Nee inderdaad. Maar niets is zeker.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:35 schreef -0- het volgende:
[..]
Er was niks negatiefs aan mijn post, gewoon realiteit dat er geen scandiblokkade uit de pluim te lezen was.
In het nieuwe GFS ensemble zijn wel wat lijntjes die voor een scandihblokkade gaan en de kans op winterweer is dus iets groter, maar nog veel te ver weg om te zeggen dat het winter wordt.
Een doorstaande wc zoals hierboven gezegd is ook verre van zeker.
De lijntjes gaan weer richting het vriespunt en daaronder.quote:Op woensdag 5 december 2007 00:11 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
er wordt wel een neerwaardse trend zichtbaar wat betreft de temperatuur.
en dat mag ook wel eens een keer in de loop van december.
maar of dat echt een vorstperiode kan gaan betekenen...
Hm, de Oper zit wel heel erg onderinquote:Op woensdag 5 december 2007 11:19 schreef aloa het volgende:
[..]
De lijntjes gaan weer richting het vriespunt en daaronder.
Hopen dat het zo blijft. Al gaan er ook genoeg richting de 5/10 graden boven nul.
[ afbeelding ]
post em dan ekkesquote:Op vrijdag 7 december 2007 01:16 schreef ReWinD het volgende:
De EC pluim van vandaag (vr) ziet er op het eind toch best aardig uit.
zoveel spreidingquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:33 schreef Jodelaar het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas is de echte kou nog niet echt te vinden in het oosten. Wel mooi is dat de winter in Oostenrijk nu echt los barst. Komende week -18 makkelijk mogelijk in de nacht. Overdag rond -8. Redelijk veel sneeuw, rond de 80 cm moet mogelijk zijn. Franse alpen en west Zwitserland krijgt rond de 150 cm sneeuw!
Ben benieuwd of het nu wel is uitkomt. Mijn joki is 4. Bijna 5. Vanavond nog een leuke pluim en ens brengt hem wel naar 5.
Maarja vanochtend was de ens echt slecht, en nu weer ineens goed. Nog steeds veel twijfel dus en nowcasten.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:03 schreef Blik het volgende:
Wat ook leuk is, is dat het in de wintersportgebieden de komende ook een flink stuk witter wordt. Dus voor iedereen die op wintersport gaat is sneeuw wel verzekerd tijdens de kerst
ik ook, Les Trois Vallees, ligt op zich al wel aardig wat sneeuw, maar er mag nog wel flink wat bijvallen van mijquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:07 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik ga wel eind Januari, Franse Alpen.
Ik Valloire.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:08 schreef Blik het volgende:
[..]
ik ook, Les Trois Vallees, ligt op zich al wel aardig wat sneeuw, maar er mag nog wel flink wat bijvallen van mij
Dat lage levert geen zware storm op.. loopt stuk op engeland.. Nederland moet het meer van randstoringen hebben, of de kleine "veneinige" storingen! Dat lagedruk gebieden als deze zware storm op leveren is erg zeldzaam!quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:15 schreef Jodelaar het volgende:
[ afbeelding ]
Geef je keuze maar is door, wat wil je het Scandihoog of dat mooie laag wat zware storm hier opleverd. Ik wil beide!! Sneeuwstorm
uitleg pleasequote:Op zaterdag 8 december 2007 09:21 schreef popolon het volgende:
Een paar dagen -5 geeft nog geen ELF.
http://pietpaulusma.sbs6.(...)komt-dichterbij.htmlquote:Lange termijn: kou komt dichterbij
zaterdag, 08 december 2007
De weerkaarten voor de lange termijn zijn al een aantal dagen interessant te noemen. Dit weekend passeren een paar storingen die voor wind en regen zorgen.
Zondagmiddag steekt een depressie vanaf Engeland de Noordzee over en komt in de avond boven Belgie en het zuiden van ons land te liggen. De wind draait in grote delen van het land naar het oosten. Deze koers is al een wat ongewone. Meestal trekken lagedrukgebieden via de Noordzee richting Scandinavie.
Dit 'laag 'trekt maandag naar Polen en de Baltische Staten weg. Er komt een noordwestelijke stroming opgang en veel koudere lucht, afkomstig vanuit noordelijke breedtes stroomt ons land binnen.
Tegelijk zien we drukstijgingen boven Frankrijk, maar ook boven Noorwegen.
In de meeste computerberekeningen vormt zich, halverwege komende week, uit deze twee hogedrukgebieden uiteindelijk één krachtig bolwerk van hoge luchtdruk, alleen in de positie waar het komt te liggen zijn de diverse modellenpunt het niet helemaal eens.
Het meest waarschijnlijke scenario is dat de as ergens ten noorden van ons land komt te liggen, nabij Denemarken en het zuiden van Scandinavie.
Vanaf woensdag stroomt er met een oost tot noordoostenwind dan frisse en droge lucht ons land binnen. Het weerbeeld is dan droog met regelmatig opklaringen en in de nachten kans op lichte vorst.Overdag is het dan 4 of 5 graden.
Boven Oost Europa is weinig kou voorradig. Ondanks de oostenwind zal er (voorlopig) geen echte winterkou worden aangevoerd.
In de jongste berekeningen van het ECMWF, zal het hogedrukgebied echter voor een blokkade in de bovenlucht zorgen en een lange tijd standhouden. Vrieskou komt in deze visie eind volgende week steeds dichterbij ons land...
We houden u op de hoogte!
Zelfs KNMI voorspelt intredende kouquote:Op zaterdag 8 december 2007 00:05 schreef i2Them2 het volgende:
Het is nog even weg, maar toch...
Tmax
[ afbeelding ]
Tmin
[ afbeelding ]
Eerst met kerst een wit Europaquote:Op zaterdag 8 december 2007 09:21 schreef popolon het volgende:
Een paar dagen -5 geeft nog geen ELF.
Dat klinkt als een mooi scenario.quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:12 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Eerst met kerst een wit Europa
[ link | afbeelding ]
En dan een weekje -20 ....
weing wind, en geen sneeuw voor mooi zwart ijs.
En dan een ELF.
Volgens mij zit hij al een tijdje niet meer op dit forumquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |