quote:Op maandag 19 november 2007 13:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dan mij aanvallen op intelligentie, Oscar Wilde en commentaar op rap geven, 1+1 ook lastig voor je?.
Aanpassen voor iemand die hier geboren is en hier zijn hele leven woont is nog veel makkelijker dan bijv voor mij in Australie ook al is de cultuur hetzelfde. Klaar.
Dat is kul. Marokkanen kunnen hun nationaliteit helemaal niet opgeven. Dus hebben ze automatisch 2 nationaliteiten.quote:Op maandag 19 november 2007 12:32 schreef Pool het volgende:
Dus niet het terugsturen is de oplossing, want dat kan niet eens, aangezien het vaak gaat om jongeren met een enkel Nederlands paspoort. De conclusie uit dit onderzoek zou moeten zijn, dat je de straatcultuur probeert te breken.
Eeeeh.. Oscar Wilde is al 107 jaar dood, hoe kan die in godsnaam kritiek op rap muziek hebben? Ik bedoel, waar hebben we het over nu nog?quote:Op maandag 19 november 2007 13:54 schreef Pulu het volgende:
[..]
Ehhhhhh.....je reactie geeft je houding perfect weer....omdat je Oscar Wilde citeerde (hoewel ik het niet eens ben met zijn quote) en blijkbaar zijn werk leest, achtte ik je intelligentie wat hoger in dan gemiddelde holbewoner...dus ik d8 een beetje intelligente man, zal zich niet beperken tot deze kortzichtige simplistische reactie...
Ik denk dat voor iemand die thuis wordt grootgebracht met een cultuur die wezenlijk anders dan de cultuur buiten de deur meer moeite moet doen om zich in goed beide werelden kunnen voortbewegen dan iemand een witte europeaan die naar een angel-saksisch land als Australië verhuist waarbij de overeenkomsten in cultuur groter zijn
Wel eerst de Grondwet aanpassen zodat we staatsburgerschap kunnen afpakken gebaseerd op huidskleur of geloof. Is al eens eerder met succes toegepast bij de oosterburen.quote:Op maandag 19 november 2007 12:21 schreef Binnenlander het volgende:
Een ticket zou een oplossing kunnen zijn![]()
Alleen gaat dat afpakken niet zomaar. Niet in de Nederlandse democratie in ieder geval. Uiteraard is een wijziging van staatsmodel altijd mogelijk, bijvoorbeeld een type die het niet zo nauw neemt met de burgerrechten van de Nederlander, en een aanpassing van de grondwet mogelijk maakt die kan selecteren op huidskleur of geloof.quote:Op maandag 19 november 2007 14:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat is kul. Marokkanen kunnen hun nationaliteit helemaal niet opgeven. Dus hebben ze automatisch 2 nationaliteiten.Terugsturen kan wel als je ze hun Nederlandse paspoort afpakt.
* maartena zwaait met zijn twee paspoortenquote:Wil ie dat niet? Dan die onzin van dat dubbele paspoort afschaffen
TECHNISCH gezien sprak hij nooit over een enkele reis.quote:Op maandag 19 november 2007 12:32 schreef Meki het volgende:
Nee TS is begonnen met een enkeltje vliegticket
Stop de persen...ik bedoelde natuurlijk "jouw" i.p.v. "zijn"......dat snap je natuurlijk toch wel hèquote:Op maandag 19 november 2007 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeeh.. Oscar Wilde is al 107 jaar dood, hoe kan die in godsnaam kritiek op rap muziek hebben? Ik bedoel, waar hebben we het over nu nog?
Dat mensen nu nog steeds thuis met een andere cultuur worden opgevoed mag best de REDEN zijn waarom ze zich niet kunnen aanpassen, maar het is geen excuus!!
Je kan er 100 jaar omheen lullen met allerlei fijne slinkse smoesjes, maar in feite is er geen 1 van waar. je wil hier wonen, dus je past je aan. Dat is de enige waarheid.
Jongeren van Marokkaanse afkomst met alleen een nederlands paspoort bestaan niet, alles van marokkaanse komaf heeft per definitie een Marokkaans paspoort. Dat is dus geen argument om ze niet terug te sturen, kan dus prima. Een goed argument zou zijn dat ze totaal niet bij marokko passen bijv.quote:Op maandag 19 november 2007 12:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Datgene dat jij hier vetdrukt, is juist niet de conclusie uit het proefschrift waar het artikel over gaat. Die onderzoeker zegt juist dat het niet ligt aan de afkomst, maar aan de straatcultuur hier in Nederland.
[..]
Dus niet het terugsturen is de oplossing, want dat kan niet eens, aangezien het vaak gaat om jongeren met een enkel Nederlands paspoort. De conclusie uit dit onderzoek zou moeten zijn, dat je de straatcultuur probeert te breken.
Godwin?quote:Op maandag 19 november 2007 14:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Wel eerst de Grondwet aanpassen zodat we staatsburgerschap kunnen afpakken gebaseerd op huidskleur of geloof. Is al eens eerder met succes toegepast bij de oosterburen.
Zie bovenstaandequote:De meeste van die straatmarokkaantjes zijn namelijk hier geboren en Nederlander, en dus door de grondwet beschermd.
[..]
Wat heb je toch met huidskleur en geloof, in dit topic gaat het over CRIMINELEN.quote:Alleen gaat dat afpakken niet zomaar. Niet in de Nederlandse democratie in ieder geval. Uiteraard is een wijziging van staatsmodel altijd mogelijk, bijvoorbeeld een type die het niet zo nauw neemt met de burgerrechten van de Nederlander, en een aanpassing van de grondwet mogelijk maakt die kan selecteren op huidskleur of geloof.
[..]
Fijn voor je, heb ik ook.quote:* maartena zwaait met zijn twee paspoorten
Wedden dat het met de integratie veel beter zou zijn als er een uitzetbeleid zou zijn van criminele marokkanen?quote:Tja, dat gaat ook niet zomaar.... je zegt het zelf al, de Marokkanen kunnen hun nationaliteit niet opgeven, en dan sta je voor de keuze: wel of niet Nederlanderschap toekennen? Tja, ik denk zelf dat het niet echt bevorderend is voor de integratie om Marokkanen het Nederlanderschap te weigeren gebaseerd op een NIET-Nederlandse wet!
Nee jij schijnt te vergeten dat alle berggeiten een dubbele nationaliteit hebben. Een enkeltje rifgebergte is dus heel goed mogelijk.quote:Op maandag 19 november 2007 12:33 schreef Megumi het volgende:
We schijnen te vergeten dat veel van deze jongeren gewoon Nederlands staatburger zijn. En dus niet uitgezet kunnen worden. Intern zal er dus naar een oplossing moeten worden gezocht.
Er is nogal een verschil tussen een Marokaans straatjochie dat een keer baldadig doet bij een voetbalwedstrijd en een moordernaar of verkrachter. Hen die veroordeeld worden voor een misdaad en geen Nederlandse nationaliteit hebben worden allang uitgezet.quote:Op maandag 19 november 2007 16:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het gaat om criminelen en niet om huidskleur of geloof. En ja, een kleine wijziging in de wet zou een hoop problemen oplossen van criminelen met dubbele nationaliteit.
Wat heb je toch met huidskleur en geloof, in dit topic gaat het over CRIMINELEN.
En nogmaals: Criminele Marokkanen worden al uitgezet na het uitzitten van hun straf. Criminele Nederlanders van Marokkaanse afkomst/ouders niet.quote:Wedden dat het met de integratie veel beter zou zijn als er een uitzetbeleid zou zijn van criminele marokkanen?
Oh ja, ik dacht dat ik juist helemaal niet een Marokkaans paspoort (of nationaliteit) had, maar misschien weet jij het beter dan mij.quote:Op maandag 19 november 2007 15:26 schreef Sora het volgende:
[..]
Jongeren van Marokkaanse afkomst met alleen een nederlands paspoort bestaan niet, alles van marokkaanse komaf heeft per definitie een Marokkaans paspoort. Dat is dus geen argument om ze niet terug te sturen, kan dus prima. Een goed argument zou zijn dat ze totaal niet bij marokko passen bijv.
ah mijn fout, nationaliteit danquote:Op dinsdag 20 november 2007 00:24 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht dat ik juist helemaal niet een Marokkaans paspoort (of nationaliteit) had, maar misschien weet jij het beter dan mij.![]()
Een paspoort is trouwens iets heel anders dan een nationaliteit... veel mensen hebben geen eens één paspoort.
quote:Op maandag 19 november 2007 12:21 schreef Binnenlander het volgende:
[..]
Een ticket zou een oplossing kunnen zijn![]()
bron: NRC
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |