abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54719680
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:32 schreef PJORourke het volgende:
Populistisch geblaat enzovoorts.
pi_54719701
Echtgaaf, lukt het een beetje
pi_54719804
quote:
Op maandag 19 november 2007 17:13 schreef Fastmatti het volgende:
Echtgaaf, lukt het een beetje
Wat is het?
pi_54719832
quote:
Op maandag 19 november 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is het?
Je quotjes uit de vorige twee posts
pi_54719867
quote:
Afghanistan was ranked 174th out of 178 countries -ahead of only Burkina Faso, Mali, Sierra Leone and Niger. In Afghanistan's first-ever human development report, which was released in 2004, the country was ranked 173rd and was widely expected to improve its human development indicators.
http://www.alertnet.org/map/index.htm?ct=2&style=2&ex_iso=AF,BF,ML,NE,SL&pcode=
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54719872
quote:
Op maandag 19 november 2007 17:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je quotjes uit de vorige twee posts

dubbelpost. Niet gezien, sprong naar pag 3. Thanks.

Die traagheid.
  maandag 19 november 2007 @ 17:35:41 #107
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54720094
quote:
Week van de waarheid voor Balkenende
Van onze verslaggevers Marc Peeperkorn, Sheila Sitalsing

• Ontslagrecht, topinkomens, lerarensalarissen: de leider is afwezig, terwijl het servies door de kamer vliegt.

• Lastige dossiers stapelen zich op en beginnen te stinken. . Belastingplan moet deze week worden goedgekeurd.

DEN HAAG Er wordt veel gelachen als ’s lands hoogste bestuur op vrijdag om de grote ovalen vergadertafel in de Trèveszaal zit, met uitzicht op de Hofvijver. Ja, het is vrolijkheid troef in het christelijkrode kabinet, verzekerde premier Balkenende afgelopen vrijdag. En dat het zo lang duurt voordat er knopen worden doorgehakt over het ontslagrecht is logisch, gezien ‘de complexe materie’.

Het waren al-Sahafachtige verklaringen – de Iraakse minister van Communicatie al-Sahaf hield ook van die bij-ons-in-Bagdad-nietsaan- de-hand-praatjes, terwijl twee straten verderop Amerikaanse commando’s de stad aan het veroveren waren. Want de uiterst lastige dossiers – ontslagrecht, lerarensalarissen, topinkomens, Uruzgan – stapelen zich op, terwijl de tijd dringt.

Dit wordt de week van de waarheid voor Balkenendes vierde kabinet.

Deze week moet het Belastingplan, met daarin maatregelen tegen topinkomens, door de Tweede Kamer worden goedgekeurd omdat anders invoering per 1 januari 2008 niet meer gaat lukken.

Maar het CDA heeft zich tegen de anti-topinkomensplannen gekeerd, met een felheid die doet denken aan de onwrikbaarheid waarmee de PvdA zich tegen de versoepeling van het ontslagrecht heeft ingegraven.

Over dat ontslagrecht belegde de premier al twee mislukte verzoeningssessies op het Catshuis.

Ook het besluit over wie een miljard euro moet afstaan ten faveure van hogere lerarensalarissen is al twee keer uitgesteld. Te moeilijk, te veel tegenstrijdige belangen. Terwijl beide kwesties voor de begrotingsbehandelingen van de ministeries van Sociale Zaken en Onderwijs (half december) geregeld moeten zijn, dan wel definitief mislukt verklaard.

Hoeveel uitstel kan dit kabinet nog verdragen? Waar is in deze strijd om belangen, ego’s en prestige de leider van het land die opstaat en zegt: zo doen we het!

Hij is onzichtbaar.

Dat dossiers blijven liggen stinken, komt, zeggen sommige bewindslieden, doordat Balkenende in zijn leiderschap op zijn PvdAvoorganger Wim Kok lijkt. Normaal gesproken wacht hij lang om te zien hoe de hazen lopen en schaart zich dan achter de oplossing.

Hij zal niet snel zelf met een initiatief komen.

Dat kan heel goed werken. Maar niet altijd in een CDA-PvdA-ChristenUnie- kabinet dat geen romantische liefdesrelatie is, maar een verstandshuwelijk waarin het servies geregeld door de kamer vliegt.

CDA-minister Donner en de PvdAfractie in de Tweede Kamer liggen op ramkoers over het ontslagrecht, PvdA-minister Bos en het CDA dito over de topinkomens.

Gewoonlijk grijpt de premier in zo’n geval in. Nu is het tegendeel het geval. Balkenende is vierkant achter Donner gaan staan.

De vice-premier dan? Van hetzelfde laken een pak. In het vorige kabinet greep bij een weifelende Balkenende tweede man Gerrit Zalm in. Nu steunt Bos PvdA-fractieleider Tichelaar all the way en zegt hij over een mogelijke ruil tussen ontslagrecht en topinkomens: ‘Ik zit niet in de koehandel.’

Zolang het ontslagrecht niet is geregeld, is het CDA niet geneigd de PvdA-ministers Bos (topinkomens) en Plasterk (lerarensalarissen) succes te laten boeken.

Zo zijn vraagstukken die technisch best op te lossen zijn verworden tot spierballengevechten over de vraag: wie is de echte baas in het kabinet?
  • De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
    Laat duizend balletjes stuiteren.
      maandag 19 november 2007 @ 17:36:01 #108
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_54720103
    Ik irriteer mij aan Hirsi Ali.
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
    pi_54720117
    Vandaag in de boekhandel?

"Eindeloos bewustzijn" Pim van Lommel, cardioloog.

Geen 1 boekhandel tegengekomen die em vandaag heeft
    pi_54720165
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
    Vandaag in de boekhandel?

"Eindeloos bewustzijn" Pim van Lommel, cardioloog.

Geen 1 boekhandel tegengekomen die em vandaag heeft
    Donner?
      maandag 19 november 2007 @ 17:42:11 #111
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_54720236
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:36 schreef Gabry het volgende:
    Ik irriteer mij aan Hirsi Ali.
    Deed ik vroeger ook, tot ik haar dood wenste. Ineens zat ze in Amerika
    De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
      maandag 19 november 2007 @ 17:50:36 #112
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_54720388
      maandag 19 november 2007 @ 17:55:51 #113
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_54720495
    Enron, de ondergang

TV tip TV tip

Tweede deel van een door de VPRO aangekochte documentaire over opkomst en ondergang van het Amerikaanse energieconcern Enron. Vandaag: de ondergang van het bedrijf, die in december 2001 de wereldeconomie op haar grondvesten deed schudden. Megalomanie, schaamteloze hebzucht en moreel verval lagen ten grondslag aan een van de grootste bedrijfsschandalen uit de geschiedenis.

Uit interviews, directienota’s en telefoongesprekken doemt een gitzwart portret op van het Amerikaanse kapitalisme; en van een bedrijf dat lang op instorten stond zonder dat iemand het in de gaten had, behalve de graaiende directie.

Nederland 2, 20.55 uur.

.
    pi_54720515
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:50 schreef Aoristus het volgende:
    [ afbeelding ]
    Interessant stuk, straks even helemaal lezen.
    Maar er sluimeren weldegelijk idd grote gevaren voor de liberale democratie, ook Fukuyama geeft dat toe, maar ziet dat eerder opduiken in de toekomst als de wetenschap aan het menselijk dna gaat sleutelen. Ik denk m.n. dat de megalothymotische krachten niet te beteugelen vallen, vooralsnog, en zeker niet door het geforceerde isothymos die de postmaterialisten lijken na te streven.
    I´m back.
    pi_54720540
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:39 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Donner?
    Die hebben wij hier niet in de buurt.

Tja, anders bestel ik em wel.

Pracht book. Noblesse oblige.

Ik dreig het hele gebeuren nog te begrijpen ook.
      maandag 19 november 2007 @ 17:58:03 #116
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_54720548
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:10 schreef Monidique het volgende:
    "Moddergevecht Clinton, Obama over seksschandaal" Een conservatieve columnist verspreidt een roddel, Obama vraagt 'hé, Clinton, hoe zit dat?', Clinton zegt 'joh, laat je toch niet zo uitlokken' en Elsevier maakt er moddergevecht van, en vult dat aan met de meningen van een extreem-rechtse website en een andere conservatieve columnist.
    Gaat dat over haar Saoedische seksslavin?
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
      maandag 19 november 2007 @ 18:00:44 #117
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_54720601
    Vergeleken met de eeuwig integere Reps zijn de Dems toch wel erg losgeslagen tuig.
    pi_54720680
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die hebben wij hier niet in de buurt.
    Maar Selexyz zit toch wel op elke straathoek
      maandag 19 november 2007 @ 18:05:07 #119
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_54720698
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Interessant stuk, straks even helemaal lezen.
    Maar er sluimeren weldegelijk idd grote gevaren voor de liberale democratie, ook Fukuyama geeft dat toe, maar ziet dat eerder opduiken in de toekomst als de wetenschap aan het menselijk dna gaat sleutelen. Ik denk m.n. dat de megalothymotische krachten niet te beteugelen vallen, vooralsnog, en zeker niet door het geforceerde isothymos die de postmaterialisten lijken na te streven.
    De wie z'n wat in z'n waar? Fukuyama is toch slechts pleitbezorger voor een neoliberale utopie joh. De man verdient er groot respect en vermogen aan om wat stichtelijke wijsheden op papier te zetten voor volgende generaties.
    pi_54720708
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:55 schreef Aoristus het volgende:
    Enron, de ondergang

TV tip TV tip

Tweede deel van een door de VPRO aangekochte documentaire over opkomst en ondergang van het Amerikaanse energieconcern Enron. Vandaag: de ondergang van het bedrijf, die in december 2001 de wereldeconomie op haar grondvesten deed schudden. Megalomanie, schaamteloze hebzucht en moreel verval lagen ten grondslag aan een van de grootste bedrijfsschandalen uit de geschiedenis.

Uit interviews, directienota’s en telefoongesprekken doemt een gitzwart portret op van het Amerikaanse kapitalisme; en van een bedrijf dat lang op instorten stond zonder dat iemand het in de gaten had, behalve de graaiende directie.

Nederland 2, 20.55 uur.

.
    Deel 2 toch?
    Wil ik straks wel even naar kijken, was wel interessant.
    I´m back.
    pi_54720736
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Deel 2 toch?
    Lijkt me typisch zo'n documentaire vol met linkse dogma's
    pi_54720748
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Maar Selexyz zit toch wel op elke straathoek
    Hier?
      maandag 19 november 2007 @ 18:08:57 #123
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_54720783
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Deel 2 toch?
    Zie daar Fukuyama's utopie. Newconomy, de manier om je eigen geld te drukken door mensen alleen nog maar in de waarde van papier en informatie te laten geloven.
    pi_54720784
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hier?
    Ik zie zelfs Groningen op de lijst staan dus het lijkt me wel.
    pi_54720799
    Zometeen ga ik voor het eerst sinds een jaar fitnessen. Iemand tips tegen de spierpijn?
    pi_54720822
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:05 schreef Aoristus het volgende:

[..]

De wie z'n wat in z'n waar? Fukuyama is toch slechts pleitbezorger voor een neoliberale utopie joh. De man verdient er groot respect en vermogen aan om wat stichtelijke wijsheden op papier te zetten voor volgende generaties.
    Mm, Fukuyama is wel meer dan dat, daar moet je z'n boek voor lezen, dat is wel interessant. Het opent je ogen voor 'de strijd om erkenning' en plaatst alle filosofie vanaf Hobbes op een rijtje. Voert te ver om dat hier uit te leggen en overigens het is al vrij vaak ter sprake gebracht ook (ook 2 1/2 jaar geleden al). Dat hij mede-ondertekenaar is geweest van pnac is sws altijd vrij vreemd geweest, wie zijn boek leest weet dat hij genuenceerder denkt.
    I´m back.
    pi_54720824
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:09 schreef Fastmatti het volgende:
    Zometeen ga ik voor het eerst sinds een jaar fitnessen. Iemand tips tegen de spierpijn?
    Six pack ophalen? De instructeur heeft misschien wel goede tips.
    pi_54720867
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Six pack ophalen? De instructeur heeft misschien wel goede tips.
    Ze hebben er trouwens wel een leuke receptioniste
    pi_54720875
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:09 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik zie zelfs Groningen op de lijst staan dus het lijkt me wel.
    Ik heb gekeken. Niet echt in de buurt. Maar ach, ik hou het wel in de gaten.
      maandag 19 november 2007 @ 18:13:46 #130
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_54720886
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, Fukuyama is wel meer dan dat, daar moet je z'n boek voor lezen, dat is wel interessant. Het opent je ogen voor 'de strijd om erkenning' en plaatst alle filosofie vanaf Hobbes op een rijtje. Voert te ver om dat hier uit te leggen en overigens het is al vrij vaak ter sprake gebracht ook (ook 2 1/2 jaar geleden al). Dat hij mede-ondertekenaar is geweest van pnac is sws altijd vrij vreemd geweest, wie zijn boek leest weet dat hij genuenceerder denkt.
    Zodat hij zich de tegenpool van Marx kan noemen in de 21e eeuw bedoel je? Ik vind zijn filosofie niet zo vrijblijvend.
    pi_54720887
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:13 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ze hebben er trouwens wel een leuke receptioniste
    Die heeft vast ook tips.
    pi_54720892
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:08 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zie daar Fukuyama's utopie. Newconomy, de manier om je eigen geld te drukken door mensen alleen nog maar in de waarde van papier en informatie te laten geloven.
    Nee, Fukuyama moet je niet per se in de hoek van Newconomy situeren hoor. Zijn boek kwam voort uit een essay dat hij schreef nav wat gezien werd als het einde van de Koude Oorlog.
    I´m back.
    pi_54721057
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:13 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zodat hij zich de tegenpool van Marx kan noemen in de 21e eeuw bedoel je? Ik vind zijn filosofie niet zo vrijblijvend.
    De kritiek van Gray betreft niet zozeer Fukuyama als zodanig, maar eerder hen die het vrijemarktprincipe als zaligmakend zien. Volgens Gray zijn dat net zo goed utopisten als de Marxisten van weleer. Naast nog dat het de armoede, de economische crises en de milieu problematiek niet kan oplossen. Je kunt het er alleen maar mee eens zijn, denk ik. Gray's geestesgesteldheid is er één van scepsis, vroeger tegen die van de Marxisten, tegenwoordig tegen de vrijemarktadepten.
    I´m back.
    pi_54721088
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die heeft vast ook tips.
    Ik zal wel vragen welke spieren ik moet trainen om indruk te maken op haar
      maandag 19 november 2007 @ 18:25:41 #135
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_54721169
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De kritiek van Gray betreft niet zozeer Fukuyama als zodanig, maar eerder hen die het vrijemarktprincipe als zaligmakend zien. Volgens Gray zijn dat net zo goed utopisten als de Marxisten van weleer. Naast nog dat het de armoede, de economische crises en de milieu problematiek niet kan oplossen. Je kunt het er alleen maar mee eens zijn, denk ik. Gray's geestesgesteldheid is er één van scepsis, vroeger tegen die van de Marxisten, tegenwoordig tegen de vrijemarktadepten.
    Die adepten zijn toch fuckuyamisten ?
    pi_54721463
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:25 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Die adepten zijn toch fuckuyamisten ?
    Mm, nee, hoewel Fukuyama uiteraard geen sociaaldemocratie propageerde. Fukuyama hield zich bezig met een probleem dat gesteld werd door Hegel, maar al eerder was ingeluid door Hobbes. Hobbes constateerde dat de natuurstaat van de mens een strijd was van allen tegen allen (want de mens is de mens ,een wolf), alleen een autocratisch regime zou er voor kunnen zorgen dat er een voor iedereen leefbare samenleving uit zou kunnen komen. Hegel stelde dat er een dialectisch proces in de geschiedenis waarneembaar was dat zou leiden tot een steeds beter bestuurde samenleving, waarin zowel verlangens, erkenning als vrijheid het zijn recht kwamen, zonder dat de strijd van allen tegen allen roet in het eten zou strooien. Voor Marx was dit dialectisch eindpunt van de geschiedenis de klasseloze samenleving, wat obviously is mislukt. Toen dat project mislukte redeneerde Fukuyama dus dat de liberale democratie dat dialectisch eindpunt wel moest zijn. En statistisch gezien leek het daar ook op. Toch zouden er ook voor de liberale democratie gevaren blijven bestaan, aldus Fukuyama. Daar heb ik eerder al wat over gezegd ivm megalothymos en isothymos.
    Die thymos (erkenning) is 1 van de bepalende principes in de politiek voor Fukuyama.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 19-11-2007 18:42:52 ]
    I´m back.
      maandag 19 november 2007 @ 18:40:46 #137
    125878 Gabry
    Lento Violento
    pi_54721591
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:42 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Deed ik vroeger ook, tot ik haar dood wenste. Ineens zat ze in Amerika
    Mensen aanspreken werkt, blijkbaar.

Ik stond wel achter haar, maar nu beginnen haar punten hypocriete vormen aan te nemen.

Als zij in de VS gaat wonen en werken, dan hoeft de Nederlandse belastingbetaler haar beveiliging toch niet te betalen. Als ze afstand van Nederland neemt dan hoeft ze hier ook niet te komen klagen. Helemaal voor een ex-VVD'er is dat gebedel vanuit het buitenland erg hypocriet.

Ze heeft een flink termijn gehad om haar zaken op orde te brengen, wat tot twee maal toe verlengt is. Zelf heeft ze niet voldoende gebruik gemaakt van die overgangsperiode en dan gaat ze chanteren en de calimero uithangen. Ze kwam ook pas terug naar Nederland toen het geld op begon te raken hè.

Uit DePers:
    quote:
    Nooit heeft iemand mij in al die jaren verteld dat het zou ophouden als ik het land verliet.
    Verwacht ze dat wij haar tot in de eeuwigheid blijven financieren oid.
    quote:
    Ik heb al uitgezocht dat ik dan mijn Nederlandse nationaliteit mag houden. Ik ben erg blij dat ik daar dan niet tussen hoef te kiezen.
    Nou veel plezier met je dubbele nationaliteit Ali. Niet vergeten de juiste naam in te vullen bij je aanvraag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gabry op 19-11-2007 19:02:42 ]
    Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
      maandag 19 november 2007 @ 18:52:00 #138
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_54721939
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, nee, hoewel Fukuyama uiteraard geen sociaaldemocratie propageerde. Fukuyama hield zich bezig met een probleem dat gesteld werd door Hegel, maar al eerder was ingeluid door Hobbes. Hobbes constateerde dat de natuurstaat van de mens een strijd was van allen tegen allen (want de mens is de mens ,een wolf), alleen een autocratisch regime zou er voor kunnen zorgen dat er een voor iedereen leefbare samenleving uit zou kunnen komen. Hegel stelde dat er een dialectisch proces in de geschiedenis waarneembaar was dat zou leiden tot een steeds beter bestuurde samenleving, waarin zowel verlangens, erkenning als vrijheid het zijn recht kwamen, zonder dat de strijd van allen tegen allen roet in het eten zou strooien. Voor Marx was dit dialectisch eindpunt van de geschiedenis de klasseloze samenleving, wat obviously is mislukt. Toen dat project mislukte redeneerde Fukuyama dus dat de liberale democratie dat dialectisch eindpunt wel moest zijn. En statistisch gezien leek het daar ook op. Toch zouden er ook voor de liberale democratie gevaren blijven bestaan, aldus Fukuyama. Daar heb ik eerder al wat over gezegd ivm megalothymos en isothymos.
    Die thymos (erkenning) is 1 van de bepalende principes in de politiek voor Fukuyama.
    Obviously? Ik geloof dat Fidel Castro nog fier regeert.

Dialectiek is goed, maar dat stopt bij meneer Fukuyama wel vrij snel, hij gelooft in een absoluut democratisch bestuur zegt ie zelf (=Amerikaanse democratie). Er zijn geen afwijkende stromingen mogelijk die stand kunnen houden om aan dit concept te ontsnappen. Ik durf dat sterk te betwijfelen. Iemand die zegt de waarheid in pacht te hebben, is het meest kwetsbaar.
    pi_54722115
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:52 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Obviously? Ik geloof dat Fidel Castro nog fier regeert.

Dialectiek is goed, maar dat stopt bij meneer Fukuyama wel vrij snel, hij gelooft in een absoluut democratisch bestuur zegt ie zelf (=Amerikaanse democratie). Er zijn geen afwijkende stromingen mogelijk die stand kunnen houden om aan dit concept te ontsnappen. Ik durf dat sterk te betwijfelen. Iemand die zegt de waarheid in pacht te hebben, is het meest kwetsbaar.
    Ja, Fidels regime bestaat nog, maar kan dat regime voldoen aan de verlangens, de erkenning en de vrijheid die een mens zich wenst. Zolang hij de drang kan onderdrukken wel, maar lukt dat nog lang, en zullen zijn opvolgers dat lukken? Het bestaat nog maar is uiteraard allang ter ziele gegaan. In China begrijpen ze dat beter, maar daar liggen ook grote gevaren op de loer. De middenklasse schijnt zich na de opstand van studenten in 1989 (die een strijd om erkenning was) koest te houden en zich te vrede te stellen met alleen de materiële welvaart (tussen nog erg veel armoede) die de huidige situatie hen toelaat; maar hoe lang nog en er zal weer een strijd om erkenning (en vrijheid) ontstaan? En zal men die opstand weer weten te onderdrukken. En trouwens een ander gevaar is uiteraard het milieu.

Fukuyama, maar daarvoor zul je zijn boek moeten lezen, gelooft dat er dus gevaren op de loer liggen voor de liberale democratie. En die zien we na 2001 idd opdoemen, bijv. hier in Nederland. Megalothymos, dus de erkenning willen hebben dat je superieur bent, bergt de neiging in zich om de constitutie van de liberale democratie om zeep te helpen.
    I´m back.
    pi_54722179
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Goede vraag. Hoe noem je gggristenuniefundamentalisten? Ik zit zelf te denken aan de term falangist.
    Hmm. Niet onaardig als verzamelterm. Ik had er nooit van gehoord, heb even wat rondgesnuffeld bij de Christian Falangist Party of America. Ovigens heb ik niet het idee dat dat soort rare fundamentalisten in Nederland zich uitsluitend bij de CU verzamelen.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_54722220
    Overigens zou het zonde zijn als men Fukuyama zou zien als een platte propagandist voor het vrijemarktmechanisme, zoals er op Fok! tallozen rondlopen. Het neoliberalisme is uiteindelijk een loot aan de tak van de Oostenrijkse school, maar volgens mij bemoeide Fukuyama zich daarmee alleen in Lockeaanse zin.
    I´m back.
    pi_54722423
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 19:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm. Niet onaardig als verzamelterm. Ik had er nooit van gehoord, heb even wat rondgesnuffeld bij de Christian Falangist Party of America. Ovigens heb ik niet het idee dat dat soort rare fundamentalisten in Nederland zich uitsluitend bij de CU verzamelen.
    Ik denk voorshands niet dat wat die partij als falangisme ziet ook door historici (die daar wat vanaf weten) gezien wordt als het historische falangisme van Primo de Rivero en Franco. En dus zul je wrs niet veel leren over het historische falangisme door kennis te nemen van het partijprogramma van deze partij.
    En omdat ik er wel wat over gelezen heb, over de Spaanse burgeroorlog o.m., denk ik ook niet dat je de gristenen van de CU op één lijn kunt stellen met de falangisten (Spaanse snit).
    I´m back.
      † In Memoriam † maandag 19 november 2007 @ 19:16:46 #143
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_54722453
    Das een mooi verhaal. Kom, ik schenk nog een bak koffie in!
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
      maandag 19 november 2007 @ 19:22:09 #144
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_54722592
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, Fidels regime bestaat nog, maar kan dat regime voldoen aan de verlangens, de erkenning en de vrijheid die een mens zich wenst. Zolang hij de drang kan onderdrukken wel, maar lukt dat nog lang, en zullen zijn opvolgers dat lukken? Het bestaat nog maar is uiteraard allang ter ziele gegaan. In China begrijpen ze dat beter, maar daar liggen ook grote gevaren op de loer. De middenklasse schijnt zich na de opstand van studenten in 1989 (die een strijd om erkenning was) koest te houden en zich te vrede te stellen met alleen de materiële welvaart (tussen nog erg veel armoede) die de huidige situatie hen toelaat; maar hoe lang nog en er zal weer een strijd om erkenning (en vrijheid) ontstaan? En zal men die opstand weer weten te onderdrukken. En trouwens een ander gevaar is uiteraard het milieu.

Fukuyama, maar daarvoor zul je zijn boek moeten lezen, gelooft dat er dus gevaren op de loer liggen voor de liberale democratie. En die zien we na 2001 idd opdoemen, bijv. hier in Nederland. Megalothymos, dus de erkenning willen hebben dat je superieur bent, bergt de neiging in zich om de constitutie van de liberale democratie om zeep te helpen.
    Ik denk dat er mensen zijn die niet zo zitten te wachten op de vrijheidsbepaling danwel beleving door anderen. Meer dan ooit is de geest uit de fles als het gaat om het interpreteren van 'de vrijheid van meningsuiting' .

Ik zal zijn werk een keer uit de bieb meenemen.
      maandag 19 november 2007 @ 19:22:11 #145
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_54722594
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
    denk ik ook niet dat je de gristenen van de CU op één lijn kunt stellen met de falangisten (Spaanse snit).
    No shit sherlock, falangisme is traditioneel katholiek of maronitisch.
      maandag 19 november 2007 @ 19:24:28 #146
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_54722660
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 19:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
    Das een mooi verhaal. Kom, ik schenk nog een bak koffie in!
    Je moet toch wat he, als je op internet beter wilt overkomen dan de lopende bandwerker die je bent.
    pi_54723067
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hier?
    Als je echt wanhopig op zoek bent, kun je altijd nog bij BOL bestellen natuurlijk.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      maandag 19 november 2007 @ 19:50:15 #148
    153070 Rock_de_Braziliaan
    Stranger than fiction
    pi_54723081
    "I think I'm in a tragedy"
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
    "In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
    pi_54723329
    BTW RdB, ik heb de hele dag gestoeid met de codes SCGB en GBSC. Om een of andere reden moest ik steeds aan jou denken.
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_54723410
    Citeren lijkt niet echt de traagheid te kunnen overwinnen. Maar eh Ryan, dat de Amerikaanse falangisten en de Spaanse ongelijk zijn was nogal duidelijk, en als meest geschikte kandidaat als exemplarisch voor de enge christenfundamentalist koos ik de Amerikaanse stroming.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')