbal.

Dus mij maakt het niet uit
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 november 2007 @ 10:58:29 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54734169
Ze verwachten geloof ik 900.000 mensen binnen te halen volgens de laaste (papieren)VI.
Nu door het planet en later sport1 te koppelen komen de mensen pas. Bij versatel/tele 2 is het een flop.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:58:34 #7
73305 Stpan
pi_54734173
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:57 schreef dndiek het volgende:
Landverrader.

Mart Smeets draait zich nu om in z'n graf.
pi_54734753
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:57 schreef dndiek het volgende:

Dus mij maakt het niet uit
Ik ook niet meer sinds het op Sport 1 is.
sig verwijderd door FA
pi_54734798
Als ik naar het stadion ga hebben live-wedstrijden dus geen zin voor mij, tenzij op de andere dag dat Heerenveen speelt. Maar die wedstrijden interesseren me niet zoveel dat ik daarvoor een abo wil hebben.

Wel beter trouwens dat de samenvattingen later komen want ben bijna nooit op tijd thuis uit het stadion, zeker op zaterdagavond niet.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:31:46 #10
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54734823
Wanneer gaan de rechten eigenlijk weer de veiling op? Is dat al bekend?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_54734847
Ergens in december/januari dacht ik.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:32:56 #12
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_54734855
Van mij mag het achter de decoder en dan zondagavond laat een half uurtje bij de NOS.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:34:44 #13
73305 Stpan
pi_54734894
Op zaterdagavond kan ik het halen om de samenvattingen te kijken, maar kies er zelf voor om bij het stadion of in de stad te blijven hangen.

Daarvoor heb een recorder die iedere zaterdagavond en zondagavond De Wedstrijden opneemt.

Live wedstrijden ga ik niet aanschaffen omdat ik een SCC heb en zelf voetbal.

Die 900.000, als dat uberhaupt al gehaald wordt is dit concurrentie met het stadionbezoek. Stadionbezoekers tellen 15-20 euro per wedstrijd neer (SCC-houders) en incidentele bezoekers nog meer.
Dat lijkt mij beter voor de penningmeester dan live wedstrijden aantrekkelijker maken.

Maar gezellig naar het stadion gaan zal wel ouderwets zijn in de ogen van Mr. en Mrs. Luchtballon woonachtig in Rotterdam-Zuid en Eindhoven.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:35:39 #14
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54734917
Alleen de samenvattingen van Roda intresseren me eigenlijk.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:35:55 #15
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54734925
Kijk ook lang niet altijd meer naar de samenvattingen om 19.00 uur, terwijl het vroeger vaste prik was.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54735730
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:35 schreef M0NTANA het volgende:
Kijk ook lang niet altijd meer naar de samenvattingen om 19.00 uur, terwijl het vroeger vaste prik was.
Ik kijk inderdaad ook nog amper naar het NL voetbal om 19.00 uur en als er geld voor betaald moet worden, dan ben ik niet 1 van die verwachte (gehoopte) 900.000 daar de NL TV sowieso te weinig biedt voor te veel geld.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_54735879
Ik vind zoiets niet onlogisch. Als de clubs een serieus bedrag extra kunnen halen door de samenvattingen een paar uur te verlaten, vind ik dat ze dat moeten doen.

Zoiets zie je in het buitenland trouwens wel vaker. In Frankrijk zenden ze de samenvattingen van zaterdag zelfs pas uit op zondagochtend!
pi_54735979
Als ik maar kan kiezen en niet verplicht aan een SPORT 1 abbn. o.i.d. vast zit.

Zoals Planet het doet alleen dan via digitale TV want de internet stream is kwalitatief nog altijd minder en slecht bij top-wedstrijden.

Dus beschikbaar maken per wedstrijd op: Digitenne, Digitale Kabel (alle kabelboeren), Schotel en Internet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 november 2007 @ 13:57:25 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54737777
half 9 a 9 uur vind ik ook prima tijd voor de wedstrijden.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54738576
Het wordt natuurlijk 11 uur of zo.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:37:13 #21
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_54738690
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:57 schreef rubbereend het volgende:
half 9 a 9 uur vind ik ook prima tijd voor de wedstrijden.
Het zal vermoedelijk pas na tienen worden denk ik.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:42:29 #22
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54738823
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:42 schreef borisz het volgende:

Hier precies zo, nu met tele2 op sport1.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_54739972
Voer gelijk maar in. Dan kan Nederland eindelijk weer aansluiten met Europa qua financien.
lollig
pi_54740090
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:40 schreef ub40_bboy het volgende:
Voer gelijk maar in. Dan kan Nederland eindelijk weer aansluiten met Europa qua financien.
Al verkochten we de tvrechten aan heel de wereld, dan nog levert dat niet de helft op van de Engelse wedstrijden.
pi_54740139
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:40 schreef ub40_bboy het volgende:
Nederland zal financieel ALTIJD achterlopen op de grote landen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')