Even heel simpel de basics. je kunt op drie manieren het lichtniveau van je foto aanpassen:quote:Op donderdag 6 december 2007 09:14 schreef Boy_Snakeye het volgende:
En ja ISO 400 is iets wat ik ook in de toekomst wil gaan vermijden, maar nu gezien kwam het blijkbaar goed uit.
Snap het nog niet helemaal, maar ik denk 1/8 secquote:Op donderdag 6 december 2007 13:33 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Oefening: welke sluitertijd had je moeten hanteren om hetzelfde resultaat te krijgen bij ISO100 en f/9?
Mooie foto's hoorquote:Op donderdag 6 december 2007 14:15 schreef RaZTor het volgende:
Hallo ik stel mij ff voor.
Ik ben Paula en ik ben 22 jaar.
Ik heb sinds sinterklaas een camera.
En ik zie hier veel tips en informatie!
Mijn voornaamste objecten zullen honden zijn, maar zo nu en dan heb ik
ook andere onderwerpen erop staan.
Zie hier voor mijn website over mijn hondjes: SITE
En hier wat meer foto's van vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank jullie wel!
Reken even mee: ISO 100 is 2 stops minder licht dan ISO 400 (2x halveren). je diafragma blijft gelijk, dus je moet je sluitertijd 2 maal verdubbellen. Die was 1/125, dus die gaat via 1/60 naar 1/30. Met een focal length van 31 mm en een vaste hand was dat (net) te doen geweest.quote:Op donderdag 6 december 2007 13:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Snap het nog niet helemaal, maar ik denk 1/8 sec
Ik heb een Sony A700quote:Op donderdag 6 december 2007 14:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Mooie foto's hoorwat voor een camera heb je?
Dat laatste heb ik ook ergens gelezen. Met daarbij instellingen die gelijk zijn:quote:Op donderdag 6 december 2007 14:21 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Reken even mee: ISO 100 is 2 stops minder licht dan ISO 400 (2x halveren). je diafragma blijft gelijk, dus je moet je sluitertijd 2 maal verdubbellen. Die was 1/125, dus die gaat via 1/60 naar 1/30. Met een focal length van 31 mm en een vaste hand was dat (net) te doen geweest.
Je hoeft het niet allemaal uit te kunnen rekenen, als je maar begrijpt dat ISO, sluitertijd en diafragma onderling uit te ruilen zijn, en dat het van de situatie afhangt welke van de drie je leidend laat zijn. Voor het moment zou ik als vuistregel aanhouden dat je je ISO pas van de 100 afhaalt als je met de sluitertijd en het diafragma niets meer kunt.
Posities van de honden zijn erg mooi, maar ik zie wel een soort paarse gloed (witbalans) die de foto's in mijn optiek wat "kouder" maken.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:29 schreef RaZTor het volgende:
[..]
Ik heb een Sony A700
Heb lens van 18-70 mm
en lens van 70-300 mm (foto's van vandaag met deze lens gemaakt)
Nou dat je het zegt zie ik dat ook ja...quote:Posities van de honden zijn erg mooi, maar ik zie wel een soort paarse gloed (witbalans) die de foto's in mijn optiek wat "kouder" maken.
Niet dat ik er alle verstand van heb, bedoel , ben ook een ernome n00b, maar geef ook maar mijn mening
Dank je wel voor de tips!quote:Op donderdag 6 december 2007 15:00 schreef Noli. het volgende:
RaZTor zo je de volgende keer de foto's willen nummeren?
Ik vind heel eerlijk gezegd de composities van je foto's niet zo...
Bij de tweede was het denk ik veel mooier geweest als de onderste hond er helemáál op had gestaan en scherp gesteld was op zijn kop of hele lichaam scherp en de achtergrond wazig .
Bij de derde vind ik het jammer dat de staart buiten beeld valt. Als je de foto iets ruimer had gemaakt had ie er wel op gestaan en had je eventueel boven en onder dan waar nodig wat kunnen croppen.
De vierde vind ik erg leuk.
Leuke foto, maar ik zou er een andere ondergrond van doen. Voor mijn gevoel toch storend. Misschien zwart ofzo, dat staat dan mooi in contrast met het vele wit.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:07 schreef Sugar het volgende:
Ja, dat was niet eens echt mijn keus om van twee kanten te belichten, maar zo had ik tenminste voldoende licht. Ik vind die schaduwen het ook niet beter maken, nee.
En snappen hoef je 'm ook niet, hoor greys. Gewoon flauw met een onderwerp spelen en kijken wat voor plaatje het oplevert.
Ik ben u graag van dienstquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:56 schreef Sugar het volgende:
Ja, eigenlijk is dat ook het enige wat ik ermee kan doen, ja. Dank u, heel verhelderend weer.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |