abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54735115
Ik werk bij de PO, dat mag bekend zijn. Denken jullie dat er andere programma's gemaakt worden als ik meer dan de helft van de redactie zou vervangen door PVV en VVD-stemmers?

Ik durf namelijk keihard te beweren dat het geen reet zou uitmaken.
pi_54735165
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:37 schreef MrX1982 het volgende:
Dat ze het überhaupt nog moeten onderzoeken. Je zou wel kunnen stellen dat de PO over het algemeen links georiënteerd is. PvdA en GL links zeg maar.

Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
[..]

Nou dat lijkt me helemaal het geval.
Ik zie het al voor me: een actualiteitenrubriek die niet elitair is . Dan krijg je het lagerhuis niveau enzo, doe maar niet. Sommige dingen mogen best elitair zijn.
pi_54735219
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:37 schreef MrX1982 het volgende:
Dat ze het überhaupt nog moeten onderzoeken. Je zou wel kunnen stellen dat de PO over het algemeen links georiënteerd is. PvdA en GL links zeg maar.
Waar blijkt dat uit?
pi_54735286
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:34 schreef Disorder het volgende:
Voorspelde conclusie: "Het valt allemaal wel mee."
[..]

Het is ook niet het probleem dat dergelijke congressen en gepeperde uitspraken het nieuws halen, het gaat erom op wat voor manier.

Ja. En als de conclusie is dat het wel te links is, roep jij: 'ZIE JE WEL!!!11!!11'

Oftewel: je zult de uitslag altijd negatief voor de publieke omroep beoordelen, omdat je vooringenomen bent
pi_54735321
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:42 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

68% van de Journaal-redactie stemde in 2002 PvdA of Groen Links, dacht ik.
Bron?
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:04:55 #56
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54735530
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:53 schreef X. het volgende:

[..]

Bron?
Verantwoord bronnengebruik is links.
pi_54735599
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:43 schreef SCH het volgende:
Ik werk bij de PO, dat mag bekend zijn. Denken jullie dat er andere programma's gemaakt worden als ik meer dan de helft van de redactie zou vervangen door PVV en VVD-stemmers?

Ik durf namelijk keihard te beweren dat het geen reet zou uitmaken.
Ach kerel, jij vindt zelfs Llink een neutrale omroep.
Ik ben hier niet om vrienden te maken
pi_54735680
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:43 schreef SCH het volgende:
Ik werk bij de PO, dat mag bekend zijn.
quote:
Critici hekelen de vermeende linkse inslag van programma's bij de publieke omroep al langer: afgelopen zomer noemde Telegraaf-columnist Joshua Livestro deze actualiteitenprogramma's nog 'veredelde melkertbaanprojecten voor kansarme linkse journalisten

Ik ben hier niet om vrienden te maken
pi_54735713
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me: een actualiteitenrubriek die niet elitair is . Dan krijg je het lagerhuis niveau enzo, doe maar niet. Sommige dingen mogen best elitair zijn.
Daar heb je gelijk in hoewel het nog steeds publieke omroep is waarbij de gemiddelde sbs6 kijker ook betaalt voor programma's van bijv. de VPRO.
pi_54735741
Ik heb alleen moeite met de NPS. Dat is een club zonder leden die naar mijn idee niet aan politiek hoort te doen.

Laat de VARA en de VPRO lekker linkse items uitzenden, die zitten er tenslotte voor hun leden.
pi_54735807
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit?
Aan de identiteit van enkele omroepen. Als die omroepen vervolgens actualiteitenprogramma's gaan maken is het toch evident vanuit welk gezichtspunt ze dat doen.

De PO zijn daardoor niet per definitie slecht(er) maar de schijn van objectiviteit is nogal stupide daar er geen objectiviteit is.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:18:57 #62
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_54735809
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:11 schreef latin_LiZzY het volgende:

[..]

[..]

Mensen die voor de telegraaf schrijven moet je sowieso al niet serieus nemen. En was dat niet die knakker die een tijdje voor buitenhof heeft gewerkt? Gevalletje pot verwijt de ketel lijkt me dus.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:20:28 #63
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54735847
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Woord uit Libanon, door Libanese politicus gedubbed om aan te geven dat men een bepaalde houding aannam aldaar om Islamieten niet tegen de haren in te strijken. Precieze afkomst en omstandigheden daaromtrent kun je opzoeken op wikipedia. ( . )
Speciale variant is dhimmitude tov extreemrechts. Gaat uit van het concept dat gematigde mensen vaak bang zijn van mensen die extreem zijn en een grote bek hebben en hen daardoor niet durven te confronteren. Dus gematigd links tov extreemrechts.
En nu heb je een stijve lul, ofniet?
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:22:40 #64
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_54735890
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:53 schreef X. het volgende:

[..]

Bron?
Het lijkt er op dat het artikel niet online te vinden is. Een deel nog wel:

"In een Telegraaf-artikel over het NOS Journaal (1 november 2003) wordt gesproken over een schaduwverkiezing die in 2002 op de redactie zou zijn gehouden, waarbij de PvdA eerste werd met 48 procent van de stemmen, en GroenLinks tweede met 20 procent. De VVD kreeg vijf procent van de stemmen en de LPF kreeg slechts één stem. Laroes weerspreekt de cijfers niet: "Het zou kunnen, maar dit betekent alleen iets als je je bij het maken van nieuwskeuzes erdoor zou laten leiden. En dat is niet het geval." Maar het probleem is dat het bijna onmogelijk is om je bij het maken van nieuwskeuzes niet enigszins te laten leiden door je eigen visie. Dat is nu juist zo moeilijk, omdat het niet exact te bepalen valt wanneer een nieuwsuitzending gekleurd is. Met een kritische kijk valt dat wel redelijk in te schatten, net zoals juryleden het er in grote lijnen over eens zijn wie de beste kunstrijdster of turnster is, maar toch is het niet altijd evident wanneer iets gekleurd is. Misschien dat de redacteuren wel hun best doen om een linkse kleuring te vermijden, maar dat het er vaak onbewust insluipt. Als het Journaal wil ophouden links te zijn, doet het er goed aan ook een fiks aantal rechtse redacteuren aan te nemen."

http://www.henrysturman.com/dutch/artikelen/nos.html
pi_54735961
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Aan de identiteit van enkele omroepen. Als die omroepen vervolgens actualiteitenprogramma's gaan maken is het toch evident vanuit welk gezichtspunt ze dat doen.
De Tros en AVRO maken EenVandaag, het huisprogramma van Rita Verdonk. Is dat een links programma?
pi_54736110
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in hoewel het nog steeds publieke omroep is waarbij de gemiddelde sbs6 kijker ook betaalt voor programma's van bijv. de VPRO.
Klopt allemaal wel, maar het verzorgen van een uitstekend (en dus elitair) actualiteitenprogramma lijkt mij bij uitstek een taak voor de PO, en overigens ook van groot belang voor het functioneren van onze democratie. En dat is ook in het belang van de Tokkies die nooi naar actualiteitenprogramma's kijken.
pi_54736142
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:25 schreef SCH het volgende:
De Tros en AVRO maken EenVandaag, het huisprogramma van Rita Verdonk. Is dat een links programma?
De Tros en AVRO zijn toch "onafhankelijk" in de zin dat ze niet tot een bepaalde ideologie behoren. Mengelmoesje?
pi_54736389
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:11 schreef latin_LiZzY het volgende:

[..]

[..]

ha, en ik bekritiseer/hekel jouw uitspraken .. betekent dat

a .. dat ik gelijk heb ..
b .. dat ik kritiek heb, niet meer en niet minder

??
pleased to meet you
pi_54736426
Nou ondernemers op rechts....grijp je kans en begin een rechtse omroep! Ben benieuwd hoe dat in de praktijk zou uitpakken.....ik kan me niet voorstellen dat de mensen (die politiek aan de rechterkant zitten) dat ze een soort van FOXnederland zouden willen....om maar een voorbeeld te geven
pi_54736567
Klinkt een beetje als de slager keurt zijn eigen vlees. PO afschaffen lijkt me een veel beter idee.
pi_54736792
Ach er zijn regelmatig onderzoeken gedaan bij verkiezingen naar het stemgedrag van redacties. Hieronder bijv van het welbekende journaal:
quote:
De linkse kleuring van de Journaal-redactie lijkt te worden versterkt door een schaduwverkiezing die vorig jaar op de redactie is gehouden. De uitkomst geeft een aardig beeld van de politieke voorkeuren van de medewerkers van het nieuwsinstituut: de grootste partij is PvdA (48 procent), GroenLinks tweede (20 procent). De VVD krijgt 5 procent van de stemmen en de LPF slechts eentje.

Laroes kan de uitslag niet meer boven water krijgen, maar verbaast zich niet over de genoemde cijfers.

„Het zou kunnen, maar dit betekent alleen iets als je je bij het maken van nieuwskeuzes erdoor zou laten leiden. En dat is niet het geval.”

De hoofdredacteur erkent dat de journalistiek in het algemeen – het Journaal niet uitgezonderd – een linkse traditie heeft.
Wel jammer dit het journaal door ons allemaal wordt bekostigd, en heel vet ook. Een laroes verdient bijv meer dan de minister president. Dan zou je toch een beetje onafhankelijkheid verwachten, van mij mag de PO worden afgeschaft het loopt de spuigaten uit met de kosten.

Overigens is het eerste wat je leert bij de opleiding journalistiek dat je nooit objectief kunt zijn. Je laat je altijd leiden door je gedachten, idealen afkomst enz enz.
pi_54736972
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rechtse mensen kijken toch gewoon naar SBS6?
Het enige waar ik af en toe naar kijk is een film bij SBS6, voor de rest kijk ik nooit naar deze zender, dus het antwoord op je vraag is nee!
pi_54737044
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, heel erg links, maar in jouw ogen zal het wel rechts zijn
pi_54737147
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:23 schreef more het volgende:

[..]

Ja, heel erg links, maar in jouw ogen zal het wel rechts zijn
Nee, ik vind het gewoon een journalistiek programma.
pi_54737190
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:10 schreef Brammetje het volgende:
Ach er zijn regelmatig onderzoeken gedaan bij verkiezingen naar het stemgedrag van redacties. Hieronder bijv van het welbekende journaal:
Nogmaals, wat zegt dat. Denk je dat er heel andere programma's als de meerderheid van redacteuren rechts zou stemmen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')