abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 november 2007 @ 00:05:12 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54839027
quote:
Op zondag 25 november 2007 23:23 schreef borisz het volgende:
Keeper: Preud’Homme
Verdediging vlnr: Roberto Carlos, Barry Hulshoff, Horst Blankenburg, Ben Wijnstekers
Middenveld vlnr: Ronaldinho, Phillip Cocu, Gianluca Zambrotta
Aanval vlnr : Zlatan, Uwe Seeler, Dennis Bergkamp
Mijn complimenten, borisz.
Voor iemand van jouw leeftijd heb je een mooi evenwichtig elftal samengesteld, met een mooie mix van toppers en iets mindere toppers van vroeger en nu.

Ik hoop nog steeds dat niemand mijn laatste troef voor mij wegkaapt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_54839030
Lijkt me anders wel leuk om gewoon punten te geven aan 3 teams, en dan tot een winnaar te komen. .
Hoi.
  maandag 26 november 2007 @ 01:13:18 #278
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54839827
quote:
Op maandag 26 november 2007 00:05 schreef pekel het volgende:
Lijkt me anders wel leuk om gewoon punten te geven aan 3 teams, en dan tot een winnaar te komen. .
voorstel
Verkiezing per categorie van gekozen elftallen: beste keeper, beste verdediger, beste middenvelder en beste aanvaller?
Of gaan we voor het meest evenwichtige elftal?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 26 november 2007 @ 01:18:57 #279
7889 tong80
Spleenheup
pi_54839879
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:13 schreef golfer het volgende:

[..]

voorstel
Verkiezing per categorie van gekozen elftallen: beste keeper, beste verdediger, beste middenvelder en beste aanvaller?
Of gaan we voor het meest evenwichtige elftal?
Het gaat idd over het elftal.

Een beste speler toernament is wat anders

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 26 november 2007 @ 01:22:03 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54839912
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:18 schreef tong80 het volgende:

Het gaat idd over het elftal.

Een beste speler toernament is wat anders

Meest evenwichtige elftal dus?
Dus niet beste van een bepaalde categorie, maar wel het (mogelijk) best samenspelende?
Lijkt mij goed idee.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 26 november 2007 @ 01:23:24 #281
7889 tong80
Spleenheup
pi_54839926
Juist

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 26 november 2007 @ 01:48:42 #282
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54840122
Dan lijkt me Pekel's idee het best en ook best uitvoerbaar. Iedere deelnemer maakt een top 3 van wat hij denkt dat het beste elftal is van de 32... ( Eigen keuze telt niet mee uiteraard )
pi_54840693
11e ronde, 1e keuze, 321e totaal: Obdulio Varela [Fides]
11e ronde, 2e keuze, 322e totaal: Lúcio [RayMania]
11e ronde, 3e keuze, 323e totaal: Peter Houtman [The_Verve]
11e ronde, 4e keuze, 324e totaal: Jay Jay Okocha [BliksemSchigt]
11e ronde, 5e keuze, 325e totaal: Horst Blankenburg[Borisz]
11e ronde, 6e keuze, 326e totaal: Wolfgang Overath [sjimz]

Dat maakt mijn team als volgt:
1
2
3
4
5
6
7
Omar Sivori ---------- Kempes ---------- Houseman

Overath -------------- Veron ---------------- Falcao

Breitner----------Couto--Vinnie Jones---------- Gerets

-----------------------Frans de Munck-----------------
pi_54841774
Geweildig team. Prachtuge Argentijnse voorhoede. Prima backs, ben alleen niet zo overtuigd van de voetbalkwaliteiten van Vinnie J., Falcao heeft ook heel lang op mijn lijstje gestaan.
pi_54841803
Vinnie Jones en Couto hoeven ook niet naar voetballende oplossingen te zoeken
pi_54844059
Zo, ik ben ook weer terug van een weekendje weg en alweer bijna aan de beurt. Mooi om de complete teams hier te zien. Supermooi om te zien hoe die teams tot stand zijn gekomen. Mijn favorieten tot nu toe zijn er twee, Sjimz en Fides. Fides heeft een paar hele mooie spelers, zeer leuk/grappig dat hij de complete Ajax-aanval van de jaren '70 heeft weten te kiezen. Mazzola, Didi, Varela, Facchetti, Santos en Zamora zijn natuurlijk ook prachtige spelers. En ondanks dat er geen echte afmaker bij zit zullen er toch genoeg doelpunten worden gemaakt door dit team.

Sjimz heeft ook een heel mooi team op de been weten te brengen. Een hele leuke Argentijnse aanval, waarvan Houseman natuurlijk Cult is. Een heel mooie middenveld met allemaal spelers die als latere keuze ook mijn lijstje stonden. Twee mooie backs en een prachtige keeper. Voetballend zit het wel goed in dit team.

Voor beide spelers hetzelfde puntje van kritiek en ik hoop dat jullie die prachtig weten te counteren bij de voorstelling van jullie team waar je alle sterktes mag gaan vertellen. Centraal achterin mis ik een beetje de echte klasse. Alle spelers daar zijn redelijk langzaam en wat kunnen ze uitrichten tegen de beste spitsen ooit? Ik heb er mijn twijfels over, maar ik laat me graag overtuigen. Nog eentje, beide teams hebben prachtige spelers op het middenveld staan, maar is het in evenwicht? Fides met 2 prachtige spelmakers, maar wel met 1 verdedigende middenvelder. Hoe gaat het lopen bij jou? En Sjimz, Falcao, Overath en Veron denken allemaal redelijk vooruit, Overath is nog de meest sobere(Geweldige speler op wk 66 trouwens, zo jong en toen al zo goed.) Waarom wordt het middenveld niet overlopen?

Ok, dat waren de vragen van mijn kant. Maar hety blijven gewoon prachtige teams. Maar ook de andere zijn mooi. Wat zou het mooi zjin om ze in het echt te zien voetballen.

Mijn voorstel voor de keuze van een winnaar is toch een knock-out ronde. Ik denk dat je daarmee de kwaliteiten van de teams het best test als het ware. Want hoe vangt het ene team Maradona op en de andere Cruiijff. Anders ga je gewoon op het plaatje af en als je ze tegenover elkaar zet is het misschien makkelijker sterktes en zwaktes te ontdekken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_54844755
Omdat Yeahinho er nog niet is ga ik maar alvast mijn keuzes toelichten op papier, dan heb ik tijdens het wachten toch nog wat te doen.
pi_54844920
Ik denk dat een knock-out toernooi niet de beste oplossing is. Ik opteer voor 4 poules met 8 ploegen waarbij iedere deelnemer per poule 4 ploegen mag uitkiezen die volgens hem door moeten naar de laatste 16. (stemmen tellen en dergelijke)

Vervolgens wederom 2 poules van 8, en wederom vier te kiezen teams. Dan 1 poule van 8, waar ook samen 'de beste' 4 gekozen worden en dan de finale tussen die vier. Ik denk dat je op deze manier eerder bij het 'beste team' komt. Het knock-outen zie ik niet zo zitten.
That's all folks!
pi_54845150
Misschien kunnen de teams die af zijn ook onder elkaar in de OP gezet worden trouwens, voor het overzichtelijke.

Overigens kwam ik bij mijn 10e keuze erachter dat ik geen enkele linkspoot in mijn team heb . Maar die zijn toch stom !
pi_54845185
De stemming kan me net zoals een paar anderen eigenlijk gestolen worden, om maar een cliche te gebruiken: 'Eigenlijk zijn er geen verliezers omdat iedereen voor zichzelf een leuk team heeft gemaakt'.

Toch ben ik wel voor een stemming, dat geeft toch net een extra dimensie aan het spel en het is een mooi einde van deze draft. De manier om te stemmen die mij het mooiste lijkt is een combinatie het van poulesysteem en het knock-out systeem. D.w.z. net zoals op een WK 8 poules van 4, vervolgens gaan de nummers 1 en 2 door. Na de poulefase strijden er dan nog 16 teams tegen elkaar in een knock-out systeem (nummer 1 poule ? tegen nummer 2 poule ?, etc.). Maar goed, laten we deze discussie maar voeren als alle elftallen compleet zijn.

Ik weet dat ik een aantal spelers heb gekozen waardoor ik niet als winnaar zal eindigen. Ik vind dat ook helemaal niet erg omdat het spelers zijn waar ik gewoon veel sympathie voor heb en die voor mij een plek verdienen in het elftal ondanks het feit dat ze misschien niet de beste spelers zijn die de wereld gekend heeft. Ik ben in ieder geval tevreden met mijn elftal. Enige foutje is misschien het als 1e kiezen van Velten geweest.
pi_54845357
Het stemmen blijft dan ook een aardigheidje, het is jammer om niks met de teams te doen. Door middel van een toernooitje komt er alleen maar meer discussie los.
That's all folks!
pi_54845819
quote:
Op maandag 26 november 2007 12:15 schreef Blawh het volgende:
Omdat Yeahinho er nog niet is ga ik maar alvast mijn keuzes toelichten op papier, dan heb ik tijdens het wachten toch nog wat te doen.
DANIXL is aan de beurt hoor .
pi_54845920
quote:
Op maandag 26 november 2007 13:10 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

DANIXL is aan de beurt hoor .
Die bedoelde ik, haalde jullie even door elkaar. Sorry
  maandag 26 november 2007 @ 17:20:08 #294
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_54850228
quote:
Op maandag 26 november 2007 06:49 schreef sjimz het volgende:
11e ronde, 7e keuze, 327e totaal: José Martínez Sánchez, beter bekend als 'pirri' [DANILXL]
Dat maakt mijn team als volgt:

----------------Dino Zoff------------------------

------------------Israel--------------------------

Zanetti-----------Pirri----------Carlos Alberto

------------------Dunga--------------------------

------------------Di Stefano----------------------

Francescoli------------------------Walter----

---------------------Zico--------------------------

----------------Hugo Sanchez-----------------

woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_54850399
11e ronde, 7e keuze, 327e totaal: José Martínez Sánchez, beter bekend als 'pirri' [DANILXL]
11e ronde, 8e keuze, 328e totaal: Thomas Ravelli [Blawh]

Sorry voor de lap tekst als het de mensen niet interesseert, maar ik zat vandaag me een beetje ziek thuis te vervelen. Daarom per speler maar een verklaring waarom ik ze gekozen heb.

Ravelli:
Zeer goede doelman die gek genoeg op 1 seizoen Amerika na nooit buiten Zweden heeft gespeeld. Hij had zeker niet misstaan bij een topclub in Europa. In Zweden heeft hij wel veel prijzen gewonnen, zo won hij bij zijn eerste club Öster (waar hij 10 seizoenen speelde) 2x de landstitel en werd hij 1 maal gekozen tot Zweeds speler van het jaar. Daarna verhuisde hij naar IFK, daar was hij ook het meest succesvol. Zo won hij 6x de nationale titel met IFK, 1x de nationale beker en hij haalde met IFK de kwartfinale van de Champions League. Ook in het nationale team presteerde hij goed, daardoor is hij nu nog altijd de Zweed met de meeste interlands achter zijn naam (143). Met het nationale team werd hij 3e op het WK van 1994 en op het EK van 1992 werd een zeer verdienstelijke halve finale gehaald.

Goikoetxea - De slager van Bilbao:
Goede, bikkelharde en ijzersterke verdediger die deel uitmaakte van het team dat 2x achter elkaar de Spaanse landstitel won en een Copa del Rey. Dat waren tevens de laatste die de club heeft gewonnen. De meesten zullen ook nog wel zijn schandalige overtreding op Maradona herinneren.

Nesta:
Geweldige verdediger, als hij fit is misschien wel de beste van de wereld momenteel. In 1993 sloot hij aan bij de selectie van Lazio en hij kwam al snel in het nieuws door op de training Gascoine's been te breken. Bij Lazio won hij 2x de Coppa Italia, 2x de Italiaanse supercup, de Serie A, de Uefa-Cup en de Europese Supercup. Door de schulden bij Lazio werd hij verkocht aan Milan waarmee hij nog een keer de Serie A, een Coppa Italia, Een Italiaanse Supercup, 2x de CL en 2x de Europese Supercup won. Voor zijn land won hij het -21 EK en het WK in 2006 (ondanks dat hij geblesseerd raakte tijdens het toernooi).

Montero - De bijl uit Montevideo:
Ook een goede, bikkelharde (19 rode kaarten in de Serie A, een record dat nog altijd staat) en ijzersterke verdediger die ook nog eens voetballend zeer goed was. Een zeer complete verdediger dus die aardig wat prijzen heeft gewonnen bij Juventus, namelijk: 5x Serie A, 2x de Italiaanse Supercup, 1x de Europese Supercup en de InterContinental Cup.

Gordillo - Het paard:
Geweldige speler die de gehele linkerflank kon bestrijken en een geweldige voorzet in de benen had. Verder was hij technisch goed onderlegd en had hij een enorm uithoudingsvermogen. Maakte vooral indruk bij Real Madrid waarmee hij 5x achter elkaar de landstitel won. Verder won hij met Real Madrid een Uefa Cup, 3x de Spaanse Supercup en 2x de Copa del Rey.

Cafu - Il Pendolino:
Ook een groots speler die de hele rechterflank overpendelt. Het is net als Gordillo een back, middenvelder en buitenspeler in 1. Hij heeft zeer veel prijzen gewonnen. Hij won als bankzitter de Braziliaanse titel en als basisspeler won hij 2x de Copa Libertadores en 3x de Wereldbeker voor clubteams met Sao Paolo, de Uefa Cup met Zaragoza, de Serie A met AS Roma, de Serie A met AC Milan en de CL met AC Milan. Hij is met 156 interlands recordhouder van zijn land en won met Brazilië 2x een WK en 2x de Copa America. Verder werd hij ooit gekozen tot Zuid-Amerikaans voetballer van het jaar.

Valerrama - El Pibe/ De witte Gullit:
Ik twijfelde hevig tussen hem, Luis Enrique en Gerrard. Geen idee waarom ik voor Valderrama heb gekozen, denk omdat het een kleurrijke verschijning was. Uiteraard kon hij ook zeer goed voetballen en is hij een van de grootste Colombiaanse voetballers ooit. Geweldige techniek, pass en inzicht. Hij speelde voor zijn land 111 interlands en werd tevens 2x gekozen tot Zuid-Amerikaans voetballer van het jaar en in 1996 was hij MLS-player of the year (ook is hij all-time assist leader in de MLS met 114 assists). Verder werd hij door Pele gekozen in de lijst met de 125 beste, nog levende spelers (al hecht ik niet zo veel waarde aan die lijst). Als speler speelde hij nooit voor een Europese topclub, toch een smetje op zijn carriere. Hij won de Franse Beker en 2x de Colombiaanse landstitel.

Corini - Il Genio/ Il Capitano:
Fantastische speler waar ik zeer veel sympathie voor heb. Het is zoals ik eerder al aangaf een 2-benige spelverdeler met een groots inzicht, goede (lange pass), een goede vrije trap en goede penalties en tevens zorgt hij voor de balans in het elftal. Was vroeger 1 van de grootste beloftes van het land (vaste speler in het jeugdteam (29 caps) en speler in van Italië op de Olympische Spelen in 1992), dat is er helaas pas op te late leeftijd helemaal uitgekomen. Begonnen bij Brescia en daarna een transfer verdiend naar Juventus. Naar 2 seizoenen Juventus wisselde hij bijna jaarlijks van club. Na een paar seizoenen voor Hellas gespeeld te hebben kwam hij bij de andere club van Verona terecht, Chievo. Daar bloeide hij helemaal op en met hem als onbetwiste aanvoerder wist hij bijzonder knap te promoveren naar de Serie A. In de Serie A presteerde Chievo ook verrassend goed, ze stonden zelfs een tijdje bovenaan en eindigden op een Uefa-Cup plaats. in 2003 kwam hij bij Palermo terecht. Ook hier was hij de onbetwiste leider en met Palermo promoveerde hij voor het eerst in 32 jaar naar de Serie A. Met hem als spelmaker en aanvoerder wist Palermo 2x achter elkaar een Uefa-Cup ticket te bemachtigen.

R. Baggio - De Goddelijke Paardenstaard:
Een fantastische speler die iedereen zich ongetwijfeld nog wel kan herinneren. Helaas heeft hij (mede dankzij zijn manager) veel te weinig prijzen gewonnen. Hij wou zelf namelijk het liefste liefst naar AC Milan vertrokken dat destijds een topteam had, maar zijn manager regelde achter zijn rug om een transfer naar het slecht draaiende Juventus. Als speler won hij met zijn clubs: de Serie C1 met Vicenza, de Copa Italia een Uefa Cup en een landstitel met Juventus en een landstitel met AC Milan. Zijn lijst met Persoonlijke titels is indrukwekkend, net als zijn persoonlijke statistieken. http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Baggio

Velten:
Een spits die dodelijk was binnen de 16-meter. Na Joop Schuman had Heracles eindelijk weer een echte goalgetter. Een legende bij Heracles die niet voor niets een tribune naar zich vernoemd zag in het Polman Stadion. Een echte spits die een belangrijk deel had aan de wederopstanding van Heracles Almelo en aan een klein kansje genoeg had om te scoren. Hij werd gekozen tot beste speler van de 1e divisie en werd meerdere keren topscoren van de 1e divisie. Bij de meeste mensen zal hij vooral bekend zijn door het feit dat hij niet op zondag wou voetballen i.v.m. zijn geloof. Als hij ook gewoon op zondag zou willen voetballen dan ben ik ver overtuigd dat hij een veel grotere carriere gehad zou hebben, het is natuurlijk moeilijk om te beoordelen wat hij dan bereikt zou hebben. Met 221 doelpunten in 377 officiele wedstrijden is hij natuurlijk wel een legende van Heracles Almelo. Zoals gezegd werd mede dankzij hem weer de stap gezet naar de top van de 1e divsie waardoor de club 6x in 10 jaar de nacompetitie bereikte, helaas is de club nooit met hem gepromoveerd.

Caniggia - The Bird/ The son of the wind:
Fantastische speler waar ik zeer gechameerd van ben (geweest). Het is niet echt een pure spits en ik gebruik hem dan ook als spits die rondom Velten mag zwerven in de voorhoede. Zijn beste periode in het nationale team was begin jaren '90, toen had hij een belangrijke rol. Zo scoorde hij in de 1/8 finale van het WK 1990 de winnende goal tegen Brazilië in de 1/8 en in de halve finale scoorde hij de belangrijke 1-1 tegen Italië. Helaas kreeg hij tegen Italië ook een gele kaart waardoor hij geschorst was voor de finale die met 1-0 verloren ging. Ook in 1991 was hij belangrijk voor zijn land, met 2 goals en 4 assists had hij een groot aandeel in het winnen van de Copa America van Argentinië. Helaas heeft hij zijn kwaliteiten nooit echt voor een lange tijd laten zien bij een topteam in Europa. Als speler won hij de landstitel, cup en league cup in Schotland en 2x de Copa America en de Confederations Cup met Argentinië.

* Blawh is tevreden. Enige fout is misschien het te vroeg kiezen van Velten waardoor San Marco niet meer beschikbaar was. Maar met Caniggia voorin kan ik ook leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 26-11-2007 17:45:29 ]
  Trouwste user 2022 maandag 26 november 2007 @ 18:39:46 #296
7889 tong80
Spleenheup
pi_54851696
Leuk om te lezen.

Goed elftal maar iets te veel schoppers die kaarten verzamelen. Verder een eerste divisie-spits die nooit op het hoogste niveau heeft gespeeld. Maar wel een cultheld

Nogmaals leuk om te lezen.

pi_54851955
Zitten al hele leuke elftallen bij, briljant idee geweest ooit van TS
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 26 november 2007 @ 19:04:23 #298
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54852230
inderdaad het topic heeft erg leuk uitgepakt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 maandag 26 november 2007 @ 19:05:34 #299
7889 tong80
Spleenheup
pi_54852258
Ja complimenten voor de TS

Trouwste user 2022 maandag 26 november 2007 @ 19:07:59 #300
7889 tong80
Spleenheup
pi_54852308
Wie opent de nieuwe ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')